Ahad, 4 Ogos 2013

Ibu Segala Anjing Menyalak Lagi..!

PETALING JAYA: Seorang peguam kepada pelatih anjing Maznah Mohd Yusof mengkritik seorang timbalan menteri yang mengatakan bahawa dia "lemah akhlak" dan "memerlukan pemulihan."
Latheefa Koya berkata, kenyataan Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Jailani Johari bersifat prejudis kepada hak-hak undang-undang Maznah sebagai individu yang disiasat.
Jailani dipetik sebagai berkata bahawa Maznah memerlukan pemulihan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) kerana lemah akhlaknya.
Maznah, juga dikenali sebagai Chetz, mendapat perhatian di kalangan media sosial selepas video dia menyambut Hari Raya bersama anjing-anjingnya, yang dibuat tiga tahun lalu, telah dimuat naik ke YouTube pada minggu lepas.
Beliau ditahan pada Rabu lalu dan dibawa ke Segamat sebelum dibebaskan dengan bon mahkamah pada Jumaat.
Latheefa berkata kenyataan Jailani adalah "berniat jahat, tidak berasas dan prejudis kepada hak-hak undang-undang Chetz Yusof."
"Kami terkejut bahawa Kementerian telah membuat serangan ke atas kelakuan dan moral orang awam secara peribadi," katanya dalam satu kenyataan bersama dengan seorang lagi peguam, N Surendran.
"Ini semangat yang tiada toleransi dan ketaksuban tidak boleh diterima," kata mereka.
Sementara itu, Latheefa berkata, beliau akan mengadakan pertemuan dengan Maznah tidak lama lagi untuk membincangkan perkara-perkara berkaitan dengan undang-undang.
Beliau berkata, keadaan Maznah baik cuma kepenatan kerana kejadian yang berlaku pada minggu lepas.




5 ulasan:

  1. mama anjing (tipah koyak) dan papa anjing (nuar ibrahim) bersatu hati untuk membela pencinta anjing (chetz tomboi). woof.. woof..

    BalasPadam
  2. Setuju dengan tajuk KOYAK IBU ANJING !

    BalasPadam
  3. Kalau DSAI jadi PM banyak lagi ibu2 anjing akan bermaharajalela kerana ianya biasa di dalam konsep pluralisma dan liberalisma.

    BalasPadam
  4. Klu PR dpt mmerintah (minta dijauhkan), rakyat boleh bebas guna kgilaan atas nama kreativiti n hak asasi bg menghina sesiapa sj khususnya menghina Islam dan sbrang perkara bkaitan Bumiputera. Hairan juga sbb xde plak org nk rakam video hina agama2 lain selain Islam? Mgkin tipah koyak akan sokong klu ada org gila yg lukis tatu kat punggung pas tu rakam video upload ke utube. Tipah koyak seronok ada kes2 mcm ni sbb masyuk. Mintak tipah koyak jadi pendidik dan hadapi kerenah pelajar yg rosak minda akibat dari budaya songsang baru yg dia amat sokong skrg ni.

    BalasPadam
  5. Latipah Koyak dan Surendran Pariah ada skandal.. Dua2 Keling Ular Kepala Dua!!

    BalasPadam