Selasa, 13 Ogos 2013

KSU MITI Merancang Menggadai Negara?


Berita yang dibawa mengatakan betina ni berlakikan seorang Singaporean, merancang untuk menggadai masa depan negara dengan cuba meyakinkan Menteri dan Kabinet untuk mempersetujui perjanjian TPPA. 

Seharusnya KSU MITI ini tampil untuk menafikan perkhabaran yang cukup berangin ni...

Gua cilok dari blog cinakawkaw.blogspot.com/.

Layan...

Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPPA), yang melibatkan 12 negara termasuk Malaysia bakal meletakkan rakyat dan negara kita berada dalam keadaan caca-merba dan kucar-kacir! 

Khususnya kepada Usahawan Bumiputera, Pekebun Kecil, Petani, Usahawan Kecil, monopoli Ubatan oleh Gergasi Amerika dan pelbagai isu yang merugikan rakyat Malaysia.

Secara mudahnya, idea TPPA adalah idea Amerika Syarikat untuk menghalang kemaraan Ekonomi kuasa ekonomi baru dunia yakni negara China.

Ketua Setiausaha (KSU) Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI), Datuk Dr Rebecca Fatima Sta Maria, di mana suaminya orang Singapura cuba bermain silap mata dengan rakyat Malaysia! Singapura dan Amerika !!!

Paling sadis, KSU MITI cuba memperbodohkan Menteri MITI dan Pegawai-Pegawai Tinggi Kerajaan.

Soalan pertama kita kepada KSU MITI ini, adakah dia membuatstudy terlebih dahulu apakah dia TPPA, risiko TPPA, kos melepas dan"win-win situation" ?

Soalan kedua, adakah KSU MITI membuat briefing awal kepada Menteri MITI dan adakah KSU MITI ini ada memberi Laporan kepada Kerajaan??? 

Dalam bahasa orang putih (English Man), "Please don't gamble this Country to your Political Agenda!"...kami ulang ,"Please don't gamble this Country to your Political Agenda!"

Amaran kami kepada KSU MITI, jangan fikir orang lain tidak tahu apa yang sedang kamu lakukan!

KSU MITI, agenda kamu dan suami Singapura kamu, apakah kami fikir semua rakyat Malaysia buta?

Lastly but not least, What the hell are you doing?. Again, "Please don't gamble this Country to your Political Agenda!".

JANGAN UNDERESTIMATED RAKYAT, KAMI TAHU APA KAMU SEDANG LAKUKAN ?

To be contenue... 

Nota : Baru-baru ini, MITI memanggil pengamal media untuk sesi penerangan dan dialog mengenai TPPA. Program ini gagal, Menteri MITI kasihan kelihatan diperbodohkan dan KSU MITI bijak menyembunyikan diri tidak menjawab isu-isu TPPA! Again, what are you doing to this Country?

Lu Fikir La Sendiri!!!

4 ulasan:

  1. mak eh.. besonye rantai leher

    BalasPadam
  2. Nama macam Bangsa Pertugis.....Tidak ada orang Melayu ke yang layak pegang jawatan KSU MITI.... Nama pun berbelit-belit pasti orangnya kaki putar belit.... Imbas kembali Sejarah Melaka....

    BalasPadam
  3. pecat je bangsat ni. kalau dah berdarah penjajah smpai kiamat pun perangai nya sama. moral nya. kita suruh anak2 kita ni masuk dlm bidang2 kritikal jd nanti x payah la negara terpaksa bergantung harap pd iblis2 ni

    BalasPadam
  4. inilah dia raja mandalia baru yg berperanan menggadai negara ini seperti terjajahnya kesultanan melaka di tangan portugis. memanda menteri si bibir merah tu mcm kacang jer pada dia. pembesar dulu dapat kendi emas. pembesar sekarang dpt akaun emas agaknya

    BalasPadam