Khamis, 21 Ogos 2014

Astagfirullahalazim..!




Minta sangat sangat pihak Jabatan Agama Islam mencari budak ni..! Jangan biarkan dia hanyut dengan kekufuran..! usaha la..! cari dan cuba dibawa balik kejalan yang benar..! Banyak sangat dah dosa kering yang kita kena tanggung kini..! 

Berpolitik pun jangan sampai lupa tanggungjawab..!

Buat la sesuatu..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

13 ulasan:

  1. Ikutlah sunnah. Pendekatan Rasulullah yg berhemah. Islam itu indah. Ini ujian untuk kita. Kawan2 dan keluarga terdekat ambil peranan. Kaji puncanya juga. Kenapa begini?

    BalasPadam
  2. Ulama dan institusi agama sleeping, akidah dan tauhid itu tunjang agama ummah, pay attention to this. byk anak anak muda confuse sbb semua belajar, semua tahu, rukun iman islam cukup, tapi akidah rapuh dan kosong.....bidak ni kesian, ada lah kosong somewhere, bantulah dia ni. its a cry for help, bukan untuk di sisih, help him. tengok sekali mak bapak dan ahli keluarga nya....university profs jgn sibuk berpolitik sahaja...study this!!

    BalasPadam
  3. Kenapa Panggil Jabatan Agama Islam????

    Panggillah Hadi Awang dgn Nik Ajis....

    Hadi kata dulu UMNO (Daging yg suci) di masak sekali dgn seketul daging babi) Haram..Nik Ajiz Kawan dgn Iblis...Setan..

    Maka Pengikut PAS hari nie Majoriti Dah MURTAD...

    Kalau ada yg Marah tuu Baru Nak sedar ker? Daaah Laaama tertidor diulit Ceramah Hadi Awang dan Sekutunya yg menyesatkan, berbelit diselit dgn agama.

    UMNO yg Kafir pd kacamata Hadi Awang & PAS (Rasuah Aku Tak Nafi lah) masih bertahan dan berdaya maju.

    Org UMNO jadikan Hadi Awang dan Nik Ajis sebagai tauladan dlm hal berkaitan agama...(Hal Rasuah Elak dan Cegahkan lah).

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas kuat temberang nanti dia u turn

      Padam
  4. jangan risau ... ada orang yang boleh ampunkan dosa dia ni sekali dengan pakej tiket ke syurga...

    BalasPadam
  5. bergaul takde batasan. Mak bapak takde nk pandang atau jeling..kawan jd pejam mata (konon kebebasan) masyarakat takde peduli...inilah hasilnya.

    BalasPadam
  6. terus terang aku tak terkejut...byk kawan2x aku pun yg aku boleh anggap dah lemah iman..belum murtad lagi...tapi dah pertikaikan hukum2x agama..dan aku tak salahkan dorang...dgn bermcm2x pendedahan kesongsangan ajaran islam itu di internet sendiri...video mendedahkan fatwa2x pelik yg berunsur seksual dan ganas..di tambah haru birunya bangsa arab,..yg selama ini di pandang tinggi..di tambah dgn pergaulan dgn org2x arab yg dtg malaysia ni terutama student atau pelancong..org melayu kita tengok perangai2x arab ni sombong kasar..padhal diorang ni islam..islam yg diorang dah dididik akan menjadikan mereka manusia yg baik2x..tapi bile berdepan dgn org2x yg sebangsa dgn nabi ni memang menghampakan.

    anak2x muda sekrg lebih kritikal pemikirannya..bukan mcm zaman dulu main ikut je..jadi inilah cabaran kita..pihak2x berwajib kalau boleh islam itu cubalah disesuaikan dgn budaya kita..kena ubah pendekatan..dan kalau boleh ajarlah islam sebenar..bukannya islam politik.

    BalasPadam
  7. apa nak takut di pukul dengan orang pulak? takutlah di pukul dengan malaikat... mungkin dengan orang hanya lebam & darah sikit2 je... tapi kena dgn malaikat berkecai tulang2 jadi pikirkanlah. nak murtad memang senang tapi cuba fikir janji kita dengan Allah semasa dialam ROH? kesian juga tengok mamat ni nak jadi murtad tapi dengan mak ayah sendiripun takut mcal teloq tak da... belum lagi dengan Allah! itupun ada hati nak murtad... bodoh & bebal budak sorang ni!

    BalasPadam
  8. Masalah dengan melayu malaysia sekarang ini adalah lebih ikutan dan tidak ikut ajaran alquran sebenar , ustaz yang dok ceramah agama pun bawa balik bermacam-macam fahaman dan mazhab yang tah apax2 dan bergaduh pula kata mereka saja betul lepas yang di bawah orang biasa ternganga ikut dengar tampa boleh soal walaupun islam mengalakkan perbincangan dan perdebatan yang sihat , lepas ternganga gelak ketawa ini ka cara belajar ilmu , ini cara musibat belajar ilmu untuk jadi dunggu . kemudian mai pula nak ikut budaya arab bagi dapat pahala free yang paling teruk si ustaz dan lebai-lebai yang nak main politik sampai boleh lacur agama ikut sedap perut mereka jadi tak hairan lah manusia macam mamat tadi makin bercambah.

    BalasPadam
  9. Ada otak tapi letak kat lutut..

    BalasPadam
  10. Tanggungjawab terhadap memelihara kesucian agama Islam terletak pada semua orang Islam - para pemimpin (pemimpin dalam kerajaan, pemimpin parti politik, pemimpin dalam organisasi, etc) bu bapa, saudara mara, kawan-kawan, rakan sekerja - bukan kepada Jabatan Agama semata-mata. Orang-rang Islam kena menunjukkan contoh budi pekerti, akhlak, cara hidup dan keimanan yang dianjurkan dalam Islam. Bukan menunjuk-nunjukkan kekayaan (pemimpin dalam kerajaan, pemimpin parti politik), menyalah guna kuasa dan kedudukan (amanah sementara yang diberikan oleh Allah), menganiaya orang-orang bawahan, berniaga Ali Baba, merempit & melepak sambil terjerit-jerit, meletakkan yang hak pada tempatnya......

    BalasPadam
  11. Terjadi kecelaruan minda antara agama dan kebiasaan..selalunya bebudak yang terkongkong jiwa dan selalu dipasak itu tak boleh ini tak boleh, itu haram ini halal tanpa penjelasan maka inilah yang terjadi..tak juga kan sebab kita belajar tinggi, dewasa dan ada akal..kekadang disebabkan kecewa dengan hidup maka takdir/tuhan dipersalahkan tanpa mempercayai Qada dan Qadar ..selalunya terjadi bebudak yang terlalu mentah seawal 12 tahun dibiarkan berdikari dan menjalani hidup diasrama dan pondok pondok ugama..jiwa mereka memberontak tapi terpaksa pendam dek kerna takutkan dosa walhal islam itu mudah.

    BalasPadam
  12. Ini bukan masa utk tindakan berhemah...kalau zaman nabi..ramai yg baru masuk Islam..tapi mamat ni islam sejak lahir lagi...

    BalasPadam