Rabu, 20 Ogos 2014

Tun M Berdosa Besar..!


Gegak gempita la seluruh Tanah Melayu apabila teguran Tun M yang dinukilannya mula bertebaran diseluruh pelusuk alam..!

Boleh baca di sini

Maka muncul la para pahlawan dan panglima melakukan rutin kerja mereka..!

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim berkata, perbezaan itu hanya akan mengeruhkan keadaan dan memberi kelebihan kepada pembangkang untuk menyerang pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Apabila pembangkang ambil kesempatan untuk berseronok melihat perbezaan (pendapat), mereka sudah pasti akan cucuk orang sana, cucuk orang sini.

"Kalau berbeza pendapat, kita rugilah, pandangan apa pun, saya rasa pandangan ini agak besar dan berat yang harus kita bincang bersama," katanya kepada Sinar Harian Online ketika ditemui di Majlis Pelancaran Program TV Malaysia Ikon yang disempurnakan oleh Perdana Menteri di Sunway Resort Hotel and Spa, di sini, hari ini.

Rupanya tak meraikan kepelbagaian..! tak meraikan perbezaan pendapat..! maknanya hanya satu pendapat sahaja yang benar dan mesti didengar..! dah macam wahyu pulak..! patut la mesyuarat MT hanya mesyuarat meluluskan apa yang yang dah diputuskan..!

Majlis Bekas Wakil Rakyat Malaysia (Mubarak) hari ini meminta bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menghentikan 'perang dingin' secara terbuka dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Presidennya Tan Sri Abdul Aziz Abdul Rahman berkata Dr Mahathir boleh menyuarakan sebarang teguran secara kekeluargaan kepada Najib dan bukannya mengkiritik dengan cara terbuka.

"Mubarak amat kesal dengan kritikan terbuka yang diluahkan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad terhadap kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Implikasi keterbukaan ini akan merosakkan perjuangan yang Tun (Dr Mahathir) sendiri akui masih belum selesai lebih-lebih lagi ia kini telah pun mengelirukan anggota-anggota parti dan rakyat keseluruhannya," katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Henti perang..! bila kita berperang..!!! amboi...tegur PM terus diistiharkan perang...!

Kritikan terbuka tak boleh..! nak kritik tutup tutup..! tahu tak Mubarak bahawa teguran Tun M tersebut adalah tindakan terakhir setelah pelbagai usaha menasihat dan memberi pandangan tidak diambil perhatian..!

Mubarak keliru? kalau gitu tak usah la buat kenyataan..!!! tapi dah kerja kan..!!! kita faham..!

Seseorang pemimpin yang telah dipilih rakyat harus dihormati termasuk oleh bekas pemimpin, kata Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Beliau berkata setiap pemimpin juga mempunyai era masing-masing yang menjadikan setiap pemimpin berada pada zamannya sendiri.

"Seorang pemimpin yang dipilih rakyat perlu dihormati oleh semua rakyat termasuk bekas pemimpin," katanya pada sidang media selepas merasmikan program Pertauliahan ‎dan Perhimpunan Kor Siswa-Siswi Pertahanan Awam (Sispa) di Universiti Kebangsaan Malaysia, Bangi di sini, hari ini

Siapa cakap kita tak hormat pemimpin..! tapi pemimpin yang bagaimana yang harus rakyat hormati? Tegur ajer terus di cop tak hormat..! terus di cop melawan..! terus di cop menentang..! patut la ramai pemimpin bawahan hanya berani bercakap belakang..!

"Tun Mahathir tidak pernah lokek dengan pandangan dan teguran. Ini bukan bermakna kita berstuju dengan luahan itu. Kalau nak dikaitkan dengan MH17, saya tahu tidak ada ramai pemimpin di luar sana yang mampu lakukan apa yang Datuk Seri Najib buat.
"Dalam hal ini, kalau Datuk Seri Najib tidak ada pendirian yang berani untuk berdepan dengan puak pemisah hari itu, tak mungkin saya dapat berdiri di sini menguruskan jenazah-jenazah mangsa MH17.
"Jadi nilai sendirilah. Dalam masa sama saya tak nak aibkan pandangan Tun Mahathir kerana dari dulu lagi beliau ada pendirian dan pandangan sendiri.
"Bagi saya secara peribadi, apa yang Datuk Seri Najib buat untuk MH17, MH17 sahaja bukan benda lain, tidak semua pemimpin di dunia ini boleh lakukan apa yang beliau lakukan itu. Tanyalah sama ada Obama (Presiden Amerika Syarikat) atau (Vladimir) Putin (Presiden Rusia), mereka sendiri tidak boleh buat seperti ini.
"Dan kalau itu tidak boleh dinilai oleh orang ramai, ia amat menyedihkan saya,” jelasnya ringkas kepada media mengenai komen terhadap  teguran bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir mengenai pentadbiran Najib.
Yang ini taraf 18PL..! Paling Lahsyat..!!! Obama dan Putin pun tak mampu buat macam mana Najib buat..! hebat..hebat..!!!
Menjawab dan membela hanya mengambil satu juzuk dari pelbagai juzuk teguran yang Tun M nyatakan..! Baca ke tidak kenyataan Tun M?
Jawapan dan pembelaan dari para pembela tidak sedikit pun menghurai teguran berkaitan isu ekonomi, kaum, agama, dasar dan banyak lagi dibangkitkan oleh Tun M...!
Sedangkan rakyat mahukan hujah dan jawapan bernas dari teguran dan kritikan yang bernas..!
Ini yang dikatak orang...menyokong bawa rebah..! langsung tak boleh nak disentuh..! pemerintahan kuku besi ke?
Lu Fikir La Sendiri!!!

34 ulasan:

  1. dah agak dah! bila Tun tegur, dah pasti ramai pembodek pembodek akan bangkit dengan pelbagai alasan dan jawapan. pokoknya ada kah mereka menjawab apa yang Tun tegur itu. mereka akan berpusing pusing buat citer lain dan cuba mengalihkan fokus rakyat. pada aku pemimpin yang baik tetap akan disokong, tapi yang sebaliknya tetap akan dikiritik. saperti kata Tun, bangsa dan negara tetap didahulukan. pemimpin akan datang dan pergi.

    BalasPadam
  2. depa n najib perlu jawap apa yg Tun M tegur...jawapla dgn bijaksana dan berfakta...jgn la jawab mcm pembodek dia jawab...Org tegur tu sygkan hang...tu pon hang xfhm kaa...pastu kalau la hang betoi...jawab laa...rakyat pon nak tau...ni skrg rakyat pon dah kompius...mcm siput babi....dia kompius dia babi ka dia siput....

    BalasPadam
  3. Bila komen jer.. Takut pembangkang ambil kesempatan... Bila pembangkang gaduh BN senyap macam pondan..

    Kalau dah tak boleh tegur dan kritik.. Menuju JAHANAM la jawabnyer...

    BalasPadam
  4. dh d jangka dr awal..msti pncacai najib akn bela sakan2 punye...hahaha ksian...trus kan la mmbodek wahai pengampu sekalian...truskn membina bulan dan bintang yg d angan-angankn....biarkn pmbangkang ktawakan krjn skrg...dlm keadaan pmbgkang rapuh pon BN msih x mmpu nk mnawan ht rkyat....tepat kate Tun...krjn skrg x bleh d tgur..Tun ade hak utk mnyatakan pndpt..Mlaysia hebat sjak dr zaman Tun..Tun yang mmbina kejayaan utk malaysia...bkn nye najib...najib hanya mnumpang tuah dr zmn Tun shj..sedarla pencacai smua...MH17 bkn 1 kjayaan yg bleh d gembar gembur sgt..krn kte sndri x tau ape prmainan politik antrabangsa...as a PM mmg tggjwb najib mnyelesaikan isu MH17...antara MH17 dgn isu2 nasional rakyat marhaen yg masih trtangguh, mna 1 yg prlu d utamakan?? fkir la sndrik...Tun xkn marah tanpa sebab...22 thn BN teguh d bwh pmpinan Tun, ble Tun xde BN pon hanyut....

    BalasPadam
  5. yang meteri KDN tu jawab camtu jaa...jelaskn la psl ISA...Klu ISA dh dimansuhkn ia akn digantikn dgn akta yg lebih baik lagi kaa..jenayah bertambah kerana apa? contohnya cmtu laa...xkan tu pon nk ajar...hang tu menteri...tp aku meluat kt najib sbb dia lembik..asyik lari dr masalah jaa...ada masalh dia dok senyapp ja...patut dia jelaskn pada rakyat segala isu2 yg mnjadi ketidakpuasan hati rakyat...ni dia boirkn kita cm xde pemimpin dah....dok suruh kita plk jawab bg pihak dia....huhhhh

    BalasPadam
  6. Dah banyak teguran dibuat kepada kepimpinan sekarang. Kat media sosial macam2 kritikan dah dibuat oleh rakyat biasa termasuk bloggers yg sayangkan negara ni. Tapi hasrat kami selalunya x mendapat perhatian sgt. Bagi aku, tindakan DrM adalah mewakili rakyat Malaysia secara majoritinya. Sebab tu rakyat masih sayangkan beliau. Kerajaan sepatutnya jgn anggap kritikan tersebut adalah dari bekas pemimpin. Anggaplah kritikan tersebut sebagai hasrat rakyat yg disampaikan kepada kerajaan.

    BalasPadam
  7. Betul tu, org tegur sbb sayang, mcm kita ngan anak kita. Klu dah tak sayang, lantak hang la nak jadik apa.
    Klu tak boleh terima teguran, terus nak melenting je, mmg nak melingkup la.
    Nabi saw pun sesekali ditegur Allah swt melalui Jibril a.s.

    BalasPadam
  8. Kesilapan paling besar najib ISA d hapuskan ada paham,melayu islam di cerca di hina,kalau najib sanggup tahan maki,melayu islam di hina,rakyat dh tak sanggup lagi ada paham

    BalasPadam
  9. Baru tegur sikit dah melenting..terimalah dengan hati yang terbuka dan kepada tukang kipas sudah2lah..

    BalasPadam
  10. Inilah standard menteri2 dan bekas wakil rakyat Malaysia.Sedih sangat tengok cara mentaliti dia orang.Sifat munafik,pembodek dan inteklectual yang rendah masih melekat pada mereka.Sayangnya kita di Malaysia tidak mempunyai pilihan yang baik untuk memilih kerajaan.BN hanya sedikit saja baik dari pembangkang,kalau tidak dah lama kena tapau dengan pembangkang.Pembangkang pulak di anggotai oleh komunis2,penjahat2,peliwat2 dan 'religious morons', cone heads,turbanis dan sebagainya.Mereka hanya gila kan kuasa untuk merosakan Malaysia ni.

    BalasPadam
  11. Sebenarnya teguran Tun tu kalau di kaji dgn teliti,tak ada apa pun yg istimewanya,kebanyakan dia macam cuba nak tunjuk kononnya dia dulu bagus.Tapi kalau kaji balik sejarah,dia memerentah 22 tahun macam-macam kelemahan juga berlaku,malahan kebencian rakyat terhadap kerjaan Umno/BN bermula dari zaman dia,sampai Zahid Hamidi sendiri menimbulkan masalah kronisman,nepotisma dalam perhimpunan agung Umno.Bil Zaid Hamidi cakap pasal kronisma nepotisma,Tun melenting dan mengambil tindakan terhadap Anwar.kalau tidak anawa si peliwat tu di lambung bukan mai n oleh Tun dah di berinya memangku PM pun.Mujurlah ada Ummi Hafilda ,Khalid Jefry dan Azizan terus fight,mendedahkan perangai buruk Anwar.Ini dosa Tun paling besar,yg menjejaskan keadaan negara sehingga sekarang gara-gara anak kesayangan Tun masa itu Anwqaar Ibrahim.Kalau tak kerana Tun ,Anwar kekal sebagai Presiden Abim saja,paling tinggi pun jadi Presiden Pas.

    Cuba pula kita lihat keputusan PRU.diman dalam PRU 1999,Umno /BN di selamatkan noleh undi Cina,Melayu tolak BN gara-gara hasutan Anwar & Pas bila Anwar di pecat dan di dakwa oleh Tun.Kemudian PRU2004,Umno /BN menang besar,bila Tun mengundurkan diri,ini bererti rakyat dah tak mahu Tun.PRU 2008,Umno/BN sekali lagi kalah teruk ,kerana kelemahan PM Abdullah Badawi dalam bebrapa hal,termasukalah melepaskan anjing yg tersepi,lalu Abdullah pula di gigitnya(masa itu saya pun sering bersama anjing tersebut kehulu kehilir menggigit).Tun pun tidak kurang juga perannnya mahu menjahanamkan PM Abdullah Badawi,tak ada kebaikan langsung Pak Lah dimata Tun Mahahtir.PRU 2013,terbalik pula,walau pun prestasi Umno/BN merosot,tapi orang Melayu yg memenangkan Umno/BN,tidak seperti dlm PRU 1999,manakala orang Cina pula berpaling tadah.

    Sikap orang Cina menolak BN bukan kerana kelemahan kerajaan,tapi kerana hasutan dan janji 'anjing' bersama-kuncu-kncunya Tok Kong dan Pak Lebai,yg akan berjaya menawan Putrajaya.Kalau saya orang Cina pun saya akan bersama mereka.Tokey yg menjadi kaya raya kerana projek mega di zaman Tun pun turut berpaling tadah,menyokong mereka,dgn menghadiahkan ratusan juta RM utk mereka menghadapi PRU.Kalau Tun pun yg jadi PM dalam PRU 2013,entah-entah lebih teruk keputusannya.

    Zaman Tun,Umno berpecah juga, sampai di haramkan pun,dan dizaman Tun jugalah kuasa raja-raja Melayu di kurangkan.Sekadarkan di zaman Tun tak ada media alternatif macam sekarang,itulah Tun Selamat.ISA pun di guna pakai secara berleluasa.

    Saya ingin nak tanya,sdr sekalian,dari segi apa sdr kalian rasakan Tun lebih baik daripada Najib?.Dari segi ekonomi ?,Sosial?.Ugama?.Mari kita bincangkan,jangan pula kata Najib tak boleh di keritik,tapi bila saya kritik Tun kalian melenting.OK.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun baik dr semua hal..
      Semua org tau
      Hang saja bongok...
      Buat2 x paham..

      Padam
    2. Disebabkan Tun lah anda mampu menulis berjela-jela untuk mengritik beliau. Semasa pemerintahan Tun selama 22 tahun, ANDA menikmati sistem pendidikan yang lengkap dan sempurna, bantuan kewangan untuk melanjutkan pelajaran, ekonomi yang stabil untuk menjalankan perniagaan serta memberi peluang pekerjaan, negara yang aman dan sentosa untuk dinikmati, mampu untuk memiliki rumah, kenderaan dan gadjet juga melancong ke tempat-tempat peranginan, mampu bersedekah kepada orang yang memerlukan, hak-hak keistimewaan kaum bumiputera seperti anda dipertahankan, APA SEBENARNYA YANG ANDA INGINKAN?

      Padam
    3. Di zaman Tun tak terjadi caci hina pada Islam, Allah dan Rasul. Tak ada caci hina kpd orang Melayu. Tak ada maki hamun pada Raja-raja Melayu. Tak ada soal-jawap pasal azan. Tak pernah ada yang berani menyoal kenapa duit zakat hanya diberi kpd orang Melayu saja dan berbagai lagi. Tengok sekarang macam mana? Caci-hina, maki-hamun pada Islam, orang Melayu, Raja Melayu dibuat secara terang-terangan, secara lantang, dah tak de malu segan lagi dah. Bezakanlah masa zaman Tun dan sekarang.

      Tun lah yang membawa Melayu keluar dari kepompong kemiskinan dan maju ke depan. Pada tahun awal 80an ramai anak-anak Melayu yang susah tapi pandai di hantar belajar ke luar negara dalam jumlah yang besar. Dihantar ke Amerika, Jepun, England, Australia dll. Sejak itu anak-anak Melayu mula melangkah ke depan dgn pengetahuan dan pelajaran yang tinggi. Bila dah ada pendidikan yang tinggi tentunya ekonomi keluarga juga baik. Langkah demi langkah kehidupan keluarga Melayu mula terjamin dan bertambah baik. Jasa Tun memang banyak takkan boleh kita nak menafikannya. Kalau ada pun kesalahan dan kesilapan Tun Mahathir, itu sudah adat manusia melakukan kesilapan, lagi pun Tun bukannya malaikat, bukannya Nabi. Namun yang pasti Tun tak pernah melakukan kesilapan yang boleh menggadaikan agama, bangsa dan negara.

      Padam
    4. Ni si bengap mana lah buat ulasan panjang2 tapi macam hampeh... nak jawab pun maleh. agaknya banyak sangat termakan taik dap kot...

      Padam
  12. tun banyak buat kebaikaan jangan nafikan najib bukan tak bagus tapi nampak sangat najib berlembut dan buat naif ....bila orang fitnah isteri dia buat dono aja kita plak yang terpaksa bagitau sedara mara kita itu bohong itu fitnah orang kampung mana tau.depa dengar dari pak lebai pak imam kg. padhal depa pun kena tipu gak..samann buat fitnah saman macam lee kwan u saman sampai bengkrap orang tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun keras hanya menggunakan ISA,tapi siapa yg di ISAkan?.Ada ke Tun keras pada perasuah?.Ada ke tun keras pada yg salah guna kuasa?.Tun juga keras pada Salleh Abbas,mengapa?.Kita tak nafikan kebaikan Tun memang ada,tapi jangan nak bandingkan dia buatn 22 tahun dengan orang lain yg hanya baru beberpa tahun.Pasal saman menyamaan ni hnya kegemaran orang macam Anwar yg tak ada kerja,org macam ni apa kerja yg dia boleh buat.Tun sendiri pun tak pernah saman orang,ssedangkan bermacam-macam 'fitnah' di lemparkan pada beliau.

      Padam
  13. Bodoh Shahidan Wahabi ni.. jawablah apa yng Tun M tanya. Sbb bila rakyat mengelupor tanya memanda Menteri pengampu ni buat bodoh je. Jenayah makin menggila. Islam dihina. Siber jd alam yang menakutkan.. apakah Najib hanya tahu fikir apa yg Rosmah cakap sahaja??

    Terlalu banyak Najib buat perkara yag pelik dna melemahkan Krjnd an UMNO. Org Melayu ni suka khayal.. syok dlm dunia masing2. Bila Tun M tegur dia ada asas teguran. Jwab dulu jika betul atau salah.

    Malangnya pengampu2 Najib divert... sbb mereka pun bodoh tak boleh jawab. Najib ni mcm hantu jugak. di abuat benda yg mendatangkan masalah ghaib. Cuba lihat bodohnya Najib selesaikan MH370.. tiba2 dia buat ending sendiiri di lautan Hindi.
    l
    lepas episod tu Najib dh xckp lagi bab MH370.. di aingat nnyawa Rosmah je yg mahal.. nyawa 239 org dlm Mh370 tu ke mana tak penting?

    Najib mmg looser.. lebih teruk dr Pak Lah. Pak Lah tk pandai2 nk buang ISA> tp Najib? dia buang lepas tu dia biar negara huru hara. DIa nk tnjuk baik pd pembunuh penjenayah pengancam negara.. siapa ajar? Islam tak ajar mcm tu.
    Pakah ROsmah yg ajar??

    Please do something Najib or u better step downlah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Zahid - hero di ambang PAU
      Hishamudin - tin kosong kuat bunyi
      MUBARAK - dulu sensitif gila masa paklah
      Shahidan - pelaq !!

      Padam
  14. Anon 2.48 ko ni bodoh lah.. mmg dh Tun M bagus ko nk sanggah apa? Krisis 1998.. ko duk kat mana? Bapak ko tolong pulihkan ekonomi ke??

    Zaman Tun kuasa Raja dikurangkan kerana Raja ada lakukan suatu yang kurang elok. Tapi Tun lakukan dengan penuh hemah. Tun M tak ajar pun rakyat maki hamun dan kurang ajar dgn Raja dan semuanya selamat. Raja seimbang dgn kuasa eksekutif. Pakatan Haram ajar rakyat kurang maki carut pada Raja.. dan Najib buat apa?

    Najib biar bodoh.. Ghani Patail ni sekor lagi makhluk yg membuatkan kita gelisah.menggunakan undang2 untuk tangkap Melayu dna Islam. Ust Sahul Hamid ditangkap dengan pantas tp kenapa Alvian sampais krg bebas? punya lambat nk ditangkap!!

    Apakah pengampu2 Najib skrg buat dan mudah lupa? Zaman Tun M xde media alternatif sbb tu negara AMAN.. tk gila dan celaru spt skrg. Melayu ni bodoh bukan boleh asimilasi input dgn baik. Benda bodoh pun telan dan percaya

    Sbb tu Tun halang semua tu. Tun bertgjuwb menjaga amanah rakyat. Penjenayah ckup takut dgn Polis. Skrg Polis mcm budak2 je.

    So ANon 2.48..jgn bodohkan org lain dan mcm Najib bodohkan rakyat dgn slogan karut 1Malaysia tp KOSONG!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun lakukan berhemah? Tun pun takut nak buat sendiri,yg laksanakan tugas tu ialah Anwar Ibrahim sebagai balaci Tu.

      Padam
    2. Urrgghhh..
      Takaan tutoh juboq org pun Tun suruh jugak...
      Deeyyyy !! Padaiiyyaaappp deeyyy !

      Padam
  15. Anon 2:48 memang bangang. Tindakan Tun pada masa tu sebab rakyat menyokong. Dia dengar suara majoriti pada masa tu. Yang x sokong tu 4-5 org je. Sebab tu kem kemunting kecik ja. Boleh muat utk depa nak muhasabahkan diri. Hehe.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rakyat menyokong tapi mengapa PRU 1999,talihayat BN di beri oleh orang Cina,yg ketika itu masih anti Anwar.

      Padam
    2. Sebab ramai org melayu x p mengundi. Melayu atas pagar pada masa tu ambil pendirian tunggu dan lihat.

      Padam
  16. Dalam kes aljuburi Tun terpaksa ambil tindakan tidak popular untuk selamatkan negara sebaliknya dalam keadaan sekarang Najib banyak ambil tindakan popular tetapi boleh menjahanamkan negara.

    Ada komen di atas aku cukup bersetuju terlampau selalu hanya penyokong / bloger yang bermatian untuk menjawab dan menangkis serangan macai pembangkang terhadap Najib waima Rosmah yang tak bertudung pun penyokong nak pertahankan. susahlah camni. Janganlah jadi PM yang BACUL sebelum terlambat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun ambil tindakan hanya bila isu kronisma di bangkitkan dlm Perhimpunan Umno oleh Zaid Hamidi,sebelum itu Tun Kata Anwar tak buat salah,Ummi yg tak betul.Sedangkan tun Hanif pun dah beri tahu pada Tun Mahahtir sebelum itu.

      Padam
  17. Makcik Sambal Belacan @ Yahudi Melayu mana ?

    BalasPadam
  18. zaman najib kebencian antara kaum meluap luap ...bukan kerana najib yang cetuskan tetapi sebenarnya beliau tiada idea nak halang ....kerana ini katanya perkara kecik aje.kih kih kih .Macamana nak beri idea 'wow' kepada rakyat supaya terima UMNO ,tegur sikit tak bole...Aku tengok ahli Parlimen PKR batu pahat telah masuk ke kampung2 ikut majlis tahlil ,yasin...lepas isyak ...ramai org melayu mula percaya dengannya..aku semakin bimbang..Belum pernah aku nampak ADUN UMNO bercampur dengan masyarakat ...sampai begitu sekali..Kalau datang mesti ada sambutan bunga manggar..siap bersampin kilat lagi...Idea wow aku ialah minta ADUN Umno bercampur dengan masyarakat tanpa membawa kamera atau videocam..kami bukan nak sangat peruntukan itu ini. cuma kami nak tengok perawakan kalian.

    BalasPadam
  19. Cuba beri idea macam mana nak kurangkan ketegangan kaum yg dikatakan meluap sekarang ini.Masuk majlis tahalil boleh hilangkan ketegangna kaum?.Yang ke majlis tahalil tu MP Cina PKR ke?.Tapi mengapa pula ada yg marah bila pemimpin DAP ke mesjid ,beri 'tazkirah'?.Ramai juga yg marah bila Najib mengadakan Majlis bersama orang Cina,marah juga dgn konsep 1Malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sumbat ISA jer...

      Padam
    2. sebab kaum pendatang ni bukan akui Allah tuhan mereka..apasat sibuk nak pg masjid..pg lu punya tokonglaaa...Sana bole minta no ekor...
      Kasi chan orang melayu jadi tuan ini negeli maa.

      Padam
  20. Kalut kalut....

    Semua pasai kita takdak captain kapai.

    Semua orang bole cakap....tapi yang cakap bukan jawap soalan dr Mahathir.

    Semua main ampu - pasai dan makan budi dapat pangkat dan kuasa

    Orang cina suka bila PM lemah. Mana ada pembangkang sokong teguran Tun?

    Macam masa Badawi, pembangkang siap pertahan Badawi - cina dan melayu yang tak paham akan sokong PM yang lemah.

    BalasPadam
  21. waktu tahun 80an mana ada internet?? kalau ada mesti tun mamak ni sudah kalah dalam pemilihan umno melawan tengku razaleigh. zaman internet ni memang ramai pemimpin yang rasuah macam Mubarak akan dijatuhkan.fikirfikirkanlah

    BalasPadam