Selasa, 19 Ogos 2014

Dato Azhar Adalah Anak Angkat..!


Muka pun boleh nampak bahawa dia adalah anak angkat..! anak orang lain..! anak jati Jepun..! Sebab itu keberanian dan kebertanggungjawaban yang beliau miliki susah nak di mengertikan sebagai anak Melayu..!

PETALING JAYA: Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Mass Rapid Transit Corporation Sdn Bhd (MRT Corp), Datuk Azhar Abdul Hamid meletak jawatan berikutan insiden runtuhan di tapak projek MRT di Kota Damansara pada malam Isnin.

Insiden itu meragut tiga nyawa.

"Pada esok, saya bukan lagi CEO syarikat ini," katanya pada sidang media di tapak MRT di sini pada Selasa.

Azhar berkata, beliau sentiasa mementingkan langkah-langkah keselamatan yang ketat di tapak MRT tetapi insiden seperti itu berulang lagi.

"Saya sudah melakukan yang terbaik, tetapi saya ternyata gagal dan oleh itu saya akan berundur dari jawatan saya.

"Saya dimaklumkan beberapa langkah-langkah keselamatan tidak dipatuhi oleh sub-kontraktor dan jika itu adalah puncanya, saya akan memastikan MRT Corp tidak bekerjasama dengan mereka semula," katanya.

Beliau berkata, walaupun beliau sudah meletak jawatan, beliau akan mengikuti perkembangan kes tersebut dan memastikan keluarga mangsa diberikan keadilan.
Sementara itu, difahamkan Pengarah Hal Ehwal Pihak Berkepentingan dan Pengurusan Tanah MRT Corp, Haris Fadzilah Hassan akan mengambil alih jawatan tersebut sehingga kerajaan melantik CEO yang baharu.
Terdahulu, dalam satu kenyataan, MRT Corp mengesahkan bahawa landasan MRT itu terlucut daripada tiangnya dan jatuh ke tanah pada pukul 8.30 malam semasa kerja-kerja membina tembok sepanjang landasan itu dijalankan.
Landasan itu dibuat daripada 14 unit galang kotak sepanjang 38 meter seberat 490 tan.

MRT Corp mengesahkan bahawa tiga pekerja yang terperangkap adalah warga Bangladesh iaitu Mohamad Faruk Khan, Mohammad Elahi Hossain dan Mohammad Alauddin Mollik.

Jari beliau diatas pun tidak menuding kepada orang lain..! cuba kita tengok Melayu lain jika ditimpa musibah..! mesti sudah digariskan siapa yang salah..! salah menyalah pasti berlaku..!

Syabas Azhar kerana masih wujud lagi dalam diri anak jati Melayu sifat berani, amanah, bertanggungjawab serta mengakui kesilapan..! Ini lah sifat Melayu sejati..! sifat Panglima..!

Yang ada sekarang banyak bersifat hamba..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

19 ulasan:

  1. Memang betul tu.. Tengok Najib sepanjang jadi PM asyik gagal aja tapi muka tak tau malu masih terhegeh2 taknak lepaskan jawatan. Sampai Tun M yg dipanggil ayahda oleh macai2 UMNO cam admin hilong sokongan dan mengkritik hebat. Tapi sekor pun dari bloger2 macai UMNO amik pot. Buat cam tak tau aja.. Tulah klau dah terkena batang hidung buat muka taik tak nak ulas pun. Cuba klau yg dikritik tu pihak PR kelam kabut semuanya jadi tajuk utama bermingu2 pulak tu berita yg sama.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bole ke mb sel..tunjukkan jam OMEGA... SYARAT NAK JADI MB

      Padam
  2. Bagaimana pula dengan abang yang telah disabitkan kesalahan di mahkamah beberapa kali juga tidak mahu letak jawatan? Jangan lah nampak Najib je....

    BalasPadam
    Balasan
    1. NI PENCACAI NAJIB
      BILA ORG KOMEN ADA TUKANG BELA , TAK LEH NK TEGOR
      ADA JE JAWAP

      Padam
    2. Abis tu ko tu ape? penjilat anwar...takbley plak org nak jwb..

      Padam
  3. Hahaha....all of the above

    BalasPadam
  4. Datuk Azhar Hamid has balls of steel. You are the man. Even if the government calls you back jangan balik, find a job somewhere else. People will respect you , bro.

    BalasPadam
  5. hehehehe......!
    dua2 tu pelakun utama.derama...jika dua2 out...habis lah cerita...hehehe

    BalasPadam
  6. Kalau itu hukum alam yg korang ikut, tok imam, ketua kampung, penghulu mukim dan lain-lain pemimpin kena letak jawatan bila "kecurian" berlaku di kawasan masing2. Sengkek betul otak korang.

    BalasPadam
  7. He he peliwat ke Sg Buloh Resort

    BalasPadam
  8. Najib bodoh
    Anwar bodoh
    2 melayu celaka hati ni !@

    BalasPadam
  9. Aku syak kerja jahat ini termasuk "Black Hole" haritu, diSABOTAJ si KAPIRDAJAL PAP-DAPBANGKAI/PKRSODOM - sbg. ejen ZIONIS-CIA-MI6 yg. berpengkalan kat S'pura tu! Lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, Wednesday, September 2, 2009! Jadi sepatutnya CEO MRT, Datuk Azhar ni, tak payahlah nak berhenti! Tapi aku harap, MRT akan bayar PAMPASAN yg. secukupnya utk. keluarga arwah mangsa-mangsa dari pekerja asing dari Bangladesh yg. amat malang itu, termasuk tabung pendidikan anak-anak mereka.

    Si ejen-ejen Barat-Zionis ini, tak habis-habis nak MENJATUHkan NEGARA ISLAM ini melalui pelbagai cara termasuk pelbagai JENAYAH (yg. juga termasuk insiden MH370/MH17 serta kemalangan jlnraya yg. meluas, oleh lori-kereta-bas BUAS, yg. mensasarkan umat Islam/Melayu yg. senang dikenali dari pakaian serta ayat/hiasan Islam di kenderaan, yg. merupakan majoriti mangsa)!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Kesultanan Islam-Melayu (yg. berjuang demi ISLAM/umatnya yg. miskin-tertindas), Bahasa Melayu, hak BANGSA BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari PELBAGAI bangsa yang hormat ISLAM, dan bangsa dan hak Bumiputera [BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah “(SATU) BANGSA Malaysia“ sebenaqnya adalah PALSU].

    BalasPadam
    Balasan
    1. Butoh biawak la Makcik Sambal Belacan (MSB)..

      Barua.. tulisan mcm sampah
      Sampikan elok2 la..
      Senang nak baca
      Tulis mcm pelaq

      Aku bukan x suka content nko
      Cuma x suka cara susunan ayat nko
      Nampak merapu

      Barua Israel laaaa

      Padam
    2. Setuju. Tanpa nama 20 Ogos 2014 1:48 pg....Tulisan MSB biarlah kongkrit..mudah.....senang penyampaian. kat sini jarang orang nak baca panjang-panjang. Mungkin idea bagus tetapi penyampaian amat amat amat membosankan. Aku selalu nak baca...tapi dua tiga baris terpaksa dihentikan...jemu dan boring..

      Padam
  10. Mengapa 3 orang mati CEO pulak nak letak jawatan?....Dia ke yang design atau yang tukang letak blok tu?, rasanya CEO tiduduk di site...yang kendalikan adalah jurutera /kontraktor... Memang benar kalau semua berlaku kemalangan ceo/pm/menteri nak letak jawatan habis lah negara. Tetapi bagi CEO seperti Dr Azhar ni tak ada masalah sebab banyak lagi peluang yang sedang menunggu....

    BalasPadam
    Balasan
    1. itulah namanya tanggung jawab. dia kata dan dia rasa dia dah buat yang terbaik tapi mala petaka tetap berlaku. apabila siasatan dijalankan, sekiranya dia masih ada di tempatnya, mungkin sukar untuk menentukan punca sebenar. sudah tentu dia akan cuba melindungi kesilapan dirinya atau pihak-pihak tertentu. siasatan akan menjadi sukar serta tidak dapat dijalankan dengan adil dan telus. dengan peletakan jawatannya, siasatan adalah lebih adil kerana orang lain yang sebelum ini tidak memikul tanggung jawab itu tidak memiliki apa-apa kepentingan.

      jika dibandingkan dengan tragedi mh370 yang menghilangkan 239 jiwa dan sebuah pesawat boeing 777-300 yang bernilai berbilion ringgit, ceo masih berdegil tidak mahu memikul tanggung jawab dengan meletak jawatan. maka bolehlah ceo menyembunyi atau mengubah atau memadamkan maklumat yang diperlukan oleh pasukan penyiasat. siasatan menjadi sukar, tidak adil dan telus. maklumat berkaitan kargo sahaja pun sudah cukup untuk dijadikan contoh. berita buah manggis bertan-tan dan bateri lithium ion, entah mana satu yang benar pun tidak diketahui,

      janganlah nak dibandingkan dengan imam dan ketua kampung serta kes kecurian atau jenayah kecil yang lain.

      orang yang dahulu memberikan buah fikiran (melalui firma perundingnya) untuk menstrukturkan mas sekali lagi akan mengetuai usaha menstrukturkan mas semula (melalui khazanah nasional). bagaimana fikiran orang yang melantik dan memberikan amanah kepadanya agaknya.....

      tahniah datuk azhar abdul hamid. semoga datuk akan terus beroleh kejayaan.

      Padam
    2. Bodohnya Anon 5.58pg
      PM ketua negara...
      Ada projek cuci tandas
      Takkan PM nak turun cuci tandas kot

      Bodoh skit2 sudahlah..
      Smpnnkat org PAS sama
      Apa ra nko ni...

      Padam
  11. Apa la bangang ceo ni. Kontraktor yang buat taik tak ikut prosidur keselamatan dia pulak yang resign. Patut kontraktor China tu la yang kena charge n ceo dia resign. Ini kes over macam Najib buat untuk mh17. Nama ceo tapi tak pakai akal.

    BalasPadam