Rabu, 13 Ogos 2014

UBAH MB Selangor? Ini Khalid Lah..!!!


6 Jahanam sudah dipecat..!

Biar gambar berbicara..!



Ada yang sembelit ni..!





Nampaknya puak Anwar terus menunjukkan kebodohan mereka apabila mempertikaikan pemecatan 6 jahanam tersebut..! Ini kerana Khalid telah pun mendapat perkenan Tuanku Sultan terlebih dahulu…


Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim telah menghantar surat kepada Sultan Selangor pada Selasa bagi memohon perkenan untuk memecat enam anggota Exco kerajaan negeri dari DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang tidak menyokong pentadbirannya. 

Mengumumkan demikian Abdul Khalid berkata arahan pemecatan itu akan berkuatkuasa serta merta selepas mendapat perkenan Sultan Sharafuddin Idris Shah. 

"Exco DAP dan PKR hari ini sudah tandatangani satu surat supaya diadakan satu blok (berpakat) bertujuan untuk mengurangkan kecekapan pentadbiran kerajaan negeri. 

"Oleh sebab itu, saya telah minta dan tulis surat kepada baginda Sultan agar anggota Exco ini tidak teruskan kerja mereka sebagai Exco," katanya kepada pemberita di sini. 

Tiga anggota Exco dari DAP ialah Datuk Teng Chang Khim, V.Ganabatirau dan Ean Yong Hian Wah sementara anggota Exco dari PKR ialah Elizabeth Wong Keat Ping, Rodziah Ismail dan Dr Daroyah Alwi. Abdul Khalid berkata perkara itu telah dimaklumkan kepada kesemua Exco yang terlibat kecuali Rodziah yang kini berada di luar negara atas urusan kerja. 

Mengulas lanjut, Menteri Besar berkata pihaknya telah mengadakan pertemuan dengan anggota Exco dari PAS bagi membincangkan mengenai pentadbiran kerajaan Selangor. 

"Melalui perbincangan ini, saya berharap pentadbiran Selangor dapat berjalan dengan mantap dan semua program pembangunan yang dirancang dapat dilaksanakan," katanya. 

Sementara itu, ketika diminta mengulas mengenai dakwaan beliau ada menghantar surat untuk menyertai PAS, Abdul Khalid menafikannya. Enam anggota Exco terlibat hari ini dalam kenyataan bersama berkata mereka akan terus menjalankan tugas masing-masing tetapi menegaskan tidak akan berjumpa dengan Abdul Khalid kecuali pada mesyuarat mingguan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN). 

Selain itu keenam-enam exco tersebut dilaporkan berkata, dalam urusan melibatkan mereka, kedudukan dan fungsi Abdul Khalid hanyalah dalam kapasiti peralihan sementara menunggu seorang menteri besar daripada Pakatan Rakyat dilantik. "Abdul Khalid dan MMKN juga tidak boleh membuat sebarang keputusan tanpa melalui proses undian. 

"Sebarang keputusan MMKN perlulah diundi supaya fungsi Abdul Khalid dihadkan kepada kapasiti peralihan," kata mereka.


Lu Fikri La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. Hihihi..Nuar Nuar..masuk sungai buloh aje la..dlm sana ada yg muda..ada yg jambu..ada nyah dan ada yg sebaya macam anis munawar...tapi macam jijah takde la..
    Cuba kuta tanya JIJAH berapa kali Nuar hentam buntut dia sejak muda sampai sekarang...betul la macam khalid gereja cakap..selalu kena bantai ke Nuar..sebab tiap kali nak buntut aje..sebab situ saja yg JIJAH ada grip.lagi....

    BalasPadam
  2. Cukup2lah. Umur pun dah lanjut. Melainkan incumbents, masa umur sebegini, lebih baik banyak beribadat. Berilah peluang generasi baru.

    BalasPadam