Khamis, 14 Ogos 2014

Rodziah Pilih Lembu..! Pecat Diri Sendiri..!


Cinta memang buta..! lagi lagi kalau bercinta cina buta..! demi kecintaaannya maka Rodziah memilih untuk terus dilembukan..! berada didalam dakapan lembu membuatkan Rodziah terus cair..! 

Rodziah bukan cintakan pengundi dan rakyat..! Rodziah rela untuk terus menjadi pengkhianat..! 

KUALA LUMPUR: Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Tiga Rodziah Ismail akan meletak jawatan sebagai Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) Selangor tanda akur dengan keputusan yang dibuat oleh PKR.

Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kebajikan dan Hal Ehwal Wanita Negeri Selangor itu berkata beliau akur dengan keputusan partinya kerana mahu memelihara mandat dan menunaikan amanah diberikan kepada Pakatan Rakyat untuk mentadbir Selangor

“Saya ingin menjelaskan pendirian saya dalam konteks rentetan dan perkembangan mutakhir pentadbiran kerajaan di negeri Selangor.

“Dalam konteks itu, saya akan akur kepada keputusan PKR, yang saya menganggotainya. Keakuran saya itu, saya percaya, adalah untuk menunaikan amanah, memelihara mandat yang diberi rakyat pada PRU ke-13 lalu kepada PR untuk mentadbir negeri Selangor,” katanya dalam satu kenyataan awal hari ini.

Letak jawatan apanya..! kalau tak terima Khalid maknanya kena pecat la weeiii..! Akai ada ka..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

4 ulasan:

  1. PDRM/AG-LIBERAL; tolonglah TANGKAP Exco-Exco KURANG ajaq si DAPBANGKAI-ANJING KURAP/PKRSODOM ni - yg. ENGGAN berhenti tu, punyalah TAMAK nak terus ROMPAK gaji dari duit rakyat, walau dah diPECAT! Ingat parti DAPBANGKAI/PKRSODOM depa ni lebih berkuasa dari DYMM Kesultanan Melayu kami - PI MAMPOS lu oi!

    Lihat warkah buat DYMM Tuanku Sultan Selangor kita, yg. sungguh menusuk kalbu ini di - http://www.pilihanrayakini.com/2014/08/warkah-buat-tuanku-sultan-selangor.html , WARKAH BUAT TUANKU SULTAN SELANGOR , Oleh pilihanraya kini ; Sumber: Abu Syifa on Wednesday, August 13; dan setuju dgn. cadangan BERNAS YB Datuk Zulkifkli Nordin ni; di - http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2014/08/nasihat-bekas-peguam-ketum-anwar.html , Nasihat Bekas Peguam Ketum Anwar Zulkifli Nordin Kepada Khalid dan Pas, August 14, 2014!

    SYUKUR ALHAMDULILLAH kuasa EKSEKUTIF DYMM Yang di-Pertuan Agong dan seluruh Kesultanan Melayu, makin diKEMBALIKAN mengikut Perlembagaan Persekutuan terutamanya Perkara-Perkara 3(1), 37(1), 153 dsbnya - terutamanya kat negeri-negeri bawah pemerintahan RASIS-BUAS si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM! DAULAT TUANKU!

    Dah tiba masanya diTENTANG habis-habisan PENIPUAN legasi PENJAJAH Barat-ZIONIS melalui undg-undg sivil ciptaan mereka, yg. seolah lebih berkuasa dari undg-undg ISLAM pusaka nenek moyang kita serta kuasa EKSEKUTIF Kesultanan Islam/Melayu kita, sbg. pemerintah asal NEGARA ISLAM ini, sebelum kita diJAJAH si KAPIRDAJAL British-ZIONIS-BINATANG BUAS!

    Lihat artikel yg. sungguh BERNAS ini yg.membuktikan tentang Majlis Agama Islam Negeri (MAIN) di bawah kuasa DYMM YDPA/Kesultanan Melayu sbg. Ketua/Penjaga Agama Islam, lebih berkuasa dari K'jaan negeri/K’jaan Persekutuan mengikut Perlembagaan Persekutuan pun! Dan artikel yg. sungguh BERNAS ini juga membuktikan begitu jelasnya PENGIKTIRAFAN pelansongan kuasa EKSEKUTIF Raja/Sultan Melayu (Executive Monarchy - walau tidak mutlak) dari semasa PENJAJAHAN British-ZIONIS pun; hingga semasa Perlembagaan Persekutuan digubal, bukan sekadar “Hiasan/Simbol Adat“ (Ceremonial Monarchy), terutamanya dlm. MEMPERTAHANkan ISLAM/umatnya – sepatutnya PENASIHAT-PENASIHAT mcm Haji Mahamad Naser bin Disa, Peguam Kanan Persekutuan, Ahli Lembaga Pemegang Amanah Dewan Amal Islami (DAMAI) - di lantik sbg. PENASIHAT TULEN dlm MT UMNO, Utusan Melayu dan JPM (ketiganya yg. disyaki sudah dikuasai si LIBERAL-plg-merbahaya) – lihat di https://akarimomar.wordpress.com/tag/perlembagaan-persekutuan/ , Hijrah Minda: Agenda Transformasi Islam , Haji Mahamad Naser bin Disa[1], 7 April, 2012!

    Bahkan KUASA EKSEKUTIF Kesultanan ISLAM/Melayu, yg. mendaulatkan PELANSUNGAN turun temurun, PEMERINTAHAN ISLAM di Tanah Melayu ISLAM ini, juga adalah ASAS undg-undg Perlembagaan, tak kira siapa pun menjadi K’jaan Persekutuan mahupun K‘jaan negeri; di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/melayu-islam-beraja-mib.html , 7 WASIAT RAJA-RAJA MELAYU!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Kesultanan Melayu (yg. berjuang demi ISLAM/umatnya yg. miskin-tertindas), Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat ISLAM, dan bangsa dan hak Bumiputera (BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples).

    BalasPadam
  2. Letak jawatan??? Wei makcik, anwar suruh LAWAN TETAP LAWAN la... bukan suruh menyerah diri camtu je. 5 lagi bekas exco tetap buat kerja free datang pejabat walaupun dipecat, yang makcik ni senang-senang nak 'lepaskan' jawatan begitu je. Tau la gaji puluh2 ribu dah takde..

    BalasPadam
  3. Satu tindakan yang kurang bijak dari seorang Adun. Beliau menang bertanding di pilihanraya dan menjadi Adun kerana dipilih oleh rakyat setempat yang majoriti bilangan undi datang dari rakyat yang bukan ahli pada mana-mana parti PKR, PAS, DAP dan BN. Mengapa perlu mengikut arahan parti sedangkan jawatan exco itu adalah jawatan yang dilantik oleh Menteri Besar dan diperkenankan oleh DYMM Sultan. Jawatan Exco menjadi perantaraan dari rakyat ke Adun ke Exco ke MB ke DYMM Sultan yang memerintah negeri. Jika meletakkan jawatan sebagai Adun, barulah boleh dikira sebagai melanggar arahan parti.

    BalasPadam
  4. Satu pandangan menarik mengenai parti PAS di Selangor. Tiada seorang pun dikalangan 15 Adun PAS di Selangor yang dapat menyakinkan setiap pemimpin PAS pusat bahawa mereka memiliki kritieria sebagai MB di Selangor. Maka atas semangat setiakawan, pemimpin tertinggi PAS mencadangkan ketua yang bakal dilantik diberikan kepada parti lain untuk buat pilihan..
    Dengan ertikata lain, sampai bila pun YB PAS di Selangor akan menjadi seorang pembantu (barua) kepada ketua yang dilantik dari parti lain. Jika anda yang bercita-cita ingin menjadi seorang ketua kerajaan (MB) di Selangor pada masa akan datang, lupakan hasrat anda sebab parti PAS bukanlah sebuah parti yang akan membimbing anda menjadi seorang pemimpin tertinggi di Selangor..

    BalasPadam