Khamis, 4 Disember 2014

Itu Kata Tun..!


Itu kata Tun M...Tapi apa pulak kata orang lain..!

Peduli ke?

Lu Fikir La Sendiri!!!

12 ulasan:

  1. Tun.....100% setuju

    I can see that najib/umno/bn is/are going to the dogs
    Crystal clear, inevitable, foregone conclusion unless they changed or at least heed some of the advice n criticisms

    Get a dream team out led by muhyiddin immediately.

    BalasPadam
  2. Apakah masih ada masa untuk menunggu nunggu lagi??

    Ayuh mulakan langkah dan gerak untuk meletakkan TSMY

    Najib Rosmah have TO GO !!!

    BalasPadam
  3. NR GO.Period!!!!

    BalasPadam
  4. Yang tak boleh ditegur tu Bangang...tak kiralah siapa mereka..

    BalasPadam
  5. salam 1bangang utk PM...

    BalasPadam
  6. ego is the word...he will hold on till umno masuk longkang..to him if he is to drown lets drown together...

    BalasPadam
  7. All bros in umno.....what do u do?

    Masih ber retorik juga mcm zahidi?
    Mesti corroborated mcm hishamuddin?
    Jadi brainless mcm nazri?
    Suka dipanggil tin kosong mcm khairy?
    Penkhianat mcm saifuddin abdullah?

    Cakap pejuang tulin umno....habuk pun tak dak

    BalasPadam
  8. Najib peganglah jawatan sebagai presiden UMNO sampai ke kubur, nanti bila dah mati pun jangan beri jawatan itu kepada orang lain, kerana Najib sayang sangat dengan jawatan itu, tetapi Najib tak sayang pun UMNO, kerana jawatan, UMNO pun Najib sanggup khianati, rakyat makin hari makin meluat dengan UMNO dan Barisan Nasional kerana Najib dan kuncu-kuncunya. Najib dan kuncu-kunculah pensabotaj parti, mereka patut pecat diri mereka sendiri.

    Malahan Najib juga nak sabotaj Barisan Nasional di Sarawak, kerana semakin hampir PRN Sarawak, Najib buat hal dengan umum nak bawa masuk 12,000 pendatang asing dari Bangladesh untuk bekerja di Sarawak, apakah semua ini? Tidakkah kita boleh sedar bahawa Najib sedang mensabotaj Barisan Nasional Sarawak kerana kenyataan sedemikian akan menyebabkan rakyat marah bukan sahaja terhadap Najib, malahan Barisan Nasional Sarawak juga akan menjadi sasaran kemarahan rakyat, kesannya undi Barisan Nasional di Sarawak berkemungkinan akan berkurangan dan berisiko terancam menanggung kekalahan pertama dalam sejarah PRN Sarawak. Oleh itu, apa lagi boleh dibuat untuk selamatkan Barisan Nasional dan UMNO? Apa lagi yang boleh dibuat jika Presiden UMNO, Pengerusi Barisan Nasional sendiri adalah gunting dalam lipatan, duri dalam daging, si kitol dan raja mendeliar yang menjahanamkan UMNO dan Barisan Nasional. Sedarlah.

    Ikhlas dari penyokong UMNO dan Barisan Nasional yang sudah tak tahu macam mana nak pertahankan UMNO selagi Najib dan kuncu-kuncu masih di tampuk kuasa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa 2.32

      Insyallah, PBB selaku backbone of BN sarawak, insyallah will keep their seats intact. The alleged 12,000 bangladeshis coming to sarawak to work is not a problem as to no way they can vote. Sarawakians are not perturbed becos we lack manpower. All we need is strong KDN to enforce the laws.

      Masih boleh selamat umno daripada dihancurkan oleh najib. Gather all true and patriotik melayu muslim be it thru perkasa or isma etc, talk to muhyiddin n get mahathir to advise.......u can force najib to surrender the seat. Once BN n umno head is replaced.........we have good country, strong leadership like zaman tunku, razak hussein onn n mahathit. Kalau boleh get rid of saki baki paklah's men.........wallahualam

      Padam
    2. Saya mengerti bahawa orang bangladesh itu tak boleh mengundi, tetapi tindakan Najib mengumumkan perkara ini, malahan sampai 12 ribu orang bangladesh dibawa masuk ke Sarawak, ini tentunya menyebabkan kemarahan rakyat, malahan kalau ditambah hasutan oleh PKR, PAS, dan DAP, maka ia adalah satu ancaman serius kepada Barisan Nasional Sarawak.

      Saya pun tak fahamlah apa motif Najib berbuat begini, di saat hampir dengan PRN Sarawak, boleh pula dia buat perkara yang boleh menjadi bom jangka yang boleh memusnahkan kemenangan Barisan Nasional di Sarawak.

      Tetapi berdasarkan tindak tanduk Najib sejak kebelakangan ini, saya mendapati ada gerakan untuk mensabotaj parti UMNO serta Barisan Nasional oleh Najib dan kuncu-kuncunya, kalau tidak masakan mereka buat perkara yang menyebabkan kemarahan rakyat terhadap UMNO dan Barisan Nasional?

      Macam-macam perkara mereka buat untuk mencetuskan kemarahan rakyat seperti sebelum PRU 13, diumumkan bahawa harga petrol dan diesel tak akan dinaikkan, tapi dalam beberapa minggu lepas PRU 13, RON 95 dan diesel dinaikkan 20 sen. Kemudian Najib memansuhkan subsidi gula, tak cukup dengan itu, baru-baru ini Najib mansuhkan semua subsidi untuk RON 95 dan diesel. Sekarang dah dekat dengan PRN Sarawak, diumumkan pula bawa masuk pekerja bangladesh sebanyak 12 ribu orang ke Sarawak, apa semua ini?

      Ini adalah bukti jelas bahawa Najib dan kuncu-kuncunya memang nak menjahamankan UMNO dan Barisan Nasional, malahan dia mungkin nak tengok Barisan Nasional Sarawak tumbang dalam PRN Sarawak yang tidak lama lagi itu berdasarkan sikap dan perbuatan Najib dan kuncu-kuncunya ini yang makin hari makin buat perkara yang menyebabkan kemarahan rakyat terhadap Barisan Nasional, tuan-tuan nilailah sendiri kalau nak kata saya ni dengki ke, nak kata saya ni anti kerajaan ke, atau pun sebenarnya saya memang ikhlas berjuang untuk selamatkan UMNO dan Barisan Nasional, penilaian di pihak tuan-tuan / puan - puan / cik sekalian.

      Sedarlah sebelum terlambat, kerana dah rosak binasa susah nak dibina semula, tak guna kalau ada setitis racun dalam sebelanga susu, kerana racunnya itu boleh memudaratkan semua peminumnya. Sedarlah semua.

      Padam
  9. Pendatang haram yg berjuta tu tangkaplah dulu...baru bole terima 12000 orang baru..Sekarang bangun pagi buka pintu dah nampak pendatang asing..lainlah ko orang duduk dalam istana..mana tengok luar pagar...cuba pergi kedai runcit ka...hardware ka..kilang papan ka...pemotong rumput ka...semua pekerja asing ...aku nak juga kerja di kedai hardware tapi dia org tak mau terima...imigresen buat2 bodo saja..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau itulah concern u, desak zahidi KDN.....dia yang suka ber retorik dan flip flop. More readon for u umno guys to kick najib and the gang out.

      Immediate concern is get muhyiddin up immediately.....tak bole ke?

      Padam