Jumaat, 12 Disember 2014

Serang Laa..!


Nak tunggu apa lagi? lauk dah depan mata..! Dalam sebok nak mengurus rakyat jangan pulak warga asing dilepaskan..!

Warganegara Singapura dianggap sebagai kumpulan paling tidak menghormati undang-undang negara ini terutama undang-undang jalan raya.
Menurut Ketua Trafik Pasukan Bukit Aman, Datuk Mohd. Fuad Abdul Latiff berkata pemandu warganegara Singapura mencatatkan saman tertunggak paling tinggi iaitu 313,661 saman atau 37.4 peratus.
Katanya, ia diikuti pemandu warganegara Brunei iaitu sebanyak 48,179 saman, Thailand (17,654), Indonesia (2,614) dan negara lain 456,402 saman.
Beliau bagaimanapun enggan menjelaskan secara terperinci tentang sekatan jalan raya yang akan dilaksanakan nanti.
“Oleh itu, kita meminta agar pemandu warganegara asing sama ada dari Singapura, Brunei mahupun Thailand yang ingin masuk semula ke negara ini supaya menyelesaikan saman terbabit jika tidak mahu dikenakan tindakan.
“Mereka yang memiliki saman trafik tertunggak itu boleh membayarnya melalui laman sesawang www.myeg.com.my dan www.rilek.com.my dengan menggunakan kad kredit,” katanya dalam sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman di sini, hari ini.
Banyak duit tuu...!
Lu Fikir La Sendiri!!!

12 ulasan:

  1. Takut dap marah katanya....

    Polis Malaysia ditubuhkan khusus untuk menangkap orang melayu je.....

    Lanjiao.....

    BalasPadam
  2. dah lama mereka olokkn kita,tahun depan baru nk kutip,betul2 siput babi

    BalasPadam
  3. dah bertahun tahun aku dengar ayat macam ne...
    tapi macam tu gak...
    meme betul org gment ne cuka mengomel tp tak tahu nak settle mcm mana.

    BalasPadam
    Balasan
    1. "“Oleh itu, kita meminta agar pemandu warganegara asing sama ada dari Singapura, Brunei mahupun Thailand yang ingin masuk semula ke negara ini supaya menyelesaikan saman terbabit jika tidak mahu dikenakan tindakan".

      ayat nih ker bang? senang betul jadi penguatkuasa yer?

      Padam
  4. Izinkan saya mencadangkan supaya tapisan kemasukan kereta2 dari Singapura dilakukan di Tambak Johor dan Link Kedua.... Sekiranya terdapat kereta atau pemegang lesen yang telah disenaraikan mempunyai saman trafik.... halang mereka dari masuk selagi mereka tidak membayar saman berkenaan. Bagi kereta yang keluar pula, hubungan polis trafik dengan pihak Imigresen/Kastam perlu untuk kereta2 itu dihalang dari keluar selagi mereka tidak membayar saman kesalahan trafik yang dilakukan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. satu cadangan yang terbaik dan aku amat bersetuju. ada kah pehak yang berkuasa setuju? patut sebelum begitu banyak dah dilaksanakan undang undang saperti yang kamu sarankan tu.

      Padam
    2. Najib nak ambil tindakan kat alvin pun tercirit,ni pulak bapak segala kiasu....puihhhh....patutlah negara kita berterusan ditimpa masalah .....

      Padam
  5. Kerajaan berani ker nak sekat keta dr spork..
    Sian polis trafik.. setakat ckp jerlah boleh
    Nak ambik tindakan... nanti ckp peguam negara x ok pulak...
    Appaaa rraaaa

    BalasPadam
  6. Salam tuan Admin,saya Abdul Hakim ingin menyatakan keluhan beberapa rakan yang bertugas sebagai Pengawal Keselamatan.kerisauan mereka adalah berkaitan peraturan yang dikuatkuasakan oleh (PPD) pejabat pendidikan daerah berkaitan waktu bertugas dari 7pagi-7malam kepada 8pagi-8malam.perkara ini tidak menimbulkan masaalah bagi petugas yang masih bujang,tetapi bagi mereka yang mempunyai anak yang bersekolah sudah tentu menimbulkan masaalah sekiranya menghantar anak selepas jam 8pagi,terutama bagi pengawal keselamatan yang bertugas di sekolah Menengah,SK,SJKC,SJKTmahupun sekolah mubaligh.Mohon sekiranya tuan admin dapat panjangkan perkara ini dalam blog tuan.Untuk info boleh hubungi Abg rosli yang bertugas di sekolah Notre Dame jln gajah berang Melaka di 012 9346020.kami juga bersedi datang ke tempat tuan sekiranya diperlukan.Terima Kasih wassalam. Abdhakim786@yahoo.com.my

    BalasPadam
  7. Sita dan lelong kereta mereka murah2.

    Rakyat Singapore stresss tekanan jiwa memandu terlalu laju.

    Maklumlah mereka mencuri tanah dari Masyarakat Nusantara, pencuri jiwa tak tenang.

    Ikutlah kata Confucius - jangan berlagak ditempat orang, masuk saatu kampung ikutlah cara kampung itu.

    BalasPadam