Isnin, 13 Jun 2016

Hadi Nampak Dedak..!


Dia dah nampak dedak ropernya yop..!

‘Saya temui Hadi terang kesalahan Najib tapi...’

"Saya sudah terang kepada Hadi (Datuk Seri Abdul Hadi Awang) secara peribadi kesalahan Datuk Seri Najib Tun Razak, tetapi dia nampak dedak sekarang," demikian kata bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad

Beliau mendakwa, pendirian Pas sekarang dibuat kerana parti itu tidak lagi mempunyai jumlah wakil rakyat yang ramai dan sokongan rakan pembangkang.
"Parti Pas tidak boleh jadi kerajaan apabila Pas dahulu keseorangan yang punyai bilangan wakil rakyat yang amat kecil, tetapi apabila dia (Pas) bersama Pakatan barulah bilangan wakil rakyat Pas meningkat tetapi kurang daripada rakan-rakan Pakatan maknanya Pas tidak mungkin boleh jadi kerajaan tidak usah cakap pasal nak tadbir.‎

"Pas sekarang sudah ketinggalan seorang satu parti sahaja, jadi Pas perlu sokongan daripada orang lain, dia nak pilih nak dapat sokongan Datuk Seri Najib,” katanya dalam forum 1MDB dan Najib yang diadakan di restoran Chun Ji, Taman Suria Kuala Kangsar hari ini.‎

Namun ujarnya, beliau tidak pasti sama ada Abdul Hadi termakan dedak Najib buat masa ini.

"Jadi saya tidak pasti makan dedak atau tidak. Tetapi nak kata dia tidak tahu kesalahan najib itu tidak mungkin kerana saya sudah memberi penjelasan yang mendalam berkenaan kesalahan Najib.

“Berkenaan dia tunduk kepada kuasa asing, kes 1MDB dan sebagainya, semua ini membazirkan duit rakyat," katanya.

Mengulas lanjut, Mahathir berkata dalam pertemuan itu Abdul Hadi mengakui bahawa ada kebenaran yang telah dituturkannya itu.‎

"Inilah sebab perkara yang saya jelas kepada Hadi dan dia mengaku bahawa ada kebenaran.

"Tetapi akhirnya kerana dia sudah keseorangan, tidak ada kawan lagi dan sudah berpecah serta membenci Amanah, itu dia berjuang memihak kepada Najib. Perjuangan Pas ini adalah untuk membantu Najib," katanya.

Hadi tolong Najib..! bukan PAS tolong UMNO..!
Reti???

Lu Fikir La Sendiri!!!

37 ulasan:

  1. Mengapa temui Hadi?.Dah terdesak sangat lah tu.Padan muka tak laku.Itulah hidup ni ada masa kita di atas dan ada masanya kita di bawah.Masa di atas tu janganlah zalimi orang lain,tak ingat lagi ke Memali,tak ingat lagi ke wang royalti minyak Terengganu yg di sekat,tak ingat lagi ke Hudud Pas yg di hina dgn 'sop tangan'.Apa-apa pun minta maaf lah dulu,baru nampak ikhlas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lebih baik di katakan sebagai pemakan dedak ,dari menjilat 'Kepala ta*k'.Kalau terima pelawaan Mahahtir dah tentu jilat 'kepala t*k' tapi kalau di katakan pemakan dedak,belum tentu kita benar-benar pemakan dedak keran ianya lebih kepada momokan dari orang terdesak dari geng ANC.TGH Hadi memang bijak.

      Padam
    2. Yang gunakan istilah momok itu ia lah Jing Projibo. Kekadang tak mengejing kakaka hahaha. Menipu helah, menukar cara, pakai huruf besar. Kekadang pakai layang layang, going to fly kite.

      Saperti biasa, takda isi pun komen Projibo. Satu sebab Ahli2 Majlis Tertinggi dan Menteri2 pun dah ada yang mahukan Tun Madey masuk UMNO semula.

      Termasuk Ahmad Zahid, orang No.2 UMNO dan di kabinet. Dan Rahman Dahlan yang jugak ahli MTU dan Strategic Communications Director UMNO.

      Padam
    3. "Kekadang tak mengejing kakaka hahaha. Menipu helah, menukar cara, pakai huruf besar. Kekadang pakai layang layang, going to fly kite."

      Sekor je tu, kekadang guna pelbagai nama samaran, jadi ostat pun pernah.

      Padam
  2. Ini semua salah Najib...Org Melayu bergadoh antara satu sama lain...Jika kamu berpecah belah hendaklah kamu kembali pada Al Quran...selalu khutbah jumaat cakap ni...tapi pemimpin buat tak tau aje...1MDB masih penuh dgn kontrovesi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perpecahan di kalangan orang Melayu berlaku secara berleluasa di zaman Mahahtir.S46 & PKR di tubuhkan di zaman Mahahtir.Dizaman pemerentahan Mahahtir juga perselisihan antara Umno dan Pas memuncak sehingga timbulnya kes memali dan mengheret isu 'pisau cukur dan janggut nabi'.

      Padam
    2. 1249, Najib kuat ke fahaman Al Quran dia? 8 tahun di England, Bahasa Melayu pun kekok - dia ngaku sendiri di Pekan, Pahang. Rasa nya banyak hal lain pun dia kokak.

      Padam
    3. 1:02 PTG,

      Masalah sekarang ni ia lah 1MDB terhutang RM53 bilion jadi beban kita rakyat. RM4.2 bilion masuk ekaun peribadi Najib, RM1 bilion masuk ekaun bini dia, RM1 bilion masuk ekaun anak tiri dia.

      Nak citer pasal lama lama boleh. Tapi jangan lari dari masalah sekarang. Kena cakap pasal sekarang jugak, Mamat. Kena cakap lebih, sebab selagi keadaan masa sekarang ni tak di tukar, selagi itu lah Melayu tak bersatu.

      Gesakan supaya Najib di gantikan dek UMNO. Sekarang masa nya bagus buat gitu. Sebab Ahmad Zahid pun dah lawa Tun Mahathir masuk semula UMNO dan Rahman Dahlan dah nampak tak berkeras dengan dua syarat Tun itu.

      Padam
    4. "RM4.2 bilion masuk ekaun peribadi Najib, RM1 bilion masuk ekaun bini dia, RM1 bilion masuk ekaun anak tiri dia."

      Ini bermakna jumlah keseluruhan 6 billion!!!

      Padam
    5. Banyaknya masuk akaun najib. Dari sumber mana? Tanpa nama? Wkakakakakakakakakakakakakakakaka.......

      Padam
    6. Woi Mamat wakakaka,

      Kamu nakkan bukti ye? Nah, kau baca ni -

      Bodoh sangat le kamu tak tahu apa itu bukti, tak mahu google makna nya, keras kepala asyik jeritkan takda bukti apekedia.

      Ini dia makna bukti:

      Kamus DBP: keterangan yang nyata, dalil, saksi, tanda

      bukti = evidence

      Oxford English Dictionary, Evidence:

      1. clearness, obviousness
      2. indication, sign, testimony, facts making for a conclusion
      3. information tending to establish fact, statements, proofs admissible as testimony in court
      4. serve to indicate, attest

      Dari apa yang dah keluar di berita di dalam dan di luar negara sejak meletup nya skandal Najib, dari Hansard atau rekod testimony kapada PAC di Parlimen, kepala hotak kau kalau tak habis habis soalkan bukti. Bodoh, bangang, tongong, bahalul, baghal.

      Aku akan keluarkan komen ini setiap kali kamu keluarkan soal bukti.

      Padam
    7. Kepada macai pkr kami mahu bukti he.he.he kepada 4:49 kami mahu bukti, kamus deb tak boleh di gunakan dimahkamah, kalau orang bercakap bahasa Tamil di perlukan bukti dia tak bersalah hanya aktar Dan undang2 boleh buktikan

      Kalau makamah pun boleh talok dakwaan tun m ITU, ini bererti tun m tak ADA bukti, Hakim bukan bodoh dia tahu tun m dah nyanyok boleh dihantar ke rumah orang tua2

      dekalrasi Rakyat 100ribu england isu ITU boleh perdebatkan Di palimen, di malaysia dekalrasi rakyat menipu Dan curi data Rakyat malaysia.

      Padam
  3. Kita sokong Hadi bila dia dah tak nampak dedak. Najib di gantikan esok, lusa kita limpahkan sokongan kpd Hadi.

    Boleh bersatukan Melayu bila Najib dah tak PM.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Melayu berpecah semuanya buat era tun m
      Pertandingan team a vs team b
      Pemecatan anwar
      Progaram menburukan Pak lah
      Suruh najib letak jawatan

      Semuanya tun m punya kerja sehinggakan melayu berpecah belah

      Padam
    2. Team a dan b, tengku razaleigh keluar umno bersama sama dengan gengnya, takder kes kena pecat.

      Anwar kena pecat kerana liwat dan salahguna kuasa.

      Memburukkan pak lah? Mungkin chai suka pak lah tidor kot? Khairi jamvan dengan budak2 tingkat 4 plak yg memerintah.

      Suruh najib letak jawatan kerana ada 6 billion dalam akaun peribadi najib, beri sedikit pada rosmah (tak banyak 1 billion je) , beri sedikit pada anak tiri dia (tak banyak 1 billion je, suruh buat filem lucah kat hollywood tu hah)

      Padam
    3. Banyak jugak di kasi kpd Jho Lok. Maalom le, banyak yang di Jho Lok nya.

      Padam
  4. Tak kan hadi nak sekongkol dng penyokong lgbt/pluralism/syiah/komunis... fikir la sendiri... yg nak beria ia pujuk apasal.... dah terdesak ssgt boboi momok kena trajang.... pasal tu tekan button panik gelabah tak tido mlm.... huhu huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodo le kamu cakap gitu, Jing Projibo. Hadi sekongkol dengan DAP jugak.

      Pssst, why don't you use the name Jing Projibo on your comments. Whatever it is, readers always know it's you when you use words like momok, boboi, fly kite, dsb nya.

      Takut malu ye? Asyik kene tenyeh dek Protun di sini. Sian.

      Padam
  5. Assalam Bro,Marilah kita fokus kepada penyingkiran Najib bukan benda-benda lain.Kita bukan nak tukar kerajaan TETAPI kita nak Najib disingkirkan sebagai perdana menteri.Itu saje.......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Berbuih lah mulut kau cakap tak ada siapa yg nak dengar ,kecuali DAP Amanah dan geng Azmin.Bole berjaya ke?.

      Padam
  6. DEMI KUASA SANGUP MENGAKU HEBAT MAHADIR NI, KALU DULU DAP DIKATAKAN BAHAYA BUAT ORG MELAYU..TP KINI SELESA MENJILAT DAP..KLU DULU PAS DI ANGAP KUNO OLEH MADIR HARI NI CUBE HASUT PAS..NASIBLAH PAS MSH ADE MARUAH DAN HARGA DIRI..PADAN MUKA KENE SEBIJIK DGN TUAN GURU..PADAHAL MADIRLAH YG MENJDIKAN DEDAK2 SAMPAI KE HARI INI, MALAH LEBIH TERUK LAGI HINGGA KE TAHAP PNJILAT SETIA DI KALANGAN PNYOKONGNYA..KESIAN MELIHAT MANUSIA INI..APEPUN ITULAH ORG YANG SELALU SANGAP TERKENA LENSA KAMERA AKHIRNYA KETAGIH DAN SANGAP PUJIAN..

    BalasPadam
    Balasan
    1. SAPA CAKAP NAK KUASA, DOL? MAHADIR NI MEMANG HEBAT, SEJAK DULU LAGI.

      SAPA PULAK KATA ORG MELAYU MENJILAT DAP? MADIR NAK GUNAKAN DAP UNTUK DAPATKAN NAJIB DI GANTI AJE. KAU SELALU CAKAP JILAT MENJILAT, KAU SEMUA SELALU MENJILAT NAJIB KE?

      DULU, DULU, SEKARANG BANYAK DAH BERTUKAR. kAU TAK SEDOR KE? DUDUK DI GUA KE? TAK PAHAM POLITIK KE? KAU JILAT SEDAP SANGAT KE? ADA DAPAT APA APA KE? DIA DAPAT RM4.2 BILION, TAU. KALO KAU DAPAT DEDAK AJE, ITU OMPUTIH KATA "RAW DEAL".

      Padam
  7. Takyah korang dengarlah cakap geng protun nih diorang ni tikar sembahyangpun tk brape nk kenal..yg diornang tau dedak2.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu aje ke korang tau cakap? Penyokong Najib yang pemalas tak cari fakta dan hujah yang boleh menolong Najib dan Rosmah dah terkial kial kena caci dan keji.

      Kerana rami penyokong Najib yang macam ini mungkin membikin Ahli2 Majlis Tertinggi, malahan ahli2 kabinet pun, dah ada yang nampak nya risaukan keadaan sekarang di bawah Najib, mahukan Tun Mahathir masuk semula UMNO.

      Antara nya ia lah Ahmad Zahid, orang nombor 2 UMNO sendiri. Rahman Dahlan, Menteri dan Ahli MTU juga, pun takda halangan.

      Bila Zahid pelawa Tun masuk semula UMNO, Tun suruh Zahid gantikan Najib dan pulihkan UMNO kpd keadaan dulu. Rahman pun nampak nya takda halangan, dia kata, "kalau boleh tanpa syarat". Perhatikan perkataan "kalu boleh" tu. Makna nya, kalau ada syarat pun boleh terima.

      Tunggu lah, kata Rahman. Ok, kita tunggu. Mudah2an meningkat jumlah Ahli2 MTU yang menyuarakan fikiran begitu.

      Padam
  8. TEKNIK2 DAN CARA2 MENDAPAT REZEKI MUDAH, DUIT RAYA DAN MENJATUHKAN NAJIB.

    "Di saat akhir berlaku benda-benda yang tidak sepatutnya sehingga sanggup jual undi. Lepas mengundi, ambil gambar dan tuntut duit. Ini yang berlaku di saat-saat akhir. Siapa yang buat seperti itu, saya tidak halalkan dunia akhirat," katanya hari ini.

    -Izat Bukhari calon bebas k.kangsar.

    Inilah taktik kotor umno.

    Kepada pengundi k.kangsar dan sg besar....gunakan langkah2 dan kaedah seperti berikut,

    1.pangkah BN

    2.ambil gambar (pastikan henfon mode senyap)

    3.pangkah lagi sekali calon parti Amanah/calon bebas/calon parti PAS.

    4.tambah lagi di kertas undi, tulis kertas undi "umno najib KORUP"

    5.keluar dewan mengundi

    6.tunjuk gambar pangkah BN

    7.buat tuntutan dari umno.(jika suruh bersumpah, sumpah aje ler...)

    8.jangan lupa ucapkan terimakasih diatas pemberian saguhati.

    9.ingat para pengundi! Lakukan langkah seperti diatas dengan cermat! anda boleh mendapat dua faedah iaitu;

    10.tolak dan paksa najib letak jawatan kerana korup, zalim dan menganaiya rakyat.

    11.dapat pemberian duit raya dari umno.

    SELAMAT MENGUNDI!

    P.s

    1.Jangan risau,jangan khuatir kerana prinsip najib adalah "cash is king" atau "duit itu raja".

    2.niat sebenar kita adalah demi masa depan anak2, agama bangsa dan tanahair.

    3.kepada unit strategi dan gerak saraf parti Amanah dan parti PAS sila ambil perhatian! sila sebarkan di kubu kuat umno!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah buat itu semua, hantarkan kpd Pejabat SPRM.

      Pastu, jangan undi calon Cash Is King.

      Jahanam negara kalau berterusan merintah berdasarkan Cash Is King.

      Padam
  9. Shallow political discourse bro

    BalasPadam
    Balasan
    1. Whose discourse is shallow? Yours? Aku menyampah komen yang sepatah dua aje nih. Tak tau apa atau siapa yang di maksudkan nya.

      Padam
    2. Dia ni ada blog sendiri. Masuk sini nak mengendeng peserta2 di sini gamak nya.

      Sebab blog nya tak gitu popular kot. Blog Putera Merdeka berpuluh komen tak lama salepas pos keluar. Selalu 2-3 pos sehari pulak nya.

      Iri hati.

      Padam
    3. Blog blog Pro Najib (ada yang suddenly became so) banyak yang dah merudum populariti nya. Rocky Bru, contoh nya.

      Ada yang became aggressive - even abusive - to their regular commenters yang Pro Tun Mahathir. Tak payah kasi contoh le yang tuh.

      Ada yang langsong takda komen bagi banyak pos mereka.

      Banyak tuduhan di kenakan kapada mereka. Terutama yang suddenly became Pro Najib.

      Padam
    4. A Voice, anything different from your opinion is shallow, yours must be deep indeed.

      A Fart

      Padam
  10. Geng protong ni jenis buta hati buta perut.Depa tk fhm sebenarnya maksud tersirat disebalik ajakan datuk seri Zahid tuh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mereka syok sendiri tanpa menyedari bos mereka yg tk tahu malu akhirnya nanti mencari berbagai alasan utk join Umno semula.Bayangkan dengan Kit Siang dan TGHH dia sanggup 'melutut',satu hal yg tak terbayang di kepala kita.Malunya.

      Padam
    2. Hahaha kau Projibo konon nya faham sangat ke? Kau sekolah mana dulu? Unibasiti Okspod?

      Yang pelik nya kau tak mahu kasi penerangan apa yang kau fahamkan. Macam deep discourse tulis 4-5 patah perkataan aje. Nampak nya kau Unibasiti Tali Barut. Atau Banyak Dedak Masuk Perut.

      Ooops, marah pulak orang yang deep discourse tuh. Depa kata Anwar Al Jub dan Azmin Al .... pun deep jugak dulu.

      Tapi aku tak mau cakap deep apa di sini. Cuma bayangkan dulu ada punca malumat yang di beri nama begitu di dalam filem All The President's Men, pasal Presiden Richard Nixon menipu. Takut nanti si deep discourse kata uncouth, unlettered, unfettered, uninhibited.

      Deep discourse tak suka orang cakap pasal Presiden penipu, PM pe..... Maalom lah ........

      Padam
  11. Lepas PRK nanti bila keputusan di umumkan BN menjadi pemenangnya dan Pas ternyata masih utuk dgn di sokong oleh akar umbinya nya,PAN kantoi tak berjaya mengatasi Pas dan hampir kehilangan diposit.Mahathir tentu akan semakin sasau dan menggelegak marah pad rakyat kerana tak menghiraukan hasutan beliau.LKS mula rasa rugi besar kerana mengeluarkan banyak belanja utk menaikan PAN.Penyokong Mahahtir tentu pula akan berserabut dgn sumpah seranah dan maki hamun membodohkan orang lain,tanpa menedari bahawa mereka sendiri tidak cerdik dan hanya syok sendiri.Rakayat keseluruahnnya hidup seperti biasa,Alhamdullillah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mimpi lah kau, Mat.

      Kalau betul, bior le. Tapi isu 1MDB terhutang RM53 bilion yang jadi beban rakyat dan berbilion Ringgit masuk dalam ekaun Najib, bini dia , anak tiri dia will not go away kalau menang majority 90% pun.

      Padam
    2. Pandai lah ramalan kau tuh - bomo mana kau pakai? Belom apa apa lagi dah mengata

      "Penyokong Mahahtir tentu pula akan berserabut dgn sumpah seranah dan maki hamun membodohkan orang lain,tanpa menedari bahawa mereka sendiri tidak cerdik dan hanya syok sendiri,"

      bior le pembaca yang menilai jenis benda'lah kamu ini.

      Padam