Selasa, 28 Jun 2016

Pemimpin Sarawak Kecewa..!


Setelah mencapai kemenangan bergaya didalam Pilihanraya Negeri, Pemimpin Sarawak melahirkan rasa kecewa mereka kerana kehilangan kerusi Menteri Pusat yang disandang oleh wakil mereka selama ini..!
Natural Resources and Environment Minister Wan Junaidi Tuanku Jaafar was expecting a Sarawakian deputy minister to be elevated to a full minister’s position in yesterday’s Cabinet reshuffle, The Star reported.
However, Prime Minister Najib Razak appointed Selangor Umno chief Noh Omar as the Urban Wellbeing, Housing and Local Government Minister instead – a decision that Wan Junaidi accepts.
“The Prime Minister has made a point that he would like somebody else. I can understand the reasoning because Selangor has not had a minister for a long time,
“Selangor has shown its capacity to win seats during the last polls. Therefore, I think that’s the rationale behind the appointment of Tan Sri Noh Omar,” Wan Junaidi was quoted as saying by The Star.
Sarawak lost a representative in the Cabinet with the resignation of Plantation Industries and Commodities minister Douglas Uggah Embas who has moved to the state as Deputy Chief Minister. Gerakan president Mah Siew Keong, who won the Teluk Intan parliamentary by-election in 2014, replaced Uggah.
Meanwhile, the local daily also quoted Sarawak Deputy Chief Minister James Masing as saying he was disappointed that a Sarawakian was not appointed to fill the ministerial position left vacant by Uggah.
“As a fellow Sarawakian, I am disappointed that Uggah’s position has been allocated to a politician from peninsular Malaysia.
“We’ve lost one full minister and in compensation, we are given a deputy minister in Datuk Henry Sum Agong,” Masing was quoted as saying by The Star.
Macam dah kena kencing jer..!
Siapa yang kuat kencing?
Lu Fikir La Sendiri!!!

16 ulasan:

  1. sudah2lah tu, asyik nak menghasut je keje.. xda faedahnya pown,yg kecewa tu geng2 korang dgn impian busuk korang tu.. x selamanya najib tu jadi pm pown, nanti berentilah jugak dia..mcm ketua ko pown dia yg berenti sendiri biarpun sebelum2nya diasak berundur..jgn buat2 lupa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Panas ke bro 9:36.

      Memang betul kata DT, Najib mmg kuat kencing.
      Dah nama pun Pee Mm.

      Dia balas dendam pasal, Adnan tak bagi Umno masuk Sarawak tu.
      Lagi dia hangin satu badan bila Adnan haramkan poster yg ada muka dia ditampal dlm PRNS.

      Padam
    2. prns mula2 kata bn akan tumbang byk kerusi sbb najib,akhirnya menang besar,lps tu kata prns bkn penentu tapi prk penentu pengundi ajar najib akhirnya menang besar jugak, terlalu banyak fitnah pada najib tapi beliau sabar je Allah berikan berganda ganda setiap perbuatan 2 ujian najib prns ngan prk keduanya menang besar, dan lagi satu gambar najib nak letak kat prns buat hape? bukannya dia bertanding pown, prk pown xde gambar dia.ngok!

      Padam
    3. Hahaha.
      Mmg bukan Najib bertanding.
      Tapi tak pernah dlm sejarah kerajaan Perikatan hingga BN zaman Pak Lah, gambar Pengerusi BN dilarang tampal dlm PRN/PRK.
      Salute, Adnan Satem sebab berjaya baca minda rakyat Sarawak.
      PRN/PRK kali ini menyaksikan rasuah pilihanraya terlampau.
      Contoh,Rela Sarawak, tiba2 saja terus dapat RM20 juta peruntukkan sertamerta,walhal dah bertahun2 mereka mengeluh ttgnya.
      Najib terang2 mencabar seorang calon PRNS supaya bekerja keras utk menang, jika mahu habuan duit berjuta.
      Jika kalah, duit tersebut kira hangus.
      Di Perak, tiba2 satu kolej dinaikkan ke taraf universiti, walaupun dah berbuih2 pentadbir melobinya bertahun2.
      Sebuah jambatan yg terbengkalai bertahun2 juga diluluskan sertamerta pembinaannya semasa PRK KK.

      Teruskanlah menyokong kaki rasuah terbesar Malaysia.

      Padam
  2. Pertukaran kebenat perkara biasa, kecewa adalah perkara biasa, tapi tak macam protun kena berhenti terus nak sabotage parti dan salahkan najib he.he.

    BalasPadam
    Balasan
    1. APA benda kebenat tuu...?

      Padam
  3. Sejak kalah macai protun berdiam diri, bila macai protun bila dapat elaun Dari tun m baru bersemagat sikit, perjuang puak protun hanya untuk dapat elaun fitnah he.he.he

    BalasPadam
  4. Pasti ramai tertungu2 pengumuman tun m jadi ketua umum Pakatan rakyat, parti mana bakal pilih oleh tun m menjadi ketua umum
    A)pkr
    B)dap
    C)pan
    D)pas


    Pasti Ramai macai protun akan memilih parti pan.
    Pilihan terbuka ini bakal tungu2 oleh macai protun ini

    Cepat jangan tak cepat, he.he.he

    BalasPadam
    Balasan
    1. my viewpoint, the best option is 3M joining PKR. Simple reason, only PKR have what is takes to transform Malaysia political arena into the future. PKR has the support from multi ethnic Malaysian and was the big brother or moderator (role that DSAI hold before thrown in prison) to pull together DAP+PAS+PAN+KITA+Others+Opposition supporter and NGO.

      What 3M should do is to kow-tow with DSWA and DSAI, they have to swallow their ego especially TDM. Revived Pakatan Rakyat, register it officially, then fight BN one-one in GE14. PR almost done it last GE13, this time in GE14 they may possibly succeed.

      - (GFK) Go Fly Kite

      Padam
  5. Mintak tun m buat parti baru jer umno skrang ni bukan dh tua jer tapi dah reput kena makan anai2 ...sejarah tunjuk parti yang lama sanggat memrintah ,last skali mesti jatuh punya,parti baru perlu, dap,pan ker,pas ker tk bole nk harap sanggat masing2 ada agenda...parti baru ni kena diasaskan oleh tun, susun pemimpin yang dihormati dan diyakini rakyat, buka seluasnya keahlian parti , agresif dlam pencarian ahli baru ,insyallah..parti baru mi bakal mendapat sambutan pada mereka yang sedar,,,pru 14 ,tun m sendiri kena jadi calun lawan umno dipekan ,,jauhi dap dekati pas, tawarkan pada rakyat pakej yang lebih baik pada brim yang najib beri ,, sokong hudud pas .bermatimatian pertahankam islam dan melayu tunjukkan keihklasan dalam perjuangan...realistiknya tun m masih lagi ada pengaruh besar kt malaysia ni...insyaalah dengan intipati yang cukup dan telus umno pasti tumbang..rakyat yang sedar sudah jemu dgan mainan rasuah yang dimainkan pemimpin skarang,integriti pemimpin sering dipertikaikan rakyat sampai bila rakyat harus dipermainkan dan disundalkan...stop it...tingalkan umno pada pihak yang syok sendiri pihak yang haloba mengaut keuntungan dgan cara salah..umno dh mereput dimakan anaianai sikit hari jadi busutla lepas tu lambang umno letaklah dimuzium buat dikenang anak cucu kita untuk dijadikan pengajaran

    BalasPadam
    Balasan
    1. komentar awak yg syok sendiri... tak semudah itu nak mereputkan UMNO !! isu integriti melanda pembangkang juga .. semua ada sisi haloba dan penyelewengan... go fly kite !!

      Padam
  6. Rakyat cuma terpesona dgan pemberian brim jer. Pas plak taksub dgan sokpngan najib pada hudud...yang pasti sikit hari pasti pas kena kencing dgan umno pasal hudud

    BalasPadam
    Balasan
    1. bukan BR1M sahaja yg mempersona rakyat .. banyak lagi apa yg BN buat yg mempersona rakyat.. kekuatan perpaduan BN itu yg jadi penentu tarikan ... PAS kena kencing dgn semua, lebih lebih lagi dgn DAP dan PKR dan PAN... pembangkang yg harus bersatu dan tumpu perkhidmatan pada rakyat jgn asyik berpolitiking saja...jgn syok sendiri .. go fly kite !!

      Padam
    2. Kalau Najib nak tarik Hadi supaya bersama di PRU14, setuju go fly kite.

      Kalau tak, Mr go fly kite perlu go polish balls.

      Padam
  7. Ini bukan lantikan selepas PRU ini kes terpencil bukan lantikan selepas PRK pun..... bodoh betul blogger batuapi nihhhh.... ini ada pengkhianat an Bakal PM dari Utara yg fakta sejarah semua Ex PM dan pemipimpin Utara maha haprak dan pengkhianat yg terbukti dng fakta sejarah nya.... maka isi kekosongan pemimpin pengkhianat ajer.... tak payah la nk terkinja kinja jadi batu api lebih2....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak sedar sedar Jing Projibo sekor ini bahawa blog ini bukan batu api mcm yang asyik di tuduh nya. Blog ini menerangkan keadaan yang memerlukan Najib letak jawtan atau di ganti dek Majlis Tertinggi UNMO.

      Tapi dah dia jadi anjing Jibo, dia kena menyalak lah. Lantak lah.

      Padam