Ahad, 12 Jun 2016

Soalan Di Mahkamah..!


Bila?

Dr M: Saya tanya dakwaan Rosmah sewa jet peribadi di mahkamah

Bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini berikrar akan menjawab semua soalan yang diajukan oleh pihak polis sebelum ini kepadanya di mahkamah.
Beliau yang berada di Kuala Kangsar bagi menyokong calon AMANAH dalam pilihan raya kecil kawasan itu turut mengeluh bagaimana rakyat hari ini tidak tahu jika mereka akan ditangkap atau tidak kerana membuat laporan polis.
Sebelum ini, kata Mahathir, polis akan menyiasat sama ada laporan tertentu mempunyai asas atau sebaliknya , tetapi perkara yang sama tidak lagi boleh diperkatakan sekarang.
Mahathir berkata, beliau 'bertuah' juga ekoran telah dipanggil sebanyak tiga kali semata-mata untuk disoal siasat.
"Mereka bertanya kepada saya banyak perkara, tetapi mungkin kerana saya bodoh , saya tidak menjawab," kata Mahathir dalam nada bergurau semasa majlis anjuran Pakatan Harapan, hari ini.
"Jika mahu saya jawab, dakwa saya dan saya akan jawab di mahkamah," tambah beliau sambil diiringi tepukan daripada kira-kira 300 hadirin pada majlis itu.
Ketika di mahkamah, Mahathir berkata, menerusi peguamnya, beliau berhak untuk bertanya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak dan isterinya mengenai kesahihan gambar jet peribadi itu.
"Saya ingin bertanya sama ada gambar adalah sahih, dengan 12 orang yang membawa beg besar.
"Jika kita mahu kemana-mana, kita ada Malaysia Airlines (MAS) dan kita boleh pergi mana-mana sahaja, tetapi dia menyewa jet dengan kos RM80 juta dan kemudian kata, mereka tidak mempunyai wang ," katanya.
Lu Fikir La Sendiri!!!

15 ulasan:

  1. teringat saya cerita d mana thaksin mantan pm Thailand tlh menyewa pesawat cargo utk membawa keluar harta pesaka nya.

    saya amat berharap bahawa ia nya belum berlaku d Malaysia - 'khazanah Negara wajib d pertahankan'.

    BalasPadam
  2. Pegiii daaa naknjawab dimahkamah konon... auta lebih ex PM dari utara pengkhianat nih... dulu kes liwat 1 nyorok lam montot pguam negata tak nak disoal dimahkamah... pegggii daaa... otak mamak mme pengotor dan pembohong... pepatah melayu dah ckp jumpa mamak jumpa ular mana satu nk.bunoh duli.... mamak dulu... budak azzamuddin.pun tak brani nak saman pasal Deklrasi Penipu ada ati nak masuk mahkamah.... puiiiii...

    BalasPadam
    Balasan
    1. cucu tok selampit12 Jun 2016 10:48 PTG

      Ok

      Padam
    2. ok le ko, dedak hampas ditaburkan setiap pagi dan petang. Kenyang tembolok.
      mcm dengki dgn blog Cucu Tok Selampit aje?
      biasalah, protun ...

      Padam
  3. Gamba tun dan bini naik jet beli popia dah kuar.... beli popia bazar ramadhan naik jet.... guna duit rakyat plak tu... haramjadah sungguh.... tapi popia nenek aku jugak yg best nenek aku beli jet nak beli barang2 buat popia di supermarket.... ko adoo.... puiiiiu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Woi super dungu. Tun naik jet peribadi seorang billionaire Melayu yang banyak tolong bangsa dan agama, bukan duit awam. Kak rosie kau plak guna jet yang disewa pakai duit awam utk ekspot puluhan beg. Kau tu super dungu tak tau beza sbb perut penuh hasil dedak hampeh. Buduh.

      Padam
  4. Kau penakut..berani maki hamun carut org dlm blog aje..
    Nenek kau ada jet? Mudah lah nenek kau bawak kau ke hospital tampoi bila penyakit dtg nnti..atok kau co pilot kan, kan,kan?

    Sebenarnya jet Kat shopping kompleks tu. Pakai token rm2. Nenek dia naik. Berpusing2. sama gila dgn cucu dia..

    BalasPadam
  5. CAI 10.38..bos kau takut ke mahkamah..kan? Takooootnya, nyuruk dlm Kain makbadak pun sanggup, takut kan?

    BalasPadam
  6. Haa...ha..ha..he.. he.. he.. kih kih kih, Cai tak naik jet shopping complex sama ke?
    Tak. Dia naik gajah telinga besar tu.meroyan gajah tak pusing. Padahal token tak masuk..kih..kih..kih..

    Dah tergelok kak chah.

    BalasPadam
  7. Last aku fikir....lantaklah ko badak. Kalau barang yg dia bawak lari tu bukan hak dia, terbang bermewah pun bukan hak dia, satu hari Allah tarik juga. Masanya akan sampai.

    BalasPadam
  8. Kepada macai pkr Dan protun aku cadangan ketua korang si ketum dan si nyanyok Naik jet pergi turki naik tambang murah atau pergi kempin di Kedah naik kereta proton jangan hanya pandai naik posche atau jet pribadi beli popia he.he.he, kalau tun m terima anugerah star nepostism Sukarno ITU naiklah tongkang ke indon 'kan jimat itu ini tak menbazir duit petronas je naik jet pribadi.. He.he.he

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila situa yg dikata nyanyuk sergah, habis semua pemakan dedak expired Najib terkincit, berlumba2 beli pampers.

      Nak cover takut, guna semua kekuatan dan media kerajaan utk melanyak situa yg dikata nyanyuk.

      Gagagaga...alahai Najib, saman situa nyanyuk pun dia dah menggelabah puyuh kasi sekat.

      Rekod dunia, hanya di Malaysia.

      Pee Mm Malaysia, Mohd. Najib Tun Abd.Razak membuat rekod dunia terbaru dengan memegang gelaran Penakut Tersohor Abad Ini kerana traumanya kpd Tun Mahatir Mohd.
      Menurut WHO yg memberi anugerah tersebut, Najib telah dipilih berdasarkan kreteria2 yg sangat menepati panel pemilih anugerah tersebut.

      Padam
  9. Madey Kutti tu nak jawab apa kat dlm mahkamah?

    Baru polis tanya, dah terkancing gigi nak jawab, sepatah perkataan tak mampu keluar dari mulut. Entah-entah seluar dah basah lencun celah kangkang, melainkan dia pakai pampers dewasa le sbb tu tak meleleh kekaki.

    BalasPadam
  10. TEKNIK2 DAN CARA2 MENDAPAT REZEKI MUDAH, DUIT RAYA DAN MENJATUHKAN NAJIB.

    "Di saat akhir berlaku benda-benda yang tidak sepatutnya sehingga sanggup jual undi. Lepas mengundi, ambil gambar dan tuntut duit. Ini yang berlaku di saat-saat akhir. Siapa yang buat seperti itu, saya tidak halalkan dunia akhirat," katanya hari ini.

    -Izat Bukhari calon bebas k.kangsar.

    Inilah taktik kotor umno.

    Kepada pengundi k.kangsar dan sg besar....gunakan langkah2 dan kaedah seperti berikut,

    1.pangkah BN

    2.ambil gambar (pastikan mode senyap)

    3.pangkah lagi sekali calon parti Amanah/calon bebas/calon parti PAS.

    4.tambah lagi di kertas undi, tulis kertas undi "umno najib KORUP"

    5.keluar dewan mengundi

    6.tunjuk gambar pangkah BN

    7.buat tuntutan dari umno.(jika suruh bersumpah, sumpah aje ler...)

    8.jangan lupa ucapkan terimakasih

    9.ingat para pengundi! Lakukan langkah seperti diatas dengan cermat! anda boleh mendapat dua faedah iaitu;

    10.tolak dan paksa najib letak jawatan kerana korup, zalim dan menganaiya rakyat.

    11.dapat pemberian duit raya dari umno.

    SELAMAT MENGUNDI!

    P.s

    1.Jangan risau,jangan khuatir kerana prinsip najib adalah "cash is king" atau "duit itu raja".

    2.niat sebenar kita adalah demi masa depan anak2, agama bangsa dan negara.

    3.kepada unit strategi dan gerak saraf parti Amanah dan parti PAS sila ambil perhatian! sila sebarkan di kubu kuat umno!!!!

    BalasPadam
  11. Cai takde kon tol 6.42 pg
    Tun tak jawab polis takut sampai terkencing?
    Tun tak jawab sebab simpan nak jawab Kat mahkamah..Tun mintak didakwa. Jibbo, cepat saman atau dakwalah..cepat!

    Jibbo takut memanjang tak jawab sampai terkencing dlm mulut kau cai?..
    Sebab dia penakut, berani kerana benar takut kerana salah..dia dah salah, jadi tak berani ke mahkamah.

    Ini pun susah kau nak faham cai.mmg bengap gaban lah kau.

    Kau ni kaki kencing ye..tahu pulak Tun terkencing2. Ye takye kan? Tun kencing kau yang tadah mulut kau, kan..kan..kan?

    Nak tergelok kak chah..

    BalasPadam