Selasa, 14 Jun 2016

Up Side Down..!


Lebih tepat jika dibaca terbalik..!

Negara boleh rosak kerana berita palsu – Najib

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak hari ini mengingatkan para pengamal media di negara ini supaya tidak sewenang-wenangnya melaporkan berita palsu kerana ia boleh merosakkan negara.
Katanya lagi, media juga tidak seharusnya berfikiran berita yang buruk boleh menjual berita atau mengaut keuntungan kerana ia tidak akan membantu untuk mendidik rakyat di negara ini.
“Soal pokoknya, kita bangunkan negara kita. Kita nak bawa negara kita kehadapan, kalau nak bawa negara kita kehadapan lebih maju maka tahap pemikiran rakyat juga kita mesti didik supaya rakyat kita ada nilai ‘keintelektualan’ , orang putih kata educate the public to be a thinking, discerning.
“Kita ada matlamat, bukan nak hangatkan sesuatu perkara, bukan nak mensensasikan berita apatah lagi ia berita palsu. Kalau itu matlamat kita, we are doing a disservicing in Malaysia,” katanya.
Najib berkata demikian dalam ucapannya semasa majlis berbuka puasa di ibu pejabat Kumpulan Utusan, hari ini.
Macai penjilat jangan pulak menterbalikkan komputer / laptop atau hp anda yer..!
Makluma ler..! dedak..!!!
Lu Fikir La Sendiri!!!

28 ulasan:

  1. Hahaha, tepat tuh, Putra M. Memang terbalik, sebab berita palsu banyak dari pihak Najib dan puak nya (tak mau sebut kroni, sebab ada yang di kasi jawatan ha nya kerana banyak menyapu mentega kepada nya, bukan kawan rapat politik atau perniagaan nya).

    Selalu pulak berita itu berbentuk penafian aje. Itu pun di kira palsu. Ha nya nafi sebab takda jawapan atau fakta atau hujah nak di beri bagi memabntu Najib.

    Hingga dulu ada hamba Allah sediakan 40 jawapan yang berlainan berkenaan siapa kasi, untuk apa dll RM2.6 bilion yang masuk ekaun ekaun bank Najib (sekarang di ketahui sebagai RM4.2 bilion) itu.

    Sampai ke peringkat PAC pun begitu. Gila, Pengerusi "Cari Makan" PAC beri tahu mereka yang beri testimony bahawa mereka boleh switch off microphone jika tak mahu apa yang mereka kata di rekod dalam Hansard Parlimen. Kan mengarut macam itu. Kata kata dia itu ada di dalam Hnsard parlimen berkenaan PAC Hearing - boleh di google.

    BalasPadam
  2. Betul tu berita palsu terkini .... Deklarasi Rakyat pembohong cubaan alih tiang gol demi tiang gol... sila saman budak azzamuddin sekarang....budak tu buat kerja sikit jer impak yg ditanggung momok sampai la ni tak saman saman.... kahkkktuìi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak usah mengarut cakap saman neyaman le, Jing Projibo.

      Korang tak berani saman SR, WSJ, NYT dll dah bertahun. Cakap mengarut macam budak kecik.

      Padam
  3. 8:04 cuba sebutkan berita Yg Najib bercakap benar...bercakap di utusan bolihlah... Semua tau utusan siapa punya!...kenalah cakap semua Yg Najib buat n ucapkan semuanya betul belaka... Suratkhabar lain hanya fitnah semata mata...tak gitu...cari makan

    BalasPadam
  4. Gitu ada subtlety Putra M gunakan di tajuk pos dia pun Mamat A Voice nak kata shallow discourse ke?

    Orang tua tu kesunyian, kesepian, tak ramai orang masuk blog dia kot.

    BalasPadam
  5. 8.16
    tak payah alih tiang gol.. segrakan saman... klu tak nnpk Deklarasi Rakyat jafi Drklarasi prmbohong.. NOW.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau bila nak main layang layang, Mr Go Fly Kite? Kau tunggu kes berkaitan 1MDB di mahkamah Spore le, tengok nama boss kau keluor ke tak.

      Pastu kau tunggu keputusan siasatan di 6 negara lain ke atas salah laku 1MDB, termasuk US.

      Dah ambik duit dari wakil Cash Is King ke? Dapat dua posen? Orang lain dapat berjuta Ringgit, kau terhegeh hegeh di sini dengan seposen aje. Apa daaaaaaaaa.......

      Padam
  6. Dulu pun si mamakdey jadikan utusan tempat dia buat kenyataan. Tipu pun kena percaya. Dey...lu ingat ini zaman diktator mamak ke? Poooraaahhhh chitttt....

    Apa cite putra dedak tak dapat dengan NIKA GEE SIEW YEE???? LOBANG DA TAK BOLEH TUTUP DAAAAA.......

    Sumber : RPK dan MAHKAMAH CERAI....bukan tanpa nama yer....ooouuuuccccchhhhhhh.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lubang tak boleh tutup tu puak Jibo le, Jing. Dah 7 negara luar siasat karenah 1MDB. Lung dah busuk bernanah.

      Padam
  7. Najib ciakap memang betul...tapi cakap tak serupa bikin...

    BalasPadam
  8. "..tidak akan membantu untuk mendidik rakyat di negara ini."?

    Apa kah membikin 1MDB terhutang RM53 bilion yang jadi beban rakyat padah nya, RM4.2 bilion masuk ekaun bank Najib, RM1 bilion masuk ekan bini dia, RM1 bilion masuk ekaun anak tiri dia itu "membantu untuk mendidik rakyat di negara ini"?

    Kena kalahkan Najib dan calon calon nya di 2 PRK itu, macam Tun Kata. Supaya UMNO terasa perlu gantikan dia. Kalau tak, akan melanda landa si Najib itu.

    BalasPadam
  9. Najib dah macam cicak putus ekor, apa dia kata pun nampak terbalik.

    BalasPadam

  10. Sape jd guru atau 'sifu' Jibgor curi dedak biliyun2?

    Sape pulak jd sifu atau guru Mamakdey yg ajar Jibgor jd gitu??

    Kini lebay2 hostad2 imam2 mesjid pun dah pandai fitnah pilkuda & sedondon curi dedak, sape pulak guru/sifu kpd holamak2 yg pandai buat fitnah pilkuda dan curi dedak nih???


    Semoga dibulan Lailatul'Qadr nih kita diinsafkan utk kembali merujuk kpd sbnr2 sifu/guru yg bnar2 'AMANAH' yg sklumit pun tiada berniat menCURI dan berbuat FITNAH dikalangan ssama ummah...yakni junjungan kita nabi Muhammad SAW..

    Ayuh shbt2 semua insaf dan insafilah..



    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebut Lailatul'Qadr, nabi Muhammad SAW pulak dah, Jing Projibo.

      Ko tanya Jibo dulu le jika dia buat macam macam di 1MDB dan kemasukan wang berbilion ke ekaun dia tuh perlu bersifu.

      Ke dia tersipu sipu pun tak bila jadi skandal. Makna nya dah macam lanun. Itu pasal orang kata dia Bugis Lanun.

      Kalau dia tak, dia mengaku, atau sekurang kurang nya beri jawapan yang boleh rakyat terima.

      Setakat ini, semua jawapan begitu ramai rakyat tak terima. Itu pasal kes 1MDB dan berbilion Ringgi masuk ekaun dia tu tak boleh selesai.

      Padam
    2. Kau suruh Najib insaf dan insafilah, Jing Projibo.

      Dia yang kasi arahan ke tak buat itu ini yang tak betul di 1MDB, dia kena tanggung jawab - the buck stops at him. Itu biasa, dalam course of events dia sebagai PM, boss Lembaga Penasihat 1MDB.

      Tapi, paling penting lagi ia lah Ketua Setiausaha Kementerian Kewangan (Kementerian yang bayar modal dan punyai 1MDB) beri tahu PAC bahawa Perkara 117 Undang Undang Tubuh (memorandum & Articles of Association) 1MDB menyatakan segala keputusan di buat di 1MDB perlu ada keputusan bertulis dari Najib.

      Apa nak dolak dalih, kenen sana kenen sini lagi. Ngaku saja lah. Letak jawatan lah.

      Padam
  11. Kes paling simple nak saman budak azzamuddin pasal dedah akuan sumpah pembohong deklrasi rakyat pun tak berani nak saman....simple case... impak pling teruk mana nak sorok momok .... malu weeei.... sorok tiang gol dan alih tiang gol okk lagi laaa.. kikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cakap kupra worak - korang bila nak saman SR, WSJ. NYT dll dah bertahun getak aje tuh. Tak berani ye? Takut banyak lagi pekong keluar di masa bicara?

      Padam
    2. Kita tunggu ikut aturan... Selesaikan kes saman tun pd Najib dulu...tiga x tun disoal siasat polis tunggu kesudahannya... Yg dulu kita dulukan...saman sr..WSJ...nyt kemudian negara luar Yg mengaitkan 1mdb

      Padam
    3. Cakap kupra teek pulak dah, ko Jing Projibo.

      Nak tunggu giliran pulak dah, mengarut tak habis habis. Tak guna nak argue dengan orang yang takda otak macam kau ni. Main hentam dan bedal kau saje le.

      Tunggu giliran bontot kau. Kau tanya le Anwar Al Jub - ada pakai giliran ke dia? Dah bicara, dia suruh Karpal Singh korek apa saja hal supaya boleh tangguhkan kes dia mengorek ...tot orang.

      Padam
  12. tak boleh pakai cakap Najib ni..sama mcam bila bini dia nasihat orang supaya berjimat cermat..jangan boros..jgn tengok promosi kat TV..beli baju RM120 dua pasang...hehehehehe

    BalasPadam
  13. Najib kata, ".. bukan nak hangatkan sesuatu perkara, bukan nak mensensasikan berita apatah lagi ia berita palsu.”

    Tapi kalau 1MDB dah di buatnya terhutang RM53 bilion, tak jadi sensasi ke berita itu? Walau macam mana di laporkan pun.

    Kalau RM2.6 bilion di masukkan ke dalam ekaun ekaun bank dia, tak sensasi ke itu? Kalau di dapati sabenar nya jumlah yang masuk ekaun dia ia lah RM4.2 bilion, tak lebih sensai ke berita itu dengan sendiri nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau Australian Broadcasting Corporation kata US$250 juta (RM1 bilion) masuk tiap satu ekaun bini dia dan ekaun anak tiri dia, apekedarah nya tak sensasi jugak.

      Terutama bila ABC ada punca mereka sendiri di Australia - sebuah bank Australia ada saham dalam bank AmBank di Malaysia yang terima wang berbilion masuk ke ekaun2 itu. Mereka di beri tahu pergerakan jumlah wang besaran dalam Ambank sebab mereka pemegang saham.

      Dah teruk sangat keadaan sekarang. Apa Najib cakap pun dah tak meyakinkan rakyat. Letak jawatan saja lah. Atau UMNO gantikan dia.

      Jangan undi UMNO di PRK Sg Besar dan Kuala Kangsar bagi membolehkan dapat Najib letak jawatan atau di gantikan.

      Padam
  14. Yang bawah ini, macam mana?

    https://youtu.be/yTMalGitxyk

    BalasPadam
  15. anon 1052..dia cakap pasal diri dia tu..hahaha..sbb tu tgk body language dia..serba tak kena...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anon 12.18. Memang betul kata anda.

      Yang menghairankan, mufti, ulamak, guru agama, ustaz dan ustazah masih menganggap najib bersih lagi suci dari isu 1MDB, 2.6 bil dan SRC......Apandi, khalid, zahid, zeti semua percaya najib....sigh

      Wallahuaklam

      Padam
  16. good day herr fly kite....

    hari ni aku nak ikut arahan najib la......cakap benda yang betul....bukan palsu....

    najib pembohong.....ini bukan palsu......dia sendiri akui dia bohong......mual2 dia cakpa takde duit......lepas ada, tapi org derma.......

    herr fly kite.....we really want to know your insight on your revered 681 pie emm......

    can anyone vote, whether this is true or false...

    ain't it amazing, herr fly kite?

    BalasPadam