Jumaat, 3 Jun 2016

Muktamar PAS Tahun Depan Di PWTC..!


Teruk demam hamPAS dibawah Hadi..!

Hadi julang keris, potong pulut gergasi

Upacara 'menjulang keris' sebelum ini hanya dikaitkan dengan pemimpin Umno dalam himpunan tahunan mereka, sebelum ia dihentikan beberapa tahun kebelakangan ini.
Bagaimanapun Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini pula mencuri perhatian apabila menjulang keris replika gergasi, berukuran sekurang-kurangnya dua meter panjang.
Ketika merasmikan Muktamar ke-62 parti Islam itu di Kota Bharu, Hadi menggunakan keris gergasi untuk memotong kek pulut berwarna hijau dan putih yang menyerupai warna bendera parti itu.
Sebelum itu, keris tersebut diarak masuk ke dalam dewan oleh seorang lelaki berpakaian silat berwarna hitam.
Lelaki itu diapit dua lagi lelaki lain yang berpakaian seperti pakaian Bentara Istana Melayu lama.
Di belakang mereka, sekumpulan lelaki yang memakai pakaian silat membawa kek pulut gergasi berkenaan dengan cara mengusungnya di atas alatan seperti tandu.
Mereka muncul dari pintu masuk ke pentas utama diiringi tiupan serunai dan gendang yang sering digunakan semasa acara silat, sebelum keris berkenaan diserah kepada Hadi.
Hadi, dibantu oleh Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan, kemudian memotong kek pulut itu di tengah-tengah sorakan dan tepukan daripada perwakilan yang turut melaungkan Allahuakbar.
Dedak ...dedak..!
Semuanya demi dedak..! kerana dedak..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

26 ulasan:

  1. Kek pulut inti dedak? Hebak mung.

    BalasPadam
  2. tahniah pas memang class

    BalasPadam
  3. Keris panjanj tu simbolik nak rodok atau nak sula montot pengamal pluralist... syiah...dan komunis serta pengamal pluralist/syiah/komunis (3 dalam 1) yang jadi barua yahudi rothchild dan soros.... sbb tu la kris tu panjang ramai ssgi yg nk disula sekaligus montot montot barua yahudi ni... terutama nya pemimpin dari utara ( kedah lama)... lepas sula buang terus kat selat melaka....kikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang jadi paling barua Yahudi ia lah Jibo menggunakan firma Yahudi Goldman Sachs untuk mengeluarkan bonds. Jibi/1MDB bayar mereka US$500 juta (= RM2 bilion).

      Apa saja Jibo lakukan untuk mencapai tujuan nya. Yang aling teruk dia songlap RM4.2 bilion masuk ekaun dia, RM1 bilion masuk ekaun bini dia, RM1 bilion masuk ekaun anak tiri dia. Dia bikin 1MDB terhutang RM53 bilion, jadi beban rakyat.

      Dia mesti di gantikan awal sabelom PRU14. Kalau tak, lingkup UMNO/BN di masa itu.

      Padam
  4. Dari jubah berbaju Melayu
    Tanda mufakat you know who
    Ahli marah buat tak tahu
    Sebab berdua dah I love you..

    Dari ostad jadi pendekar
    Orang tengok macam kelakar
    Sejarah kesatuan mahu dilakar
    Camana emdibi, digulung tikar?

    Kalau dulu semuanya haram
    Dikafir dilaknat habis dihentam
    Memandang umno dulu nya geram
    Sekarang ni member, dah tak hitam..

    BalasPadam
  5. 2 parti politik Melayu yg menjadi tumpuan melayu Semenanjung...kalau UMNO cium keris lepas tu minta maaf...harap PAS tak gitu...kalau betul PAS adalah Melayu Islam...tak salah aku pangkah dlm pilihanraya...jgn pulak khianati kami dgn berkompromi dengan Ajib...sbb dia yg menconteng arang kat muka UMNO.

    BalasPadam
  6. Klu harap keris jer panjang tapi bila kena buli dng kawan sendiri atau bergaduh sesama sendiri lalu tercucuk montot sendiri pulakkk... kah kah kah kah.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau dah rasa keris Anwar Al Jub panjang ke? Cit le sikit

      Padam
    2. Baru pakai baju Melayu, tanjak, berkeris sikit, mulalah nak lupa sejarah.

      Ingat lagi amanat Hj.Hadi?

      Ingat lagi, parti mana yg bersetubuh dgn DAP sial dan PKR, yg akhirnya membantu sepenuh jiwa raga, memberi kuasa kpd dinasti Lim utk berkuasa di Penang dan PKR di Selangor.

      Itulah PAS, parti putar belit, yg sentiasa menyangak menggunakan nama Islam, dan sekarang menonjolkan diri, lebih Melayu daripada Melayu.

      Padam
  7. CAI 5.35 Ptg..
    Keris panjang tu 6 kaki muat2 je untuk sula montot:
    Paling bawah sekali: jibbo
    Next: makbadak
    Next: must learn
    Next: jenuak
    Next: flykite
    Next: nek tempoyak
    Tak cukup lagi kita bawak tiang bendera dataran merdeka..ramai cai2 dan dedakians jibbo boleh di sula dan sangkut Kat situ..
    Amacam, boleh?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nek 5.35 kata setuju !!

      Padam
  8. Kenapa ruu berkenaan hukum syariah ditentang hebat oleh non muslim terutama dikalangan kaum cina
    Ini kerana berkait rapat dgn isu ekonomi.Dengan memperkasakan hukum syariah keatas penganut islam kaum cina khasnya yg terlibat didalam bisnes hiburan terlampau dan judi akm mengalami kemerosotan dari segi jualan ini kerana penganut islam tidak akn lagi mengunjungi premis tersebut kerana akan dikenakan tindakan mengikut hukum islam.Disini kita nampak kenapa umno telah memberi sokongan kpd cadangan yg dibawa olek pas adalah bagi tujuan melemahkam rantain ekonomi khasnya bangsa cina.Walaubagaimanapun terdapat juga dikalangan orang islam yg menentang cadangan tersebut demi menjaga kroni mereka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku tak minat kajian mendalam pasal orang Cina bantah Hudud.

      Pada aku, senang saja. DAP anti-Melayu, anti-Islam sejak penubuhan nya pertengahan 1960an, sebabkan pergaduhan kaum 13 Mei 1969.

      Depa dok kibar rasa bencikan Melayu dan Islam itu hingga ramai Cina kasi Najib Tsunami Cina di PRU13.

      Pada aku tak usah harap lah PAS nak berkerja sama dengan UMNO di jangka masa panjang. Sebab Hadi atau lain pemimpin mengganti nya nak jadi PM jugak.

      Depa akan berjaya kalau UMNO luruh imej nya sebab apa yang Najib buat dan tidak buat beberapa tahun yang lalu, terutama nya songlap duit berbilion Ringgit.

      Gantikan Najib secepat mungkin, kalau tidak mungin PAS mimpin negara dan Hudud di laksana.

      Padam
  9. Amanat Hadi tahun berapa tu Bang? Tak mungkin PAS bersekongkol dengan UMNO ke? Muktamar tahun depan di PWTC?

    Aku susah nak caya. Kalu betul betul jadi, potong lah .......... kuih pulut besar lagi.

    BalasPadam
  10. DAP memanglah tak dinafikan anti Melayu sejak dulu. Bermula 12 Mei 1969, saya tengok sendiri DAP hina dan caci Melayu depan mata saya. Itu sbb kita x boleh 100% mempercayai dap. Namun, kini pemimpin2 umno yg kita harap2kan untuk jaga bangsa, agama dan negara telah mengkhianati kita. Sudah terang lagi bersuluh. Agama Islam, bangsa Melayu dan negara kita telah diaibkan oleh pemimpin umno yg tidak amanah, tidak reti letak jawatan. Ini kerana kepentingan peribadi lebih utama drp kepentingan negara dan bangsa. Kita tidak dpt menerima pemimpin dan umno hari ini. Kalau hendak perkasakan Melayu, pemimpin ini dan seluruh kabinetnya perlu letak jawatan. Seluruh sistem kehakiman, pdrm, sprm dan institusi2 lain di rombak untuk menempatkan pegawai2 berintegriti dan beramanah. Setelah itu, bangsa Melayu tak kira umno, pas, pan, pkr mesti bersatu mencari jalan terbaik untuk kesinambungan bangsa Melayu. Bukan mudah, namun lebih baik drp negara nenek moyang kita ini di perintah oleh puak anti Melayu dan Islam.sesal dulu pendapatan, sesal kemudian tak berguna.Namun Melayu umno hari ini tidak sedar akan penolakan rakyat kpd umno kerana perbuatan pemimpin2 umno sendiri.kerana jawatan dan habuan, amanah nenek moyang di abaikan.harta lebih penting dari bangsa..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak boleh harap langsong kpd Bugis Lanun. Melanun aje kerja nya. Pemakan dedak nya di sini asyik nak tutup pekong boss dia. Orang tak nampak tapi bau menaus org boleh tau jugak.

      Padam
  11. Tak payah nak alih tiang goll.... pas dah lama golll... sbb tu kena buat gimik mcm tu... ni Deklarasi Selamatkan Malaysia Boboi ni apa citer skg ni..? Tetiba Tun Momok bisu... atau dah kantoi kemaluan besooo krna main rakan sengkonkolan ke...? Kah kah kah... settelkan dulu DR baru alih tiang goll... kah kah kah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bugis Lanun membisu sampai 7 negara siasat 1MDB. Kot nanti Spore bicarakan ekas Pegawai Bank BSI tuh akan keluar nama dan salah laku Bugis Lanun lagi. Dah dia alih tiang gol ke Spore. Katun punya Mamat 846.

      Padam
    2. Penyamun senyap sunyi tak terkata apa tengok kocek penoh melimpah. Kang kalo bukak mulot nampak pekong. Jadi baik diam bisu jer. Untung2 selamat $$$ tu.

      Padam
  12. Aku terpikir
    Macamana la kalau Allah tarik nyawa najibs,apalah agaknya macamana plak nasib puteri botox kesayangan.....kena gulaiker.risau aku bila fikir...

    BalasPadam
  13. Kedegilan PAS untuk bertolak ansur berhubung PRK Kuala Selangor dan Sungai Besar akan menyebabkan mereka tewas di kedua dua kawasan ini.

    Sekurang kurangnya, jika PAS bekerjasama dengan memberi kerusi Sungai Besar kepada Pakatan, kemungkinan besar Kuala Kangsar berjaya PAS menangi.

    Kemungkinan besar kali ini parti Amanah bakal memenangi kedua dua kerusi PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar.

    Tak percaya?

    Undi orang melayu terpecah tiga dengan bilangan paling sedikit diperolehi umno. Kedua jumlah lebih sedikit dari umno adalah parti PAS, dan majoriti melayu akan berpihak kepada parti Amanah.

    Faktor paling penting adalah undi kaum cina dan india...

    Agak2 pencacai2 ternakan najib hari2 mengisi tembolok dengan dedak al harami sekalian, kaum cina dan india akan undi parti yg mana satu?

    1.umno?
    2.Pas?

    atau

    3.Amanah?

    Errrr chai2 sumee jangan beri jawapan contoh "duit rm5 hilang ditengah jalan" ye....

    Berfikiran waraslah sedikit chai, takkan dah sumbat dedak expired lagi harami jawapannya PAS dan UMMO?

    LU FIKIRLAH!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. amanah taik lembu lah...setakat jadi anjing dapigs tak payah menyibuk lah..parti PAN tart nenas

      Padam
  14. 9.58
    kah kah kah ko nak psyco sapa ni.... atau nak sedap ati ko.... sejarah 2 kawasan masih di tgn BN.... dulu PAN x ade undi pembangkang solid cina dan india pada PAS dan DAP/PKR tapi tetap tewas caiiii... skg PAN dah ujud dah pasti undi PAS pecah dua... ko ni nak kaji guna otak bukan dengan lu punya montot maaa... jangan alih tiang gol selesai dulu Deklarasi Selmt Malaysia .... boboi dan momok dah malu besooo kantoi menipu....kikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. 11:52

      Simple je nak jawab komen auta ko ni.

      Ada berani, mintak Cagu Bard paparkan senarai yg ada dlm database tu, supaya rakyat boleh nilai sendiri, siapa yg menipu.

      Jangan pulak ko putar lagi lepas ni, kata semua maklumat tu sulit la, dlm siasatan la.
      Alang2 main lumpur, bio nampak mate je bro...

      Padam
  15. Apa kejadah pulak suh mintak cikgu bad dedah senarai nama tu.... tak yah la alih tiang goll..... cikgu bad dedah momok kaki penipu... melalui budak azzamudin tu jer... peranan budak tu sikit jer.... yg momok lansung tak saman dan lawan budak tu krnapa... atau kantoi malu beso mrnippu truss bisuuu...

    BalasPadam