Ahad, 12 Jun 2016

'Perkahwinan Dedak..!'


Menunggu masa jer tu..!

PAS keseorangan perlu sokongan Najib, dakwa Mahathir

PRK SG BESAR Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa PAS cuba melamar Umno kerana ia memerlukan sokongan selepas ditinggalkan keseorangan.
Itulah sebabnya, tambah beliau, mereka mahukan sokongan khususnya dari (Presiden Umno) Datuk Seri Najib Razak.
Beliau mendakwa PAS tidak akan mengkritik Najib kerana sebagai sebuah parti yang keseorangan tanpa ada sokongan, ia perlu mendapatkan bantuan Najib.
"Bantuan dalam bentuk apa, saya tak tahu," kata Dr Mahathir dalam sidang media selepas menyampaikan ucaptama di forum anjuran DAP di Sekinchan.
Beliau berkata demikian ketika ditanya sama ada beliau akan menyokong calon PAS di PRK Sungai Besar, Dr Abdul Rani Osman jika ADUN Meru itu menyokong Deklarasi Rakyat bagi menggesa pengunduran Najib.
Mahathir sebelum ini menyatakan sokongan beliau untuk calon AMANAH, Azhar Abdul Shukur yang menandatangani Deklarasi Rakyat itu hari ini.
Menurut Mahathir lagi pilihan raya kecil itu adalah satu referendum.
Menurutnya, ia adalah satu langkah untuk menunjukkan kepada Najib bahawa rakyat telah menolaknya.
Mahathir mendakwa, mereka yang menyokong Najib sama ada tidak tahu apa yang berlaku, atau mereka ada ;dedak' dalam mulut mereka.
Dedak adalah satu metafora mengenai obligasi kepada orang yang memberi mereka makan.
Kempen PAS di PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar telah dibayangi oleh dakwaan kerjasama pada masa depan dengan Umno, walaupun ia berulangkali dinafikan oleh pemimpin tertinggi parti itu.
Dedak juga menjadi asas perjuangan..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

51 ulasan:

  1. Tun momok naik jet peribadi dari KL ke K Kangsar... dari KL ke Alor Star semata mata nak beli popia... siap bukti gambar lagi.... tak ke babi namenyer tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Projibo dah jadi biadap dan kurang ajor, asyik membabikan orang.

      Dah takda fakta dan hujah yang dia boleh guna untuk pertahankan boss nya. Kesian.

      Padam
    2. Tunjukkanlah buktinya.

      Padam
    3. Tanpa Nama12 Jun 2016 12:25 PTG, kau tengok sendirilah jet yang dinaiki oleh Tun Dr.Mahathir dan rombongannya tu jauh lebih kecil dari yang dinaiki oleh Rosmah, malahan jet tu tak ada perhiasan mewah macam jet yang dinaiki oleh Rosmah.

      Inilah yang dikatakan dah tak tentu arah, akhirnya terjelepuk ke muka sendiri.

      Kalau dah tak suka sangat Tun Dr. Mahathir naik jet tu, boleh jumpa Najib ramai-ramai dan suruh tarikh kemudahan jet tu pula, sebelum ni kemudahan polis pengiring pun dah ditarik balik.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Abu bakar...itu je ke alasannya? Jet kecil dan jet besar? Wkakakakakaa.....nampak sangat terdesak dah....ahaksss...

      Rosmha pergi atas jemputan kerajaan turki dan urusan rasmi negara. Si mamak tu atas urusan siapa? Atas urusan PANtat dan semata mata nak makan popia aloq staq....adehhhh....

      Sibuk nak komene pasal PAS...yg si mamak tu sampai terdesak mnejilat DAPigs tu ape citer? Makin tua...makin tak ingat nak mati. Inolah manusia. Kononnya untuk Malaysia. Tapi yg sah dan nyata cuma untuk kroni dan boboboi yg tak dapat DEDAK...

      Padam
    5. Hai 1.12 ptg. Atas urusan mengembalikan negara kepada normal kembali dan melindungi rakyat dari terus dicengkam musibah. Takan orang tua tak ajar nilai2 kemuliaan supaya dapat membezakan orang berniat baik dengan orang yang punya ciri2 perompak.

      Padam
    6. 12:25 PTG,
      12:49 PTG,
      dan berikut nya yang menyokong Najib / mencaci Tun,

      Bodoh sangat le kamu tak tahu apa itu bukti, tak mahu google makna nya, keras kepala asyik jeritkan takda bukti apekedia.

      Ini dia makna bukti:

      Kamus DBP: keterangan yang nyata, dalil, saksi, tanda

      bukti = evidence

      Oxford English Dictionary, Evidence:

      1. clearness, obviousness
      2. indication, sign, testimony, facts making for a conclusion
      3. information tending to establish fact, statements, proofs admissible as testimony in court
      4. serve to indicate, attest

      Dari apa yang dah keluar di berita di dalam dan di luar negara sejak meletup nya skandal Najib, dari Hansard atau rekod testimony kapada PAC di Parlimen, kepala hotak kau kalau tak habis habis soalkan bukti. Bodoh, bangang, tongong, bahalul, baghal.

      Aku akan keluarkan komen ini setiap kali kamu keluarkan soal bukti.

      Padam
  2. Abu Bakar Asli12 Jun 2016 1:26 PTG

    tak payah cerita banyak, tak guna dakwa bagai, yg dah terserlah kaki penipu, kaki pembelit dan kaki kelentong adalah mamak madey kerala (yg menjadi ikutan pemakan dedak dan hampas berlendir belaan dan tajaannya), bekas diktator negara .....

    momok madey kerala ari tu janji nak tunjuk bukti pasal 1mdb dan derma kat ceramah pan di sekinchan, siap sokong calon pan lagi, tapi 1 habuk bukti pun takde sampai pendengar yg rasa tertipu tinggalkan ceramah pembohongan meroyan paling nyata momok madey semasa ceramah lagi.

    rupa-rupanya bukti itu ada tergantung dlm seluarnya dan dia malu nak bukak seluar dan tunjukkan, sbb bukti tu dah kecut dan diselaputi bulu beruban ....

    bapak kencing berdiri, anak kencing berlari; pemimpin pembohong semulajadi, penyokong pembohong bersiri.

    astaghfirullahal 'azim, bulan puasa pun momok kerala tak dapat lepaskan diri dari benda-benda buruk mcm ni, pemakan hampas dedaknya apa lagi - meleleh air liur ditepi bibir sampai busuk dan basi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau dah tengok apa yang tergantung dalam seluar nya ke? Atau pun kau dah delusional, mikirkan yang kau tengok, gentel dan buat macam macam lagi Anwar Al Jub punya dulu sebagai dia punya?

      Pandai mengata astaghfirullahal 'azim, tapi kau anarkis buat begitu salepas sahaja cakap kau menggentel dan macam macam lagi Anwar Al Jub punya. Tak selamat hidup kau buat begitu.

      Padam
    2. Apa pasal hidup aku tak selamat?

      Pasal Madey masih belum selamatkan Malaysia ke?

      Atau krn dia masih hidup itu yg buat rakyat biasa tak selamat?

      Padam
    3. Chai 2.35, dah ngaku terima habuan harami dari najib, makan benda haram, meresap masuk kedalam tubuh menjadi darah dan daging, hasil hampas bertukar menjadi taik, benih keturunan jadi haram.

      Padam
  3. Nak beli popia... nak beli popia.....nak beli popia nak beli polia...... citer labulabi.... nak belipopia nak beli popia.......... i ni beli popia guna jet........ tak ke babi nama nye tu.....blogger tu dah dedah beli popia guna jet dari KL ke Aloq Staq..... saman jer blogger tu.... budak azzamuddin pun bila nak saman pasal Deklarasi Save Boboi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mamak naik net guna duit kerajaan ke?
      Kahkahkahkah..

      Celaka punya mamak.
      Kahkahkahkah..

      Rosmah naik jet guna duit kerajaan ke?
      Kahkahkahkah..

      Celaka punya rosmah.
      Kahkahkahkah..

      Oppss.. ustazah rosmah naik jet sbb nk mngajar anak2 murid.
      Kahkahkahkah..

      Kalau ustazah rosmah xnaik jet bdk2 xdpt nk blaja.
      Kahkahkahkah..

      Cai najis dan bodoh berpisah tiada.
      Kahkahkahkahkahkah..

      Padam
  4. Kasihan protun kesorangan ,yg tinggal sokong protun hanya dap, leberal,lgbt ,macaitun he.he.he

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1.49 chai, Kasihan pada diri sendiri chai, cermin dan tatap muka kamu terlebih dahulu, tanya pada diri adakah kamu buat kerja halal?

      Padam
  5. Beli popia guna jet....... kah kah kah.......nenek ako punya popia lagi sedap laaaa..... nenek ako beli jet ke supermarket nak beli bahan2 buat popia.......kah kah kah..... ko hadooo

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1.53 beli popia atau apa pun urusan tun, ianya tidak melibatkan penyelewengan dan penyamunan seperti najib.

      Tun boleh lakukan apa saja kerana khidmat dan jasa tun terhadap rakyat dan negara tidak ternilai.

      Hari ini rakyat ditindas dizalimi dianaiya oleh najib penjenayah no 1 negara.

      Padam
  6. Anjing2 jibbo melalak ni kalau tak flykite, si tempoyak.ni nama baru pulak..getah asli..eh..salah pulak..Abu bakar asli. ( anak orang asli kemomoi..). Hari2 bulan puasa pun meroyan, maklumlah ubat ptg nnti baru boleh mkn. Nampak gayanya tak dpt raya dia ni.mesti ke tampoi tak lama lg. Tak caya tengok lah. Ke tampoi. Bakal penghuni Kali ke dua. Tahun 1997 dulu sekali.

    Hoi CAI..bulan puasalah. Org lain tahu beradap. Kok tak, dah hancur kau kena serang balik. Kau yg tak beradap. Sejak dlm perut dah camtu. Rugi Mak bapak lahirkn anak camni. Bukak puasalah sekarang..pi mkn ubat.

    Eh..eh..puasa ke selama ni?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mat Royan pencacai Madey momok kerala,

      Sesapa masuk blog pemakan dedak 20K seguni ni, sama ada mmg dari azali dah tak beradap, atau yg termasuk krn tak tau penghuni tegar disini kurang adab atau tak beradab. mudah-mudahan yg tak tau blog pemakan dedak ni akan keluar dlm keadaan otak tak tercemar dan baik-baik saja.

      Ko nak tarbiahkan org lain, tapi bahasa ko gunakan mengalahkan cina dapigs kat bagan sekinchan, kasar dan berkarat, tak dapat disorokkan langsung. amacam???

      Masa mamak kerala di Sg Besar dulu ko ada join adun sekinchan gi yamseng ke? kasar aje bunyi komen tu ... dah ambik ubat?

      Padam
    2. 2.31 pencacai harami ni juga pelbagai nama samaran, takder satupun komen beri faedah dan membantu najib.

      Sebaliknya rakyat membenci bukan pencacai sekor ni tetapi najib.

      Chai, teruskan makan duit haram rakyat tak izinkan.

      Padam
    3. komen yg mana satu yg boleh membantu Mamak Kerala jatuhkan Najib dan terus boleh taruh boboi dlm buaian PM? tunjukkan bang mat ..

      yg makan duit ni dan juga yg patuk dedak ni jenis kau aje, mungkin jenis separuh manusia, org lain tak tau nak makan duit pun. kalu beli makanan pakai duit biasalah.

      mohon izin saya guna duit beli makanan ye bang ...

      Padam
    4. Aku sokong apa 215 dan 310 PTG kata. Projib di sini nak coba cara Red Beans DAP, tapi orang mangkin benci dengn Najib akibat nya.

      Padam
    5. 3.41 "yg makan duit ni dan juga yg patuk dedak ni jenis kau aje, "

      Mohon izin chai, kami tak dibayar Dan tidak diupah, buat kerja sukarela je....

      Ni pengakuan bulan kuasa chai

      Demi masa depan anak2 agama bangsa Dan tanahair.

      Padam
    6. ##bulan puasa chai...

      Padam
  7. cucu tok selampit12 Jun 2016 2:32 PTG

    Sokong tun dr.m.✌

    BalasPadam
    Balasan
    1. takde maknenya dah pun.
      dia dah jadi org tua tak sedar diri.

      Padam
    2. Melainkan kalau dapat dedak segenggam dua bolehlah sokong. No dedak no sokongan. kan gitu cts 232 ptg?

      Padam
    3. cucu tok selampit12 Jun 2016 3:10 PTG

      Kita ikhlas sokong, demi kebenaran,bukan dapat apa pun,

      Padam
    4. kau ni betul ke admins blog Cucu Tok Selampit yg sebenar , atau penyamar @ 'setan' yg terlepas dari dirantai dibulan puasa ni? maklumlah skrg ni dah ramai belambak 'setan manusia' ..

      kalau kau CTS ori, cuba komen guna email sebenar. ada bran?

      Padam
  8. Orang tua x sedar diri tu atok kau, kenapa lah atok kau tak ajar bapak kau, bapak kau pulak tak ajar kau,itu sebab kau jadi binawe cam ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dan ko pulak bapak ko mati-matian ajar suruh ko sokong 'atok aku' yg tak sedar diri tu ye?
      lawaklah ko ni ...

      Padam
    2. 3.10 kalau dah takder komen jangan beri komen umpama kaldai kahwin lembu = kalembu.

      Najib marah taww? Najib gelar pencacai dia bangang+haramjadah=bahamja tau tak chai?

      Padam
    3. "mengata dulang paku serpih,
      mengata org aku yg lebih"

      dimana aku baca ayat-ayat pujangga ni,
      dah lupa dah ...

      oooo tulis merapu ni hanya utk penyokong tegar mamak tua kutuk kerala tak sedar diri tu aje ke? sori lah ...

      Padam
    4. 3.22 bahamja,

      Ada fakta? Media asing dan siasatan 7 negara asing bila nak lawan balik? Soh najib kasi rembat kasi pukul siasatan 7 buah negara ni boleh tak bahamja?

      Malaysia korup = rakyat negara takde maruah. Dapat malu rakyat, takda maruah rakyat, najib untungla masuk akaun peribadi billion2....

      Padam
    5. Hahaha 315, kalembu.

      Najib gelar pencacai dia bangang+haramjadah=bahamja terutama yang tak tolong carikan fakta dan hujah yang boleh membantu dia.

      322 PTG,

      Penyokong yang ta tegar Najib Bugis camna pulak?

      Betul, Jing Protun tu yang "mengata org (dia) yg lebih"


      Padam
  9. Mahathir pun dah kesaorangan jadi perlu sokongan DAP.lagi lah hinanya.

    BalasPadam
  10. Heh..heh..Cai jibbo kaki carut kata org lain bahasa kesat lak..kelakarnya. Dahlah makanan dia carut marut maki hamun tu, semua org tahu. Aleh2 hari ni tahu pulak bahasa kesat tak elok..heh..heh..pencacai jibbo dah jadi ostad..heh..heh..maklumlah, kawan dgn piss...heh..heh..member of piss ( ahli kencing..). Kih..kih..kih..

    Nak tergelok kak chah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. macai madey kaki penyebar fitnah.

      tergelak beso kak chah.

      Padam
  11. Fitnah saman lah. Berapa punya selasa nak tunggu daa..SAMAN la cepat!!

    Nenek kau pun nak beranak tunggu punya tunggu..

    Kah..kah..kah..dah tergelok kak chah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tunggu hari selasa akan datang.
      Kalau Selasa datang Najib saman lah. Tapi kalau Selasa tak muncul muncul nampaknya tak saman lah.
      So senang kan kan kan.
      Lepas tu boleh lah fly kite ITU

      Padam
  12. tun dah taburkan dedak ....melompat2 pemakan dedak tun ...amacam? sedap ke dedak tun tu? watak sebenar tun dah terserlah...bukak lah mata puas2....tidur setilam dengan dap....pengkhianat no 1....PAS dah sedar....pemakan dedak tun tak sedar2 ke....kihkihkih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bangangnya ko. Kita org tak dapat 1 sen pon dari Tun. Tapi sebab nak tegakkan kebenaran kami sokong Tun. Kesian rakyat dirompak disamun.

      Kami bukan ada duit magik 2.6b dan 42 juta dalam akaun. Cash tak ada. King pon tak ada. Yg ada cuma gaji bulan2 tu je. Tu pon kena potong GST.

      Tak macam ko dedak penoh dalam perut. Kenyang sampai 7 keturunan. Dedak halal toyyiban diluluskan oleh raja penyamun.

      Padam
  13. Cai jibbo memang bagero
    Dia ingat nak jadi hero
    Riuh sekampung ayam bertelor
    Dapat lah dedak setin milo

    Hari hari dia merapu
    Cakap mencarut rasa tak malu
    Memaki hamun memang penipu
    sehari tak carut sedih dan pilu

    Ini sudah dekat nak raya
    Kena aktif cai bekerja
    Cai jibbo bolehlah kaya
    Sokong jibbo dedakkk sahaja....






    BalasPadam
    Balasan
    1. Waaaa, very good FanTun. Rhymes well lah. Banyak isi also. Not like the solitary Projibo bloke in here, always taking no substance.

      Padam
  14. Wat talkin' one UMNO Info Chief Annuar Musa said in Sg Besar,

    "No one should question the right of Rosmah Mansor’s hiring of a private jet as it is her right and duty as the prime minister’s wife."

    Wat right she got? Where is the SOP for a PM's wife? Where got Financial General Orders and the like that govern government officials. Wat government official is she as PM's wife?

    Wat right and duty? Tok kok only. And as UMNO Info Officer also. Where got voters wanna pangkah UMNO calon like dat?

    BalasPadam
  15. Husband is jibbo i'm incharged
    No one can question no one can ask
    I have to be quick to perform my task
    Using govt's jet the thing I must

    Why you bother my jibbo said okay
    I travel by jet to cities everywhere
    You're not boss you're not towkay
    I go by jet even to parti Tupperware

    I'm not bothered dedakians are there
    Ready to cover up to my underware
    Billions in account my jibbo not aware
    Ask to prosecute Pandir won't dare..


    BalasPadam
  16. puasa oiii...puasa. jangan mencarut, jangan memaki, jangan mengutuk. kurus kering puasa korang nanti. kalau nak komen, gunalah bahasa yang baik dan beri fakta. agak2 aje, dengar orang kata aje, tak mau ye.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tolong cakap kpd Projib sorang tuh

      Padam
  17. Jing2 jibby kerja keras nak raya ni. Byk komen byk dedak masuk. Protun seposen tk dpt sbb bg komen demi kebenaran.
    Perut penuh dedak harami sbb tu kuat carut.

    BalasPadam
  18. Jing2 jibby kerja keras nak raya ni. Byk komen byk dedak masuk. Protun seposen tk dpt sbb bg komen demi kebenaran.
    Perut penuh dedak harami sbb tu kuat carut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kah kah kah... diorg cri duit raya le ni... patutla bulan posa pun meroyan....

      Padam