Isnin, 13 Jun 2016

Kalahkan Najib..~ Tun M..!


Perlu jelas..! Apabila Najib menjadikan UMNO dan Barisan Nasional pelindung kepada dirinya..!

Mahu BN tewas sehingga hilang wang pertaruhan

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mahu pengundi di sini memastikan BN bukan sahaja tewas tetapi hilang wang pertaruhan.

Katanya, biarpun Pilihan Raya Kecil (PRK) ini tidak boleh menukar kerajaan tetapi ia mampu memberi mesej kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bahawa rakyat menolak kepimpinannya.

"Dalam PRK ini amat penting untuk kita kalahkan BN. Bukan sahaja tumpaskan tetapi seboleh-bolehnya, kita bagi dia (BN) hilang wang pertaruhannya.

"Jadikan ia sebagai mesej buat Najib bahawa rakyat sekarang ini tidak mahu bersama Najib.

"PRK ini walaupun tidak boleh tukar kerajaan, tetapi dia boleh menjelaskan kepada dunia bahawa rakyat Malaysia menolak Najib. Menolak seorang yang sudah banyak melakukan kesalahan," katanya dalam ucaptama forum 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan Derma Najib di sebuah restoran di sini, hari ini.

Katanya, rakyat faham dengan apa yang berlaku terutamanya melibatkan skandal 1MDB dan ia akan menjadi sebab BN bakal di tolak dalam PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar.
Dalam pada itu, perdana menteri keempat itu turut menyeru pengundi di Kuala Kangsar supaya memberikan sokongan kepada calon Parti Amanah Negara (Amanah), Dr Ahmad Termizi Ramli.

"Saya rayu sokongan diberikan kepada calon. Beliau berkelayakan untuk mewakili Kuala Kangsar.

Beri kemenangan kepada dia supaya kita dapat buktikan Najib sudah tidak dikehendaki oleh rakyat," katanya.

Dalam majlis tersebut, Ahmad Termizi turun menurunkan tandatangan pada Deklarasi Rakyat bagi menyatakan sokongan supaya Najib disingkirkan selaku perdana menteri.


Matlamat perjuangan perlu jelas..! 

'sayang negara bukti buktikan ~ sayang najib dedak dedakkan'

Lu Fikir La Sendiri!!!

20 ulasan:

  1. Balasan
    1. UMNO sekarang menjadi pelindung kapada Najip , bukan pelindung Umat Melayu .

      Ada benarnya .

      Padam
    2. Banyak benar nya kata kata tebing tinggi tuh.

      Tak melindung, satu hal. Yang teruk nya, tak memajukan hak dan kepentingan Melayu yang UMNO bersumpah melakukan nya sejak penubuhan nya.

      Mana tak nya -

      1. Tak mengaku dia Melayu, mengata dia Bugis, "juga pendatang" macam Cina, konon nya

      2. Ketepikan DEB yang melalui nya Tun Mahathir dah dapatkan 23% kekayaan korporat bagi kaum Melayu. Najib tak berani pun nak kira berapa % tinggal kekayaan korporat Melayu itu, takut dah merosot di bawah pemerintahan nya.

      3. Pemerintahan Tun Mahathir ada menimbulkan seorang billionaire - Syed Mokhtar Bukhari. Pemerintahan najib menimbulkan seorang billionaire jugak - dis sendiri, yang menerima RM4.2 bilion dalam ekaun2 bank nya.

      4. Buangkan Kementerian Pembangunan Usahawan yang membantu membimbing usahawan Melayu yang takda budaya dan pengalaman berniaga beribu tahun macam usahawan Cina.

      5. Buang ISA dan buat keputusan buang Akta Hasutan yang membendung kegiatan DAP yang anti-Melayu, anti-Islam, ungkit Kedudukan Istimewa Melayu yang tersergam di Perlembagaan hingga mencetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969.

      6. Beri biasiswa kapada anak anak Cina, kaum yang terkaya di negara ini dah berpuluh puluh tahun, yang beratus jutawan Cina beri derma untuk biasiswa dll hingga UTAR tak mahu terima RM30 juta yang seorang jurutera jutawan Cina beri sabelom PRU13. Bila beri kpd anak anak Cina, Najib dah kurangkan peruntukan untuk kaum Melayu yang ketinggalan jauh di belakang di bidang ekonomi dan pelajaran.

      Jadi, sokong lah dan ikut lah apa yang Tun Mahathir kata itu - kalahkan Najib / calon calon dia di dua PRK ini.

      Alasan alasan bagi membuat demikian saperti yang di beri di atas itu perlu di ulang berkali kali supaya sebanyak mana yang boleh pengundi mengtahui dan sedar betapa perlu membuat apa yang Tun Mahathir sarankan itu.

      Padam
  2. Jangan-jangan PAN yg akan kehilangan deposit.

    BalasPadam
  3. Teruk jugak no dendam org tua ni. Jarang ada org tua umur lebih 90 tahun yg punya kesumat sampai tulang sum sum. Kasi kalah sudah la, ni nk kasi hilang duit pertaruhan. Hilang akal ke apa. Mana pernah berlaku dlm rekod prk atau pru dimana bn kalah sampai hilang duit pertaruhan? Nafsu dan dendam org tua ini rupanya tidak surut seperti yg sepatutnya. Inilah rupa negarawan malaysia yg kita ada. Tak rasional, dendam kesumat yg lebih. Org muda kalau marah begitu tak la nampak ganjil, tapi bila bekas pm, dan negarawan buat begitu nampak dah hilang kewarasan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ayat saekor macaii...

      Padam
    2. Seekor pun tak tepat. Sebentuk, baru tepat. Mwahahaha.

      Padam
    3. 6:02 PTG.,

      Tun memang no dendam punya org. Dia dah tua, seumur hidup nya nak coba baikki keadaan bangsa, agama dan negara.

      Sekarang ini dia mahu tepiskan politik "Cash Is King", dapatkan Najib di gantikan. Najib buat bermacam macam tak betul.

      Bukan Najib saja, bini dia pun gitu juga. Mana ada bini PM yang bertelatah macam Rosmah dalam sejarah negara ini? Kata anak dia yang laih alih kaya ada "legacy of wealth", sehingga di lempang dek adik adik Najib yang kata bapak diaorang Tun A Razak tak kaya.

      Padam
    4. Ye lah TM mana ada dendam,tengok sekarang LKS dan Mat Sabu pun di jilatnya.Hanya TGHH menolak utk di jilat.

      Padam
  4. Cucu tok selampit..OK,OK, tok armpit lah luu..(dia ni hanya boleh tulis OK je!)

    BalasPadam
  5. Negarawan Sasau tu sedang mengumpul sifat-sifat paling baik utknya dihujung usia dia spt DENDAM, EGO, BUSUK HATI, PEREKA FITNAH (mcm pereka fesyen pakaian lah ..) dll buat bekalan tu.

    Itu yg protun kartun cuba menolong melaksanakannya seberapa yg termampu. besar barakah menolong tu dan pasti balasannya jannah (atau pun tanah?).

    BalasPadam
  6. Chai 7.15,

    Hmmmm, mari kita kira,

    4 billion masuk akaun peribadi.

    1 billion beri rosmah suruh rosmah shopping

    1 billion beri anak tiri suruh buat filem lucah di Hollywood.

    Hmmmm, hebatkan Najib ni?

    BalasPadam
  7. chai 8:02 ptg,
    kau taknak kira berapa banyak kali aku dah masuk?

    ngok lah ko ni ...
    kalau tak boleh congak pakai calculator lah ye .. mcm Kak Fiji dgn jet nya ..
    (tapi masih kental lagi yoooo !!!)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kental yang mana kau rasa? Yang sebatang tu ke? Kau main ganas, cakap begitu ye?

      Padam
  8. ramai bangsat dalam blog ni. geng badot sarkas kepala dongga dengan deklarasi rakyatnya. apa yang dr m dah buat untuk rakyat di negerinya. langkawi juga dipentingkan pasai kroninya. sesiapa yang sembah dr m, mesti terima hakikat yang anwar ibrahim seorang peliwat. siapa tak setuju, angkat tangan. apa hukum sembah peliwat pulak?

    BalasPadam
  9. Tun Dari dulu cakap pasal negara sebenarnya..... nak mati ada nama.....jarang Sangat nak cakap pasal rakyat .... dia hanya pergunakan rakyat macam sekarang. Oklah ada tulisan pasal sumbangan Tun terhadap dunia Islam..... tp bila Kita tau dia sekongkol ngan musuh Islam Dan Melayu... takkanlah kita nak terus puja dia..... nak Tanya.... Saddam hussin pernah sumbangan pada dunia Islam tak? tp bila dia zalim kita nak terus sanjung dia ker? terimalah hakikat.... Tun tu dah nyanyuk...dan cuma kenal sahabat2 dia jer.... Dan masih bermimpi dia ada kuasa.... dulu dia bertahan gunakan parti pas atau dalam ker kalau bukan umno.... lalu Sekarang bila umno berada di belakang Najib... takkanlah nak kata Najib guna umno..... ajer gila Tun ni tak logik.

    BalasPadam
  10. Bn perlu ditewaskan di prk dan pru14.
    Baru siasatan terperinci utk 1mdb yg berhutang 50 billion dijalankan.
    Baru siasatan siapa sebenarnya yg mengarahkan Altantuya yg sedang mengandung ditembak dan dibom.

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku rasa sedara Mara kau kut yang buntingkan altantuya......

      Padam