Selasa, 14 Jun 2016

Hadi Alat hamPAS..!



Bukan main lagi politik jahanam hadi membelit...! Akhirnya benar benar PAS jahanam ditangan hadi..!

Hadi memang pasang niat mahu jadi PM, dakwa Kit Siang

Ketua ahli-ahli parlimen DAP, Lim Kit Siang hari ini mendakwa Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mahu menjadi Perdana Menteri tatkala Pakatan Rakyat menuju pilihan raya umum tahun 2013.
Justeru, apabila DAP dan PKR tidak menyokong keinginan beliau itu, adalah tidak mengejutkan apabila Abdul Hadi menyebelahi Umno walaupun jika itu bermakna menutup mata kepada salah laku yang didakwa Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak, katanya.
"Beliau tidak memberi manfaat kepada Pakatan Rakyat dan memutuskan untuk membawa lapangan politik baru buat PAS yang diketuai oleh beliau dengan bertindak sebagai 'penasihat' kepada Najib selaku presiden Umno dan perdana menteri walaupun terpaksa 'membutakan' mata dalam dua skandal global Najib yakni 1MDB bernilai RM55 bilion dan 'derma' RM4.2 bilion.
"Dalam keadaan ini, bukahlah suatu kejutan apabila Hadi tidak berminat untuk menggasak Najib walaupun bekas Perdana Menteri, (Tun Dr) Mahathir (Mohamad) bertemu beliau tiga bulan lalu untuk menjelaskan mengenai 'salah laku' Najib," kata Lim dalam kenyataan, hari ini.
Pakatan Rakyat berpecah pada Jun tahun lepas selepas keretakan antara DAP dan PAS berhubung isu hudud.
Najib pula sekeras-kerasnya menafikan sebarang salah laku dan Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali pula memutuskan untuk tidak mengenakan apa-apa dakwaan terhadapnya.
Kenyataan Lim hari ini merujuk kepada pendedahan Mahathir semalam bahawa beliau pernah menemui Hadi mengenai dakwaan salah laku Najib tetapi melihat Hadi hanya berminat soal 'dedak
Sekarang nampak macam ada jalan apabila berse'tongkol' dengan Najib..! So..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

16 ulasan:

  1. Lebih elok bersekongkol dng PAS dari bersekongkol dng pluralism/syiah/komunis.... lu fikir la sendiri.. acara alih dan sorok tiang goll menjadi jadi.... tapi mana nak sorok muka momok kantoi menipu deklarasi slmatkan boboi.... lu fikir la sendiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau kau suka bersekongkol, nanti dapat setongkol, lantak kau le, Jing Projibo.

      Orang dapat RM1-2 juta, kau dapat setongkol dari Jibo, kesian.

      Padam
    2. Setongkol yang bau busuk tu le.

      Padam
  2. Kepada pengundi2 k.kangsar dan sg besar,

    Di bulan yg mulia ini, marilah kita bersama sama menolak pemimpin munafik lagi mungkar bernama najib ini.

    Marilah kita mengundi calon yg menyokong deklarasi rakyat iaitu calon parti amanah.

    Kita tolak najib kerana beliau didapati tidak bertanggungjawab diatas segala permasaalahan yg melanda negara ini.

    Korup, boros, menyeleweng, salahgunakuasa, zalim, menindas rakyat, menganaiya rakyat, semua ciri2 ini terdapat dalam diri najib.

    Adakah kita pengundi2 mahu bersekongkol dan bersyubha dengan najib?

    Adakah kita boleh membiarkan sahaja perbuatan keji najib ini?

    Adakah kita membiarkan sahaja seorang tua berumur 91 tahun membela nasib rakyat?

    Adakah kita pengundi2 sg besar dan k.kangsar sanggup menggadaikan maruah negara sehingga dihina oleh masyarakat dunia yg menganggap najib pemimpin korup?

    Sedar dan insaflah atas nama agama bangsa dan tanahair wahai pengundi2 sg besar dan k.kangsar sekalian.

    Fikirkan masa depan anak2 kita, fikirkan usaha generasi terdahulu yg membanting akal fikiran kudrat dan tenaga demi depan depan generasi akan datang.

    Jika undi calon umno bn bermakna sia2lah usaha generasi terdahulu.

    Jika undi calon amanah, umno bn masih berkuasa, yang kita inginkan adalah menunjuk najib jalan keluar seterusnya letak jawatan dan diadili di mahkamah.

    Kepada mereka yg bekerja di bandar seluruh malaysia dan diluar kawasan sg besar dan k.kangsar, mohon beri nasihat kepada ibubapa, sanak saudara agar memberi sokongan kali ini dengan memberi undi kepada calon parti amanah!

    Ayuh pengundi2 sg besar dan k.kangsar lakukan yg HAK ketepikan yg BATIL!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Adakah kita pengundi2 mahu bersekongkol dan bersyubha dengan najib? Tak mahu. Bersekongkol dengan Najib nanti dapat setongkol yg bau busuk.

      Adakah kita boleh membiarkan sahaja perbuatan keji najib ini?
      Tak boleh. Itu pasal mesti bantah, bangkang dan tak undi calon Najib di dua PRK itu.

      Adakah kita membiarkan sahaja seorang tua berumur 91 tahun membela nasib rakyat? Tidak. Itu pasal kita pun berpeluh pluh di keybord dsb nya membidas dan menenyeh perbuatan tak betul Najib.

      Adakah kita pengundi2 sg besar dan k.kangsar sanggup menggadaikan maruah negara sehingga dihina oleh masyarakat dunia yg menganggap najib pemimpin korup? Tak sanggup. Itu pasal kita tidak akan undi calon calon Najib/UMNO di Sg Besar dan Kuala Kangsar.

      Padam
    2. Jgn lupa juga kes altantuya. Mlm kejadian 2 polis pengiring bugis yg bawa altantuya pergi. Dlm pengakuan bala semua ada tp bila masuk court byk detail dipadam. Bala pula diugut keselamatan keluarganya.
      Team polis asal yg buat siasatan dibubarkan. Nampak tak cara yg dimainkan sama mcm 1mdb.
      Bila bala buat SD, mlm tu juga army expertise tunggu depan rumah bala. Adik bugis nazeem dtg ugut bala sekeluarga tinggalkan negara dan tarik SD. Mlm tu juga hippo nak jawapan bala. Bala terpaksa tinggalkan negara dan skrg dah meninggal dunia tp pengakuan bala dlm video tetap ada.

      Korang fikirlah setakat usd500 ribu, celah gigi je bugis boleh bayar tp kenapa altantuya perlu ditemak 3 kali dan dihancurkan dgn bom? Altantuya masa nak ditembak merayu lepaskan dia sbb dia mengandung. Ikut statemnt bala, razak baginda mandul tiada anak dan dia diarah menjaga altantuya utk bugis.
      Dah banyak sangat perilaku sumbang bugis/hippo yg membawa keaiban pd rakyat.

      Padam
    3. Jadi, macam mana nak sokong Najib? Macam mana nak undi calon calon nya?

      Jangan undi mereka. Kalau kena pergi undi jugak atas apa apa sebab, pangkah belakang kertas tu aje le.

      Padam
    4. Tun Madey bagi dedak ke?

      Padam
    5. APA tunggu lagi hantar je dekalrasi ke yg petuan agong, tarikh 11may Dan 12may tetap pun tak berjaya hantar, he.he.he. buat malu je.

      Antara soalan dibangkitkan?
      Bila nak hantar
      Nanti ADA jawab kena buat temu janji
      Kenapa tak hantar pada masa tetap 11may Dan 12may?
      Siapa bakal hantarnya?
      Boleh tak dedah data siapa tak tandatangan ITU adakah benar atau palsu?
      Siapakah badan NGO sahkan tandatangan ITU bukan palsu?

      Hanya masa menuntukan




      Padam
    6. Kita tunggu, ikut peraturan, protokol, bukan main terjah aje macam lanun.

      Tak malu pun, sebalik nya rakyat lebih hormat sebab ikut peraturan itu, tak lah terima RM2.6 bilion main senyap aje, bila skandal meletup pun, cakap sepatah dua, tak mahu cakap dari siapa, apa tujuan dsb nya.

      Dah dekat setahun rakyat ahu ha nya RM2.6 bilion, tapi 1-2 bulan lalu, Australian Broadcasting Corporation umumkan bahawa sabenar nya RM4.2 bilion masuk ekaun Najib, RM1 bilion masuk ekaun bini dia, RM1 bilion masuk ekaun anak tiri dia.

      Aku nak carutkan tak boleh. Jadi, buat masa ini itu saja le aku balas komen Jing Projibo 312 tuh.

      Padam
  3. Balasan
    1. Terima kasih cucu tok selampit. Sedap aku dengor kau setuju dengan komen aku di 2:52 PTG.

      Padam
    2. Lupa nak cakap - hehe

      Padam
  4. Beratus tan jongkong emas tun momok tersadai di italy....momok dah panik... macai momok mesti ckp bukti ... fakta.. mana..? Tunggu sial.... it's coming soon... ni bukan mcm Deklaasi momok penipu nyer.... tungguuuu....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anon $:24 ptg... TDM bukan ada apa2 jawatan sekarang... ko nak bongkar apa2 ke... biaq pi la... tak heran pun... yg ada jawatan Awam sbg PM ni... yg ada salah laku kena buat sesuatu... suruh pencen tak mahu... asyik nak bolot dan bolot lg... nak tggu Malaysia ni muflis agaknye... baru dia puas...

      Padam
  5. Chai 4.24 bahamja (kombinasi bangang+haramjadah, najib sebut khas untuk pencacai2nya)

    Jika nak sebar fitnah berilah buktinya, dah terdesak ka?

    Bukti rosmah bawa berpuluh puluh beg bawa masuk kedalam kabin penumpang adalah bukti terang jelas dan nyata, ada video chai.

    Kenapa rosmah tak simpan dalam bahagian kargo kapalterbang?

    Untuk sewa kapalterbang selama 26jam sahaja rosmah telah meleburkan 1.5 juta duit rakyat.

    Adakah ini fitnah chai?

    BalasPadam