Jumaat, 3 Jun 2016

YB Bisu@Bisul..!


YB di mana..! YB di mana..!

Di mana presiden MCA, MIC, SUPP dan Gerakan?

Semenjak Tuan Guru Hadi Awang membentangkan Rang Undang-undang (RU) persendirian mengenai hudud baru baru ini, suasana politik negara makin hangat.
Yang Berhormat-Yang Berhormat (YB) dengan cepat mengeluarkan kenyataan menolak RUU tersebut dan pelaksanaanya. Malahan, YB mengugut untuk meletakkan jawatan seandainya Hudud dilaksanakan. Itu memang hak YB untuk membantah.
Masalah nya,
Begitu pantas reaksi YB sedangkan RUU itu belum lagi dibentang secara rasmi di peringkat pertama. Ia belum lagi dibahaskan. Ia juga belum lagi diluluskan oleh Parlimen dan belum lagi diluluskan oleh mana-mana DUN. Katanya kerana pelaksanaan RUU tersebut akan menyalahi Perlembagaan Persekutuan.
Sebagai rakyat yang prihatin, saya mohon YB jawab persoalan saya, sekiranya benar YB ingin melindungi kedaulatan undang undang negara.
Di manakah YB ketika Perlembagaan Persekutuan yang menjadi payung undang undang Malaysia dicabul?
Ketika Peguam Negara (AG) diberhentikan tanpa sebarang sebab yang munasabah?
Ketika SOSMA disalahgunakan untuk menghukum mereka yang berlainan pendapat?
Ketika cadangan dari SPRM dan Bank Negara diketepikan dan ditolak bulat-bulat?
Di manakah YB ketika kegawatan politik dan isu 1MDB merobek maruah negara dan menjejaskan masa depan negara?
Di manakah YB ketika laporan Ketua Audit Negara berkenaan isu 1MDB dirahsiakan dan disorok dari pengetahuan rakyat? Sedangkan laporan seperti itu amat penting dikongsi secara meluas bagi memastikan ketelusan dan kejujuran dalam pentadbiran.
Di manakah YB bila 1MDB menanggung liabiliti sebanyak RM53 Billion yang datang dari poket rakyat Malaysia?
Sedangkan wang sebanyak itu mampu digunakan untuk membiaya kos penuh bagi lebih daripada 1 ribu mahasiswa ke universiti universiti terhebat dunia.
Sedangkan wang sebanyak itu mampu menjamin pembanguan negara yang lebih pesat.
Sedangkan wang sebanyak itu mampu meningkatkan taraf hidup rakyat lebih lebih lagi bagi mereka yang hidup dalam kemiskinan.
Di manakah YB ketika lebih kurang RM4.2 juta disalurkan ke syarikat Good Star Limited yang dimiliki oleh Jho Low? Sedangkan YB sudah sedia maklum tentang hubungan persahabatan antara YAB PM dengan Jho Low yang kini sedang disiasat oleh kerajaan Amerika berkenaan pembelian harta menggunakan sumber yang mencurigakan.
Di manakah YB ketika BSI, sebuah Bank yang berpusat di Switzerland ditutup oleh Kerajaan Singapura kerana penglibatan dalam isu 1MDB?
Sedangkan sudah jelas dalam laporan MAS bahawa BSI terlibat dengan penyalahgunaan wang yang sangat serius.
Di manakah YB ketika semua ini yang sememangnya menyalahi undang-undang dan menconteng arang ke atas nama baik negara terjadi? Mengapa YB duduk berdiam diri, mendiam seribu bahasa?
Sedangkan perbuatan YB boleh mencetus satu tanggapan bahawa tidak kira apa jua yang berlaku, sebesar mana pun kesalahan yang dibuat, ahli-ahli politik yang mentadbir negara akan terselamat dari sebarang liabiliti.
Sekali lagi, juga sebagai rakyat yang prihatin, saya memohon kepada YB.
Sekiranya YB mampu bersuara lantang "memperjuangkan rakyat", menentang RUU yang belum lagi dibahaskan, mengapa tidak bersama kami memperjuangkan kebenaran, menuntut ketelusan dalam pentadbiran negara.
Sekiranya YB mampu, kenapa pilih untuk membisu?

SYED SADDIQ SYED ABDUL RAHMAN Jurucakap Gerakan CHALLENGER

Itu suara anak muda..! mungkin bukan sahaja YB YB ni bisu...malah pekak..!
YB bisu akhirnya bisulll..!

Tunggu ler bila bisul meletup..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

29 ulasan:

  1. Dalam keadaan politik Bugis Lanun songlap duit berbilion Ringgit, boleh ke pakai pangkat YB kpd semua politikus? Sebab ramai yang menikus. Worse than membaikki labu. Takda niat nak membaikki pun, ha nya niat nak bangkang for bangkang sake. Jadi bangang le depa.

    Tak kira parti apa. Kalau ada parti kacang putih pun, begitu jugak. Hindraf pernah berkata selama DAP perintah Penang, mereka dapat kacang putih pun tidak.

    Jadi, mana yang nak di harapkan mereka baca betul betul Rang itu, tanya sana tanya sini untuk dapat penjelasan. Tapi mereka terus bukak mulut di Parlimen, melompat macam berok. Dah jadi yg tak berhormat parti berok pulak nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh cek sendiri anak ahli politik mana satu yang paling kaya di Malaysia sekarang ini!!!

      Padam
    2. Reza aziz anak tiri najis

      Padam
  2. YB YB mmg sudah bertindak menekan pengerusi BN @ PM melalui Parlimen untuk menyiapkan segera lapuran PAC dimana sudah pun terlaksana dan tindakan susulan oleh agensi yg berkenaan sedang dalam proses. BNM pun dah tutup kes 1MMDB. Jangan nak kalut dan melalut macam budak hingusan nak spin lagi macam takda agenda lain yg lebih utama dari melayan kerenah madey dan protun mencapai hasrat busuk hati pada DSN demi kepentingan diri dan kroni. PM perlu memandu kerajaan dengan memberi tumpuan dalam hal yg lebih produktif dan tak perlu melayan aktiviti subvesif nak menghancurkan negara ... so madey and protun better go fly kite !!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mr Go Fly Kite sudah di suruh Go Bang Balls. Selalu cakap ha nya pendapat (opinion), takda fakta atau penerangan hape pun.

      Tutup mata kpd begitu banyak komen mengatakan Laporan PAC yang konon nya akan menyelesaikan isu 1MDB tapi tak selesai. Lebih banyak soalan keluar dari jawapan. Termasuk Pengerusi "Cari Makan" PAC beri tahu mereka yang beri testimony depa boleh tutup microphone kalau tak mahu di rekod dalam Hansard Parlimen. Pengerusi mengarut.

      Dahtu, buang 2 ayyyat dari derap Laporan yang SEMUA AHLI PAC dah setujukan - termasuk wakil2 DAP. Di hentam dek depa dalam satu kenyataan akhbar salepas ini.

      Go Bang Balls, Mister. The Bugis Lanun's balls.

      Padam
    2. sudah dijelaskan oleh pengerusi PAC asas tindakan .. ko taknak terima itu engko punya pasal .. so go fly kite !!

      Padam
    3. furthermore ... jgn perasan maklumat media luar yg ko kutip dan spin tu sebagai fakta .. yg bersandarkan maklumat dari sumber yg diragui ... go bang madey balls then go fly kite !!

      Padam
    4. Mulut 8:37 & 8:48 PG itu ada tahi babi. Itu pasal dia cakap gitu. Dan dia menjilat juboor Bugis Lanun.

      Media luar itu lagi boleh lebih di percayai. Sebab tak di sumbat tahi menguak.

      Now you better cium bont.t diorang.

      Padam
    5. Go fly kite...terbanglah sekurang kurang nya sampai singapura walaupun tak sampai UK hongkong us swiss.. Jgn berpusing pusing di putrajaya je... Nanti pening... Muntah dedak pulak

      Padam
  3. kita sepatutnya lgilah xplu melyan bloq cap tahit unta ni..biarkan dia terus menjilat jubo mahatir ngn lit kit siang..memaNG DASAR PJILAT!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mulut 824 PG itu ada tahi babi. Itu pasal dia cakap gitu. Dan dia menjilat juboor Bugis Lanun.

      Padam
    2. Pelik 824...Benci meluat haramjadah tapi rindu pulak ye...kasian

      Padam
    3. 8.32 heran nape ko sebok masuk sini? Banyak blog2 penyamun perompak nape tak blah pegi sana??? Pegila bershittt kat sana. Buat pe buang masa nyebok kat sini?? Dari ko dapat sakit jantung baikla ko blah ke sinuuuun.

      Padam
  4. Piraah, PM nak pandu kerajaan secara positive???
    Bagi lingkup lagi ada lah ooiii!!!
    Budak darjah satu pun tau yg PM pencuri duit rakyat no 1 and penyebab rakyat derita!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. org bodoh dan dangkal jer cakap macam engko ni .. dah rosak otak dik hasutan madey nyanyok busuk hati ... go fly kite !!

      Padam
    2. pegi tanya budak darjah satu apa yg depa tu faham ... kalau engko tak ajar dia apa nak cakap .. haram depa tu faham dgn tohmahan dan fitnah yg engko buat .. go fly kite bro !!

      Padam
    3. Duit bilion2 hilang tu tak ada siasatan lanjut ke? Senyap je. BSI Bank kena tutup tu pasal urusan yang bekait dengan duit apa?

      Padam
  5. buka mata lihat apa yg berlaku di Pinang, Selangor dan Kelantan... kerajaan pembangkang pun menghadapi berbagai isu penyelewengan dan integriti ... semua ada fokus masing2 yg perlu YB YB beri tumpuan .. buat apa nak melayan kerenah nafsu haloba madey yg jelas demi kepentingan diri dan kroni ... idea pungutan DR pun guna tipudaya .. takda integriti .. mmg takda kredibiliti langsung .. takda rakyat yg nak percaya bulat2 hasutan madey dan protun ... so move on or else go fly kite !!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan jadi bodoh tak habis habis. Kerajaan negeri lain ada berbagai isu, tak semestinya isu 1MDB dan RM4.2 bilion boleh di diamkan.

      Ko skolah mana dulu? Selalu main kite, tak belajor ye? Padan lah bodoh semata.

      Padam
    2. Agak agaknya rakyat malaysia menerima gst dgn senang hati? Tipu ke betul?...Kena tanya pm lah ye...

      Padam
    3. Woiii Mr Kite tak nak letak label halal kat duit haram ker....??

      Padam
  6. dlam bab ini telur depa semua kecut..mati pucuk semua

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Semua penyokong Jibo macam gitu.

      Padam
  7. Masa tu yb semua tertido diulit dedak, dilelapkan lagu itu difitnah, dibekukan otak dengan kecairan mulut manis dan tuduhan palsu. Sampai sekarang masih lagi buta dan cai jibo pun terulas fakta salah.

    BalasPadam
  8. aktif ya mr fly kite.....awal bulan....payday....he he he

    habuk pun takde......klu nak check mate komen org, biar la ada fakta.......jangan cakp saja, tapi bodoh........

    macam PAC...ko kata dah jawab.....org tanya mana dia audit report.....cuba ko jawab tu......kenapa jadi OSA.....cuba ko jawab tu.......ni duit rakyat, tapi rakyat tak boleh tahu rahsia........cuba ko jawab tu.......aku tau...jawapan ko....semua sudah jawap......he he he...standard operation precedure untuk dedak.....

    aku tak nak percaya sangat dokumen luar ni macam yang ko cakap......tapi yang aku percaya ni keluar dari mulut c.i.b.a.i.......sendiri....."saya mana ada duit dalam akaun saya.......kena kantoi......oooo arab derma........kena kantoi.......saya tak pakai untuk peribadi........kena kantoi......ooo untuk lawan isis.......kena kantoi......tu mahadey jahat.......kena kantoi......org luar suka bising2......."

    he he tu semua mulut dia tauuuuu........bukan wsj, cnn, cnbc,ann......

    atau ko pun tak percaya.....jadi dia pun membohong la yaaa...

    ani't your master incredible, herr fly kite?

    -anti jub-

    BalasPadam
  9. Tinggi tinggi si matahari
    Mama badak mati tertambat
    Nak jadi barua setiap hari
    Flykite budak pencarut musibat

    Pulau Pandan jauh ketengah
    Gunung Daik bercabang tiga
    Flykite pondan tidak ke mengah?
    Hari hari dedak di nganga..

    Kalau ada sumur diladang
    Boleh cai menumpang mandi
    Cai flykite menghunus pedang
    Kita tembak bertaburlah sendi..

    BalasPadam
  10. 3/6,8.20...
    Mmang nk mmandu ngara...duit bnyak bleh blasah bnyk, enjoy sna sni hak rkyt...skrg rkyt ssah sbb pnglima bugis sj, ...rkyt trpksa tnggung ksushan...

    BalasPadam
  11. Oii fly kite cer tanya najib unit kat bsi tu apa cerita laa... Bank dah diarah tutup tu. Lepas dedak utk 7 keturunan tau...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kantong dah penoh...senyap lerrrrr......

      Padam