Khamis, 2 Jun 2016

Khalid IGP Nak Ke Mana?


Walaupun Bangla di atas tu mempunyai iras yang hampir serupa namun ianya bukan orang yang sama..!

Itu jelas..! 2 orang berbeza..!

Sama juga dengan ni...

Polis dijangka siasat pegawai atasan Bank Negara

Polis dijangka mengambil keterangan daripada seorang pengarah Bank Negara Malaysia dan beberapa kakitangannya esok berkaitan surat yang dibocorkan kepada The Wall Street Journal.
Menurut sumber, satu pasukan khas dari Ibu Pejabat Polis Bukit Aman akan memanggil pengarah Jabatan Perisikan Kewangan Bank Negara dan akan melihat kepada kes pengubahan wang haram.
"Ini akan menjadi sebahagian daripada proses untuk menentukan sama ada surat yang dibocorkan kepada The Wall Street Journal itu adalah sahih," katanya kepada Malaysiakini.
Pasukan polis khas itu bertanggungjawab dalam kes-kes berprofil tinggi.
Berikutan itu, sumber itu berkata, kenyataan juga akan direkodkan daripada anggota-anggota Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC).
"Jika surat itu didapati tulen, kita perlu mengetahui bagaimana ia telah bocor," katanya.
Terdahulu, Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar memberitahu Malaysiakinibahawa kakitangan Bank Negara akan disoal mengenai isu itu.
Beliau juga tidak menolak kemungkinan anggota PAC disoal, dengan mengatakan kenyataan akan direkodkan daripada semua individu yang polis percaya boleh memberi penerangan tentang kes itu.
Selepas surat itu, yang berada di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA) didedahkan minggu lepas, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata Gabenor Bank Negara Tan Sri Muhammad Ibrahim telah membuat laporan polis terhadap WSJ.
Bagaimanapun, Najib berkata beliau tidak dapat mengesahkan jika surat itu adalah tulen.
WSJ, yang dituduh sebahagian daripada kempen untuk menggulingkan Najib telah memaparkan salinan surat itu di Twitter, dan kemudian di tweet semula oleh ketua editor Asianya, Tom Wright.
Surat itu adalah dari Bank Negara kepada pengerusi PAC, Datuk Hasan Arifin.
Dokumen tersebut kononnya mengesahkan Good Star Limited dimiliki jutawan Low Taek Jho, yang lebih dikenali sebagai Jho Low.
Ini bercanggah dengan dakwaan kerajaan bahawa Good Star, yang sejak dibubarkan, dimiliki bekas rakan kongsi dan usaha sama 1MDB, PetroSaudi International.

Siasat la..! tapi Khalid jangan pula lari dari menyiasat isu pokok..! isu yang lebih besar..! Isu yang melibatkan wang rakyat dan negara yang didakwa hilang dan di selewengkan..!

Walaupun melanggar undang undang dengan membocorkan maklumat yang di kelasifikasikan sebagai OSA namuan jika ianya bermanfaat dan berjaya membuka pekung dan punca kepada  skandal penyelewengan dana negara yang berbilion ringgit tentunya rakyat dan negara perlu berterima kasih atas pembongkaran tersebut..!

Cari dan bawa ke pengadilan mereka yang melakukan jenayah kepada rakyat dan negara..!

Jangan konar..! Lagi pun..sejak bila pulak maklumat syarikat swasta boleh mengancam keselamatan negara???

Lu Fikir La Sendiri!!!

35 ulasan:

  1. Cakap lah muka mirip tun m setuju anwar meliwat he.he.he
    Lawan bos baru tun m tangkap anwar ITU guna polis he.he.he.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko merepek apa nii bingaii...ko terjun bangunan lagi baiikk..

      Padam
    2. 2.49 bila ko nak bunoh diri aku nak tengok berita.

      Padam
    3. Tanpa nama 2.49 ni sebenarnya baka ape nye...

      Padam
  2. Langkan rafizi untuk jatuhkan azmin telah bermula.
    Rafizi telah pergi sprm menberikan bukti azmin suka jamban
    Bila lagi azmin bagi bukti rafizi kaki jambu Dan suka cakap botol

    Soalannya
    Mampukan tun m menghentikan pergaduahan tersebut
    Mampukah tun m suruh rafizi berbaik balik dengan azmin
    Mampukah tun m suruh rafizi Dan azmin cari titik persamaan
    Mampukah wan Azizah menghentikan kemarahan team b tun m kroni umno and pkr
    Rafizi telah istihar keluar dari team b tun m ITU

    Ramai tahu tun m ADA tiga murid
    1)pertama anwar dikenal ketika anwar hampir tangkap ketika rusuhan pelajar dulu Dan tun m selamat dia
    2)azmin murid kedua tun m semasa dia berkerja bawah jabatan pedana menteri
    3)rafizi ketika tun m menjadi penasihat petronas tun m telah ambil rafizi jadi murid dia di petronas

    ITU sejarah tiga2 murid tun m yg jahat dikatakan oleh pihak rejim najib

    Sila ikuti cerita seterusnya

    team b tun m kroni umno and pkr vs team a anwar nepostism utara vs team rejim najib vs team c dinasti lim dap vs pas almak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kahkahkah..
      Xde ken mengena

      Kahkahkah..
      Cai najis bodoh.

      Kahkahkah..
      Isu lain komen lain.

      Kahkahkah..
      Go fly kite babi dap

      Padam
    2. ada gak iklan bingai kat sini hahaha... mcm tu pun macai ni boleh reka..

      Padam
  3. Pihak polis patutnya menyiasat mengapakah pihak 1MDB masih gagal untuk membawa pulang USD 1.83 bilion wang yang telah dibatalkan kebenaran pelaburan di luar negara oleh Bank Negara Malaysia kerana didapati wang tersebut tidak dilaburkan dengan pihak yang dinyatakan di dalam permohonan kepada Bank Negara tetapi dimasukkan ke akaun pihak yang tak ada kena mengena dengan pelaburan yang dikatakan itu.

    Pihak polis lebih tepat lagi jabatan siasatan jenayah komersil patut mengambil tindakan penyiasat ke manakah wang berjumlah USD 1.83 bilion itu telah lesap.

    Walaupun 1MDB memaklumkan bahawa Petrosaudi telah memulangkan wang itu beserta keuntungan sebanyak USD 488 juta yang menjadikan jumlah keseluruhannya USD 2.318 bilion, tetapi mengapakah hingga sekarang ini 1MDB masih gagal untuk membawa pulang wang USD 1.83 bilion itu sebagaimana arahan pihak Bank Negara Malaysia?

    Saya berasa pelik dengan pihak polis apabila terdapat isu yang membongkar penyelewengan di dalam 1MDB, maka pembongkaran itu pula yang disiasat, tetapi penyelewengan di dalam 1MDB langsung tidak disiasat.

    Apa dah jadi dengan Polis DiRaja Malaysia sekarang ini?

    Apakah masih menjadi pelindung dan penguatkuasa undang-undang atau menjadi pencabul undang-undang dan bersubahat dengan golongan penjenayah pengubahan wang haram serta penyelewengan?

    Buat makluman Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid bin Abu Bakar serta pihak Jabatan Siasatan Jenayah Komersil PDRM, operasi jabatan kamu dibiayai oleh wang dari hasil cukai yang dibayar oleh rakyat, malahan gaji kamu semua juga dibayar menggunakan wang cukai yang dibayar oleh rakyat.

    Sedarlah bahawa rakyat bukannya bayar cukai untuk melihat atau menerima tindakan pihak polis yang lebih sibuk untuk menangkap pihak yang membocorkan kegiatan penyelewengan dan pengubahan wang haram tetapi membiarkan malahan melindungi penjenayah yang terlibat dalam penyelewengan dan pengubahan wang haram pula.

    Jika masih ada rasa tanggungjawab terhadap negara dan rakyat, pihak polis patutnya segera menyiasat kegiatan penyelewengan dan pengubahan wang haram yang berleluasa dalam 1MDB itu, itu lebih utama dan itulah tanggungjawab sebenar anda.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
  4. tak payah la nk alihkan tiang bahlol!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg alih tiang gol tu ko. Kat mana ko belaja kalo org tanya tangkap org tu.

      Padam
  5. Mengapa sensitif sangat bocor nya malumat The Good Star tu kepunyaan Jho Lo?

    Kalau pun dulu di katakan di punyai oleh Petrosaudi, kenapa tak biarkan saja diorang siasat?

    Apa yang nak di rahsiakan sesangat? Sebab Najib ada tranfer banyak wang ke ekaun itu? Kalau gitu, padan la.............

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sepatutnya pihak polis menyiasat tindakan Hasan 'The Cari Makan Man' Arifin yang menyalahgunakan kedudukan sebagai Pengerusi PAC apabila Hasan telah dengan sengaja menyorokkan dokumen bukti kegiatan jenayah daripada ahli lembaga PAC serta secara salah telah berpakat untuk menjadikan dokumen yang tidak patut dikategorikan sebagai Dokumen Rasmi Kerajaan sebagai Dokumen Rasmi Kerajaan dengan tujuan untuk menyorokkan kegiatan salah laku di dalam 1MDB.

      Perkara ini yang perlu disiasat oleh pihak polis, bukannya kebocoran kegiatan jenayah pula yang disiasat oleh polis.

      Seperti mana seorang perogol melakukan kegiatan rogol, kemudian ada orang melaporkan kegiatan rogol tersebut, tetapi akhirnya orang yang melaporkan kegiatan rogol itu pula yang disiasat macam-macam sedangkan perogol lepas bebas riang di luar sana tanpa diambil apa-apa tindakan oleh pihak polis, apakah ini fungsi polis sekarang ini?

      Polis patut malu dengan apa yang berlaku dan apa yang dilakukan oleh mereka kini, apakah mereka ini bentang yang mempertahankan undang-undang atau golongan yang kini hanyalah pekakas yang dipergunakan untk melindungi kegiatan jenayah golongan elit di negara ini?

      Jawapannya ada pada pihak polis.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Tanpa Nama2 Jun 2016 3:37 PTG, perlakuan pihak polis kini adalah seperti sebuah jawatankuasa penyiasat kes rogol, pengerusinya telah menemui kondom yang dipakai oleh si perogol, tetapi pengerusinya telah sorokkan dari ahli jawatankuasa penyiasat yang lain, tetapi ada saksi yang nampak pengerusi kutip kondom itu tangkap gambar semasa pengerusi tengah kutip kondom itu.

      Pengerusi tak mau mengaku yang mangsa telah dirogol oleh seorang perogol yang memakai kondom dengan alasan untuk melindungi seorang perogol yang merupakan seorang billionaire yang boleh memberikan manfaat kepadanya.

      Bila terdedah bukti itu, pihak yang membongkarkan kes itu telah disoal siasat macam-macam, sedangkan pengerusi jawatankuasa siasatan dan perogol tidak disiasat langsung, malahan bukti kes pun tidak disiasat untuk mengetahui DNA siapakah dalam kondom tersebut.

      Inilah analogi kepada perilaku polis dalam isu ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Kondom percuma dapat dari Anak tun m, hasil bagi hasil dari NGO anak tun m tubuhkan itu he.he.he

      Padam
    4. Sokong apa Bakar kata - "berpakat untuk menjadikan dokumen yang tidak patut dikategorikan sebagai Dokumen Rasmi Kerajaan sebagai Dokumen Rasmi Kerajaan dengan tujuan untuk menyorokkan kegiatan salah laku di dalam 1MDB."

      Dari sehari ke sahari mangkin banyak kenyataan yang menunjukkan salah laku Bugis Lanun. Boleh le kata yang Pandi kata tarak salah laku itu - poorrrahhh.

      Padam
    5. Tanpa Nama 2 Jun 2016 3:55 PTG,

      Ada kondom dalam lubang belakang kau tu. Coba kau bongkok, letak kepala di kelengkang, tengok lubang kau tu, nampak tak kondom nya?

      Kenapa? Kotor berlendir? Kau jumpa Anwar Al Jub ke? Atau kawan dia masa dia dalam penjara.

      Padam
  6. bengong jugak.....kalu dah siasat surat tu betul....kenapa tak siasat good star yang dah songlap duit rakyat malaysia?.....ada pulak nak siasat siapa yg bocor........

    tapi baru je beberapa hari lalu.....sibuk isu whistle blower......kerajaan telus la, ini la itu la.......tapi sekarang...whistle blower nak kena tangkap.......

    sebab ajib......itu je satu alasan.....

    -anti jub-

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini adalah bukti bahawa Khalid Abu Bakar telah menyelewengkan kuasanya sebagai Ketua Polis Negara untuk melindungi kegiatan jenayah di dalam 1MDB sebagaimana Hasan Arifin selaku Pengerusi PAC yang sengaja mengOSAkan laporan akhir pihak Audit Negara walaupun dokumen itu tak ada keperluan untuk diOSAkan pun, tujuannya adalah untuk mengelakkan dokumen itu dijadikan bukti yang akan digunakan oleh ahli parlimen untuk mendesak pihak kerajaan menyiasat 1MDB dengan lebih terperinci dan agresif kerana bukti dah terang-terangan dalam laporan akhir pihak Audit Negara itu, inilah tujuannya laporan akhir pihak Audit Negara diOSAkan dan pengerusi sengaja sembunyikan surat dari Bank Negara daripada dicatatkan dalam laporan oleh PAC sebelum ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. He.he.he. dengan mendedah siasat belum selesai ITU Cara rafizi berkerja, akhir sekali dia terpaksa bercakap botol akibat Gila dedah rahsia siasat belum selesai, yg menyasat bukan polis tapi pac, jangan pandai nak salah polis, anwar peliwat orang kenapa tun m tangkap dia, bila dia kawan bos barulah tun m tangkap dia

      Padam
    3. Tanpa Nama2 Jun 2016 4:00 PTG,

      Kamu amat bodoh ye? Tak baca berita Monetary Authority of Singapoe dan Peuam Negara depa dah dedahkan fakta fakta walau pun siasatan masih berjalan.

      Lu kipala taruk kaki ye?

      Padam
    4. Tanpa Nama2 Jun 2016 4:00 PTG, baru lepas hisap dadah atau baru lepas hidu gam ke? Merapu semacam je komen kau ni.

      Pihak polis patut siasat mengapakah Hasan Arifin selaku Pengerusi PAC menyembunyikan maklumat yang penting itu dari laporan akhir PAC, mengapakah Hasan Arifin mengedit laporan PAC itu?

      Malahan jika benar dokumen itu adalah dokumen tulen, maka Hasan Arifin patut ditangkap kerana menyembunyikan maklumat penting yang sepatutnya dimaklumkan kepada parlimen.

      Itu yang sepatutnya yang berlaku, tetapi tukang jawab Najib jenis tak reti apa-apa akan merapu tak tentu hala.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. Sejuah manakah rakyat perlu berada didalam kebingungan???.....
      Ya Allah....tunjukkanlah kebenaran dengan kadar segera agar hamba hamba mu ini tidak terus dilanda kebingungan. Amin.....

      Padam
  7. Padan le Pengerusi "Cari Makan" PAC Hassan Ariffin pening kepala. Maalumat di sampaikan kapada PAC rupa nya rahsia besor. Sebab banyak ratus juta dollar US dah di hantar ke ekaun itu, konon nya sebagai bayaran kapada Petroleum International.

    Itu satu daripada komplot Bugis Lanun mengsonglap berbilion Ringgit. Bedebah dia. Tiada maaf bagi nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Abu ya pan puji diri sendiri he.he.he

      Padam
    2. Dokumen tu bukan rahsia besar, tetapi bukti besar yang menjelaskan kepada kita semua sebagai rakyat Malaysia bahawa penyelewengan besar-besaran telah berlaku di Malaysia.

      Jika di tempat lain ada rekod dunia yang boleh dibanggakan seperti Usain Bolt dari Jamaica boleh berbangga kerana rekod dunia dalam acara lari pecut 100 meter, ada pihak yang berbangga dengan kek terbesar di dunia, ada yang berbangga kerana dapat hasilkan sushi terpanjang di dunia. Rekod-rekod ini dicatatkan dalam rekod Olimpik, rekod Guinness World Book of Record.

      Tetapi di Malaysia rekod dunia dalam perkara yang buruk serta memalukan iaitu penyelewengan terbesar di dunia hingga sebuah bank yang berusia 143 tahun iaitu BSI telah ditutup cawangan di Singapura serta dikenakan tindakan di Switzerland.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Rahsia besar tu, Bakar. Kalu boleh dia nak pulaskan kepala siapa yang dedahkan The Good Star iitu Jho Lo yang punya.

      Itu bukti besar dia berkomplot dengan budak Cina tu sejak mula mula lagi. Gunakan 1MDB yang dulu di tubuhkan untuk pelaburan royalty minyak Trengganu.

      Padam
    4. Tanpa Nama2 Jun 2016 4:12 PTG, dalam isu royalti minyak Terengganu tu, sebelum ini mantan Menteri Besar Terengganu mendedahkan bahawa TIA sebelum menjadi 1MDB cuba untuk mencagarkan telaga minyak di perairan Terengganu, kemudian Najib tak balas mengenai pendedahan ini, tetapi Menteri Besar Terengganu yang baharu Encik Ahmad Razif kata tak ada pun TIA nak cagarkan telaga minyak di Terengganu.

      Kemudian keluar laporan daripada PAC yang menyatakan di dalam laporan tersebut bahawa TIA telah cuba untuk mendapatkan dana sebanyak RM 11 bilion di mana RM 6 bilion dicadangkan untuk diperolehi daripada pendapatan royalti tertunggak Terengganu dan RM 5 bilion lagi daripada pinjaman daripada dalam dan luar negara yang diuruskan oleh AmInvestment Bank dengan cagaran pendapatan minyak masa depan Terengganu.

      Kalau tak percaya sila lihat Laporan Akhir PAC di muka surat 5 Perkara 4 Latar Belakang Syarikat.

      Ini membuktikan bahawa memang benar telaga minyak Terengganu hendak dicagar, malahan royalti minyak Terengganu juga hendak digunakan sebanyak RM 6 bilion bagi kegunaan TIA (kemudiannya 1MDB).

      Ini membuktikan jua bahawa Encik Ahmad Razif selaku Menteri Besar Terengganu telah berbohong dalam isu ini.

      Itulah bohong nak ditutup dengan bohong, mana nak boleh, akan terbongkar juga.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  8. agak2 dia org ni tak terpikir ker..lambat laun..Ah Jib gor akan diturunkan samada hidup atau mati...dan pengganti akan menghambat mereka2 yang bersetongkol melindungi perbuatan jenayah Ah jib...dia org ingat AH Jib ni hidup menongkat langit kerr.

    BalasPadam
  9. siasat lah, kita tengok kesudahannya...

    BalasPadam
  10. Kahkahkah..
    Tiba2 kbab jdk dungu.

    Kahkahkah..
    Pi siasat peg bnm utk tahu isicsurat sahih ke tidak.

    Kahkahkah..
    Pi siasat sendr isi kandungan surat tu. Siapa punya GSL tu.

    Kahkahkah..
    Kalau benar br la ada kebocoran.

    Kahkahkah..
    Kalau palsu ianya adlh fitnah jahat. Najis wajib saman wsj.

    Kahkahkah..
    Kerana ikotkn najis, polisnpun kena jdk bodoh.

    Kahkahkah..
    Kalau go fly kite dia kena jdk babi dap

    BalasPadam
  11. Inilah dinamakan gajah depan mata tak nampak, kuman seberang laut nampak 20/20.

    Oh malaysiaku...siapakah mereka yg berse tongkol dengan perbuatan haram ni?

    Ingat ye,

    Kubur kata mari, tak semestinya mereka yg di penghujung senja.

    BalasPadam
  12. Mana perginya Deklarasi Rakyat... momok dan cai2 ckp masih berjalan dan tandaatangan dah lebih 3 juta... dulu terkinja kinja nk cukup kan 1 juta skg dah dpt 3 juta ..... bilaa nak serah kat agong nih... dah dapat 3 juta pin masih x serah lagi ....
    tak ke babi namanye tuhhh....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nk submit dgn deklarasi kelantan skali.
      Najis mmg babi

      Padam
  13. 6.56,

    Pssst, pssst, pssst chai,

    Cakap sama najib (berbisik) boleh tolong jangan kacau? Jangan guna pengaruh sebagai PM sekat DR dari dipersembahkan? Najib (berbisik lagi...) hang ada peliaq tak? Peliaq tu tau apa dia kan? Berani kerana benar jib (berbisik lagi).....

    BalasPadam