Ahad, 5 Jun 2016

Najib Mengata DIri Sendiri..?


Menepuk air di dalam dulang atau mengata dulang paku serpih???

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata rakyat di negara ini mesti menolak mana-mana individu atau kumpulan yang sering menabur fitnah, mentohmah dan menyebarkan propaganda, termasuk mengamalkan politik kebencian.

Menurut perdana menteri tidak ada sesiapa di negara ini yang berhak berbuat sesuka hati kerana Malaysia sebuah negara yang merdeka, berdaulat dan mempunyai 'rule of law' serta ketetapan undang-undang seperti yang termaktub dalam perlembagaan.

"Walaupun kerajaan berdepan pelbagai dugaan dan cabaran, ketidaktentuan ekonomi global dan asakan politik dalaman, kerajaan Tuanku memilih untuk berjiwa besar, berdiri tegak dan terus mara melangkah memacu kejayaan.

"Sebab itu pada hemat patik, kita mesti menolak mana-mana individu atau kumpulan yang sering menabur fitnah, mentohmah dan menyebarkan propaganda termasuklah yang mengamalkan poliltik kebencian sehingga tergamak memecah-belahkan masyarakat dan melanggar perlembagaan," kata Najib.


Kemana perginya ayat ayat di atas tu???

Lu Fikir La Sendiri!!!

34 ulasan:

  1. Rule of law
    Kahkahkah..

    Rule of najis shj yg wujud
    Kahkahkah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. yes rule of law.. bukan madey rule my way... ikut selera setan dia je !!

      Padam
    2. The issue now is Najib's ways are not acceptable to the rakyat.

      Padam
    3. Yes rule of law. Bukan madey rule.
      Duit src bila nk pulangkan?

      Padam
  2. Yesss tiang gol dialih lagi.... ini la yg dikatakan game alih alih tiang gol... bila Drklarsi Slmt Malaysia Boboi kantoi besoooo krana menipu bukan tiang gol yg dialihkan.... oleh kerna momok dah kemaluan besoo pasal menipu tiang gol pun depa sembunyikan sbb momok dah kemaluan besooo nipunyerr...kah kah kah.... ada ati nak citer rule of law lgi kikikiki..settel dulu DR baru citer rule of law....ahakss

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amat bodoh kamu dan biadap jugak, tak ikut adat blogging. Orang cakap lain, kamu cakap lain. Emak bapak kamu tak membimbing kamu di masa kecil, kot selalu di tinggalkan di tepi kandang babi masa mereka di kebun sayur pagi dan petang.

      Pada masa masa nya kamu ambil tahi babi dan masukkan ke dalam muut kamu. Itu pasal kamu cakap begitu bau macam tahi babi.

      Padam
    2. kanu tu yg mmg babi ... bangsat !!!

      Padam
  3. Najib yang perlu pertahankan dan praktikkan Rule of Law itu. Tiada siapa pemimpin di negara ini yang lebih tinggi dan kebal dari undang undang.

    Salepas Pasukan Petugas Khas yang di tubuh dek Peguam Negara Gani Pattail bagi menyiasat 1MDB dan RM2.6 bilion yang masuk ekaun Najib, menyiapkan laporan mereka kapada nya, Gani telah di berhentikan dengan serta merta, tanpa alasan yang munasabah.

    Najib telah lantik Affandi mengganti nya dan tak lama salepas itu Affandi telah mengata Najib tidak melakukan apa apa kesalahan. Tapi rakyat tak di beri tahu langsung laporan Pasukan Petugas Khas itu, hingga timbul spekulasi macam macam termasuk yang di beritakan dek agensi berita yang tertua dan terbesar di UK, Reuters, berkaitan Charge Sheet yang telah di sediakan.

    Setakat ini rakyat tak puas hati berkenaan Rule of Law yang melebihkan faedah kapada pemegang kuasa. Tapi rakyat pegang kuasa undi yang boleh di gunakan di dua PRK ini. Harap mereka gunakan sapenuh nya dengan mengundi Pembangkang supaya memberi pesanan kpd Najib dan pemimpin UMNO lain pasal kuasa rakyat itu.

    Membuat begitu perlu sebab PRU14 ha nya 2 tahun saja lagi. Kalau Najib masih terus memimpin, UMNO/BN akan lingkup di masa itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. madey yg dah melingkup masuk kubur ada lah .. bangang betul protun ni !!!

      Padam
  4. Silap ari bulan agensi tertua berita dooonia Reuters dari UK pun silap aribulan tutup mcm BSI gara gara kes 1mdb.... kah kah kah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi aribulan Bugis Lanun's cronies' 1MDB court case coming up soon. Mungkin skadal besar lain meletup di situ .. kuh kuh kuh..

      Padam
  5. "tidak ada sesiapa di negara ini yang berhak berbuat sesuka hati.."

    Setuju, mungkin Najib mengata kapada diri sendiri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada ... madey byanyok .. ingat ni negara dia punya nak atur ikut selera setan dia tu !!

      Padam
    2. Skandal yang ada sejak setahun ni Si Bugis Lanun yang nak buat mcm tuh, wahai si Tonjol.

      Padam
  6. Baru2 ini murid tun m anwar setuju tandatangan delklarasi Rakyat jika tun m minta maaf tetapi tun m masih berdolak dalik Dan bercakap mari kita cari titik persamaan, anwar murid derharka menbalas jika tun m tak mahu minta maaf saya tak mahu tandatangan dekalrasi Rakyat ITU,

    Mampukah tun m memujuk anwar
    Mampukah tun m berkuasa di dalam pkr menjadi ketua umum
    Mampukah tun m memaksa anwar tandatangan dekalrasi Rakyat ITU
    Mampukah puak protun m merampas kuasa ketua umum pkr

    Sila ikut cerita seterusnya team a anwar vs team b tun m kroni umno and pkr vs team a rijem najib vs team cdinasti lim dap vs d pas almamak

    BalasPadam
    Balasan
    1. KAMU TUKAR GOL LAGI KE, mAMAT? Main ape nih, ko asyik tukar gol.

      Ko masyarakat hutan ke?

      Padam
  7. salute najib...sentiasa sabar ...bertungkus lumus membangunkan negara...
    semoga di limpahi rahmat Allah sentiasa.
    biarkan mereka2 dengan fitnah makian dan cacian.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bugis Lanun bertungkus lumus mengisi ekaun2 bank dia, bini dia anak tiri dia, dll.

      Dahtu bertungkus lumus buang Gani Pattail serta merta, ganti dengan Pandi yang sedap nya dia kata si Lanun tak buat kesalahan.

      Mana Allah swt nak limpah rahmat macam tuh. Allah dah gerakkan Spore bawak kes 1MDB ke Mahkamah pun.

      Padam
    2. ni dia anjing pemakan dedak...masih lagi bertungkus lumus nak fitnah najib...dah msk ramadan dah oiii....taubatlah sebelum terlambat..

      Padam
    3. Anjing Projibo ni melalak aje, komen takda isi, takda fakta dan hujah yang berfaedah. Jadi, asyik ulang yang sama tak habis habis.

      Boss nya Cash Is King. Pemakan dedak nya King of Recycle.

      Padam
    4. Bertungkus lumus membgnkn negara dgn menubuhkan 1mdb.

      Tungkus lumus kutip derma billion2 nk bgnkn negara.

      Tungkus lumus nk bersihkan nama guna rule of najis

      Padam
  8. gambar pun copy paste...
    sudah2 lah tu nak fitnah...tak takut akhirat nanti ke?
    duk mengata najib tapi sendiri tak sedar neraka menunggu.
    selamat menyambut ramadan ye....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau yang bersetongkol dengan Bugis Lanun songlap berbilion tuh tak payah ucap selamat berpuasa le.

      Korang mana kira agama sangat kalau main songlap berbilion duit rakyat?

      Padam
    2. duit rakyat mana yg kena songlap tu...tolong citer sikt..
      fitnah x sudah....kerja malas...

      Padam
    3. Bodoh nya kamu tak tahu bahawa wang di Perbendaharaan negara tuh ada lah duit rakyat, gomen ha nya menguruskan perbelanjaan dll nya. Yang masuk 1MDB tuh duit rakyat le, bangang.

      Ko sekolah mana dulu? Selalu ponteng, tak lulus ye? Kalau kau rajin pun, kau tak tahu nak cari maalumat dan fakta nya. Sebab kau bodoh tongong semacam.

      Amacam jawapan aku? Ada kelas kan kan kan

      Padam
  9. deklarasi rakyat apa citer...puas menipu?
    300k jer yg sokong ...kantoi menipu 1.2 M....hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko sakit hati ye? Dah dapat 2 juta, lagi kedut muka? Tuduh itu ini le. Nanti boss ko si Bugis Lanun terima le padah nya.

      Dah 7 negara luar siasat, Spore dah sediakan dokumen, saksi dll untuk bicara di mahkamah depa. Gigil lutut le, takut berdentum keluar hal hal lain pulak pensonglapan si Bugis Lanun.

      Padam
  10. Flykite & cai jibbo haram jadah makin meroyan setiap saat sbb jealous dah 2 juta sokong Deklarasi Rakyat. Yang sokong jibbo dia seorang je dgn kak hippo, must learn, roti nan, jenuak, anak dahlan, Lina tom, nasty najis, nek tempoyak. Adalah jika campur
    menteri2, timbalan2 menteri, ketua bahagian dapatlah dua tiga ribu penyapu2 yg sokong. Itu yg dia jeles Sgt dgn Tun mahathir. Wahai syaitan bernama flykite & cai2 jibbo yg sewaktu dgnnya, tujuh keturunan kau dari atok kau sampai kau skrg abok jasa pun elek pd bangsa & negara. Nak bandingkan Tun M? Pilah mampoi lu, sampai tua laa lu! Mati kering lah lu jadi pengkhianat negara...sedarlah kaki carut woi.. Lupa lak, hari ni berapa Kali? Mak tengok? Dah mkn ubat? Pi mkn ubat cpt. Dah nk dtg balik tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kerja meroyan serah kat ko .. mmg fantastik punya syok sendiri.. semua tau jasa madey.. selama 22 tahun mesti lah ada jasa ... tapi seleweng dan songlap dan khianat pun banyak wei... tapi dah pencen ni masih meroyan atur itu ini sapa suruh ?? hasut rakyat dgn tomahan tu utk apa ?? bangang nak mampuss madey tua nyanyok ni .. mmg bangsat .. go fly kite !!

      Padam
  11. 9.54
    ko pi betui kan dulu tiang gol dulu... asyik kena curi jer tiang gol.... org suruh alih2 tiang gol jer... yg ko gi sorok tiang gol kenapo...... bahana kantoi menipu Deklarasi Slmt Mesia .... tiang goll jadi mangsa... kikiki

    BalasPadam
  12. macai 681 pie.....suka mencarut, suka maki.....bulan puasa.....control kan laaa......

    sabar ya.....nanti kita tunggu kat mahkamah........dengar apa 681 pie tu nak cakap......tak elok menipu...apa lagi bulan puasa.....

    he he he.......

    -anti jub-

    BalasPadam
    Balasan
    1. makamah atuk hang madey nyanyok ke ?

      -,anti madey dannprotun

      Padam
  13. 1mdb secara domestik diikat dengan OSA dan perkara 'dilarang' dibual secara terbuka.
    Mnakala pendedahan bermaklumat 1MDB dr. sumber berita luar negara dianggap tohmahan walaupun tanpa disangkal secara bermaruah.
    Rakyat hanya mencari kebenaran bukan dilahirkan untuk mematuhi secara tuli.

    BalasPadam
  14. Assalam Bro,sempena bulan Ramadhan ini marilah kita sama-sama bermusabahah diri masing-masing.Apa yang berlaku kita tak tahu sebenarnya.Adalah lebih baik kita tunggu dan lihat apa kesudahannya nanti.Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dan pembalasaNya amat pasti....

    BalasPadam