Rabu, 15 Jun 2016

Kahwin Mutaah..!


Kahwin politik..!

PAS tak mungkin bersama Umno, kata tokoh wartawan

Bagaimana mungkin PAS menerima Umno apabila ia menolak pemimpinnya yang kemudiannya membentuk Parti Amanah Negara (AMANAH)?
Tokoh Wartawan Negara, Datuk A Kadir Jasin berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai 'kemesraaan' yang terjalin di antara PAS dan Umno, terutamanya semasa berlangsungnya kempen pilihan raya kecil di Sungai Besar.
"Ini PAS, ada pemikiran ulama dan pemikiran bukan ulama.
"Jika mereka tidak boleh menerima kehadiran bukan ulama (dalam PAS) bagaimana mereka boleh terima orang Umno?" kata Kadir ketika ditemui di pusat operasi AMANAH di Sungai Besar hari ini.
Kadir turut mempersoalkan kemungkinan kesudahan kerjasama antara kedua-dua parti.
"Jika mereka bersama, siapa yang mengubah siapa?
"PAS akan ubah Umno menjadi lebih baik atau akan Umno akan mengkorupkan PAS? Pilihan adalah milik mereka," kata Kadir yang berada di Sungai Besar untuk meneliti perkembangan politik di situ.
Kadir juga menolak tanggapan bahawa kerjasama PAS-Umno boleh menjadi platform untuk menyatupadukan umat Islam.
"Politik tidak akan menyatukan ummah. Jadi, jika kita mengharapkan politik untuk menyatukan ummah, politik akan lebih cenderung memecahkan mereka.
"Ummah hari ini berpecah tiga - PAS, Umno dan AMANAH. Saya tidak fikir perpaduan ini (PAS-Umno) akan berlaku," katanya.
Kadir, bagaimanapun, menegaskan bahawa kedua-dua presiden Umno Datuk Seri Najib Razak dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, selepas terkuburnya Pakatan Rakyat, kini memerlukan sokongan satu sama lain.
"Ini mudah, individu yang benar-benar memerlukan rakan adalah Najib. Pihak yang benar-benar memerlukan sekutu pula adalah PAS.
"Mereka sedar betapa pentingnya mempunyai rakan kongsi. Itu sahaja, mereka tidak boleh maju ke hadapan.
"Jadi antara Najib memerlukan rakan dan PAS memerlukan rakan kongsi, terdapat hubungan semula jadi," katanya.
Bagaimanapun menurut wartawan veteran itu, akar umbi kedua-dua parti mungkin tidak menyambut baik idea berkenaan.
"Saya tidak fikir peringkat akar umbi anggota Umno teruja mengenai kerjasama dengan PAS.
“Begitu juga akar umbi PAS tidak teruja untuk bersama dengan Umno sekali lagi," kata Kadir.
Baik PAS mahupun UMNO..ianya sebenarnya menjadi kuda tunggangan Hadi dan Najib..! 
Baca di sini bagaimana ianya ditunggang..!
Baru betul tunggang langgang..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

29 ulasan:

  1. Lah tun m penah lawat orang pembangkang sakit,

    salah satu kebodohan tun m membenarkan sekolan pondok di biarkan miskin sampai sekolan pondok terbakar di Kedah pun dia tak ambil tahu, tak seperti era najib dia tak akan membenarkan sokolah pondok dalam keadaan daif, sebab ITU tun m tak mendapat sokong Dari orang beragama, hanya mendapat sokong Dari golongan liberal islam seperti anwar.

    Lupa sebab sekarang yg sokong tun m ITU hanya golongan murtad ,LGBT ,liberal

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan kamu bodoh sangat. Bah di Malaysia, dia bermain golof dan bini dia bershopping beratus juta US dollar di Hawai.

      Credit cards di top up dek SRC Internationl, nak syarikat 1MDB yang di beritakan masukkan RM42 juta tunai dalam ekaun bank dia.

      Padam
    2. komen 12:35 ptg ni adalah tanda org sudah otak rosak ...

      org citer lain dia citer lain. nampak sangat terlebih makan dedak madey sampai otak turun kelutut.

      Padam
    3. bershopping ratus juta duit dia, anwar bagi pakai mewah pada siapa yg dia liwat ITU he.he.he, anwar pergi ke new Zealand Dan guan bermewah Tak ada pun siapa cemburi

      pergi suruh macai pembangkang dap ITU jangan belajar mewah lupa betty Bini lim guan end 'belajar bermewah2 melancong euro dan beli barangan mewah ingat kita orang tahu ke? He.he.he macai dap. Cakap orang dia lebih he.he.he.he
      Tak ADA isteri PM Dan President atau menetri pakai pakai bandal pasar malam ADA faham tak, guan end Dan keluarga dia pun berpakaian mewah dan belajar mewah di euro.

      Mana bukti akaun masuk SCR yg aku tahu bukti pun di palsukan oleh macai tongkini Dan sr ITU he.he.he

      Nanti adalah yg tulis kamus Dewan sebagai bukti. He.he.he

      Padam
    4. Sila bagi sebut 7 negara ITU
      Mana bukti?
      Bagi bukti palsu?
      Ingat kita orang bukan bodoh
      Dulu cakap FBI siasat kes 1mbd ITU sehinggakan sekarang pun FBI tak siasat pun ,tak payah bohong aku ini

      Padam
    5. Bodoh sangat le kamu tak tahu apa itu bukti, tak mahu google makna nya, keras kepala asyik jeritkan takda bukti apekebenda.

      Ini dia makna bukti:

      Kamus DBP, Bukti: keterangan yang nyata, dalil, saksi, tanda

      bukti = evidence

      Oxford English Dictionary, Evidence:

      1. clearness, obviousness
      2. indication, sign, testimony, facts making for a conclusion
      3. information tending to establish fact, statements, proofs admissible as testimony in court
      4. serve to indicate, attest

      Dari apa yang dah keluar di berita di dalam dan di luar negara sejak meletup nya skandal Najib, dari Hansard atau rekod testimony kapada PAC di Parlimen, kepala hotak kau kalau tak habis habis soalkan bukti. Bodoh, bangang, tongong, bahalul, baghal.

      Aku akan keluarkan komen ini setiap kali kamu keluarkan soal bukti.

      Padam
    6. Malah orang guna bahasa Tamil di mahkamah boleh digunakan sebagai saksi tukang alir bahasa boleh gunakan.

      Saksi cakap najib tak bersalah
      Tun m saman najib di tolak oleh mahkamah he.he.he

      APA bodoh orang ini bukti dengan saksi berbeza
      kamus Dewan mana kau belajar ini he.he.he
      Cuba buka buku kamus Dan aktar mana kau cakap ini
      APA maksud saksi
      APA maksud bukti

      Kami minta bukti salah ke?
      Rekod pun gagal dedahkan oleh tun m ITU

      Nak bodoh orang guna saksi Dan bukti kau ITU,
      Bagi bukti palsu,
      Tak payah bodohkan orang
      Malah keterangan siapa dia semua telah bagi keterangan pac, malah PAC menbukti najib tak bersalah,

      Kau tahu APA bahasa mahkamah

      Kau tahu tak APA maksud saksi=orang memberi keterangan 'orang bersalah atau tak

      Kau tahu APA maksud bukti sesuatu meninggalkan objek, kesan atau tulisan.

      Kami minta bukti, bukan bukti palsu yg buat oleh macai dap ini

      Sila jawab 2:53 PTG Toni Pau tahu najib bersalah kenapa dia setuju tandatangan najib siasat najib tak besalah, APA kah main politik dap ini bermuka2

      Sudah macai dap tak bodoh orang guna kamus bahasa English Dan bahsa melayu buat malu, lebih kau belajar balik sekolan kebangsaan, dulu kecil2 tak belajar dekat s.kebangsaan akan menyusahkan orang

      Padam
    7. TOLAK PEMIMPIN PEMIMPIN DEDAK

      Rakyat Sg Besar & K.Kangsar Wira & Cintakan Negara Jika Berjaya Kalahkan Umno & BN.

      Jangan Undi Umno & BN Kali Ini.
      Tiada Keadilan & kebebasan bersuara lagi dlm Umno & BN.

      Bersihkan Pemimpin Yang Pentingkan Periuk Nasi Sendiri & Korup.

      Tolak wakil pemimpin yg tidak berani bersuara mengikut suara akar umbi.

      Jgn Biarkan Negara & Rakyat Terus Teraniaya.

      Padam
  2. Cakap pandai bukti mana.Tujuh negara siasat terkemut kemut.Spore dh surender mgesahkan tiada dana 3 billion dolar.Ag Swis pun menikus..lu pikirlah sendiri..!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoh sangat le kamu tak tahu apa itu bukti, tak mahu google makna nya, keras kepala asyik jeritkan takda bukti apekebenda.

      Ini dia makna bukti:

      Kamus DBP, Bukti: keterangan yang nyata, dalil, saksi, tanda

      bukti = evidence

      Oxford English Dictionary, Evidence:

      1. clearness, obviousness
      2. indication, sign, testimony, facts making for a conclusion
      3. information tending to establish fact, statements, proofs admissible as testimony in court
      4. serve to indicate, attest

      Dari apa yang dah keluar di berita di dalam dan di luar negara sejak meletup nya skandal Najib, dari Hansard atau rekod testimony kapada PAC di Parlimen, kepala hotak kau kalau tak habis habis soalkan bukti. Bodoh, bangang, tongong, bahalul, baghal.

      Aku akan keluarkan komen ini setiap kali kamu keluarkan soal bukti.

      Padam
    2. Malah orang guna bahasa Tamil di mahkamah boleh digunakan sebagai saksi ,tukang alir bahasa boleh gunakan sebagai saksi

      Saksi cakap najib tak bersalah
      Tun m saman najib di tolak oleh mahkamah he.he.he

      APA bodoh orang ini bukti dengan saksi berbeza
      kamus Dewan mana kau belajar ini he.he.he
      Cuba buka buku kamus Dan aktar mana kau cakap ini
      APA maksud saksi
      APA maksud bukti

      Kami minta bukti salah ke?
      Rekod pun gagal dedahkan oleh tun m ITU

      Nak bodoh orang guna saksi Dan bukti kau ITU,
      Bagi bukti palsu,
      Tak payah bodohkan orang
      Malah keterangan siapa dia semua telah bagi keterangan pac, malah PAC menbukti najib tak bersalah,

      Kau tahu APA bahasa mahkamah

      Kau tahu tak APA maksud saksi=orang memberi keterangan 'orang bersalah atau tak

      Kau tahu APA maksud bukti sesuatu meninggalkan objek, kesan atau tulisan.

      Kami minta bukti, bukan bukti palsu yg buat oleh macai dap ini

      Sila jawab 2:53 PTG Toni Pau tahu najib bersalah kenapa dia setuju tandatangan najib siasat najib tak besalah, APA kah main politik dap ini bermuka2

      Sudah macai dap tak bodoh orang guna kamus bahasa English Dan bahsa melayu buat malu, lebih kau belajar balik sekolan kebangsaan, dulu kecil2 tak belajar dekat s.kebangsaan akan menyusahkan orang

      Aku akan keluarkan komen sama jika macai gagal bagi bukti pada kami

      Padam
  3. Rakyat Prihatin15 Jun 2016 12:55 PTG

    Antara Madey Momok dgn LKS (PH), yg manakah yg lebih kuat dan bertenaga antara DUA KUDA TUNGGANGAN ni? Kita cuba2 teka jelah ..

    Rasa2nya Momok akan jatuh terjelepuk dan terus tak bangun2 lagi dlm perlumbaan politik ... rasa2nya tak tahan lama dah dia ni ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang tak tahan lam tu yang songlap banya wang le. 1MDB terhutang RM53 bilion, RM4.2 bilion masuk ekaun bank dia, RM1 bilion masuk ekaun bini dia, RM 1 bilion masuk ekaun anak tiri dia. Sekarang IPIC tuntut RM26 bilion pulak.

      Dah banyak sangat masalah, tak tahan lama bukan jangka masa hidup saja, jugak di katil sama bini dia.

      Padam
  4. http://www.wsj.com/articles/SB906921490871058000

    Sila jawab macai protun Dan macai anwar WSJ tulis tun m mengamalkan kroni Dan nepostism termasuk anwar ITU sekali

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dulu tun m suruh kita jangan percaya pada WSJ, sekarang tun m sendiri suruh kita percayanya, teruklah tun m itu

      Padam
    2. Kita mesti SABAR dan sangat2 FAHAM keadaan.

      Kalau penjilat tegar Madey dah sampai meracau krn mengalami sakit otak kekal berterusan (akibat terlampau percaya pada pemimpin yg dah lupa dunia), pemimpin pujaan mrk mestilah dlm keadaan yg paling teruk lagi.

      Sbb tu majoriti org Melayu dah tak kisah dah apa yg Mamak Kutty tu nak buat, pasal takkan jadi apa2, lebih2 lagi sekongkol dgn LKS ketua rasis cauvanis tu, tunggu ajelah masa terima padahnya. Ingat cina komunis tu tak berdendam sama dia?

      Padam
    3. Goblok kue, Mamat Kon Tol Cilik.

      Bukan tak kisah, goblok. Dia bekas PM tapi masih ramai yang nak dengar apa dia cakap. Tak macam yang masih pegang jawatan PM, gunakan semua kuasa, gerakkan semua jentera, pun tak gitu banyak yang hadir di upacara kempen PRK dia.

      Padam
    4. Mat Kontol 136 PTG,

      Kau geram Tun berkerja sama nak gulingkan boss kau ye? Padan muka. Boss yang melanda landa bikin 1MDB hutang berpuluh bilion Ringgit, ada lagi yang tuntut RM26 bilion di London.

      Dah tu RM4.2 bilion masuk ekaun dia dab berbilion jugak masuk ekaun famili dia.

      Buat masa ini Kit Siang nak gulingkan gomen UMNO/BN tapi Tun ha nya nakkan Najib di ganti. Dia kata UMNO/BN boleh di kalahkan tapi di PRU nanti. Tapi di 2 PRK 18 Jun ini dia mahukan UMNO/BN tewas.

      Kau tak dengor Ahmad Zahid dah pelawa Tun masuk balik ke UMNO dan Rahman Dahlan tak bantah, kata "Tunggu lah ... tanpa syarak, kalau boleh." Makna nya dengan syarat Zahid gantikan Najib pun boleh.

      Padam
    5. Bila masa zahid pelawa tun m ITU, zahid cakap bila tun banyak becakap Orang akan cakap tun m sudah nyanyok., tun m orang kecewa bila anak dia pecat oleh umno Kedah he.he.he

      Padam
  5. Tuan2... tak payah lah kita layan mamat makan dedak najib kat sini, dia hanya seorang, bikin 10 nama (10 peluru), banyak yang hanya anon... tak ramai sebenarnya penyokong BN kat mana2 pun... cuma ada bebrapa orang yang bangang sangat saja yang sokong Najib ni. BN (Bro-Najib) bakal tumbang dalam masa setahun lebih lagi dah... kali ini toksah dok menakut2kan rakyat dgn DAP... baik DAP dari regim Najib (dari segi tak songlap duit la) kalau selain DAP lagilah baik kecuali PAS...

    BalasPadam
  6. Mat Kontol,

    Bukan siapa siapa orang yang nakkan Tun masuk semula UMNO tu - Ahmad Zahid, Timbalan Perdana Menteri dan Naib Presiden UMNO yang paling kanan. Tak kisah lah dia gamak nya takut Tun dedahkan lain lain hal dari dia ada RM230 juta masa dia Ketua Pemuda dulu. Kot ada lain ammo under Tun's sleeves.

    Dan bukan sebarang orang Rahman Dahlan yang respond kapada pelawaan Ahmad Zahid tuh dan kata "Tunggu lah ... kalau boleh, tanpa syarat (gantikan Najib)". Rahman jugak Ahli Majlis Tertinggi UMNO dan, lebih penting lagi, dia Strategic Communications Director UMNO. Apa dia kata biasa nya di anggap oleh Ahli2 Majlis Tertinggi sebagai mustahak dan perlu di ambil perhatian.

    Aku tunggu Ahli2 MTU berunding antara mereka dan 1-2 lagi suarakan ".. kalau boleh tanpa syarat", bermakna kalau dengan syarat Najib di gantikan pun boleh.

    BalasPadam
  7. Memang sah geng protong ni jenis buta hati buta perut.Ajakan zahid cuma nk mengayamkan tun m aje itulah bahasa mudahnya.Tu hari aku ternampak tun m terkinja2 kt bazar ramadhan pj org buat derk jee kesiann!

    BalasPadam
  8. TOLAK PEMIMPIN PEMIMPIN DEDAK

    Rakyat Sg Besar & K.Kangsar Wira & Cintakan Negara Jika Berjaya Kalahkan Umno & BN.

    Jangan Undi Umno & BN Kali Ini.
    Tiada Keadilan & kebebasan bersuara lagi dlm Umno & BN.

    Bersihkan Pemimpin Yang Pentingkan Periuk Nasi Sendiri & Korup.

    Tolak wakil pemimpin yg tidak berani bersuara mengikut suara akar umbi.

    Jgn Biarkan Negara & Rakyat Terus Teraniaya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita tengok pemimpin dedak parti kuali ITU he.he.he kalah teruk he.he.he

      Padam
  9. Pada macai vongoks momok sekelian jgn nk alih dan sorok tiang goll... muka momok nk alih mana drklarasi rakyat apa dah jadi.... settel dulu DR baru alih tiang goll.... dah mula meracau isu lain la pulak...settel satu2 dulu.... tak ke babi namernye tuhh...!!

    BalasPadam
  10. Cai jibbo harami Al tempoyak basi..dia tulis semua entri mcm ramai dgn nya tapi seorang je si bangsyat ni..dah gila balik ptg ni..sian..sian..dah skip ubat la tu. Ko nk citer pasal Tun? Podah..7 keturunan ko pun tak boleh banding jasa Tun pd negara.Ko ado? Elek..!Ku..kih..kih..rindu Tun laa tu..asyik sebut je...kih..kih..
    Nok tergelok kak chah!

    BalasPadam
  11. Cai jibbo flykite Al tempoyak basi wal harami ,jgn kau nak kelentong. Tun Kat pasar Ramadan PJ ramai peminat Tun, bersalam. Bergambar.jibbo dgn makbadak pun ada hujung jalan tu.. Aku nampak jibbo beli kueh badak berendam. Nampak kelibat Tun aje, jibbo dan makbadak lari lintang pukang. Aku nampak panik betul lah dia. Yg heran tu, kat bontot jibbo terlekat seorang manusia. hidungnya Kat bumper jibbo, lekat kuat mcm kena gam dedak.Sama berlari dia ditarik jibbo. Sbb tu lah kau tak nampak ramai orang sambut Tun.
    sbb yg terlekat kat bontot jibbo tu rupa2nya kau CAI..syiannn..

    BalasPadam
  12. Aku, seluruh kawan2 dan keluarga dah sign DR pakai ic betul, warganegara Malaysia. Berjuta lg sign. Yang cai bangang sebut2 DR ni apehal? Biol ke siol?

    BalasPadam
  13. siapa yg mula2 menipu. yg kata 'bodohla kalau ada duit tu dlm akaun saya'.. lpas tu kantoi... wsj?,TDM?,DSAI? seorang pemimpin tertinggi boleh menipu mcm tu ke?... fikir2kan di bulan posa ni

    BalasPadam