Jumaat, 3 Jun 2016

Najib Pelajar Gagal ~ Tun M..!


Layan...

Najib seorang 'pelajar' yang gagal, dakwa Dr M

Sejak melancarkan kempen menentang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak, bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad melakar semula pertempuran politik, menyediakan laskar dari kedua-dua pihak yang bertentangan.
Sekarang ini, beliau melancarkan serangan terbarunya menggunakan organ parti DAP, Roketkini.
Dalam wawancara eksklusif organ media atas talian itu, Mahathir ditanya mengenai peranan beliau selaku mentor kepada Najib.
Ternyata sebagai 'guru' yang kecewa, Mahathir berkata : "Banyak orang belajar daripada saya, bukan semua ikut. Yang ni (penuntut) yang gagal. Yang ni (Najib), niat dia lain."
Mahathir turut menempelak Umno dan mengadu mengenai budaya rasuah yang membelenggu negara.
Bekas presiden Umno yang keluar parti sebagai protes terhadap Najib, mendakwa pemimpin cawangan menghalang mereka yang berkaliber untuk menyertai Umno.
"Ketua cawangan UMNO, dia tak bagi orang yang ada kaliber masuk. Bila dia mati, siapa yang ganti dia? Orang lagi bodoh daripada dia. UMNO (sekarang) telah mengecut menjadi parti yang dipimpin orang bodoh, tak ada prinsip,” katanya.
Mengenai isu rasuah pula, Mahathir mendakwa kakitangan kerajaan belajar daripada ahli politik.
"...Pegawai kerajaan sekarang pun ambil duit sebab dia tengok pemimpin boleh ambil berbilion, tak kan dia tak boleh ambil sejuta, dua?” tambahnya.
Dalam wawancara itu, Mahathir turut menggariskan perbezaan antara beliau dengan Najib.
“Najib hutang. Saya tak hutang. Saya peruntukkan duit kerajaan, bukan untuk saya. Bila sudah ada peruntukan, penjawat awam lah punya kerja. Saya tak terlibat mengubah duit itu ke sana sini,” katanya, melepaskan berdas-das tembakan suara terhadap Perdana Menteri. 
“Najib adalah principal dalam 1MDB. Nak buat apa pun mesti dapat tandatangan dia. Dialah CEO dalam 1MDB, walaupun dia panggil diri dia penasihat.”
Dalam pada itu, bekas ahli parlimen Kubang Pasu yang kini berusia 91 tahun itu juga berikrar untuk turun berkempen di Sungai Besar dan Kuala Kangsar.
Semuanya kerana 3 ta..! harta..! wanita dan tahta (kuasa)..!
Lu Fikir La Sendiri!!

19 ulasan:

  1. inilah mantan perdana menteri paling bangang sekali, siapakah orang yang paling jahat sekali dalam sejarah peradaban kemanusiaan, even dalam al quran pun di tulis, FIRAUN. jadi apabila tun m di gelar mahafiraun, dan disamakan dengan firaun, maka takde lah orang yang paling jahat didunia selain tun m, kalau jahat najib sekali pun orang akan kata anak firaun sal tun m yang ajar dia, tapi orang akan kata juga bapa dia lagi jahat. manusia tak sedar diri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dedak gred apa mu dapat bro?? Baik punya tu! betui tak?? He he he!!

      Padam
    2. Dedak gred apa mu dapat bro?? Baik punya tu! betui tak?? He he he!!

      Padam
  2. Mahathirlah punca semua ini.kalau dia tidak jatuhkan Pak lah semua ini tidak berlaku.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau dia tak jatuhkan PaK Lah, kot dah satengah negara terjual dek Mr Flip Flopping, auto-piloting and sleepy Tun Dol.

      Sekarang Bugis Lanun pulak nak jual negara melalui macam macam cara. 1MDB dah terhutang RM53 bilion, RM4.2 bilion masuk ke ekaun Jibo, RM1 bilion ke ekaun bini dia, RM1 bilion ke ekaun anak tiri dia.

      Belom dengar berapa yang masuk ana anak Jibo sendiri dari bini bini lain. Kot meletup skandal itu pulak di satu masa nanti.

      Padam
  3. Harami jadahi 11.43 pg..kau lembu tak berotak, mak kau punca semua ini..kalau lah mak kau tak chret dgn lembu kau tidak akan camni. Semua ini tidak berlaku.

    BalasPadam
  4. Anak tiri buat Filem Kotor, anak sendiri Filem mat motor..dapat duit tabur?..cer citer..cer citer!

    BalasPadam
  5. Apa yang Tun kata adalah benar semuanya, kerana beliau seorang yang ikhlas dan bijaksana .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Udah2 ler tu tahulh kami nilaiknya..rileklh sblum kedalam..dinasihatkn beramal yg sepatunya tk mau..

      Padam
    2. rileklh sblum kedalam? Siapa? Bugis Lanun? Setuju.

      Ke dalam apa? Kedalam lubang b..tot kamu? Bagus le - takkan kamu aje nak masuk ke dlm lubang b..tot dia, ye tak?

      Padam
  6. Tun M ikhlas? Kena fikit banyak kali lah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun m telah ambil murid yg paling jahat jadi sila buat pilihan:
      1)anwar
      2)azmin
      3)rafizi
      4)najib

      Padam
  7. Tun M ikhlas? Kena fikit banyak kali lah

    BalasPadam
  8. Tun M ikhlas? Kena fikit banyak kali lah

    BalasPadam
  9. Kalau macam ITU kata Malaysia kini
    APA kata kita buat undian murid tun m yg mana paling jahat
    1)anwar kroni Dan peliwat
    2)azmin suka jamban
    3)rafizi suka bercakap dengan botol
    4)najib rejim

    Sila buat undian popular aku tengok baru2 ini undian meningkat rafizi

    BalasPadam
  10. Sudah tentulah Najib jawapannya.. sebab Najib saja yang berpeluang besar buat kerosakan besar sbb dia yang pegang jawatan paling besar dan dia guna peluang tu..

    BalasPadam
  11. Sudah tentulah Najib jawapannya.. sebab Najib saja yang berpeluang besar buat kerosakan besar sbb dia yang pegang jawatan paling besar dan dia guna peluang tu..

    BalasPadam
  12. Mission Impossible Mahathir :

    1) 1997-1998- Pembongkaran serangan matawang global didalangi George Soros IMF

    2) 2014-2016- Pembongkaran Penipuan TPPA/ TTIP

    Semua yang dijangka dan didakwa Mahathir menjadi kenyataan.

    Pada 1997-1998 Mahathir telah membongkar krisis matawang dan kejatuhan ekonomi dunia didalangi George Soros dan kambing hitam IMF USA-ISRAEL. Ini telah membuka mata dunia seiapakah sebenarnya penjenayah ekonomi global.

    Pada 2014-2016 sekali lagi menjadi kejutan dunia apa yang didakwa Mahathir ujudnya penipuan TPPA/ TTIP juga menjadi kenyataan.

    Dunia akan menyaksikan ramai dikalangan pemimpin negara-negara di dunia yang ada sekarang akan kalah dalam pilihanraya akan datang. Ini akibat dari kemarahan rakyat seluruh dunia ujudnya penipuan dalam perjanjian TPPA di Asia (Trans-Pacific Partnership Agreement). TTIP di Eropah (The Transatlantik Trade and Investment Partnership).

    Senarai pembongkaran penipuan dan kegagalan perjanjian sulit TPPA/ TTIP ditaja USA-ISRAEL:

    1- Misteri 41 tahun perjanjian sulit Petrodollar Richard Nixon dengan Arab Saudi terbongkar. Ekonomi USA sebenarnya bergantung pada Arab Saudi. Negara Arab Saudi memegang $ 116 billion hutang USA.

    Pergaduhan USA dan Arab Saudi kes 9/11 yang membolehkan ahli keluarga menyaman Arab saudi menyebabkan Arab Saudi menjual $750 billion treasures dan aset Saudi di USA. Perjanjian sulit Petrodollar selama 41 tahun akan dibatalkan. Hutang USA akan meningkat menuju bangkrupsi.

    Persoalan sekarang Bagaimana sebuah negara menuju bangkrupsi seperti USA boleh menjana ekonomi membantu negara-negara TPPA / TTIP ?.

    2- Arab Saudi di bawah Raja Salman akan melompat kerjasama menyertai Russia dalam dagangan minyak dunia meninggalkan Petrodollar USA.

    Pengeluaran minyak Arab Saudi sebanyak 10.12.000 setong sehari + Russia sebanyak 10.920.000 setong sehari = 21.04.0000 setong sehari. Ini secara automatik meningkat 2 x ganda kuasa ekonomi BRICS berbanding TPPA/TTIP yang menuju bangkrup ditaja penipu USA-ISRAEL.

    3- Pembongkaran saintis Jerman ujudnya penipuan dan jenayah dalam produk TPPA / TTIP USA. Sayuran dan buahan yang dieksport oleh USA untuk negara-negara anggota TPPA / TTIP mempunyai racun toksid menyebabkan penyakit cancer, kecacatan bayi dan seliak. Ini bertujuan untuk melariskan ubat-ubatan gentik yang dibekalkan oleh USA.

    Sayuran dan buahan beracun toksid dijual murah oleh USA untuk menarik perhatian pembeli agar terperangkap dengan penyakit. Manakala ubat-ubatan genatik USA dijual 10 x ganda mahal untuk anggota negara TPPA / TTIP untuk mengubat penyakit yang dicipta sendiri oleh penjenayah USA-ISRAEL.

    Pemimpin yang bijak lahirnya dari pengundi yang pintar.

    Pemimpin yang bodoh tandatangan TPPA/TTIP lahirnya dari pengundi yang bangang akhirnya membunuh Negara, bangsa, keluarga dan diri sendiri.

    Fikir-fikirkanlah....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa minyak jatuh menjunam, jawapan mudah amerika memainpulasi harga minyak, tahu kah anda dua negara yg perdagangan minyak harga minyak dagangkan yg menuntukan harga hanya England Dan amerikan, tapi kenapa Arab Dan rusia tak bersatu menutukan harga jawapan nya mereka masih gagal menuntukan harga, cuba tengok timah di dagangkan ikut harga pasaran malaysia, kenapa negara arab Dan rusia tak bersatu buat pasaran harga minyak sendiri, jawapan mudah je amerika Dan British milik tempat simpanan minyak terbesar untuk digunakan di benu amerika Dan latih tempat minyak didagangkan, British Pula tempat simpanan minyak untuk euro Dan tempat pendagang minyak di dagangkan.

      Ttpa

      Padam