Khamis, 2 Jun 2016

Raja Raja Akan Memberhentikan Penyelewengan..!


Semoga rakyat dan negara akan terus dipelihara..! 

Layan..

DEKLARASI RAKYAT ‘

1. Malaysia adalah sebuah negara yang mengamal sistem Raja Berperlembagaan dan Demokrasi Berparlimen.

2. Negara ini mempunyai perlembagaan tertulis dan undang-undang untuk melindungi rakyat daripada perbuatan jenayah dan penyalahgunaan kuasa oleh Kerajaan.

3. Malangnya kita sedang melihat Perlembagaan dan undang-undang negara diabaikan atau pun dicabuli. Kaedah untuk mendapat keadilan menerusi perlembagaan, iaitu membuat laporan kepada polis dan undi tidak percaya untuk menyingkir pemimpin kini tiada lagi wujud.

4. Pemisahan kuasa di antara Perundangan, Eksekutif dan Kehakiman tidak dihormati lagi. Perdana Menteri seolah-olah mempunyai kuasa ke atas ketiga-tiganya. Akibatnya, beliau seolah-olah kebal dari segala undang-undang negara.

5. Dia menciptakan dana kekayaan negara (national wealth fund) dari wang yang dipinjam.

6. Sekarang Kerajaan sedang menanggung hutang yang berjumlah RM50 bilion.

7. 1MDB tidak dapat membayar faedah dua bilion dolar atas pinjaman.

8. 1MDB mungkir membuat pembayaran atas hutang yang lain. 1MDB melabur satu bilion dolar dalam syarikat usahasama dengan Petro Saudi, kononnya untuk mengeksploitasi konsesi minyak dan gas di Argentina dan Turkmenistan.

9. Usahasama tersebut telah dibubarkan kerana tidak ada minyak atau gas untuk dikeluarkan.

10. Saham USD1 bilion dalam usahasama tersebut telah dipinjamkan atau dijual kepada Petro Saudi dengan harga 1.2 bilion.

11. Lebih banyak wang lagi telah dipinjamkan kepada Petro Saudi.

12. Ke mana wang itu telah pergi tidak diketahui.

13. Lebih daripada USD2 bilion telah dilaburkan di Kepulauan Cayman.

14. Wang itu dikatakan telah dibawa balik dan didepositkan di sebuah bank Singapura.

15. Bank Singapura itu menafikan bahawa wang telah didepositkan dengannya oleh 1MDB.

16. 1MDB kemudianya mendakwa ianya bukan wang, tetapi unit. Unit apa?

17. Tiba-tiba Najib dilaporkan mempunyai USD681 juta (bersamaan dengan RM2.6 bilion) di dalam akaun peribadinya di Ambank.

18. Beliau mendakwa ia adalah sumbangan tetapi tidak dapat menunjukkan sebarang dokumen yang boleh dipercayai untuk membuktikannya.

19. Beliau telah membelanjakan sebahagian daripada wang yang dipegang dalam akaunnya itu untuk kegunaan peribadi.

20. Tiada rekod menunjukkan beliau membelanjakan untuk UMNO pada Pilihan Raya Umum ke-13 sepertimana yang beliau mendakwa.

21. Laporan oleh Bank Negara bagi akaun ini nampaknya telah diketepikan oleh Peguam Negara yang baru dilantik.

22. Terdapat banyak lagi perkara-perkara yang dilakukan oleh Najib yang memerlukan siasatan oleh pihak polis bersama-sama dengan agensi-agensi lain di bawah undang-undang.

23. Segala siasatan ini tidak dapat dilakukan kerana dihentikan oleh Najib sebagai Perdana Menteri.

24. Malah semua saluran untuk mencari penyelesaian kini tidak ada kepada rakyat Malaysia.

25. Ini adalah keadaan yang luar biasa dan jalan penyelesaian perlu dibuat melalui cara yang luar biasa jua.

26. Jesteru, Deklarasi Rakyat untuk menyelamatkan Malaysia dan rayuan kepada Raja-Raja untuk bercampur tangan.

27. Walaupun tidak ada peruntukan untuk Raja-Raja bercampur tangan, namun terdapat cara dan kaedah untuk Raja-Raja menyelamatkan negara ini dari segala penyalahgunaan kuasa oleh Perdana Menteri Najib.

28. Rakyat mengharapkan Raja-Raja untuk menyelamatkan Malaysia.

29. Saya yakin Raja-Raja tidak akan mengecewakan mereka.


Lu Fikir La Sendiri!!!

31 ulasan:

  1. Aku pun percaya Raja Raja tidak akan mengecewakan mereka dan akan menyelematkan Malaysia.

    Sudah amat teruk negara ini. Korapsi dah melanda landa. Perdana Menteri sendiri terlibat. Banyak sudah di perkatakan dek Montary Authority of Singapore dan Peguam Negara depa sudah umumkan hasil siasatan ke atas salah laku 1MDB di Spore.

    Bank Switzrland, BSI, sudah di tutup. 6 bekas pegawai nya di soal siasat, satu akan di hadapkan ke Mahkamah sedikit masa lagi.

    Aku mahu tengok Nijib di libatkan di situ. Sebab di malaysia, Peguam Negara Gani Pattail yang Reuters laporkan sedang menyediakan Charge Sheet ke atas Najib telah di ganti nya dengan serta merta dan tanpa alasan munasabah. Pengganti nya melulu mengata Najib tidak bersalah. Tapi perspsi rakyat ada lah di sebalik nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. logik tak.... belum ada siasatan..... belum ada pertuduhan.... aleh2 dah ada charge sheet...... nampak benor memohong...... betulker BSI di tutup pasal 1mDB?... kenapa tak ada tuduhan untuk mendakwa sesiapa pun Dari 1MDB atau PM kita2. Macam kipas yek... Ain ketul Dari tepi... bodoh benor korang neh...pemakan. kata dah habis siasat..... tak satu pun kata Maaysia atau 1MDB atau PM terlibat

      Padam
    2. Kepala hotak kamu mengata belom ada siasatan.

      Alleged PM 'charge sheet' draft surfaces, new AG declines comment ...
      www.themalaymailonline.com/.../alleged-pm-charge-sheet-draft-surfaces-...

      Jul 30, 2015 - Alleged PM 'charge sheet' draft surfaces, new AG declines comment ... charge sheet draft against Prime Minister Datuk Seri Najib Razak. ... “I don't know, it's not for me to comment,” he was quoted reiterating when the news portal pressed him if he .... Reuters Video

      Banyak berita lain di block dek jongos2 Bugis Lanun. Main kasar. Nampak macam diktator.

      Padam
    3. 8.07 mana ko blajar chai? Sekolah mana ko dulu? Jika sudah ada charge sheet sudah tentu siasatan dijalankan, kalau tidak ada charge sheet, kenapa kevin morais kena simen dan di tong dramkan? Takkan ghani patail buat kerja buta2 macam najib tandatangan tapi tak tau apa2?

      Bukankah bsi singapura dah ditutup...betul atau tidak? Fitnah atau benar?

      Laporan PAC tu cam mana pula? Bukankah shahrol bekas ceo 1mdb di kambing hitamkan semata mata nak menutup kesalahan dan penyelewengan yg dilakukan oleh najib?

      Padam
  2. rekayasa dengan bait indah..... ya betul untuk sebabkan angka.. tetapi dimanipulasi secara berlebih2.... akhir kata untuk dinilai semula jika benar kerajaan sekarang membelkngi undang2.... menyekat kebenaran Dan yg paling utama mengawal polis Dan badan perbincangan......errrrr.... mengapa ya kerajaan tidak penutup menyekat CElahgelegar... putra merdeka.... din turtle.....yg kononnya banyak menceritakan kebenaran yg Berlaku di sebalik tabir.... ada jawapan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pendedak 2 Jun 2016 7:56 PTG,

      Dinturtle dah pun disekat oleh SKMM sampai terpaksa bukak blog lain yg lebih kurang serupa iaitu dinturtleoriginal.blogspot.my. Bukan dinturtle sorang je yg kena, Outsyedofthebox dan kluangdiamond pun pernah kena. Tatau pape toksah perasan tau sgt la. Dah pi main sane jauh2 dah dpt dedak sbb komen kat sini kan? Shuuuuh, shuuuh, shuuuuh.

      Padam
    2. Tanda tanda arak ke keadaan diktator.

      Padam
    3. 7.56

      Heran juga ya kenapakah pencacai suka maki hamun, selepas disiasat semuanya berpunca dari najib yg gemar memberi gelaran haram jadah dan bangang kepada pencacainya.

      Ya jugak la, najib da sumbat korang dengan benda haram, diterima dengan lahapnya oleh pemakan dedak harami... maki hamun menyembur tin kosong la, dah takda isi kandungan fakta, bleh mintak bukti lagi pencacai harami ni.

      Padam
    4. kenapa ya TSMY, D shafie digugurkan hanya tanya pasal 1mdb... alih2 mmg betul ada kepincangan...dr dlu TSMY kata klu 1mdb tak ok tukar ceo dan pengerusi 1mdb... alih2 dia yg ditukar... sekarang pengerusi 1mdb pun ditukar.. kan dah lam TSMY cadangkan benda tu...

      Padam
  3. Sejak bila momok beria ia bebenoo nak raja selamatkan mesia akhirnya... baru2 momok yg hina agong kena tahanan istana/rumah la... menipu dan bohong utk dptkan tandatangan rakyat utk DR... skg ni tetiba minta raja selamat kan mesia.. nnpk bebenoo nipunyer tun momok nih.... patut momok ngan cai momok kita bakoo jer kita bakooo... abih citer... puiiii.... tak ke babi namenyer tuhhhh....kita bakoooo...!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan bodoh le wei. Dah berjuta rakyat sign Deklarasi Rakyat kau tengok aje le. Sampai masa nya Bugis Lanun ambik tempat Awar Al Jub di Sg Buluh.

      Paling teruk sekali kalau di letakkan di cell sabelah Anwar Al Jub sabelom dia keluar. Bolh dia main guli.

      Padam
    2. 8.15,

      Diumpamakan tuanku sultan telah di ikat tangannya? Boleh faham tak chai?

      Pergi aje ke seketariat DR tu boleh tengok, takder masalah.

      Apa penipuan yg dimaksudkan? Bilangan tandatangan kian meningkat, najib makin hari kian tersepit....

      Menipu sebenarnya najib dan pencacainya, dah ada kuasa macam2 penindasan dilakukan terhadap rakyat.

      Padam
    3. sokongan rakyat dulu terhadap anwar jauh lebih hebat daripada Tun.. pun Tun masih tegak berdiri meerintah 22 tahun......hang rasa Sekarang ni sokongan terhadap Tun jauh lebih ramai daripada Anwar untuk tindakan Najib????? zaman Anwar dulu tak ada Raja ker? Tak der plak Tun turun sebab rakyat tolak Tun....Kedua.....tak kena tangkap pun bloger yg macam Najib..... steady jer terus mengutuk Najib..... tak kena sekat berulang Kali pun... takkan gomen bodoh nak biar beb.

      Padam
  4. saya telah memberi pandangan dlm sebuah blog dan saya mahu bekongsi bersama d sini i.e.:

    "saya tiada kesempatan utk menghadiri sesi ceramah tun m. apa yg d usahakan olih tun harus/wajib d beri sokongan olih semua lapisan rakyat.

    ada 3 perkara yg saya ingin utarakan/cadangkan (jika ia nya belum d usahakan) :

    1)untuk membantu usaha tun d peringkat pusat dlm menyampaikan hasrat rakyat kpd DYMM Agong, elok d tubuhkan 'pressure group'd kalangan bijak pandai (6 orang)d setiap negeri yg beraja agar mereka juga akan dpt meyembah kpd DYMM RAJA/SULTAN tentang 'dr'. mungkin dgn cara ini majlis raja2 akan dpt membantu agong membuat keputusan yg tepat.

    2)usaha yg gigih perlu juga d ambil bagi mengadakan sesi ceramah khusus nya d kawasan parliament Pekan Pahang.( bak kata perpatah inggeris 'going into the lion's den). banyak yg tidak tahu isu yg melanda pentadbiran Negara sekarang. saya yakin banyak pengundi yg sudah 'menyampah' dgn keranah ornag2 keliling pihak yg 'berkuasa' akan bertukar menjadi 'meyumpah'.

    3)secretariat 'dr' harus juga menyediakan 'fact sheet' yg senang d fahami dlm semua bahasa dan d sebarkan k merata pelusuk Tanah air(khusus d Pekan)mengenai 1MDB serta aliran wang yg masuk k dalam akuan individu2 secara tidak 'ethical'. maklumat2 ini akan membuat rakyat lebih mengetahui serta sedar dan faham bahaya kpd Negara jika ia nya tidak d bendung.

    selaku anak kelahiran Pekan, saya dato hj Abdul Rahman b hj mohd noor sedia membantu."

    sekian. wassallam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. opportunist ko ni bro ... strategy ko tu dah basi .. lack of momentum... itu sebab madey buat tipu muslihat DR.. takda siapa percaya rekayasa madey yg terlampau dan berniat jahat .. u go fly kite bro !!

      Padam
    2. Bagus pendapat dan cadangan awak. Sedia lah si Anjing Projibo masuk menidakkan itu ini. Sental dia saja hingga dia benar benar buta tuli. Tak nampak bukti, konon.

      Padam
    3. 8.31 tak der momentum ko kata? Dah sah ada penyakit anjing gila pencacai sekor ni, satu malaysia dah cakap, jika najib seorang yg jujur kenapa perlu takut? Apa yg nak disembunyikan? Bermula dari forum2hide rakyat dah nampak najib ni takder peliaq, orang tua berumur 90 tahun pula yg tampil naik ke pentas.

      Pssst, pssst, pssst....

      Najib peliaq mana? Peliaq?

      Padam
  5. ni dah pusing kebelakang .. spin anticlockwise ... ini dah kitaran semula .. DR dah tak laku ... DR hasil tipudaya rekayasa madey ...Raja-Raja masih ingat siapa madey kutti .. dedakian madey dah buntu takda modal ... layan kentut madey jer .. better go fly kite !!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoh lagi kamu, Jing Projibo. Majlis Raja Raja dah adakan mesyuarat tanpa PM dan MB2 hadir. Mereka keluarkan kenyataan akhbar mahukan isu 1MDB di selesaikan secepat mungkin.

      Mereka bermesyuarat sekali lagi tak lama dulu, di Pengerusikan oleh Sultan Selangor. Tiada kenyataan akhbar di keluarkan. Rakyat menunggu mereka bemesyuarat sekali lagi.

      Kau asyik kena kencing dek Bugis Lanun. Kentut dia pun kau kata wangi. Jahanam lah korang suatu masa nanti.

      Padam
    2. 8.36
      mesyuarat tanpa pm dan mb.... kah kah.. bila..? Tarikh mesyuarat bila...? Hari apa..? bukti mana.? Fakta mesyuarat dah keluar ke brlum.? Tunjukkan flm bloog batu api nihhh....sapa yg amik minit musyuarat...? Kah kah ksh

      Padam
    3. 8.27 raja2 juga ingat perbuatan najib menganaiya rakyat.

      Tuanku sultan selangor, perak, johor, terengganu semua sudah pun bersuara, kecuali pahang....

      Ooops terlupa plak, najib asal mana ye?

      Padam
    4. 8.50,

      Sebelum beri komen fikir dulu chai, ada penyakit hilang ingatan ke chai?

      Dah lupa ke?

      Benar atau Palsu majlis raja2 buat kenyataan memperingatkan najib agar skandal 1mdb ini diselesaikan?

      Fitnah ke chai? Cer citer skit?

      Padam
  6. Cash Is King Kong2 Jun 2016 8:31 PTG

    Teruskan usaha baik Dato bantu Tun M selamatkan negara.

    Pencacai2 jibbo, anda semua adalah petualang2 agama, bangsa dan negara. Pengkhianat2 yg bersekongkol dgn penjahanam negara terbesar diabad ini. Anda terima lah akibatnya nnti samaada secara fizikal, atau emosi. Anda tidak akan bahagia selamanya melakukan kemungkaran secara menyokong pelaku yg memusnahkan negara dan memalukan bangsa dan agama..

    BalasPadam
  7. Momok dah malu besoooo.... skg wat u turn mintak raja selaamat kan mesia .... Dekralasi Rakyat apa citer skg ni..... sonyap bisu bila kantoi menipu... kesian tun momok krna main dengan gang sengkongkolanyerr.... lansung tak bunyi lagi dah pasal DR....ahaksss....

    BalasPadam
    Balasan
    1. 8.41,

      Macam dedak expired...ni la dianya.

      Padam
  8. Ada berbagai rupa anjing
    Yang sejenis taat tuan
    Dalam blog dia bising
    Dedak miss empat bulan

    Dapat dedak terus nyalak
    Hati kosong otak benak
    Topik lain pusing pulak
    Mati akal perut senak

    Konon fakta Kiri kanan
    Tapi kosong cuma belit
    Samun harta dia berkenan
    Sah keturunan jin afrid..











    BalasPadam
    Balasan
    1. Pantun hebat..
      Pemakan dedak serupa anjing taat pada tuan yg beri makan. Haram atau halal tolak tepi..sebab tu komen serupa orang bangang ja.

      Padam
  9. guys.....i have been following mr fly kite comments all this while......none reflecting he has a working brain.....or perhaps no brain at all......not even balls.....the more we poke fun at him, the more he get pissed off, the more funny words come out from him......he he......i'm loving it! (mc d's....have to mention it...or i will get my ass sued!)

    mr fly kite.....i pity you.....in fact i pity your revered 681 pie emm......how is he with billions of dough could only managed to have u to defend him.........

    a stupid will get a stupid to stupidly stand up for his stupidity......

    ain't it mind boggling, her fly kite?

    -anti jub-

    BalasPadam
  10. deklarasi data tipu macam mana

    BalasPadam
  11. deklarasi taraf pasar malam n stadium orang nak tengok bola ada kualiti ker

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perjuangan suci demi menegakkan kebenaran tidak ada batasan maupun derajat, mentelah ianya demi membela rakyat jelata yg dibohongi, ditindas dgn cukai GST & maruah bangsa yg dipandang hina seluruh jagad.

      Padam