Isnin, 13 Jun 2016

Menteri Tidur..!


Tentunya pengguna lah yang akan menjadi mangsa apabila peniaga mahu mengembalikan modal sewa yang begitu besar..!

Menteri tidur, sewa tapak bazar Ramadan cecah RM39 ribu – IKHLAS


Pihak KPDNKK juga tidak seharusnya menyalahkan perniagaan apabila mereka menjual harga makanan mahal, kerana terpaksa membayar sewa yang mahal kepada PBT.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), Datuk Seri Hamzah Zainudin hanya pandai bercakap sebaliknya gagal turun padang menyelesaikan masalah yang dihadapi peniaga.
Bidasan itu dibuat Presiden Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana (IKHLAS) Mohd Ridzuan Abdullah selepas mendakwa peniaga bazar Ramadan dikenakan caj sewa tapak niaga yang terlalu tinggi, mencecah RM39 ribu oleh Pihak Berkuasa Tempatan (PBT).
“Sebaliknya pihak KPDNKK menyalahkan pihak peniaga apabila harga makanan dinaikkan bagi menampung kos tapak yang terlalu tinggi itu.
“Menteri sepatutnya turun padang dan menyelesaikan masalah peniaga kerana bazar Ramadan di bawah seliaan KPDNKK. Mereka dikenakan caj sewaan tapak dari RM10 ribu hingga RM39 ribu.
“KPDNKK juga tidak seharusnya menyalahkan peniaga semata-mata apabila mengenakan harga makanan mahal. KPDNKK hanya tahu salahkan peniaga, mereka tidak tahu masalah ini berpunca daripada pihak lain, sepatutnya mereka berunding dengan pihak PBT yang mengenakan sewa yang tinggi,” katanya kepada FMT.
Sehubungan itu, beliau menyarankan supaya Hamzah selaku menteri yang bertanggungjawab kena perbanyakkan aktiviti turun padang melihat sendiri masalah yang dihadapi peniaga.
“Kami harap menteri ini jangan menggunakan teori (pandai bercakap), sebaliknya kena praktikal (turun padang), kalau cara menteri nak selesaikan masalah rakyat pun tak betul kesannya adalah kepada kerajaan, kerana rakyat akan mula hilang sokongan terhadap pemerintah (BN),” katanya.
Biro UMNO yang buat program turun padang belum sampai KPDNKK kot..!
Rosak la kalau ahli politik pun kena joint program turun padang..! habis kalau tak turun padang mereka turun ke mana? padang golf???
Lu Fikir La Sendiri!!!

20 ulasan:

  1. blog geng badot sarkas kepala dongga meyalak lagi. datok pink cakap dia tidak terlibat terbitkan buku 50 dalil. mat sabu dan mahfuz yang terlibat. macamana ni, kedua-dua depa ni pun dalam geng badot sarkas kepala dongga. haru biru puak hangpa ni, tunggang terbalik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. cucu tok selampit13 Jun 2016 10:09 PTG

      Najib suka main golf, hari2 najib main golf,

      Padam
    2. Woi Mamat penyokong Najib,

      Kau cari lah fakta dan hujah yang boleh membantu Najib yang dah terkontang kanting di keji dan di caci akibat 1MDB nya terhutang RM53 bilion jadi beban rakyat dan RM4.2 bilion masuk ekaun bank dia, RM1 bilion masuk ekaun bini dia, RM1 bilion masuk ekaun anak tiri dia.

      Mangkin ramai pengundi dah tahu, bertambah bila Tun Dr Mahathir sendiri berkempen di Sg Besar dan sekarang di Kuala Kangsar.

      Semangkin ramai lah yang tak akan undi calon Najib di dua PRK itu pada 18 Jun ini.

      Padam
  2. hentamlah labu! he he he....

    BalasPadam
  3. ini semua najib yg ajar...bapa kenceng berdiri..anak kencen berlari...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anak tiri dia Reza Aziz pun gitu - kencing berlari di US bila dapat RM1 bilion masuk ekaun dia, beli harta di New York, Los Angeles dll.

      Padam
  4. Perghh.. macai najib komen awal-awal beb. Tak de koje lain ke?
    Kahkahkah

    Hidup Mahathir!

    BalasPadam
  5. Tak sabar tunggu nak dengar komen dari Pak Menteri yg bertanggungjawab..jgn bagi komen mcm Pak menteri sebelum ni sudah (Kalau harga ayam mahal..jgn la makan ayam!)..Kalau bazar Ramadhan mahal..jgn la beli kat bazar ramadhan..masak la kat rumah..macam Mat Maslan..hee hee

    BalasPadam
  6. APA bodoh macai ini sewa tapak ITU 400rm dan syarat dalam akaun syrikat memiliki 2ribu untuk menboleh tapak di sewa, dbkl cabutan di buat setiap tahun menuntukan mana dia meniaga di Jalan tar, yg sampai 39ribu ITU orang jual tapak pada ambila dia tak meniaga dia untung atas angin.


    Lain Kali macai siasat siapa jual tapak di pada orang lain. Dbkl tak jual tapak pada 39ribu jangan bohong kita orang ini. Aku banyak kawan meniaga di Jalan tar, merdeka sangup jual tapak dan beli dengan harga 15ribu hingga 30ribu jika bergantung pada kawasan peniaga

    Kalau tak dapat cabutan menuntukan tapak ITU janganlah beli tapak sampai 39ribu, yg dapat jangan pulak pandai jual tapak kalau tak nak meniaga ,bagilah pada orang lain benar2 nak meniaga

    Kepada blog Batu API ini tak tahu masalah jalan tar, jangan pandai fitnah orang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu pun memfitnah sebab tak tunjuk bukti bgi apa yang kau kata. Tulis aje panjang lebar tapi takda beri tahu di mana, bila dsb nya. Main tuduh aje, jenis Jing Projibo, kali ini pakai tanda perkataan ITU pulak. Nuisance saja.

      Padam
  7. Tapak tak smoi banyak tu tapi bila dah dijual dan dijual lagi pada orang 3 dan ke 4... mme untung atas angin la.... bergantung pada lokasi dan hit spot area malah ada yg jadi ali baba jual beratus lot tapak pada cina lagi..... selagi ada permintaan selagi itu ada untung atas angin..... brnda dah lama dari zaman momok lagi benda dah berlaku.... jangan alih dan sorok tuang goll.... Deklarasi Rakyat dah jadi apa skg nih.... kantoi nipu alih tiang goll..... puiiii

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoh nya kamu Jing Projibo menuduh berbagai, satu fakta atau keterangan atau butir lanjut pun takda, ha nya menuduh melulu aje.

      Tak sebut contoh pun, takda kata di mana dan bila pun si bangang ini.

      Komen ini nyata Jing Projibo sebab gunakan perkataan favourite di - momok. Tapi dia sendiri lebih dari hantu - dia syaitan, pembohong dan penipu macam boss dia yang tak ngaku merosakkan keadaan membikin 1MDB terhutang RM53 bilion, RM4.2 bilion masuk ekaun bank dia sendiri.

      Padam
  8. Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) - nama yang paling panjang sekali. Tak bijak nampak nya si Najib memberi nama kementerian begitu.

    Kalau nak nama yang inclusive, kenapa tak beri nama Kementerian Dalam Negeri, Hal Ehwal Polis, Imigeresen, Rela, Keamanan, Ketenteraman Dsb nya.

    Untuk KPDNKK itu, mengapa tak masukkan Uruan Kawalan Harga Barangan? Bukan kah kebelakangan ini itu lebih penting dari hal hal koperasi?

    Mana dia A Voice? Nak kata shallow lagi ke komen saperti aku punya ini? Segala yang tak Pro Jibo itu shallow ke? Aku tengok komen di blog dia bukan le banyak, ada yang 1-2 bagi satu pos. Bukan nya dalam punya komen. Pos dia pun tak tentu hala. Nak kritik bekas Ketua Pengarang NST pun tak mau sebut nama, main airy fairy aje. Dia boleh kondem kita di sini, tentu kita boleh hentam dia balik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan tak mau - tak berani. Itu pasal cakap airy fairy.

      Padam
  9. Tak sangka pulak Putra Merdeka ni tersangatlah bengap spt katak dibawah tempurung yg penuh berbulu.
    Org yg dapat cabutan tapak tu (dah tentu kroni Momok tu) mmg tak ada hasrat nak niaga .. hanya nak untung atas angin.
    Dia jual tapak kpd si-B kroni dia (org momok jugak ni) tapi si-B pun sama perangai mcm si-A.
    Akhirnya apabila sampai kpd si-M (kononnya kroni tolong kroni) harga sewaan tapak dari katakan RM1000 (harga asal DBKL) dah jadi RM39K sebulan.

    Tapi pemikiran si-A sampai ke si-M ni semua sama, krn mrk semua kroni dan penyokong tegar momok dan skrg dipanggil protun (pemakan dedak yg mempertahankan Deklarasi Rakyat yg ditandatangi secara tipu), semua HANYA berniat nak burukkan nama kerajaan BN pimpinan UMNO yg banyak berjasa kpd org Melayu dan rakyat yg lainnya.

    Krn itu 'SELAMATKANLAH MALAYSIA' dari kuasa bathil momok yg nak menjahanamkan bangsa Melayu dan Tanah Melayu semata-mata nak menunaikan hasrat hati nak naikkan BOBOI ke buaian PM.

    Apa pun 20/6/2016 ni kita tengok apa pula org kuat momok yg bersemangat Panji Semerang tak jadi tu buat kat mahkamah nanti, satu tamparan kpd ANC dan hasrat Momok nak jatuhkan Pahlawan Bugis/Melayu sejati. Momok akhirnya akan tersembam jatuh dgn sendirinya .. kita tungguuuuuu ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku pun dapat tau pasal 20/6/16 tu ...
      Madey jumpa Hadi ajak sekongkol jatuhkan Najib dgn alasan kononnya habis duit negara/rakyat digasaknya ...

      Dia lupa yg Hadi juga tau apa yg berlaku semasa dia jadi Presiden UMNO dan PM, dan bagaimana dia menghambur duit negara/rakyat tu ikut suka hati dia,
      dan yg lebih teruk lagi duit UMNO yg diletakkan atas nama proksi sampai skrg entah lesap kemana ..

      Tapi kes yg akan muncul kat mahkamah membabitkan patung utama dia pada 20/6/16 ni, kalau tak ditangguhkanlah, dia sorok baik-baik, dgn harapan Hadi tak tau. Dia ingat Hadi betul2 tak tau, krn itu Hadi tau dia tidak bercakap terus terang, hanya bertujuan nak bodohkan org lain dan ikut telunjuk dia.

      Apa maknanya tu, cakap Madey dah tak laku, sedangkan sampai saat ini dia rasakan cakap dia tu cakap keramat. Kalau dianggap keramat pun hanya utk penyokong bengap dia mcm Putra Merdeka dan seangkatannya sajalah.

      Padam
    2. KTT dan Anon 11:01 am.

      Yg bestnya Tun M marah kat Hadi kata 'Hadi dah dijamu dedak oleh Najib/UMNO' sbb tu tak mau dengar cakap dia.

      Tapi yg Tun M lupa 'dia sebenarnya yg cuba bermati-matian sorong dedak pada Hadi suruh/paksa makan'.

      Kalau dah jiwa kacau begitulah jadinya, semua lupa ...

      Padam
  10. Abes najis main billion2 pbt nk jgk main juta2. Kalau sewa sebulan 3900 xberaya peg2 pbt.
    Menteri najis semua mana boleh buat keje. Semua salah org lain. Xtau guna kuasa yg diberi. Yg dilantik pun bkn sbb pandai buat keje, sbb kuat bodek maki mamak.

    BalasPadam
  11. Aku percaya dan yakin Hj Hadi akan mempermainkan BN dan akhirnya dalam pilihanraya akan datang....Hj Hadi akan menjadi PM.

    Hidup Hj Hadi...Hidup PAS.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Serupa mcm pas mainkan dap..
      Kikikiki.

      Adapun kawan kafir harbi.
      Adapun teman melayu perangai kafir harbi.
      Kikikiki

      Padam