Jumaat, 17 Jun 2016

Kambing Hitam Mengembik Lagi..!


Dasar kambing..ngembek jer la..!

Arul Kanda goes to Sungai Besar to say stupid things

The government bypassed its own rules and regulation when they got a public servant to give speeches during a by-election on behalf of Barisan Nasional.
Arul Kanda, a public servant currently working  the Ministry of Finance, drawing his fat salary from taxpayers’ money, and currently reporting to the 3 recently appointed Directors of the Boardhad gone to Sungai Besar to promote the goodness of 1MDB and de-criminalise Najib Razak.
Untitled1
Untitled2
Untitled3
Here is the news:

Arul Kanda goes to Sg Besar to clear the air on 1MDB

1MDB president and executive director Arul Kanda was in Sungai Besar today in an attempt to dispel the controversy surrounding the allegation-riddled firm.
He was an invited to speak on national issues at an event organised by the Prime Minister’s Department.
BN candidate Budiman Mohd Zohdi was also present, although the two did not share the stage.
Asked if he was here to campaign for the by-election, Arul Kanda declined to comment before leaving the venue.
During the question and answer session earlier, Arul Kanda denied that the goods and services tax (GST) as well as the RM2.6 billion donation into Prime Minister Najib Abdul Razak’s personal accounts were linked to 1MDB.
“GST was not introduced to cover for 1MDB’s debts.
“The auditor-general and the Public Accounts Committee have found no evidence WHICH linked the RM2.6 billion donation to 1MDB,” he said in response to questions from civil servants who attended the event.

We couldn’t believe it when he said this:
“The auditor-general and the Public Accounts Committee have found no evidence WHICH linked the RM2.6 billion donation to 1MDB”
It goes without saying that Arul Kanda is heftily paid to say stupid things and make himself look like an idiot. Too bad he did not read the PAC report himself. Otherwise, he would have realised that he was lying to the public just now.
In the PAC report itself, it had clearly stated the role of the Auditor General regarding the investigation on 1MDB. Let us copy it here for easy reference:
The Public Accounts Committee (PAC) has sent a letter dated 27 February 2015 to the National Audit Department (NAD) to ask NAD to carry out an audit on 1MDB by focusing on five (5) aspects as follows:-
a. The source of RM2 billion raised by 1MDB to settle its loans from several banks;
b. RM3 billion new injection of funds from the Ministry of Finance (MOF);
c. 1MDB investment agreement in PetroSaudi;
d. Whether 1MDB investment money in the Cayman Islands has been brought back to Malaysia; and
e. The changes in international auditing firm to verify 1MDB’s accounts.
The Auditor General was not tasked to find out about the RM2,600,0000 ‘donation’. Their scope was limited to 1MDB’s business operations. What 1MDB did to the money, via multi level of transactions and where the billions of money was spent by bogus companies engaged by 1MDB, were not part of their investigations.
True enough, the Auditor General (NAD) even complained in PAC report itself that 1MDB often times did not submit documents and bank statements for his department to investigate further. Arul Kanda should know this, since he is the boss of 1MDB.
A copy of the agreement for the USD700 million loan between 1MDB PetroSaudi Limited and PetroSaudi Holdings (Cayman) Limited, which was signed by Mr. Tarek Obaid representing both companies, has been submitted by the management of 1MDB but NAD could not confirm it with the original document.
Although the draft of the joint venture agreement has been discussed during the meeting on 18 September 2009, but that too failed be submitted by 1MDB to NAD. – an extract from PAC Report.
And below is the objective of PAC during this whole fiasco, as stated in the report:
The PAC has summoned the Ministry of Finance as a shareholder of 1MDB before the Committee to assess the financial performance and the activities of 1MDB’s Group of Companies since its inception until now to ascertain whether it meets the original objectives of the company’s establishment.
In conclusion, the PAC’s objectives was not to find out whether RM2,600,000 did come from 1MDB. Their objective is to check on the investments made and whether they had complied to good governance. Which, if Arul Kanda had the mental IQ above 20 would have understood that the report is a fine example for gross criminal breach of trust. Yet nobody has been arrested for the loss of billions.
The body which was tasked to investigate the ‘donation’ scandal is MACC, but we all know what happened to their investigation, don’t we?
Working hard to gobble up taxpayers' money and make himself look like a fool
Working hard to gobble up taxpayers’ money and make himself look like a fool
AA2E5896
Itu yang di nyatakan oleh blogger otai Jebat Must Die secara jelas, terang dan berani..! Sumber di jebatmustdie.wordpress.

Cuba pula baca apa yang budin tuliskan ni...

BERBANDING ARUL, KENAPA TIDAK DIBAWA ROSMAH DAN RIZA AZIZ SAMA UNTUK BERKEMPEN?

Berikutan isu 1MDB merupakan salah satu topik dalam masyarakat yang dibimbangi menjejaskan peluang BN memenangi pilihanraya kecil Sungai Besar, BN telah membawa Presiden dan CEO syarikat pelaburan itu, Arul Kanda Kandasamy untuk berkempen sama.

Arul menjadi salah seorang jurucakap dalam majlis wacana isu semasa bersama penjawat awam di Sekolah Menengah Pasir Panjang, Sungai Besar pada pagi Rabu.

Kenapa Arul yang didatangkan ke Sungai Besar? 
Bukankah Najib yang menubuhkan 1MDB lebih wajar berdepan dengan rakyat, manakala Arul hanyalah individu yang dibayar gaji untuk menguruskan syarikat itu sahaja?

Selain itu, jika alasan membawa Arul ialah untuk beliau menjawab dengan lebih jelas berkaitan 1MDB, kenapa tidak dibawa Rosmah Mansor dan anak tiri Najib, Riza Aziz untuk datang berkempen sekali?

Tidakkah bermacam isu berkaitan Rosmah dan pemilikan hartanah mewah oleh Riza Aziz turut sama menjadi perhatian rakyat dan barangkali ingin diketahui kebenarannya oleh penjawat awam?

Pemilikan harta Riza itu juga, menurut media antarabangsa, adalah berpunca daripada wang yang dilencongkan milik 1MDB, maka sudah tentu kehadirannya  amat dinanti-nantikan.

Rosmah, jika dibawa berkempen dan dibenarkan ditanyakan soalan, setidak-tidaknya boleh berterus-terang mengenai jet, berapa jumlah dan isi beg yang dibawanya ke lstanbul baru-baru ini serta bermacam-macam isu yang dikaitkan dengannya selama ini.

Lagi pun berbanding Arul, tentunya lebih ramai yang teruja untuk bertanyakan soalan kepada Rosmah dan Riza. Kalau BN  boleh membawa Arul, kenapa tidak Rosmah dan anaknya?


Cerita tak guna..tembak pun tak kena..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

p.s jumpa hujung bulan..!

292 ulasan:

  1. Toni pua berdebat takut arul ini he.he.he. bererti macai Protun Dan prolimpig dah ketakutan he.he.he

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bola bola.

      Padam
    2. Keputusan rasmi projibon menang dengan mengkalahan prolimpig ia telah memberi terkanan pada kekalahan prokualii.
      Keputusan protun ahli umno sabotal parti telah gagal, kemenangan besar ITU raikan projibon

      Soalan
      mampukah protun mengahsut ahli umno menbenci projibon
      Mampu protun menjatuhkan najib seperti dia menjatuhkan pro geng 4tingkat sehingga leyap geng itu pada pru14 nanti

      Mampukah mahyuddin memperkuatkan team b protun ITU setelah dia hadapi dua secandal menjelang pru14 hanya masa menentukan

      Sila ikuti cerita seterus
      Protun vs projibon vs prokuali vs prolimpig vs proalamak

      Padam
    3. Ahaaa...ada skrip baru lagi ke.

      Skrip team ABCD...tak laku2 lagi?

      Padam
    4. adzzam adzzam APA pendapat anda kekalahan dua kawasan dun protun dan prolimpig pada projibon, ini cukup memalukan protun Dan prolimpig

      Padam
    5. Orang perjuangan tak akan mengenal erti malu, lelah atau kecewa.
      Sekali mereka berjuang,selamanya mereka akan berjuang, walaupun hasilnya mungkin tak dapat atau tak sempat dikecapi bersama pejuang yg lain.
      Sejarah dah membuktikan.
      Lihat saja, Dato Bahaman, Mat Kilau, Rosli Dhobi dll.
      Mereka bukan saja meletak target, harapan tetapi mereka meletak nyawa sendiri sebagai galang ganti perjuangan.

      Begitu juga dgn Tun M.
      Walau setinggi mana junjungan, sanjungan rakyat dan dunia, beliau tetap memilih bersuara demi menyelamatkan rakyat dan negara drpd Regim Najib yg munafik dan korup.

      Pendapat aku BN wajib menang, dgn segala jentera BN dan kerajaan yg digerakkan, mustahil boleh kalah.
      Dgn pelbagai insentif, rasuah politik termasuk paling jijik membabitkan pengajian tinggi, apabila kolej dinaiktaraf menjadi univetsiti, sudah tentu menang pukul curi sudah diduga.

      Apapun, kebebalan barisan pembangkang yg berpecahbelah sebenarnya satu bonus kpd BN.
      Jika, berlaku, pertandingan satu lawan satu, keputusan belum tentu begitu strike.

      Cuma, pendapat aku, Najib perlu berterima kasih kpd Tun kerana jasanya memecahbelahkan PKR dgn sekutu yg lain.
      Umum mengetahui, PKR, dokongan Jijah, menarik diri drpd menyertai DR, kerana Tun enggan berkrompromi dgn isu pembebasan Anwar.
      Kehadiran Tun, dlm rangkaian pembangkang sebenarnya mendatangkan lebih rasa curiga di antara satu sama lain, kerana, mereka barisan pembangkang cuba mempergunakan Tun, tetapi dlm waktu yg sama Tun pula masih berpegang teguh atas prinsip diri dan politiknya.
      Sebagai contoh, Tun enggan menamakan siapa pengganti Najib.
      Beliau juga enggan memasukkan isu pembebasan Anwar dlm DR.
      Begitu juga, isu hudud, Tun masih bertegas menolak hudud PAS.
      Dan, pendapat peribadi aku juga, pengundi2 khususnya rakyat marhaen, sebenarnya berasa serbasalah utk menolak rasuah politik yg dah bersemadi di hati rakyat.
      Kepakaran Najib memasang umpan BR1M, bantuan kpd pekebun, telah menutup kerongkong mereka yg tak sedar telah tersumbat oleh GST, dan tak lama lagi akan bersama2 memikul tanggungjawab melunas hutang 1MDB yg berpuluh2 bilion.

      Padam
    6. "pengundi2 khususnya rakyat marhaen" sebenarnya TIDAK "berasa serbasalah utk menolak rasuah politik yg dah bersemadi di hati rakyat."

      Ramai pengundi itu orang kampong yang main ikut saja, takda kemampuan beli talipon berinternet atau computer. Tak tahu sangat tipu helah, songlap mengsonglap duit 1MDB.

      Tapi itu pun, Jibo kena arahkan Arul Kanda ikut berkempen, melanggar undang undang Pegawai Kerajaan tak boleh aktif dalam politik. Dia Pegawai Kerajaan sebab 1MDB dah di bawah Kementerian Kewangan sepenuh nya.

      Bila PRU14 nanti, depa lebih faham derhaka kpd negara melalui 1MDB itu. Tsunami Cina dan Melayu pulak di masa itu.

      Padam
    7. Bila nak ADA atikal baru, sejak kalah ini macai protun berdiam diri pulak he.he.he

      Padam
    8. Woi admin..ko belum pulih dari senggugut lagi kaa???

      Padam
  2. Najib peduli apa. Dia akan guna segala kuasa. Boleh tolak tepi arahan Ketau Pengarah Jabatan Perkhidmatan Awam. Tak kisah dia Pegawai nombor 3 kekanan nya dalam Perkhidmatan Tadbir & Diplomatik, PTD.

    Najib pegang Ketua Setia Usaha Negara - Pegawai nombor 1 tertinggi dalam PTD. Dia dah pilih yang kuat mengampu dia. Dia lantik bukan Melayu pertama kali dalam sejarah PTD salepas Merdeka. Above the heads of a few Malay Officers more senior. Pastu KSN arah saja apa apa, ikut kehendak Najib.

    Gitu jugak cerita nya dengan Peguam Negara. Panjang cerita.

    Tapi, pendek kata, minta lah pengundi Sg Besar dan K Kangsar jangan undi calon calon Najib esok. Kalau undi, Najib akan naik muka dan tak akan pedulikan sesiapa. Buat apa yang dia suka. RM4.2 bilion masuk ekaun dia, RM1 bilion masuk ekaun bini dia, RM1 bilion masuk ekaun anak tiri dia. Jahanam kita.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukti mana?
      He.he.he.he

      Padam
    2. “Bodoh sangat le kamu tak tahu apa itu bukti, tak mahu google makna nya, keras kepala asyik jeritkan takda bukti apekebenda.

      Ini dia makna bukti:

      Kamus DBP, Bukti: keterangan yang nyata, dalil, saksi, tanda

      bukti = evidence

      Oxford English Dictionary, Evidence:

      1. clearness, obviousness
      2. indication, sign, testimony, facts making for a conclusion
      3. information tending to establish fact, statements, proofs admissible as testimony in court
      4. serve to indicate, attest

      Dari apa yang dah keluar di berita di dalam dan di luar negara sejak meletup nya skandal Najib, dari Hansard atau rekod testimony kapada PAC di Parlimen, kepala hotak kau kalau tak habis habis soalkan bukti. Bodoh, bangang, tongong, bahalul, baghal.

      Aku akan keluarkan komen ini setiap kali kamu keluarkan soal bukti.”

      Padam
    3. 6:56 PTG
      Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti

      Kami tak bukti WSJ Dan sr ITU palsu
      Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti

      Padam
    4. Najis xbersalah itu juga tiada bukti. Palsu

      Padam
    5. He.he.he PAC telah memanggil tiga saksi menyatakan najib tak bersalah
      Dan PAC telah ADA bukti najib tak bersalah

      Jadi APA kau nak cakap sehingga sekarang tun m gagal meyakin kami najib bersalah

      Padam
    6. Sapa nak caya Laporan PAC yang Pengerusi "Cari Makan" nya beri tahu saksi boleh tutup mikrofon kalau tak mahu testimoni nya di masukkan ke dalam rekod Parlimen PAC.

      Jadi yang ngata bagus utk Najib aje le di rekod. Itu pun Jing Projibo ini tak sebut siapa yang kata gitu. Mengarut.

      Padam
    7. Kalau cari makan kenapa Toni pua sangup tandatangan najib tak bersalah di PAC ,dekat luar PAC dia cakap najib bersalah bererti Toni pau cari makan juga ia

      Padam
    8. Bilamasa plk pac kata najis xbersalah?
      Apa psl hasan crk mkn nk delete ayat psl gsl tanpa persetujuan ahli lain?
      Apa psl laporan bank negara psl gsl kena osa?
      Apa special sgt dgn gsl ni?
      Siapa punya gsl ni?
      Apa pasal owner gsl penah naik kapal mewah bersama keluarga najis?
      Apa psl najis kata xkenal owner gsl padahal dia dan keluarga naik satu kapal mewah bersama?

      Padam
    9. He.he.he Naik kapal mewah bersama arab kemudian cakap najib bersalah he.he.he buat lawak bodoh macai prolimpig ini , lupa laporan akuan bank tak akan di dedahkan hanya orang PAC Dan syarikat tahu perkara itu, bagi tahu aku syrikat besar mana nak bagi tahu laporan kowangan mereka pada awam sila cakap ia ,

      kenapa Toni pau boleh tandatangan najib tak bersalah diluar cakap najib bersalah nampak sangat politik macai pembangkang termasuk protun politik cari makan

      Padam
    10. Najis kenal x jho low?
      Kal

      Padam
  3. Pukimak Babi Celaka Buritmak kau bernanah Babi Blogger Sial...

    itu nama baru kau haram jaddah

    Mana Pukimak Bakar Babi daah laama tak komen sial kau Bakar babi..

    Muhyiddin rupa rupanya GIGOLO Besar...Haramjaddah punya anak Pakistan Babi Kau pandai Berlakon yea... jadi alim, tipu orang sana sini, lain pie dok rodok bini orang..Itu RPK kata...tapi masih diam tak berani saman...

    Jadi betol lah tuu Blogger sial Blogger haram jaddah Pukimak Celaka Mak Bapak yang lahir dan kandung kau... Mak Kau Betina Pelacur...

    suka hati aku lah aku suka maki kau blogger sial citer tak betul..

    Madey kutty haramjaddah... Jangan Mampus Dulu Tua Kutuk rasai dulu Kejatuhan Empayar Mahafiraun kau yea Tua Ce;laka

    BalasPadam
    Balasan
    1. APA yang ko merepek nii setann...he.he.he..blog pronajib dah tak laku..lagi kuat maki lagi banyak dpt RM...he.he.he..ITU mohd najib tak berani kempen..terpaksa guna kambing hitam...he.he.he..ProOO00ootTt

      Padam
    2. Alamak, komen aku patut nya di sini keluar di bawah pulak -

      Jing Projibo, screw loose kau dah tanggal ye? Meletup, dari sewel jadi gila kau ye? Kesian.

      Makan pil kau tu sebiji cepat cepat, Jing. Pastu besok kau pigi jumpa doktor specialist kau tuh. Jangan kisah besok hari ngundi PRK S Besar dan K Kangsar. Kau bukan pun layak mengundi. Kali akhir kau nak daftar SPR dapat surat doktor kau, kan.

      Padam
    3. Aiii Nek 6.06.....marah nampak.....tak puasa ke....uzurrrr??

      Jangan marah Nek nanti takot sok nak mati masa nak habis nyawa mulut tu nyumpah seranah je. Takot nanti Nek mati dalam sial pulak.

      Padam
  4. Anon 6.06 ptg. Semoga Allah melembutkan hatimu agar tidak memaki sembrono. Kasihkan lah ayah dan bonda kamu yang membesarkan kamu dengan didikan yang baik. Andai kamu org Islam...di didik dengan didikan agama. Kalau ibu mu mendengar makian kamu itu....kasihani lah ibu....Oh Ibu....

    Saya doakan kamu di beri hidayah dan mendapat keampunan Allah hendakNya jika kamu seorang muslim.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia takda didikan dan bimbingan pun, Bang. Kalau ada, takkan biadap kangjor mcm gitu.

      Padam
  5. Jing Projibo, screw loose kau dah tanggal ye? Meleutup dari sewel jadi gila kau ye? Kesian.

    Makan pil kau tu sebiji cepat cepat, Jing. Pastu besok kau pigi jumpa doktor specialist kau tuh. Jangan kisah besok hari ngundi PRK S Besar dan K Kangsar. Kau bukan pun layak mengundi. Kali akhir kau nak daftar SPR dapat surat doktor kau, kan.

    BalasPadam
  6. cucu tok selampit17 Jun 2016 6:29 PTG

    Saya sokong dr mahathir, anda bagaimana.? Ok?

    BalasPadam
  7. Ok, sekarang kita jangan pedulikan anjing gila tu nak distract attention kita lagi.

    Aku nak cakap:

    Najib bukan kambing hitam lagi dah. Dah naik ke taraf badak sumbu. Main sodok aje apa dia suka. Tak pedulikan siapa atau apa.

    Bukan dia tak tahu peraturan dan undang undang. Kalau dah terdesak dek 1MDB yang tak habis habis orang cakap di kempen PRK itu pun, awak sebagai PM patut ada decorum and decency ler. Jangan biorkan Pegawai Kerajaan ambik bahagian dalam politik.

    1MDB kepunyaan Kementerian Kewangan, setaf nya walau on contract dan gaji besar pun, ada lah Pegawai Kerajaan.

    Padan lah ada orang kata emak dia pun ada kata Najib tu tak bagus jadi PM.

    BalasPadam
  8. Yang dakwa rm2.6b tu duit 1mdb, mana buktinya? Bleh tolong tunjuk? Setakat sampai hari ni cuma dakwaan dari sumber tak bernama. Sprm dah sahkan berjumpa dengan penderma. Menteri luar arab saudi sendri sahkan perkara derma terbabit. Najib siap boleh jumpa raja saudi lepas tu. Kalau perkara ni cover up atau menipu, mau juga raja saudi tu lempang najib.

    Kalau setakat sumber tanpa nama, apa pun boleh tuduh. Yang penting kalau nak sabitkan kesalahan perlu ada bukti. Bukan setakat tulisan kertas dengan fakta yg datangnya dari auta.

    BalasPadam
    Balasan
    1. “Bodoh sangat le kamu tak tahu apa itu bukti, tak mahu google makna nya, keras kepala asyik jeritkan takda bukti apekebenda.

      Ini dia makna bukti:

      Kamus DBP, Bukti: keterangan yang nyata, dalil, saksi, tanda

      bukti = evidence

      Oxford English Dictionary, Evidence:

      1. clearness, obviousness
      2. indication, sign, testimony, facts making for a conclusion
      3. information tending to establish fact, statements, proofs admissible as testimony in court
      4. serve to indicate, attest

      Dari apa yang dah keluar di berita di dalam dan di luar negara sejak meletup nya skandal Najib, dari Hansard atau rekod testimony kapada PAC di Parlimen, kepala hotak kau kalau tak habis habis soalkan bukti. Bodoh, bangang, tongong, bahalul, baghal.

      Aku akan keluarkan komen ini setiap kali kamu keluarkan soal bukti.”

      Padam
    2. Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti

      Kami tak nak bukti WSJ Dan sr ITU palsu
      Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti
      Mana bukti

      Padam
    3. Bebal ni, kalau betul Najib berani, tunjuklah bukti2 dokumen duit2 tu masuk ke acc dia.
      Tunjuk bukti jugak, dokumen2 yg mengatakan duit dah dipulangkan.

      Takat2 pongpang2 Apandi tak tunjuk bukti, sampai mati rakyat tak percaya.
      Baca balik semua kronologi isu 2.6b dan 1MDB, adakah rakyat bertanya atau menuduh?

      Apa punya bangang, rakyat bertanya mana bukti utk membuktikan Najib jujur dan amanah, dipusing balik tanya kpd org yg menyoal.

      Padam
    4. Rahsia syrikat orang tunjuk ke? CAI adzzam adzzam
      Bagi tahu aku syrikat besar mana dunia ini tunjuk rahsia mereka pada pada masyarakat awam ia bakan menjejaskan pelaburan mereka contoh mereka melabur di amerika rahsia ini ketahu oleh persaing mereka Dan mereka sabotage dengan melabur bidang sama, kalau syrikat kerajaan lagi teruk di sabotage dengan pembangkang meburuk pelaburan di buat oleh kerajaan, contohlah syrikat th nak melabur di amerika kemudian ADA ahli politik memburukan syrikat th sampai th tak jadi melabur di amerika itu,

      Belajarlah APA maksud rahsia syrikat itu.
      Aku Tanya ini dap dedah ke pelaburan syrikat dap Penang di makan rasuah itu, walau ADA syrikat dap makan rasuah Dan ADA mereka tak makan rasuah, pasti lindungi rahsia syrikat supaya Tak ada orang ketahui pelaburan mereka itu

      Sebab itu dia hanya disiasat oleh PAC Dan PAC tak akan mendedah pelaburan mereka.

      Padam
  9. Ayuh pengundi sg besar dan k.kangsar,

    Lakukan tanggungjawab anda demi masa depan anak2 serta alif ba ta! Pastikan pangkah calon parti amanah!

    Jika umno beri hadiah, terimalah dan ucapkan terimakasih!

    Jika umno beri wang tunai dengan syarat pangkah bn terimalah, ambil, tangkap gambar sebagai bukti, pastu padam seterusnya pangkah calon parti amanah maupun calon bebas!

    Jika sayangkan umno, tetapi benci najib, atau parti lawan, dua perkara boleh dilakukan samada pertama jangan keluar mengundi ataupun kedua rosakkan kertas undi dengan menulis "najib korup"!

    Ini sahaja caranya untuk kita rakyat menunjukkan bantahan kita sebagai rakyat terhadap pentadbiran najib yg korup zalim dan menganaiya rakyat!

    Tidak kira menang atau kalah PRK ini, perjuangan masih tetap diteruskan, sehingga najib letak jawatan, dihadap dan diadili di mahkamah!

    BalasPadam
  10. Ayuh pengundi sg besar dan k.kangsar,

    Lakukan tanggungjawab anda demi masa depan anak2 serta alif ba ta! Pastikan pangkah calon parti amanah!

    Jika umno beri hadiah, terimalah dan ucapkan terimakasih!

    Jika umno beri wang tunai dengan syarat pangkah bn terimalah, ambil, tangkap gambar sebagai bukti, pastu padam seterusnya pangkah calon parti amanah maupun calon bebas!

    Jika sayangkan umno, tetapi benci najib, atau parti lawan, dua perkara boleh dilakukan samada pertama jangan keluar mengundi ataupun kedua rosakkan kertas undi dengan menulis "najib korup"!

    Ini sahaja caranya untuk kita rakyat menunjukkan bantahan kita sebagai rakyat terhadap pentadbiran najib yg korup zalim dan menganaiya rakyat!

    Tidak kira menang atau kalah PRK ini, perjuangan masih tetap diteruskan, sehingga najib letak jawatan, dihadap dan diadili di mahkamah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya sokong kuat apa sdr kata itu.

      Padam
    2. Kalau gagal di ganti siapa kecewa protun Dan prolimpig

      Padam
  11. Arul Kanda boleh memberi penerangan di seminar ke ape. Tapi bukan di masa kempen pilihan raya. Itu makna nya mengambil bahagian dalam politik yang terang terang melanggar arahan khas Ketua Pengarah Jabatan Perkidmatan Awam 3.1 dan 3.3 di surat nya itu.

    Tapi tindakan tidak akan di ambil di atas nya. Kalau Ketua Pengarah Jabatan Perkhidmatan Awam nak ambil tindakan pun, gamak nya tak di pedulikan dek Ketua Setiausaha Kementerian Kewangan yang sekarang jadi boss Arul. KSUKK itu lebih kanan dari KP, JPA.

    Kalau di ambil tindakan dek KSUKK pun, mesti di rujuk kpd Ketua Setiausaha Negara yang mengampu Najib amat sangat, kalau tak, dia tak di lantik ke jawatan itu sebab dia bukan Melayu dan tak paling kanan.

    Jadi, bolak balik, tak akan ke mana. Perlu Najib di ganti jika mahukan kedaan begitu bertukar. Mengalahkan ke dua dua calon Najib di PRK esok boleh memberi tekanan supaya Najib di ganti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. He.he.he ADA persoalan ditanya pada macai protun dan prolimpig

      ADA ke bendera bn
      ADA ke calon bn dekat mesyuarat ITU
      Ada ke arul pakai baju bn
      Ada ke arul serah tampelat bn
      Ada ke arul sebut dasar bn dekat situ

      Arul bekas perguam dia tahu apa yg cakapkan Dan dia tak langgar pun undang2 penjawat awan

      Sila jawab persoalan ini

      Padam
    2. jANGAN ASYIK BANGANG, JIN PROJIBO 929.

      SEMUA ORANG TAHU BAHAWA ITU SEBAHAGAIN DARI KEMPEN POLITIK PRK ITU.

      JANGAN COBA NAK TEGAKKAN BENANG BASAH YANG DAH DI LENDIRKAN DEK JIBO. KO TAK JIJIK PEGANG PUN KE?

      Padam
    3. Gagal jawab solan aku bagi he.he.he.he
      Cuba baca peraturan pegawai awam di sedian blog protun sendiri he.he.he

      Sila jawab soalan aku ini?
      Arul ada ke naikan bendera bn
      ADA ke calon bn dekat mesyuarat ITU
      Ada ke arul pakai baju bn
      Ada ke arul serah tampelat bn
      Ada ke arul sebut dasar bn dekat situ

      Semua tak di lakukan oleh arul itu dalam majis itu he.he.he
      Kalau macai sendiri gagal jawab soalan, buat malu je he.he.he.he

      Padam
  12. Esok ton momok tekan butang panik bila calon pluralist/syiah/komunis hilang wang pertaruhan atau cuma dapat 1/3 dari jumlah undi.... masa tu ton momok tau deklrasi momok pembohong suka alih tiang goll... sembab bukan sebarang sembab ada duit masyukkk bini orang pun balunn... calon PAN ilang wang deposit..... kikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pasal balun pompuan, tau saje le sapa yg terer - Altantuya kau tak pernah dengor citer?

      Padam
  13. Mahyudin telah menghadapi scandal Bini orang dengan Bini kedua dia

    Soalan
    Mampukah tun m pertahankan mahyuddin ITU
    Mampukah tun m menjadikan mahyuddin ITU PM
    Mampukah tun m kekalKan kuasa mahyuddin pada team b
    Mampukah tun m menjadikan anak PM seperti ideologi dia mahukan nepostism utara yg dia belajar Dari Korean utara

    Mulai hari ini fomat baru akan keluar team a Dan team b

    Projibon vs protun vs prolimpig vs proalamak vs prokuali

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maka Jing ProJibo pun terus mengarut le. Tonjolkan apa RPK Malaysia Today kata. RPK membohong sebab nakkan dapat balik Malaysia tak kena gari di KLIA. Dia ada Waran Tangkap di atas kepala dia.

      Sapa nak percaya apa dia cakap? Dulu sokong Anwar Al Jub. Cakap mcm Yahudi (bapak dia omputih) kena dakwa, tapi cabut lari ke England. Dah rindu nak mampos nak balik Malaysia sebagai orang bebas. Padan muka.

      Padam
  14. Entry sebelum ni putrabatuapi ada posting pasal mahkamah londin nak saman 1mdb... dah saman ka
    Belum..? Bila tarik saman..? Nama najib ada dkm saman tu tak..? Yg pelik belum saman blog putrabatuapi dah terkinja kinja buat fitnah... siap bagi kesimpulan lagi 1mdb kalah saman tu... tapi saman pun tak kuar lagi... kikiki... biasa la berita mesti kena hot sensation.. baru tokong/boboi bayar 20k tiap bulan.. yg penting anak bini tak miss soruu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Daripada kau twist dan spin, baik kau gentel bola kau le, Yob.

      Boss kau Najib tak berani pun saman SR, WSJ, NYT dll hingga sekarang. Takut banyak tembelang lain keluar bila bicara di mahkamah.

      Padam
  15. Jing Projibo melompat lompat menyalak malam tadi sampai pukul 12.15 pagi. Orang dah tidur, dia menyalak lagi. Begitu lah tabiat buruk anjing pemakan dedak Najib.

    Dia jadi Resident Projibo di sini. Sekor dia saja. Masuk kekadang pakai nama lain, kekadang pakai nada dan kata kata lain. Malam tadi tak pakai istilah Fly Kite, atau huruf besar ADA, ITU, dll. Coba menegakkan benang basah yang di lendirkan Najib.

    Kesian dia kung kung kung kung ............

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Cari duit raya tu.. setiap komwn dapat dedak. Ingat free ka?
      Dan duit dedak tu lah dia bg makan anak bini.

      Padam
  16. Parti politik tak boleh berkempen lagi sejak pukul 12 tengah malam tadi. Jing Projibo tak kempen, ha nya kung kung kung aje.

    Tapi kita masih boleh kempen sampai keputusan PRK di keluarkan. Namun selepas itu pun masih boleh kempen supaya Najib di gantikan. Kita kempen sehingga Najib tak lagi PM.

    Tak boleh benarkan dia terus memimpin. Jahanam negara di buat nya. Bukan dia saja boros, jugak bini dia. Gila, sewa jet pergi Turkey masakan Presiden Indonesia Joko dengan isteri nya naik penerbangan biasa masa pergi Spore. Naik Economy Class pulak nya. Beratur sama dengan penumpang lain di Jakarta airport. Google lah kalau nak tahu lanjut.

    Tapi bila Najib bikin 1MDB terhutang RM53 billion, sekarang IPIC tuntut pulak RM26 bilion, tanah 500 ekar bekas Lapangan Terbang Antarabangsa Sg Besi tak tau apa jadi nya, RM4.2 bilion masuk ekaun dia, RM1 bilion masuk ekaun bini dia, RM1 bilion masuk ekaun anak tiri dia, dah amat nyata lah Najib tak boleh di benarkan merintah lagi. Jahanam negara di buat nya.

    Jadi, pengundi di Sg Besar dan Kuala Kangsar di minta jangan undi calon calon Najib hari ini. Kalau dia kalah, akan menjadi tekanan supaya UMNO gantikan dia.

    BalasPadam
  17. Kepada pengundi2 sg besar dan k.kangsar jangan persia siakan undi anda.

    Undi anda menentukan masa depan anak2, agama bangsa dan tanahair.

    Adakah kita mahu melihat seorang yg korup, tidak jujur dan tidak amanah sebagai pemimpin kita?

    Adakah kita mengundi kerana pemberian pelbagai habuan seperti brim dan wang tunai?

    Tidakkah kita terfikir apabila dan jika calon amanah dipilih, semua pemberian ini tetap sama? diterima? malahan lebih baik apabila najib ditukar?

    Tidak kah kita terfikir pemberian pelbagai hadiah lahir dari undi rakyat?

    Sejak bila umno beri habuan, maka wajib kita undi najib?

    Tidak luak sedikitpun kekuasaan umno dan bn memerintah jika kita memilih calon parti amanah.

    Tidak luak sedikit pun kita undi parti amanah malahan lebih besar pahalanya, lebih lebih lagi pada bulan ramadhan yg mulia ini.

    Terbaru tajudin pencacai najib memberi pelbagai barangan elektrik kepada pengundi2 k.kangsar, ambil dan terimalah, ucapkan terimakasih.

    Jika najib cash is king beri duit ambil dan terimalah, ucapkan terimakasih, dipusat mengundi pangkah umno kemudian ambil gambar sebagai bukti, selepas gambar bukti diambil, padamkan pangkah umno, seterusnya, sebaliknya, pangkah pula parti amanah!!!

    Kami merayu kepada pengundi k.kangsar dan sg besar jangan undi parti najib sebaliknya undilah calon parti amanah.

    Menang atau kalah perjuangan ini kami tetap akan teruskan sehinggalah najib didakwa seterusnya diadili dan dihadapkan ke mahkamah.

    Amar maaruf nahi mungkar, perjuangkan yang Hak buang yang Batil!!!

    BalasPadam
  18. Ini fakta dan nyata,

    1.Dalam akaun peribadi najib ada 4 billion.

    2.rosmah terima habuan 1 billion manakala kapalterbang milik kerajaan dan rakyat disalahgunakan dan diseleweng.

    3.anak tiri najib pula terima habuan lebih 1 billion untuk bikin filem lucah sehinggakan tidak dibenarkan ditayangkan dipawagam negara ini.

    Apa pula rakyat dapat?

    Terpaksa bayar hutang berpuluh puluh billion selama berpuluh puluh tahun lamanya hasil perbuatan najib.

    BalasPadam

  19. Kempen PM Najib di PRK sg. Besar, Selangor.
    " saya menyeru semua rakyat keluar mengundi pada hari mengundi nanti dan pastikan parti pembangkang kalah teruk. "
    Sekalian yg hadir bersorak dgn gemuruh sekali.
    PM Najib sungguh gumbira.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu yang kau cakap le, Jing Projibo, yang sabenar nya tak ramai bersorak dan tak gemuruh.

      Yang hadir ramai yang ikut ikut saja, dalam hati tau Najib sebabkan 1MDB terhutang RM53 bilion, IPIC sedang tuntut RM26 bilion, semua nya jadi beban rakyat.

      Dahtu, RM4.2 bilion di songlap masuk ekaun bank dia, RM1 bilion masuk ekaun bini dia, RM1 bilion masuk ekaun anak tiri dia.

      Padam
    2. Hahahaha..tapiii..pembangkang selangor adalah BN...hahaha

      Padam
    3. Pembangkang di selangor adalah BN..hehe...

      Padam
    4. Sambungan citer najib tadi..


      Noh Omar mencuit Najib dan berbisik "Boss ni kat Selangor, kita lah pembangkang."

      Padam
  20. Ahmad Maslan said in Sg Besar he expected a lower turnout of Chinese voters compared to GE13.

    "That time, they wanted to topple the government. Now the government will not change. I propose that they don't need to come back and vote. I hope they take up my proposal," he said.

    BalasPadam
  21. Cai momok nk sedap kan hati... jangan undi calon BN kah kah kah .. fakta PRU dulu undi cino india solid pada PAS melayu hampir 30 solid ke PAS... tapi BN tetap jadi pemanang walau majoriti tipis.... kah kah caii cai sekelian dulu PAN tak ujud .... skg PAN dah ada undi PAS sah pecah 2... undi melayu insyallah solid pada BN ... cino mungkin 20 ke 30% pun dah pecah sbb perangai tokong org cino pun dah rasa kena tipu... kah kah biarkan momok dengan labu labi nya...kah kah kah.... keputusan x rasmi mungkin kul 7 masa nk buka puasa.... momok dan cai cai momok tak lalu makan buka puasa... kikikiki... kang kul 7 baca blog putrabatuapi.... mesti dia cakap 40.67 juta bangla dah diimport ke skincan dan k kangsar bantu menangkan calon BN.... kah kah kah...tungguuuu buka kang cai cai momok sekelian.... ahakss

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sudah2 la tu ..berapa banyak lagi nak bagi makan anak branak dengan duit dok menghina/mengutuk orang..dibulan baik ni elok2 la bermuhasabah diri,,tengok kembali kedalam diri sendiri apa yang ko buat ni betul kee..

      Padam
  22. Kah kah calon PAN di kuale kangsor ... datang sorang2... dah la tak undi... pengundi luor yeoppp... sian mana momok.? Lks.. lge... atau pemimpin yg lain... tekintang kanting telor sorang2 yeoppp... nnpk mau ilang deposit.... kah kah sian yeop... sediih bebenorrr.... kikikiki

    BalasPadam
  23. Dari keputusan kedua-dua PRK SB & KK, rasa-rasanya mau MOMOK MADER dan kuncu-kuncunya LARI KEHUTAN tubuhkan gerombolan komunis Melayu Baru menentang KERAJAAN DEMOKRASI Malaysia.

    Ikut DAPigs berdemo Bersih #5 pun takkan ada makne, pasal Najib takkan 'goyang' sikit pun dgn tohmahan palsu yg dah basi.

    Apa pun diucapkan Selamat Berpuasa pada Momok Mader dan harap jgn nangis2 dan merajuk dibulan yg penuh keberkatan ini.

    BalasPadam
  24. Aku tetap percaya ada berlaku penipuan. Dulu masa rakyat tak marah dgn BN, majoriti ratus je. Sekarang ni, dgn berbagai isu yg kronik, majoriti jadi ribuan. Mungkin ada yg bayar petugas yg menjaga tong2 undi dan seangkatannya. Kalau dulu tong ditukar masa blackout.

    Pengalaman masa buat part time kira borang undi pemilihan ketua cawangan dah cukup buat aku tak percaya. Ada tong yg disuruh kira dan ada pula tong yg ditolak dan hilang sekelip mata.

    Berserah je pada Allah. Semuga penipuan ini akan tersingkap dan memakan diri satu hari nanti...amin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tuduhan penipuan ini kita kena tunggu PENGESAHAN 'dari sumber yg dipercayai' atau 'dari mrk yg mempunyai sumber yg boleh dipercayai' WSJ baru kita boleh terima sbg satu kebenaran yg hakiki.

      Manalah tau kali ini krn kita tidak dengar ada blackout berlaku, mungkin tong undi ditukar semasa 'whiteout' pulak.

      Harap ANC 'tt'kan bayaran secepat mungkin ke WSJ supaya pengesahan dapat dilakukan dgn segera.

      Padam
    2. Kalau takda blackout masa hitung tong undi, ada blackout internet Protun yang gigih beri penerangan kpd pengundi. Tak dapat nak hantar wassap atau sms pun di hari mengundi, di buat politik kotor Jibo.

      Padam
    3. kalo beli data internet RM1/sehari manalah nak hantar wassup 24 jam, tak cukup le ...

      momok tak bagi dedak lebih sikit ke, atau mmg takde terima dedak krn mamak kerala tua kedekut?

      Padam
    4. Waaah, mengeji orang kampong dan lain lain yang pendapatan rendah yang takda duit ye?

      Tunggu le kau di laknati depa dan Allah di PRU14.

      Padam
    5. dah takde duit buat cara takde duit, berjimatlah. mengapa sibuk memanjangkan fitnah ...

      takyahlah kau nak laknat2 org pulak, Allah yg lebih tau ...

      Padam
  25. Berita terkini
    tun momok tumpah darah... doktor nasihat jangan makan nasi... doktor ckp nasik dah jadi bubur.. assmin lepas berbuka puasa terus dikejar ke hospital sbb dia berak berak darah selepas makan bubur... assmin bukan keracunan makanan... doktor yg merawatnya menyatakan jawatan assmin sbgai MB Selangork yg paling singkat dlm sejarah MB Selangork selepas keputusan PRK sg besar.... kah kah macai momok dan blog putrabatuapi pun muntah darah dan berak darah sekaligus bila keputusan prk diumumkan sbb bayaran 20k ditarikbalik.... kikikiki...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko pon jangan makan nasik. Ko makan dedak jer. Itu makanan terbaik yang sesuai untuk ko. Kenyang sampai tak nampak jalan pastu mampos tengah jalan.

      Padam
    2. Momok salah tuang dedak, mungkin dah expired atau gred paling murah atau tak cukup dedak utk pengundi2 PH, sbb tu kalah dikedua2 PRK.

      Kesian Boboi bucuk kepala kilat licin, tak dapat didodoikan dibuaian PM. #HarapanKecewa.

      Padam
    3. Jibo kasi macam macam cara korapsi, termasuk beras sekampit. Tapi ko sorang Projibo yang terus dapat dedak aje jugak.

      Sebab bodoh benar tak dapat cari fakta dan hujah membantu Jibo, yang boleh bikin orang caya si Jibo. Yang menang tu bukan Najib. Gambar dia sekeping pun tak keluor di PRK itu.

      Padam
    4. sekeping tak keluor gambar, prk menang bergaya.

      kalo keluor gambar, org protun dan ph semua jadi gila ...

      Padam
  26. Laporan terkini
    boboi dikejarkan ke hospital setelah termakan dedak bubur yg diberikan momok... lintas lansung dari spital keadaan boboi kritikal... sering meracau racau dan cakap sorang sorang.... trtaoi doktor mengesahkan bukan bubur dedak yang diberi momok .... krjadian trsebut setelah TV3 dan Utusan Malaysia mrnyiarkan kemenangan bergaya BN di PRK slangor dan perak... boboi dilaporkan masih kritikal dan tidak srabil..... siannn dier... sekian lapuran lintas langsung dari spital kuala lumpur...

    BalasPadam
  27. Setau kita semua...yang masuk hospital tak keluar2 lagi..MB pilihan Najib tu....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu. Apa jadi nya dia? Dia masih nak tidur selalu di upacara yang dia tak bercakap ke?

      Padam
  28. Berita terkini: seorang lelaki Yg dikenali sebagai Flykite bin N.Tempoyak didapati meracau2 diblog sejak mlm tadi.sebelum itu, lelaki yg sama didapati merayau2 sekitar lorong Hj taib. Orang ramai memberitahu pihak berkuasa lelaki tsbt memakan najis anjing yg dikutip tepi jalan sambil melolong2. Lelaki itu lari apabila sekumpulan peniaga berhampiran memancut air kearahnya. Orang ramai dinasihatkan menjauhi lelaki ini atau memberitahu pihak berkuasa jika terlihat kelibatnya. Untuk makluman, lelaki ini tidak berbangsa ( tidak diketahui), umur: sentiasa 6 tahun, jantina (dua alam), Tinggi: 4' 3", berat: 120 kg, berat otak: 0.02 grams, kulit: ular sawo matang, tanda2 ditubuh badan: mulut senget ke Kiri( terlalu kuat mencarut). Orang ramai diminta menghubungi Pusat perlindungan haiwan liar tel 03-0030021001 ext (unit anjing gila) jika terlihat kelibat lelaki ini. Sumber:CNN (cai najib news).

    BalasPadam
    Balasan
    1. WSJ dah sahkan ke atau belum kesahihan ceritera rakyat Madey ni?

      Kalau belum, baik bagitau Madey cepat2 'tt'kan bayaran penyiaran berita dgn sefera.

      Padam
    2. Jibo dah arahkan loyar dia saman WSJ, SR, NYT dll ke?

      Ke takda bola, takut keluor lagi bermacam pekung busuk menaus bila bicara di mahkamah.

      Padam
    3. Moral of the story is: Jangan bikin banyak sangat pekong.

      Atau suruh Jing Projibo sekor ni jangan bising sangat bila pekong yang ada itu amat busuk.

      Padam
    4. Yg dah jadi pekong tu Madey Mamak Kerala, berserta dgn pentaksub penjilat buah pelirnya dan kepala botak anaknya boboi.

      Madey dah jatuh ketahap PARIAH dikalangan org2 Melayu. Terimalah hakikat ....

      Padam
    5. Ko dah jilat ke buah pelir Jibo? Sedap ke?

      Tapi yang dah jatuh ke tahap BUGIS LANUN di kalangan org2 Melayu, amacam?

      Ko jilat le bola dia lagi, ok?

      Padam
    6. Buah pelir Mamak Kutty mcm mana pulak rasanya? Sedap ke?

      Ko jilat le bola dia lagi, ok?

      Padam
  29. Megah lah kamu Jing Projibo. Puas lah kamu. Bongkak lah kamu. Gloating lah kamu. Donald Trump pun jadi Presiden US lah di hujung tahun. Dia tak mahu Muslim masuk US. Entah entah boss kamu pun tersangkut di jalan ke sana. Sebelom sampai Hawai. Bershopping berjuta Ringgit lah bini dia. Di lautan sabelom sampai Hawai.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Berapa pulak 'bini boss kamu' belanja kali ini dilautan sblm sampai Hawai.

      Sudah dibuat pengesahan dgn WSJ ke berita fitnah terbaru ni? Kalau tak keluar WSJ berita tu tak sahih tau ..

      Padam
    2. Jangan takut, ada Australia Broadcasting Corporation, Reuters dll sebagai punca, depa tu bukan Yahudi.

      Menteri MCMC kamu macam mana? Najib dah rasa besor sekarang (tak caya tanya FLOM) tak mahu sue WSJ etc punya. Tapi dia dah tugaskan Menteri itu untuk buat kerja gitu, kan.

      Padam
    3. org bebal undang2 begitulah bagi komen. Apa yg dia tulis pun dia tak faham dari segi undang2.

      Politik tahap longkang anutan momok mader kerala skrg ..

      Padam
    4. Kepala hotak cakap tak faham dari segi undang2. Kamu dah kena di kata bodoh, tongong, bahalul dsb nya sebab tak tahu apa makna bukti dan tak mahu semak Kamus atau dictionary.

      Aku rasa kalau kau cakap lagi begitu kau akan kena maki lagi wahai penangkat bola si Bugis Lanun.

      Padam
    5. 8:05 ptg marah? mengapa? pasal parti 'nyamuk aedes' PH (Penyakit Hati) kalah kedua2 PRK ke?

      Laaa, cuba kau maki betul2 kaw, endak jugak kita baca mcm mana bunyinya. Tau lah ko dah takde modal nak tulis sbb parti 'nyamuk aedes' PH dah kalah. Kesian jugak ko ye?

      Baik2 jaga kesihatan, jgn dapat darah tinggi, sakit jantung pulak ye !!! Pastikan bekalan ubat mencukupi ye ... cian ko ...

      Padam
    6. Tak marah tuh. Kalau marah, engaku dah mamposs di sumpah di laknat di maki hingga tersungkur di kaki bini.

      Ngapa bini? Sebab jenis kau memang menderakan bini, tak tidur malam, asyik coba menegakkan benang basah yang penuh lendir Jibo.

      Tapi kau setakat coba aje. Tak boleh jaya punya. Lihat le di PRU14 nanti.

      Padam
    7. Tak payah tunggu PRU14. Nama 'protun' tu dah nak jadi sejarah dah ...

      Tak sedar lagi ke?

      Padam
  30. Woi admin putra..kenapa semyap pagi ni.mana entri terbaru?? Ko kena senggugut ker?? Hahaha
    ..padan mula.ptuihhh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salah satu aje kemungkinan yg terjadi pd Putra Merdeka ni .. sama ada dia -

      1. terus jadi HAMBA ABDI Madey pasal gagal sama2 jayakan rancangan rampasan kuasa, dedak dah tabuh berkontena, atau

      2. tengah cuba nak MERDEKA kan diri apabila baru tersedar Madey kerepot dah perhambakan dia selama ni ..

      kita tunggu dan lihat ...

      Padam
    2. Tak hamba, tak makan dedak pun, tak macam korang.

      Kau dapat duit sebab dah menang? Dulu Shahrir KBU Johor Bahru dapat RM1 juta, Mat maslan KBU Potian dapat RM2 juta. Kau ada dapat dua posen?

      Malu le, ada Cash Is King dapat berbilion Ringgit, kau dapat berposen aje. Betul, lebih dari harga dedak kau.

      Padam
    3. Yg patut rasa malu skrg adalah Momok Madey (dan kuncu2nya yg bodoh sengal) yg tak dapat terima kenyataan bahawa org Melayu dah pandang Momok Madey dah tak relevan lagi dlm politik Malaysia. Buatlah apa pun takde sape pun yg peduli, dan TAK MENDATANGKAN APA2 KESAN PUN.

      Dia dah jadikan dirinya ahli politik tahap longkang pembawaan pembangkang.

      Padam
    4. Yang patut rasa berdosa sekarang ia lah yang bikin 1MDB terhutang RM53 bilion, RM4.2 bilion masuk ekaun dia, masuk ekaun bini dan anak tiri dia tiap seorang RM1 bilion.

      Dan kamu semua yang menghalalkan tindakan begitu, membeban rakyat dengan hutang begitu banyak yang sekarang akan di tambah RM26 bilion IPIC tuntut di London.

      Tiada maaf bagi mu sekelian.

      Padam
    5. siapa yg kena mintak maaf?
      org yg mengtohmahlah sepatutnya yg mintak maaf,
      bukan org yg diburuk2kan.
      tang itu pun tak paham.

      kafir ke ko ni?
      atau melayu moden berfahaman mcm org kafir?
      melayu Islam moden sesangat le tu,
      bangga gila skrg ni golongan melayu liberal ...

      Padam
    6. Kenapa aku punya komen ini pergi kebawah, tak di bawah koemn Jing Projibo 8:59 PTG?

      Bodoh lagi kau Jing Projibo 8:59 PTG. Kalau yang di tohmah dah beri penerangan yang boleh di terima rakyat, lain lah. Ini main nafikan saja, ngata WSJ tak kasi nama punca malumat.

      Apa bangang nya kau tak tahu dah hampir beratus tahun akhbar2 dan pemberita2 melindungi punca maalumat sensitif mereka dengan cara begitu. Dah begitu lama pun cara itu di terima di merata dunia kau tak tahu? Duduk di gua mana engkau?

      Padam
    7. Jing protun.

      Kalo ko sakit takyahlah nyalak. Rehatlah.

      Mata pun dah kabor tu, tarikh pun dah tak tau nak beza ... ambik ubat ikut sukatan ye !!!

      Aku sakit perut ni menahan tawa taau ....

      Padam
  31. Sombong sungguh anak2 kapal lanun layar dikembang, sauh dilabuhkan.
    Menang pun dgn memberi rasuah.
    Tunggu saja....Allah belum izinkan lg.
    Usaha dah bermacam macam.
    Takpe kena redha.
    Ingat Allah maha adil lg mengetahui.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baru ingat ADA nya Allah atau apa?

      Mengtohmah, menfitnah, memburukkan org lain (termasuk dlm bulan puasa) mcm nak rak, tak ingat pulak adanya Allah.

      Tau pun Allah tu Maha Adil dan Maha Mengetahui ye ...

      Padam
    2. Yang mengsonglap RM4.2 bilion masuk ekaun dia, RM1 bilion masuk ekaun bini dia, RM1 bilion masuk ekaun anak tiri dia lansung tak ingatkan Allah kot.

      Takda rasa segan, malu, bersalah, takda bertanggung jawab pun.

      Amat bodoh dan kiparat mengata WSJ tak namakan punca jadi mereka boleh ambik wang itu.

      Satu masa nanti ALLAH akan membalas nya. Ameen.

      Padam
    3. Mmg semua org dah tau, punca WSJ dapat berita adalah dari ANC ketua mafianya MAMAK MOMOK MADER KERALA.

      WSJ aje yg tulis 'dari sumber2 yg dipercayai'. Rakyat Malaysia kebanyakannya satu ayat pun tak percaya apa yg WSJ tulis, hanya pengikut mengong Mamak Kerala aje yg percaya.

      Sbb dgn citer merepek tu lah Allah balas pada Mamak Kerala, harapannya PH menang kalahkan BN tak berlaku, malah BN pulak yg menang bergaya. Dia ingat apa dia cakap tu power, rupanya Allah Yg Maha Berkuasa atas segala kehendakNya.

      Padam
    4. Mengarut le kamu Jing Projibo 454 PG. Kalau "Rakyat Malaysia kebanyakannya satu ayat pun tak percaya apa yg WSJ tulis," apasal Jibo arahkan Arul Kanda pergi berkempen di PRK itu?

      Melanggar peraturan Pegawai Kerajaan tak boleh ambil bahagian dlm politik. Dia Pegawai Kerajaan bila 1MDB di ambil alih sepenuhnya dek Kementerian Kewangan.

      Jangan lupa, balasan Allah kpd Jibo akan datang tak lama lagi. Merana dia bila Allah membalas nya. Ramai rakyat sembahyang hajat. Dulu setaf SPRM sembahyang hajat, di makbulkan Allah - pegawai2 tinggi depa tak jadi di tukar kerja ke tempat lain serta merta. Jangan tak indah kuasa Tuhan.

      Padam
    5. Bodoh lagi kau Jing Projibo 8:59 PTG. Kalau yang di tohmah dah beri penerangan yang boleh di terima rakyat, lain lah. Ini main nafikan saja, ngata WSJ tak kasi nama punca malumat.

      Apa bangang nya kau tak tahu dah hampir beratus tahun akhbar2 dan pemberita2 melindungi punca maalumat sensitif mereka dengan cara begitu. Dah begitu lama pun cara itu di terima di merata dunia kau tak tahu? Duduk di gua mana engkau?

      Padam
    6. Pada aku kalu bandinglah antara protun dan projib, yg mana lebih BODOH ...

      Tentulah protun lebih bodoh, pasal ikut org yg kalah.

      Yg ikut org yg menang tentulah kalu tak bijak pun bodohnya tidaklah bertingkat2.

      pendapat akulah, salah seorg yg cerdik, pastinya ...

      Padam
    7. Yang sokong Hitler di Perang Dunia ke2 pun kata depa menang. Penghabis nya tersadai mayat Hitler dalam bunker nya.

      Kau tau tak, dia bunuh diri sebab amat takut di tangkap hidup hidup dek tentera Russia yang mara ke bunker dia, takut di bawak ke Moscow, di heret di atas jalan, di baling tahi dan di ketawakan.

      Boss kau amacam, gitu jugak ke?

      Padam
    8. Boss aku TAK GITU rasanya. Aku yakin.

      Taklah sampai keperingkat PARIAH dipengakhir riwayat politiknya nanti ... Insya Allah ...

      Boss kau mcm mana pulak slps kalah PRK ni?

      Padam
  32. THE Malaysian Finance Ministry and its wholly owned sovereign wealth fund 1MDB will have to settle its USD$6.5 billion commitment with International Petroleum Investment Company (IPIC) at the London Court for International Arbitration (LCIA) by July 11 or face bankruptcy.


    Ada hikmah. Bugis masih diterima di dua prk untuk bayar saman ipic usd6.5 billion atau jadi bangkrup sebelum july 11, 2016.
    Kita tengok apa bugis nak buat. Takkan nak lari....kesian rakyat yg beri sokongan dgn majoriti besar pd bugis kan kan....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini cara berpolitik yg momok kerala ajar ke?

      Patutlah kalah kedua2 PRK. Meloya org Melayu (yg siuman lah ..) dengar.

      Padam
    2. Kalau lah depa saman si Bugis, bukan the Finance Ministry.

      Duit Finance Ministry tu duit rakyat, gomen Busgi ha nya tadbirkan penggunaan nya aje.

      Cilut dia bikin kita rakyat semua kena tanggung beban membayar RM26 bilion tuh. Memang boleh di maki kalau tak di bulan puasa.

      Padam
    3. Bila kau terima surat kena bayar RM26b tu? Aku tak terima lagi pulak ...

      Yg dah tentu aku kena bayar ialah tol peninggalan situa bangka tak sedar diri tu.

      Kalau dia tak jadi PM dulu aku pasti tak ada highway yg kenakan tol, kalau ada pun taklah seteruk mcm skrg. Dialah kaki lipat duit rakyat. Entah brp banyak duit kutipan tol dia dan kroni dah sapu bersih.

      Tengok zaman Najib buat highway toll-free lagi kat Sarawak dan Sabah.

      Padam
    4. Jangan berlagak le Jing Projibo 445 PG. Ingat kau mutahak ke orang nak hantar surat kpd ko? Kupra worak punya cerita.

      Kalau Tun tak jadi PM dulu, kau masih ikut belakang lori balak naik bukit terhenjut henjut takda highway.

      Kupra worak lagi cakap Najib buat h'way toll free di Sarawak dan Sabah. Yang kata nak pakai budget Sarawak itu apekedia?

      Dahtu songlap duit 1MDB. Takda duit, cukai rakyat melalui GST. Peniaga ambik kesempatan naikkan harga barangan melambung tinggi Najib biorkan, penguat kuasa tak ambik tindakan.

      Najib mesti di ganti. Kalau tak, UMNO/BN lingkup di PRU14.

      Padam
    5. aah madir je xsolap duit..itulah katanya pjilat pungkoq madir

      Padam
    6. Mana bukti Madey solap duit? Ada bank ekaun masuk berbilion wang tunai ke? Bank Negara ada laporkan berbilion bergerak masuk keluar dahtu masuk lagi negara macam case Jibo ke?

      Australian Broadcasting Corporation takda punca malumat ke? Bank Australia yang pegang saham AmBank yang terima duit itu tak di beri tahu dek AmBank ke?

      Mengarut tak habis habis kamu.

      Padam
    7. protun ni dah semcm gila bila dapat tau Momok Kerala tersedak2 termuntah bila jilat balik kahak bernanah dia bila PH kalah kedua2 PRK. itu yg komen meracau tu ...

      724 pg aku nak tanya. siapa yg mula2 bina lebuhraya Plus? dan siapa pulak kemudiannya yg kayakan kroni dgn swastakan lebuhraya yg JKR bina tu?

      kalau ko buta fakta, maklumlah ko protun dan benda ni takde keluar dlm WSJ, jawapannya MAMAK KERALA MADEY KUTTY.

      Padam
    8. Bodoh lagi kau Jing Projibo.

      Kalau Tun buat H'way Plus, bikin toll, kau pun kata "kayakan kroni", apa pulak kau nak kata dia solap duit? Kalau dia ada ambik duit itu, ada masuk berjuta atau berbilion ke dlm ekaun bank dia, lain lah.

      Macam Jibo, dah nyata. RM4.2 bilion masuk ekaun dia, RM1 bilion masuk ekaun bini dia, RM1 bilion masuk ekaun anak tiri dia. Kali terakhir bukti di keluarkan dek Australian Broadcasting Corporation. Bank Australia ada saham dalam AmBnk yang terima duit itu dan masukkan ke ekaun2 itu. Bank Australia itu di beri tahu sebab jumlah kemasukan wang begitu besar dan rakan niaga mesti di beri tahu.

      Kau balik hisap susu dlm botol pakai poteng le, Jing. Tapi jangan mintak breatfeeding dari bini atau gufreng kau, ok?

      Pssst, banyak gufreng ye? Ada RM4.2 bilion boleh berpuluh gf, man. Altantuya amacam?

      Padam
    9. madey pun kaki songlap duit. siapa ada mintak bukti?

      Padam
  33. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam
  34. Dengar sini semua orang2 kampung seluruh Malaysia ....

    PARTI 'NYAMUK AEDES' PH KALAH KEDUA2 PRK YG BARU BERLANGSUNG.
    PENGARUH MOMOK MADEY DAH TAK LAKU, HANYA LAYAK JADI KETUA 'NYAMUK AEDES' SAJA.

    Begitulah jadinya bila momok madey kerala beraja dihati ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. WAHAI PENGANGKAT2 BOLA NAJIB,

      TAK PAYAH MEGAH LE DENGAN MENANG PRK SG BESAR DAN KUALA KANGSAR. BUKAN MEMBAYANGKAN NAJIB DI SUKAI RAMAI PUN.

      GAMBOR DIA TAK KELUAR PUN DI SELURUH KEMPEN ITU. TAKUT RAKYAT TAMBAH BENCI MENENGOK, SEBAB NAMA DAH BUSUK AKIBAT KEJIAN DAN CACIAN BERKENAAN 1MDB DAN WANG BERBILION RINGGIT MASUK EKAUN DIA, BINI DIA DAN ANAK TIRI DIA.

      BUKAN NYA CINA DAH PULANG KE PANGKUAN UMNO/BN. DI SUAP BERBAGAI, TERMASUK TAYANGAN PENYANYI TERKENAL CINA TAIWAN YANG KOS NYA BERJUTA RINGGIT, KASI PENGUNDI CINA FOC.

      DI PRUI4 LAH, TENGOK KALAU TSUNAMI CINA DI PRU13 DAH TAKDA LAGI.

      Padam
    2. Itu baru gambar Najib tak keluar, kalau ditampal merata tempat rasanya bukan hanya PRK SB dan PK BN menang, PRU14 nanti seluruh Malaysia BN ambik alih kuasa.

      Mungkin di PP nanti pemimpin DAPigs semua terjun dalam terowong bawah laut krn takut dihambat SPRM bila dah tak berkuasa. Masa ada kuasa bolehlah kalau dapat peluang RASUAH.

      PKR, dan PAN akan jadi parti DEDALU aje nanti. Itu baru penangan bila gambar Najib tak digunakan utk pancing undi. PH ado?

      Padam
    3. Alahai Jing, kau dah lupa ke di PRN Sarawak pun diorang tak mau gambar dia keluar di ilan dan di poster. Nama dah busuk sangat, gambar pun rakyat dah benci.

      Kau pulak nya masih bodoh tak habis habis, ye Jing. Tak mau terima banyak komen Protun di sini.

      Padam
    4. aku bodoh ke atau kao yg bodoh?

      sangsi gue loh ...

      Padam
  35. Menang sebab banyak undi Cina yang pigi ke Pembangkang di PRU13 balik ke UMNO/BN di PRK itu. Sebab kebanyakan Cina tak kisahkan rasuah. Bo paluli RM4.2 bilion masuk ekaun boss korang, RM1 bilion masuk ekaun bini dia, RM1 bilion masuk ekaun anak tiri dia.

    Malahan kebanyakan Cina sukakan rasuah. Sebab senang nak niaga, semua boleh “kira” – boleh “beres”, kata Indon.

    Cina suka 2 penangkap ikan Sg Besar lepas dari tahanan Indonsia. Ahmad Zahid bukan main propaganda dia uuskan mendapatkan depa lepas. Entah lah betul tidak nya.

    Tak kisah rakyat dah mula riuh mengata PDRM terlibat dengan duit RM12 juta di kasi kpd badan badan berkaitan di Philippines takda bukti duit tu di beri atau tidak. IGP dah kata Polis tak pegang atau simpan atau agihkan duit itu. Gamak nya pihak penderma yang bikin. Kot ada yang bisik itu duit dari Mr Cash Is King. Jadi Cina tak panggil Ah Jib Gor lah kali ini. Ha nya kasi undi. Pandai le kome macam itu.

    Main duit aje lah. Maalom lah Cash Is king. Teruk lah negara di buat dek Cash Is King.

    BalasPadam
  36. Mana Menteri Transparent? Pahal senayap aje? Takda berita dia kata apa apa di PRK itu. Orang semua cakap pasal 1MDB dan duit berbilion masuk ekaun Cash Is King dan famili dia.

    Kot dah strategi suruh dia jangan bising. Nanti confuse the issue Cina suka penangkap ikan Sg Besar lepas dari kena tangkap.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana ada transparent nya.........1MDB di kaburkan buakn main.....macam macam erjanjian di sana sini "circuitous payments" kata Tun......

      Padam
    2. masih ada yg percaya pada kata2 manis org tua nyanyuk tu. Dia mana ada paham apa2 dah ... boboi pulak tak matang2, masih nangis dlm buaian. itu yg meracau meraban org tua nyanyuk tu ...

      Padam
  37. PRU13 ada kes hilang kuasa letrik di masa menghitung undi ke apa. Di PRK ini dengor khabor ada hilang kuasa internet, tarak access nak wassap bagi sesetengah tempat di hari mengundi. Di kawasan yang pihak berkuasa tengok banyak computer IP yang sibuk komen Protun and Antijibo kot.

    Apo nak di kato. Deme ada kuasa, deme gunakan sepenuh nya le. Tapi Tuhan tu kaya. Takkan deme boleh gitu berterusan aje.

    Kita sembahayang hajat le. Tak payah hebohkan, buat sendiri aje. Google lah niat nya, rekaat nya dll lagi. Tak perlu tengah malam atau apa. Sebab Tuhan itu sentiasa melihat, mendengar. Bila dia nak gantikan Mr Cash Is King atas dia le. Kita doakan secepat mungkin.

    BalasPadam
  38. kikiki PRK kalah ye kahakhakahakh klu dh kalah mcm2 alasan la...kambing mengembik tu madir...dh xde org peduli pon..semakin kuat berbunyi semakin ke laut...khakahakha...dh xrelevan la madir oiii..rakyat xmau jd penjilat sampai bile2...hahahahahahaha...teruskan menjilat macai2..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko menjilat Jibo sedap ke, Jing Projibo? Dia menang battle PRK, belom tahu menang the PRU14 war, le Tonjol.

      Padam
    2. Ko menjilat Mamak Kutty ni sedapnya kat mana pulak? Kat telor ke? Mungkin kot, masin lemak2 manis ....

      PRU14 nanti penyokong Madey protun tinggal sejarah le. Apa yg bising2 lagi. Bersedia dan redhalah ...

      Padam
    3. Ooooooo, masin lemak2 manis ye? Kau brapa selalu buat kat Jibo?

      Dah pecah tembelang kau, Jing.

      Padam
    4. kalo nak sedap lagi, sblm jilat ko lumor dgn susu lemak pekat manis, gerenti berkilat licin dgn bulu pun tercabut bersih.

      (aku tompang komen bagi petua aje)

      Padam
    5. Hahaha hohoho hihihi, dah defensive si Jing Projibo. Bagi petua kata dia huhuhuhu.

      Kau dah tersasul pecahkan tembelang kau sekali, tak payah lah pevahkan tembelang lain, Jing.

      Tapi nak kasi tau kitaorang kau sedap lumor dsb nya tu, lantak kau le.

      Tapi geli bebetul le kau buat kerja jilat Jibo macam tu. Bulan puasa ni, Jing.

      Padam
    6. apa sibuk dgn tembelang pecah. takde apa le ...

      tembelang yg paling besar ialah Mamak Madey nak naikkan boboi bucuk kepala kilat memancar jadi PM, tak jadi2. Dia PUN buat muka bodoh toya aje, tak terselit rasa malu sikit pun. insaflah.

      tu yg jadi gila semcm tu. tambah pulak kalah calon harapan di PRK. terbisu seketika ...

      Padam
    7. Ini lah jenis Jibo yang menjahanamkan negara. Tak herankan tembelang pecah pun. Takda rasa malu, sedih pilu, takda rasa bertanggung jawab, takda maruah. Macam Jibo jugak berbilion di masukkan ke dlm ekaun bank dia, bini dia dan anak tiri dia.

      Tak terbisu pun. Dia diam sebab memikirkan taktik dan strategy selepas PRK. Entah keluar lagi cerita Zahid ada RM230 juta ke, atau lain lain pasal Jibo ke. Tunggu le.

      Padam
    8. Momok lagi kuat menjahanamkan negara, siap bayar media yahudi yg dia musuh dulu masa ada kuasa PM, jalankan.

      Di PRK SB dia sogok pulak setiap anjing protun dedak gred AAA keluaran cina yahudi sampai ramai yg serak tekak pasal dicampur dgn dedak expired.

      Tun yg anjing protun menyalak bunyi kucing mengiau kat blog2.

      Padam
  39. Amacam, sebuah executive jet gomen di khaskan untuk FLOM sahaja sebab sekarang FLIM sudah menang? Balik kampong pun pakai gomen executive jet le dia.

    Tapi tak tentu takda cerita lagi pasal berbilion yang lain masuk ekaun bank depa. Kot kes di mahkamah Spore atau US atau Switzerland nanti akan menunjukkan ada berbilion lain di songlap.

    Pikir le, Cash Is King tarak limit punya. Selagi boleh sebat, sebat. Tarak siapa boleh ambik tindakan. Tau saja le pendirian Peguam Negara Pandi. Pendirian yang amat di keji.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Senang aje. Ketua Setia Usaha Negara yang juga Setiausaha Kabinet masukkan ke dalam agenda mesyuarat Kabinet cadangan itu, mesti lulus punya, jadi keputusan gomen.

      Tak boleh di soal. Sapa nak keritik pun, apa peduli. Sekarang sudah menang PRU Sg Besar dan Kuala Kangsar, mikir mesti boleh menang PRU14. Macam makan kacang aje senang nya, kata depa.

      Cina dah balek ke pangkuan UMNO sekarang, kata depa. Tak kisah lah jika ada duri beracun di bontot bila duduk di pangkuan Jibo di PRK itu. Macam di PRU13 dulu, bukan main pakai nama sayang Ah Jib Gor, tapi kasi Jibo Tsunami Cina.

      Apa? Tak boleh panggil dia Jibo? Habis kenapa korang panggil Mamakdey? Aku lempang kang baru tau. Jangan main main. Lempang lisan aku pedas lebih dari cili burung. Sampai ke belakang terung kamu nanti. Hah, melulu Anwar Al Jub cari penyokong Al Jibo yang dah panas di belakang terung nya.

      Padam
    2. Cai, dah ambik ubat ke belum? Meracau tak tentu hala aje.

      Padam
    3. Malu ye, kena kata, tak dapat jawab ye?

      Habis tu kau pakai orang punya modal pulak - nyuruh kau makan pil sakit jiwa kau.

      Padam
    4. yg sakit jiwa skrg ni rasanya yg bergantung dedak pada 'sokong yg bawak rebah'.

      yg sokong org yg menang, steadi aje ...

      Padam
    5. Yang sokong Hitler di Perang Dunia ke2 pun kata depa menang. Penghabis nya tersadai mayat Hitler dalam bunker nya.

      Kau tau tak, dia bunuh diri sebab amat takut di tangkap hidup hidup dek tentera Russia yang mara ke bunker dia, takut di bawak ke Moscow, di heret di atas jalan, di baling tahi dan di ketawakan.

      Amacam boss kau gitu jugak ke?

      Padam
    6. bila mamak dan protun nak tangkap tu? bagitau ye, aku pun nak pegi ambik gambo. jgn lupa wassap aku ye yop

      Padam
  40. Appeeeeee???? Calon pilihan mamak kerala kalah bertanding??? Jadi parti nyamuk cukup la... 2 bulan sekali balik tunjuk muka... Lepas tu yamsennnggg sama-sama sue lim.

    Mamakdey tak mau join ka???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ingat, Ahmad Zahid dah pelawa Tun masuk semula UMNO bila Tun dedahkan Zahid ada RM230 juta masa dia Ketua Pemuda.

      Tun kasi dia syarat suruh gantikan Najib. A Rahman Dahlan kata "tunggu lah ... harap tanpa syarat ..", makna nya dengan syarat pun boleh.

      Rahman ahli Majlis Tertinggi dan Strategic Communications Director UMNO. Ahli2 Majlis Tertinggi dengor apa dia kata.

      Aku harap akan ada lagi yang keluar suara macam itu tak lama lagi.

      Tun ada lagi tembelang Najib dan kroni tuh. Tunggu le, kita dengor lagi nanti.

      Padam
    2. Kesian pengilat telor Mamak Madey, meracau mcm dah nak sewel total. Dah tak mampu nak pikir org perli ke ajak betul2.

      Siapa nak Mamak Kutty tu, bekas PM yg dah jatuh kelas PARIAH dikalangan org2 Melayu. Sedarlah diri sikit ..

      Padam
    3. Hahaha, mana kau punya bukti, Jing Projibo?

      Kau selalu buat gitu kpd Jibo ke? Rosy tak marah ke?

      Padam
    4. sejak bila pulak Mamakutty dan protun main pakai bukti ni? sudah tukar kah ?

      Padam
    5. Hahaha, baru tahu, kena mintak bukti, tesonyap. Coba balikkan kpd yang lawan kau pulak.

      Malu ye, takda bukti. Dah tengok definasi bukti? Tengok lah, supaya tak kena kata bodoh dsb nya bila ckap mengarut pasal bukti.

      Padam
    6. bukti ni hanya perlu kalau ko nak berselingkuh dgn isteri org, mcm bekas TPM tu ...

      bukti dia tidak ada baring atas katil dgn isteri org ITU

      Padam
    7. Dah pindah tiang gol pulak kau Jing Projibo. Cakap pasal Tun alih ke lain pulak. Pada hal kau yang nuduh alih tiang gol.

      Cakap tak serupa bikin, macam DAP ke? Apa daaaaaa, dah tak tau jawab, dah habis helah kau pasal Tun ye?

      Padam
    8. La, kau tuduh dap JIng protun?

      Kan ke dap tu dari darah keturunan kau juga?

      Padam
  41. Tesonyap ke Jing Projibo?

    Menang tempuran PRK bukan perang PRU14 ye?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama aje bunyi KELUHAN masa kalah teruk kat Sarawak !!! Tak boleh terima hakikat ke dah kalah?

      Buatlah cara org kalah. Tengok Mamak Kutty terus senyap seribu bahasa bila termuntah jilat kahak bernanah dia balik bila kalah PRK.

      Padam
    2. Kerja Jibo nih menyata dia megah, gloating atau menuding pelawan Bugis Lanun dan kata kata kotor.

      Tak berani nak angkuh mengata akan menang PRU14.

      Padam
    3. takde siapa yg megah, angkuh. tak mcm mamakutty dan protun yg bisanya begitu ...

      hanya protun yg tak ngaku dihempap 'sokong yg dia harap utk panjat naik'. mcm sudah jatuh ditimpa tangga le. tu yg tak tentu arah meracau meroyan ...

      Padam
    4. Jadi, kau ngata 2 PRK itu tak membayangkan Jibo hebat atau di sayangi lah ye? Kalau gitu, ok le.

      Harap dia di ganti tak lama lagi, kalau tak lingkup UMNO/BN di PRU14.

      Padam
    5. hidup lagi ke riwayat politik protun dan momok masa pru14 nanti?

      sangsi gue ...

      Padam
    6. Aku ingat tadi ada komn lain dari Jing Projibo. Tapi bila keluor perkataan momok, takda le, Jing Projibo pula. Takda isi juga. Dah malas aku nak layan.

      Tapi sikit sikit ketawakan dia, bikin hiburan, boleh le.

      Padam
    7. Bagus kau Jing protun. masih boleh ketawa.

      Tapi aku sangsi kau ketawa dlm keadaan normal. Takut kau tak sedar ketawa kau tu tanda kau dah mula gila ...

      Padam
  42. Kalau berita berita ini keluar di hari undi PRK itu, tentu kalah Jibo di buat nya -

    Abu Sayyaf claims cheated of RM3m in ransom payment to free Sarawak (Chinese fishermen) hostages
    Malay Mail Online

    Abu Sayyaf received only RM8.8m in ransom? Malaysiakini

    IGP: No probe into where RM12 million 'ransom' went - Free Malaysia Today

    BalasPadam
    Balasan
    1. Org mamakutty le yg hijack duit tu. ngapa salahkan Najib pulak?

      Sama mcm kat Proton. Kerajaan bantu Proton, org mamakutty kebas, management Proton dipersalahkan.

      Padam
    2. Hahaha hohoho hihihi, kau mengarut melawak lucu lagi - Protun menghijack.

      Kau dah gila ke, Jing. Kung kung saje dah le. Jangan jadi anjing gila pulak. Nanti di baling orang sebab rabies boleh membawa penyakit berat tuh.

      Padam
    3. rabies tu penyakit keturunan puak protun. ia hanya berjangkit sama mrk aje. puncanya dari dapigs pp sekutu protun tapi satu darah keturunan. ko tak tau ke?

      Padam
    4. Ingat, bila kau kung kung kung satu macam aje, itu tanda rabies, le Jing. Cepat pergi ke doktor binatang, tau.

      Padam
    5. habis yg ko wof wof tu sakit apa pulak? bunyi aje garang tapi lawan PRK kalah. ketua sasau ..

      Padam
  43. Oooi org-org Protun ....

    Mana pergi agaknya admins blog Putra Merdeka ni. Takkan merajuk atau tak abis-abis menangis lagi pasal BN menang besar kedua-dua PRK.

    Tak risau ke kalau admins tutup blog ni, dimana lagi tempat org-org protun hendak berceritera?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak kisah lah, Jing Projibo. Ada banyak komen ngentam kau di sini. Kau tulis aje, asalkan ada isi sikit, akan di jawab.

      Kalau dah bodoh sangat kau punya komen, pembaca pun dah ketawakan kau dengan sendiri nya, tak payah Protun hohoho hihihi kan kau lagi.

      Padam
    2. Pssst, kalo ko tak tulis pun, Protun akan terus tulis mengkeji, mencaci boss kau, dasar dasar bodoh gomen dia, tak membantu Melayu, asyik nak menyenangkan hati Cina tapi bodoh di kasi Tsunami Cina, buang ISA, buat keputusan buang Akta Hasutan, ketepikan DEB, buang Kementerian Pembangunan Usahawan yang membantu ushawan Bumiputera, pengsonglapan 1MDB, RM4.2 bilion masuk ekaun dia, RM1 bilion masuk ekaun bini dia, RM1 bilion maauk ekaun anak tiri dia.

      Panjang lagi senarai tu, Jing. Ramai pemuda ada akses ke internet, harapkan depa panjangkan pesanan pesanan berkenaan itu semua kpd orang kampung yang takda akese internet tuh, untuk nak gulingkan Najib di PRU14.

      Perkataan gulingkan Najib di PRU14 tak salah. Itu demokrasi, guling mengguling di PRU. Kami Protun nakkan Najib di gantikan sabelom PRU14, kalau tak, di gulingkan di PRU14.

      Padam
    3. Hidup lagi ke nyawa politik Madey menjelang PRU14?

      Ada lagikah anjing-anjing jinak berwajah garang protun semasa PRU14 nanti?

      Dikhuatiri kalau masih ada lagi pun anjing-anjing protun pasti kekurusan dan tidak bermaya, hanya mampu merenung musuh dari jarak jauh aje. Didlm hati penuh kekesalan yg tidak menentu ...

      Si Madey pemberi dedak mungkin telah lama 'belah' beristirehat naik kuda dgn keluarga di ranch di Argentina. Ranch ni dibelinya hasil dari duit menabung sejak dari menjadi PM selama lebih 22 thn.

      Padam
    4. Tun Dr Mahathir takda politik pun, hanya nakkan Najib di ganti, nakkan Malaysia di selamatkan dari Najib.

      Ramai yang sokong Tun, sama pendirian, siuman dan sejahtera, tak macam penyokong Njib yang memanggil orang anjing anjing.

      Dia mungkin tak pedulikan kuasa Tuhan tapi Tuhan akan membalaskan nya berpendirian dan bercakap begitu.

      Padam
    5. jing protun 907 ptg. cuba ko check dari atas siapa yg mulakan panggil org anjing. kalau mata dah kelabu, rehat, tak payah komen ...

      Padam
  44. Protun tak makan dedak macam Projibo, Jing. Jadi tak kurus pun di PR14, masih boleh mempelangkong kamu yang asyik meng kung kung di sana sini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mmg Protundun tak makan dedak, tapi DIPAKSA TELAN DEDAK oleh big bos mrk Madey Kuti Kerala, utk panjang2kan fitnah.

      Dah kalah PRK, bertambah busuk hati dan dendam, skrg berhasrat nak menghuruharakan negara semaksimum yg boleh. Org dah gila kuasa begitulah jadinya. Anjing2 peliharaannya pasti menyalak diserata blog.

      Satu keturunan dgn Pooja Devi dari India dia ni kot ...

      Padam
    2. Oooooo cara Jibo - paksa korang makan dedak ye? Sian. Korang mintak le lebih dari dua posen. Dia dapat RM4.2 bilion, Shahrir Johor Bahru dapat RM1 juta, Mat Maslan Pontian dapat RM2 juta, takkan ko dapat dua posen aje, Jing.

      Kesian betul aku tengok ko. Kalo nak hara kiri, kasi tau aku di sini, k?

      Padam
    3. majoriti org yg menyokong kerajaan persekutuan ikhlas mempertahankan demokrasi berparlimen.

      hanya Mamak Kutty dan penyokongnya saja yg bodoh mcm anjing kurap menyalak suruh PM pilihan rakyat secara demokrasi disingkirkan.

      ketua jadi negarawan sasau, pengampu jadi sewel sakit otak.

      Padam
    4. Dahla mangkok. Masa Malaysia pesat membangun di bawah pentadbiran Tun agaknya ko masih Belum bersunat lagi. So aku nasihatkan ko bawak2 lah mengucap dan jangan ikutkan fikiran tolol ko tu!

      Padam
  45. Eh, Mamak Negarawan Sasau tu dah serah Deklarabasi Rakyat ke belum?

    Agak-agaknya dia nak serah pada sape ye? Aku tanya ni pasal dengar citer chegu Bard sahkan nama yg tandatangan tu hampir semua tipu aje, dari senarai pengundi.

    Kesian Mamak Kutty, kaki kencing rakyat juga rupanya ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kaki kencing ia lah istilah yang telah di khaskan untuk Najib, sejak Nina Langkawi mula gunakan nya berkaitan 1MDB dan RM2.6 bilion masuk ekaun dia bertahun dulu. Jumlah itu sekarang di ketahui sebagai RM4.2 bilion.

      Padam
  46. Dah 5 ari blog batu api putra merdekooo tak bersiaran.... teruk bebenooo tumpah darahnyerrr. ... kikikiki...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu tulis aje le komen kamu, akan di balas tak kira apa. Selagi Najib mmemimpin, tak akan berhenti laungan supaya dia di ganti.

      Tulis komen yang berisi le. Kalu tidak, kena maki, jangan marah.

      Padam
  47. Semasa Tun M sbg PM sering mengkritik dan membidas negara negara berat tetap pihak akhbar WSJ tak ada pula menyiarkan salah laku Tun M spt wang dlm masuk again pervading. Najib yang bersahabat baik dgn Obama dan berselfie pula dibongkarkan salah laku Najib.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus kamu gunakan kata kata "salah laku". Dan nada kamu beri implikasi salah laku Najib berkenaan 1MDB dan RM4.2 bilion masuk ekaun dia, RM1 bilion masuk ekaun bini dia, RM1 bilion masuk ekaun anak tiri dia.

      Najib tak boleh berdiri di coattails Obama lagi, habis tempoh jadi Presiden hujung tahun ini.

      Donald Trump tak mahu Muslim masuk US, mcm mana Najib nak jumpa anak tiri dia yang ada RM1 bilion di masukkan ke ekaun nya?

      Padam
  48. Hahaha, Presiden Putin Russia kata doping atheletes tu ok – lebih seronok tengok pertandingan kalau depa pakai dope, walau pun dia tak sokong doping, kata nya.

    Ye le, Jibo kata (dia tak kata, dia diam aje tapi implikasi nya nyata) RM4.2 bilion masuk ekaun dia, RM1 bilion masuk ekaun bini dia, RM1 bilion masuk ekaun anak tiri dia tuh bikin lebih seronok hidup.

    Dalam hati Najib: Apa korang nak bising? Aku dah menang dua PRK tuh, makna rakyat semua sayang aku le. Dan sayang bini aku, anak tiri aku. Bini aku nak pakai jet eksekutif gomen, anak tiri aku nak beli berjuta ringgit harta di US, apa korang peduli. Korang gigit jari le.

    Takpa le. Tuhan yang balas. Kuasa Tuhan, macam macam boleh berlaku. Kalau tak sebelom, di PRU14.

    BalasPadam
  49. .. sini sudah SEPI JIRAT CINA atau GRAVE CHRISTIAN???

    blog haram jadah laknatullah ni dh dipenuhi keranda berisi bangkai2 ke?

    cerr citer skit topik slps PRK.. teman bebenor nk dengarr...
    kekekekek... tahik bersepah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju tahi Jibo bersepah. Gila, RM 4.2 bilion punya bahana. Sejuta di JB, 2 juta di Pontian, dari itu saja dah bukan main banyak tahi di sepahkan pula.

      Sehingga Mat maslan asyik di ketawakan orang dan Jibo terpaksa keluarkan dia dari jawatan Pegawai penerangan UMNO.

      Padam
    2. Malam tadi tak tidur lagi ke Jing Projibo? Dah memaki hamun lagi.

      Makan pil sakit jiwa kau le, Jing. Kalau tak, nanti anak bini kau pun teruk kena serang. Bulan puasa nih, kesiankan depa.

      Padam
  50. Dari blog Chedet cc -

    ".. perbuatan salah guna kuasa seperti menubuh dana kekayaan negara dengan berhutang; pengurusan dana ini sehingga rugi berbillion-billion; pembelian oleh 1MDB tanah Kerajaan bernilai 3000 RM pada harga RM 60 skp; Penglibatan Jho Low dalam pengurusan 1MDB; pemindahan bermillion dollar Amerika kepada syarikat milik Jho Low; pengakuan Najib bahawa adalah benar wang sebanyak 2.6 billion Ringgit ada dalam akaun peribadinya; kegagalan Najib menjelas dari mana datangnya wang ini; kehilangan berbillion Ringgit wang 1MDB; pemindahan beban bayaran hutang 1MDB kepada Kerajaan."

    Itu sebahagian saja contoh yang di berikan nya. Ada banyak lagi hal salah guna kuasa.

    Najib perlu di gantikan / di keluarkan dari kuasa itu.

    BalasPadam
  51. Lepas ni mungkin barang makanan juga akan dikenakan gst utk membayar hutang 1MDB,rakyat juga jadi mangsa

    BalasPadam
  52. "pembelian oleh 1MDB tanah Kerajaan bernilai 3000 RM pada harga RM 60 skp." Berdentam dentum punya untung dengan tak memasal.

    Tanah 500 ekar prime land bekas Lapangan terbang Antarabangsa Sg Besi. Sepatut nya rakyat Malaysia mengecap kesemua keuntungan itu. Tapi di kasi 60% kapada syarikat2 Cina China. Depa yang dapat 60% menafaat dari taah itu? Apa pasal?

    Pada hal boleh di bangunkan dek UDA atau saperti nya. Tak perlu nak bekejar nak siap cepat. Nak legacy apa? Legacy of wealth? Adik adik najib dah tempeleng kenyataan PMO mengatakan anak tiri Najib alih alih kaya sebab ada legacy of wealth. Mereka kata bapak mereka, Tun A Razak, tak kaya.

    Sekarang nakkan sendiri punya legacy of wealth? Dari kickback, kickass, kick front from the joint-venture partners to develop the 500 acres?

    Bapak dia punya tanah ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dulu tabung haji melabur protun fitnat sampai tak mahu bila jual tanah pada oleh kau buat fitnat lain pulak,bila pelaburan China melabur hanya melabur 20% kau salah kerajaan, teruk betul perangai puak protun ini, lupa di zaman protun ubah uda jadi syrikat swarta kemudian bagi tendar pada apek, syrikat kroni apek protun nak ke bagi tendar pada melayu, sila jawap protun. Ingat kami tak lihat ke perkara berlaku pada uda itu, bila zaman najib baru kami lihat ADA berubahan uda itu kalau tak uda itu hanya dijadikan mangsa protun apek untuk mendapat tendar kerajaan

      Padam
  53. say arul kanda21 Jun 2016 12:19 PTG

    arul kanda ni penjawat awam agensi mana... sapa yang kurang siuman dan cetek akal ni??? punyalah bangang blogger ni

    korang nilai la sendiri... blogger ni sebenatnya marah2 sebab dedak tak dapat... DAP sudah kasi sumbat dedak dekat bontot mamak mader karala.... malu2 latu nak minta...

    jangan malu jilat la pungkok hitam mader karala tu... dapatla rasa dedak kat bontot mader tu tajaan DAP babi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amat bodoh lagi kau Jing Projibo. Kalau 1MDB dah 100% kepunyaan Kementerian Kewangan, setaf nya jadi Pegawai Kerajaan lah.

      Dah bodoh, bongkak pulak, tak mahu menanya secara ikhlas, asyik bunyi nak menuduh aje.

      Kau sekolah mana dulu? Sekolah di kampong Kak Ros ye?

      Padam
  54. kikikiki mahadir kalah kahakahakahakah...tahniah la pngundi kerana bukan pjilat seperti admin bloq ni kahakahaka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah jadi budak kecik pulak dah

      Padam