Jumaat, 8 Julai 2016

Apa Cerita ATM Ni..!


Cukuplah kami menjadi hamba Panglima tua kutuk itu luah Anggota Tentera

Semalam, tersebarnya aduan seorang pegawai Angkatan Tentera Malaysia yang tidak berpuas hati dengan arahan pegawai kanan ATM yang didakwa kejam dan menzalimi pegawai bawahan.

Surat aduan itu dihantar kepada Menteri Pertahanan, Dato' Seri Hishamuddin Tun Hussin, Panglima Angkatan Tentera, dan panglima-panglima perkhidmatan.

Baca aduan pegawai berkenaan di bawah:

 
Adalah sesuatu yang amat zalim dan kejam apabila hari raya pertama kami dikerahkan seperti hamba abdi menyiapkan hidangan, persiapan dan serba yang diinginkan hanya kerana ingin beraya bersama panglima.

Padahal kami ada keluarga, anak dan isteri, mak bapa dan sanak saudara kami di kampung halaman untuk diziarahi. Apalah gunanya beraya dengan panglima? Apa faedahnya?

Cukup-cukuplah kami menjadi hamba.

Di bulan yang muia khasnya aidil fitri, tak ada siapa pun nak meraikan panglima lagi. Kalaupun mak bapa panglima dah mati dan mereka hidup tak ada adik beradik. Cukup-cukuplah menyusahkan anggota bawahan. Tak payah panggil ramai-ramai untuk meraikan hari raya bersama panglima.

Kami tak suka!

Tak kira dimana, di perbatasan ke, di kem ke, sama saja. Kami terpaksa menjadi hamba kerana nak jaga panglima, nak bagi mereka gembira.

Pegawai-pegawai kerah saja padahal kami amat terseksa. Bayangkan panglima lojistik, Dato Razif (tua kutuk) sanggup mengarahkan anggota beraya bersama beliau saban tahun sehingga petang setiap hari raya.

Hati busuk tak ada otak.

Kenapa kami terpaksa beraya dengan beliau? Tak habis-habis kena layan si tua kutuk itu. Kena layan isteri beliau lebih dari jaga raja.

Kalau budaya bodoh ini diteruskan, sememangnya pihak atasan kementerian amat tidak perihatin dengan kebajikan anggota ATM.

Cuba fikir, kalau Krismas di US atau di UK, apakah Panglima dia akan tahan semua untuk sambut Krismas sekali ke?

Anggota tentera akan memberontak. Bukan nak disamakan kafir dengan Islam tetapi pemahaman para jeneral ATM lagi teruk dari pemahaman orang-orang kafir. Kebajikan anggota tidak difikirkan. Sembang saja, hipokrit, berlagak tetapi tak ada otak.

Hari Raya amat sensitif. Mereka zalimi kami sekarang kerana mereka ada kuasa.

Mudah-mudahan keturunan mereka akan dizalimi oleh orang lain. Semoga Allah membalas kezaliman mereka. - ANGGOTA ATM

Anggota ATM yang tidak diketahui identiti itu memohon agar menteri berkenaan mengambil tindakan dan memberikan ruang untuk anggota-anggota yang mendapat keizinan untuk bercuti diberi ruang untuk bersama dengan keluarga tanpa gangguan sesiapa.

"Kami reda menjaga kedaulatan negara sekiranya ditakdirkan kami bertugas. Itu tugas kami bersengkang mata menjaga negara tetapi bukan berjaga dan letih menjaga dan memuaskan nafsu panglima di hari raya," katanya.

Surat aduan itu juga turut dihantar kepada beberapa portal berita untuk siaran.


sumber

Lu Fikir La Sendiri!!!

14 ulasan:

  1. Bagus!! Sekurang-kurangnya otak panglima dan pegawai yang dah lesu dan lemah boleh refresh balik. Mereka masih ingat anggota2 bawahan adalah hamba diorang, mereka yang bayar gaji dan mereka yang memberi penghidupan. Bagus, saya setuju walaupun selepas ini akan ada siasatan gila babi untuk cari siapa yanh hantar surat tu ke pak menteri.

    BalasPadam
  2. Berat rasa nak ulas laporan yang tak pasti punca. Pergi ke sumber -

    Tertarik kapada pengiklanan di situ - Temuramah Tun M di Al Jazeera di mana dia kata: Selagi Najib Memerintah, Negara Ini akan jatuh Kepada ANJING-ANJING.

    Setuju, amat setuju.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dlm temuduga itu juga (Hassan dari Al Jazeera) telah membelasah Mahathir dg mengungkit betapa kaya-rayanaya keluarga Mahathir, dan bagaimana Mahathir memerintah secara kukubesi dg mengguna kan ISA dan lain2 lagi.

      Padam
    2. Tun Dr Mahathir dengan cara cool dan tak gementar sikit pun telah membasuh muka budak Arab ke apa tu bahawa segala tuduhan nya tidak benar. Ada yang Tun balikkan, menunjukkan salah laku yang di tuduh itu sabenar nya Najib yang buat.

      Budak cengkurik tu nak coba stail BBC Hardtalk tapi tak ada mutu pun sebab dia rupa dan nampak cengkurik bebenor. Cengkurik = kecik, bodoh, tapi ingat dia besor, pandai.

      Padam
    3. Kalau tak dapat pada boboi, Tun beritahu AlJazeera beliau tak nak ANJING tapi tak kesah ler kalau BABI BABI yang perintah dia.

      Padam
  3. Pasal taat setia -

    'I will not return to UMNO' - Shafie Apdal

    Shafie also said that the party should not have punished him first without conducting a proper investigation.

    Instead, he said he will continue to fight for his cause.

    Shafie also said that the party should not have punished him first without conducting a proper investigation.

    "It is an act that should not be happening in UMNO," he told reporters at his Aidilfitri open house in Kampung Babul, Semporna.

    "(They should) Investigate first ... I questioned about the 1Malaysia Development Berhad (1MDB). I was dropped from Cabinet because of that, I accept. But in UMNO, glorifying the party does not necessarily mean we have to obey the president," he added.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau sesudah bercerai masih bercerita tentang keburukan pasangan ia menggambarkan memang ada masalah di dua belah pihak dan penceraian adalah jalan terbaek.

      Padam
  4. PUAK2 KAFIR HARBI DAP PKR NI TAKKAN BERHENTI MEMPERSENDA DAN MENGHINA AGAMA ISLAM SELAGI ADANYA MELAYU2 BEBAL YG SANGGUP MENJADI PEMAKAN TAIK PARA KAFIRUN NI...

    BalasPadam
    Balasan
    1. TAK MAHU SEBUT PROTUN YE? TAKUT? KENA BEDAL TIAP KALI KO MASUK, JING PROJIBO YE?

      Padam
  5. Dalam seribu orang mungkin terdapat beberapa org yang otaknya sedikit mering. Oleh itu sesebuah agensi tak mungkin dapat memuaskan semua anggotanya. Kalau sesebuah agensi dapat memuas lebih dp 70% anggotanya , iu sudah dikira cukup baik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju "terdapat beberapa org yang otaknya sedikit mering."

      Seorang dari nya ia lah yang tulis ulasan 9:47 PG ini.

      Padam
    2. Org yg mering otaknya ialah org yg mengatakan pengundi2 di dun Sg Besar dan K Kangsar salah tapi dia seorang saja yang betul. termasuk org2 yg mering ialah dan orang2 yng bersetuju dg org mering.

      Padam
  6. terbaek anon 1030

    BalasPadam
  7. Kalau tak berapa pasti tentang betul atau tidak apa yang kafir buat usah dijadikan bahan rujukan. Ia akan menjadi ketaksuban tidak bertempat dan lebih dari itu memalukan diri sendiri apabila kafir yang dijadikan contoh tidak pun layak dijadikan contoh kerana apa yang dilihat benar mungkin palsu segala.

    Kafir hantar askar berperang dgn Sadam bukan pun untuk selamatkan dunia. Askar kafir diperalatkan dan diperhambakan bagi pertahanan tembolok dan ego segolongan kecil golongan oportunis dan penindasan.

    Askar yang mengadu berhak mengadu tetapi menggunakan kafir untuk memburukkan diri sendiri adalah sama seperti mengeloh tidak dapat bekalan arak dan kelohan itu timbul kerana kafir melimpah ruah dengan bekalan arak.

    Justeru kalau ada kelohan, gunakanlah alasan yang lebih munasabah dan hujah yang lebih bernas dan itu saja sudah cukup untuk diberi perhatian. Sebaliknya bebelan dan mengomel sampai ke laut hanya akan menjadikan kelohan yang diajukan main-main dan partisan.

    BalasPadam