Khamis, 7 Julai 2016

Refleksi Terhadap Pemakan Dedak..!


Duit..duit...!
SEKADAR SEBUAH REFLEKSI
oleh Datuk A Kadir Kasin
Kita tahu dan kita akui yang pemakan dedak dan orang yang bergantung nasib kepada Umno/BN atau terhutang budi kepada Mohd Najib tidak akan percaya atau mengaku keterlibatan beliau dalam kes jenayah.
Walaupun butir dan bukti Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC), Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia, Bank Negara dan agensi penyiasat antarabangsa menjurus ke arah keterlibatan Perdana Menteri (Datuk Seri Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sanrobone), Mohd Najib Abdul Razak dalam salah tadbir korporat dan pecah amanah berkaitan 1MDB, SRC International Sdn Bhd dan “derma Arab” RM2.6 bilion dalam akaun peribadi beliau.
Sebaliknya mereka akan terus menuding jari dan memuncungkan bibir ke arah Tun Dr Mahathir Mohamad dan rakyat jelata yang mahu Mohd Najib meletakkan jawatan.
Soalnya, siapakah yang dituduh melakukan perbuatan salah – Dr Mahathir atau Mohd Najib? Lagipun Dr Mahathir telah berulang kali mengalu-alukan siasatan ke atas beliau. Malah itulah yang sedang dilakukan oleh polis.
Siapakah yang menjadi Perdana Menteri dan merosakkan imej Malaysia dan kepercayaan dunia – Dr Mahathir atau Mohd Najib?
Kalau Mohd Najib cekap, bersih dan amanah, siapakah yang lebih dipercayai oleh majoriti rakyat jelata – beliau atau Dr Mahathir?
Tetapi mengapakah seorang tua berusia 91 tahun yang sudah lebih 12 tahun bersara, yang disekat dan dicaci oleh media arus perdana (MAP) masih mendapat sokongan kuat rakyat jelata?
Mengapa Mohd Najib dan konco-konconya dikutuk dan dibelasah teruk setiap kali mereka menyiarkan sesuatu dalam laman Facebook mereka atau apabila kenyataan mereka disiarkan oleh media atas talian?
Mengapa audiens MAP yang menjadi lidah dan risalah propaganda mereka semakin hari semakin menguncup?
Makan gaji
Untuk menang pertarungan ini, para pemakan dedak, orang yang bergantung nasib kepada Umno/BN dan yang terhutang kepada Mohd Najib hendaklah meyakinkan rakyat jelata bahawa Mohd Najib suci bersih, 1MDB telus mulus, ekonomi negara berkembang pesat, beratus ribu peluang pekerjaan diwujudkan, setiap graduan dapat kerja, setiap pelajar yang layak diberikan biasiswa dan pinjaman, hutang negara lebih rendah daripada zaman Tun Mahathir dan Tun Abdullah, harga barang dan perkhidmatan pengguna stabil dan GST tidak membebankan.
Itulah yang patut mereka diayah dan uar-uarkan bukan mencaci Dr Mahathir dan rakyat jelata yang menandatangani Deklarasi Rakyat.
Kepada bekas anak buah saya dalam dunia kewartawanan, saya faham dilema mereka.
Saya tahu mereka makan gaji. Tidak perlu cuba meyakinkan saya. Malah seperti yang saya nasihatkan, jagalah kerja kerana semakin hari semakin susah mendapat kerja dan ramai orang menganggur. Cuma janganlah keterlaluan memaki hamun orang tua yang pernah berjasa kepada kita semua.
Mereka wajib ingat. Di penghujungnya yang penting adalah pengedaran akhbar mereka dan bilangan penonton saluran mereka.
Kalau kerana menyokong Mohd Najib membabi buta dan mencaci Dr Mahathir tanpa batasan, pengedaran akhbar mereka dan penonton stesen mereka merudum, bukan sahaja mereka tidak dapat melindungi Mohd Najib malah periuk nasi mereka sendiri terancam.
Mereka harus sedar mengapa MAP yang begitu besar dan berusia, semakin hari semakin dikalahkan oleh media atas talian?

Lu Fikir La Sendiri!!!

48 ulasan:

  1. tidak akan percaya atau mengaku keterlibatan Najib dalam kes jenayah - ramai yang percaya tapi buat tak kisah sebab nakkan dedak Cop Lembu tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tuduhan syiok sendiri ... no truth at all ... ramai yg tak makan dedak sokong DSN atas dasar DSN deliver to the masses ... walk the talk .. korang sokong fitnah protun for nothing .. go fly kite !!

      Padam
    2. apa yang najib deliver to the masses? RM4.2 bilion masuk ekaun dia, RM1 bilion masuk ekaun bini dia, RM1 bilion masuk ekaun anak tiri dia.

      To the masses - illek... go bang balls.

      Padam
    3. Go fly kite serupa najis. Tebal muka walaupun jelas bukti depan mata.
      Sokong najis konon sbb prinsip. Bila tnya prinsip apa, jawapan dia ikot suka aku lah.
      Cai lepas mof absorb 1mdb, hutang 1mdb 50b siapa yg akan bayar?

      Padam
    4. "...ramai yang percaya tapi buat tak kisah sebab nakkan dedak Cop Lembu tu..."
      Bukan semua nak makan dedak tapi masih ada orang yang ada IMAN dan MAHU BERAMAL SOLEH tidak akan sekali-kali menyokong golongan penentang HUDUD! Biarpun Najib mungkin jahat, tapi dia masih ada IMAN dan MAHU BERAMAL SOLEH dengan tidak menjadi penghalang kepada pelaksanaan HUDUD.
      Biasanya org yg menuduh org lain dengan dedak, hatinya memang terikat dengan dedak!! Fikirlah sebagai orang yang ada IMAN dan MAHU BERAMAL SOLEH.

      Padam
    5. Kahkahkah..
      Cai najis sebut psl hudud iman amal soleh plk.

      Kahkahkah..
      Betulla dlm manifesto bn nk laksana hudud.

      Kahkahkah..
      Rosmah dh pakai tudung labuh jubah siap. Anak tino najis pun serupo.

      Kahkahkah..
      Najis dh xckp bohong dh terus terang dh oulang duit src.

      Kahkahkah..
      Cuma xckp lg slps mof absorb 1mdb, hutang 50b mcm mn nk byr.

      Kahkahkah..
      Najis pun dh buat solat taubat dan xkacau org yg nkkan kebenaran

      Kahkahkahkahkahkahkah
      Manusia bangsat jual nama agama sebabkan duit xseberapa.

      Padam
    6. Tanpa Nama7 Julai 2016 10:33 PTG, cara anda menulis macam orang tiada keinginan langsung dalam hati untuk melaksanakan hudud. KEINGINAN melaksanakan hudud TIDAK SAMA dengan MELAKSANAKAN hudud! MELAKSANAKAN hanya boleh jika ada syarat yang cukup dan suasana yang baik disediakan. Tapi baru saja RUU persendirian dicadangkan oleh YB Hj Hadi sudah ditentang! Tidakkah itu penentangan terhadap ISLAM? Biarlah Rosmah @ isteri anda tidak bertudung, malahan bogel sekali pun, mereka masih mulia berbanding orang yang tiada keinginan melaksanakan hudud kerana mereka masih ada IMAN dan MAHU BERAMAL SOLEH!!!
      Tepuk dada tanya iman anda dan sentiasa berfikir anda dijalan yang lurus @ tidak.
      Setakat nak perjuangkan good governance, melalui UMNO pun boleh perjuangkan, tapi untuk perjuangkan hudud hanya PAS yang serius.

      Padam
    7. Kahkahkah..
      Cai bodoh nk komen xphm isu.

      Kahkahkah..
      Kalau najis letak jawatan hudud xboleh laksana?

      Kahkahkah..
      Xde pemimpin umno lain yg beragama islam?

      Kahkahkah..
      Islam suruh ke sokong pemimpin zalim salah guna kuasa?

      Kahkahkah..
      Apa mslh kritik najis kena mngena dgn hudud?

      Kahkahkah..
      Sudahlah cai najis. Xpyh berlindung blk nama islam sbb nk sokong najis.

      Kahkahkah..
      Nk sokong pas hg punya pasai. Tepuk dada tnya iman apsal nk sokong kejahatan najis

      Padam
    8. "Kalau najis letak jawatan hudud xboleh laksana?.......
      Xde pemimpin umno lain yg beragama islam?" Alhamdulillah anda tahu yang UMNO tidak menolak hudud berbanding DAP dan Pakatan Harapan.
      "Islam suruh ke sokong pemimpin zalim salah guna kuasa?" Zalim kerana mencuri berbilion duit rakyat lebih baik dari menentang hudud. Hudud itu perkara agama yang berkaitan aqidah jika tiada KEINGINAN melaksanakannya, tetapi mencuri duit tu biar Najib tanggung dosanya. Hang ingat kalau Pakatan Harapan memerintah tak ada penyelewengan? Kalau depa tu tak buat penyelewengan sebab mereka insan kamil yang 'suci'........mereka tetap zalim sebab tak mahu laksanakan hukum hudud (rujuk Quran, surah al Maidah).
      "Apa mslh kritik najis kena mngena dgn hudud?" PAS kritik Najib tapi baik dengan Najib sebab Najib menyokong hudud. Kenapa anda tidak boleh menyokong hudud sambil mengkritik Najib? Kenapa anda perlu bersekongkol dengan DAP semata2 nak jatuhkan Najib? Tak bolehkah sokong hudud dulu baru jatuhkan Najib?
      "Xpyh berlindung blk nama islam sbb nk sokong najis." Nak sokong sapa2 pun rujuklah pada Islam. Jangan marahkan nyamuk kelambu dibakar. Dalam Islam ada perkara yang penting dan perkara kurang penting.......buatlah pertimbangan yang baik, jangan diikut nafsu dan dendam kesumat.

      Padam
    9. Kahkahkah..
      Cai xulas ayat last skali ke?

      Kahkahkah..
      Matlamat menghalalkan cara siapa yg ajar?

      Kahkahkah..
      Bkn dl hadi kata hudud xpenting?

      Kahkahkah..
      Nk sokong hudud tp kena sokong kezaliman najis?

      Kahkahkah..
      Ini auta paling bangsat sekali.

      Kahkahkah..
      Cerita psl hudud semua jdk halal.

      kahkahkah..
      org xcerita hudud kt cn cai. Blog ni cite psl kejahatan najis.

      kahkahkah..
      cai ko dh phm lum apsal ko komen kt cn? Nk sokong najis ke nk sokong hudud?

      Kahkahkahkahkah

      Padam
    10. Tidak perlu diulas semua kerana membaca tulisan anda boleh tahu tahap kefahaman dan pegangan Islam anda. Anda hanya memikirkan perjuangan kebendaan sahaja. Melawan Najib kerana duit! Mengata Najib zalim kerana penyelewengan duit! Tiada dalam pemikiran anda langsung tentang perjuangan menegakkan Islam. Yang anda mahu tiada lagi kezaliman jika tiada penyelewengan duit. Bagi anda tidak menegakkan hukum Allah seperti hudud bukanlah kezaliman. Berjuanglah untuk duit itu hingga anda mati................berbaloikah? Ittaqullah!

      Padam
    11. Kahkahkah..
      Yes. Ini geng go fly kite. Mula2 cerita psl prinsip akhirnya terjerat jua.

      Kahkahkah..
      Nk ittaqullah xperlu jilat najis.

      Kahkahkah..
      Nk sokong pas nk sokong hudud xperlu ada najis.

      Kahkahkah..
      Nk bg tahap pegangan dan kefahaman islam aku tinggi kena sokong kezaliman najis.

      Kahkahkah..
      Nk menegakkan islam xmenghalalkan cara.

      Kahkahkah..
      Kita melawan kerana berlaku kejahatan. Bkn kerana hasad.

      Kahkahkah..
      Dulu turunkan imam hadhari, umno xturun pun. Perkara serupa dgn najis.

      Kahkahkah..
      Islam terburai hancur lupus pupus kerana ketiadaan najis.

      Kahkahkah..
      Kerana hudud. Wow juta2 untung berniaga.

      Padam
    12. Tiada dalam otak anda kecuali kebencian kpd Najib. Kalau anda lama dalam perjuangan politik mungkin anda mengharungi zaman awal pemecatan Anwar Ibrahim oleh Mahathir. Macam2 cercaan dan nistaan yang dihamburkan kpd Mahathir. Zaman berlalu, tiba2 boleh pula bersekongkol dengan Mahathir yang tak pernah pun mengakui @ insaf dengan 'dosa2'nya yang dilaung2kan oleh penentang2 UMNO dulu! Agaknya begitulah nasib Najib kalau dijatuhkan/bersara dari presiden UMNO kemudian masuk pembangkang menentang kerajaan yang dipimpin oleh PM dari UMNO yang lain. Tentu sokong Najib bukan main lagi........! Ini tentu lebih melucukan! Begitulah gelagatnya orang yang menjadikan kebendaan sebagai matlamat politiknya.
      Fikirkan semula, jika Najib dijatuhkan bolehkah hukum Islam didaulatkan? Belum menjatuhkan Najib lagi dah boleh bersekongkol dengan penentang hudud.....ITTAQULLAH!

      Padam
    13. Kahkahkah..
      Cai ko masuk cn nk cte hudud ke nk cte najis?

      Kahkahkah..
      Anwar ibrahim mahathir sume masuk ni apa bende?

      Kahkahkah..
      Toksah cte politik, cite psl hutang 1mdb 50b dibwh mof siapa nk byr?

      Kahkahkah..
      Kalau 1mdb tu bgs dan hebat, knp laporan audit nk kena OSA? bknkah najis boleh guna laporan audit utk membersihkan tuduhan liar.

      Kahkahkah..
      Kalau najis dijatuhkan, xde pemimpin umno lain boleh naik? Ahli umno yg lain sume bkn islam?

      Kahkahkah
      Kita lawan kejahatan, bkn sekongkong lawan hudud. Jgn buat fakta sendiri.

      Kahkahkah..
      Dh terbukti ko cai najis. Jual nama islam iman hudud nk halalkan kejahatan najis.

      Kahkahkah..
      Nkkan matlamat, sume cara jdk halal. Islam xmngajar mcm ni. Ko jgn jdk munafik

      Kahkahkahkahkahkah..

      Padam
    14. Anda cuma fikir pasal JATUHKAN NAJIB dan penyelewengan duit olehnya.......itu saja anda tahu dan perjuangkan. Tidak fikir langsung pasal hudud!
      Hujah anda benar dan boleh digunakan kalau anda mampu mempengaruhi ahli2 UMNO menjatuhkan Najib! Tapi pasti anda tidak mampu mempengaruhi ahli2 UMNO kerana Tun M dan Muhyidin pun tak mampu.
      Maka anda berjuang di luar UMNO......bersama siapa? Siapa lagi kalau bukan DAP yang anti Islam tu! Di sini lah anda melupai hudud demi menjaga hati DAP untuk menjatuhkan Najib! Kalau Najib jatuh, tentu UMNO pun jatuh, siapa yang naik.......tentu bukan PAS tapi Pakatan Harapan yang DAP sebagai pemegang saham yang berpengaruh! Di sini lah terserlah perjuangan anda "JATUHKAN NAJIB dan hentikan penyelewengan duit".......anda tidak kisah masalah akidah, hudud dan sebagainya.
      Anda hanya tahu kejahatan itu hanya "sokong Najib dan seleweng duit" tapi tidak menegakkan hukum Islam spti hudud bukan kejahatan bagi anda! Andalah yang nak menghalalkan matlamat kebendaan anda dengan cara haram iaitu bersekongkol dengan DAP yang jelas2 menentang hudud....

      Padam
    15. Kahkahkah..
      Peganti najis xboleh laksanakan hudud?

      Kahkahkah..
      Najis jdk pm dh bape taon cai?

      Kahkahkah..
      Lps isu penyelewengan br muncul cite hudud?

      Kahkahkah..
      Ko setuju la najis mmg melakukan pneyelewengan?

      Kahkahkah..
      Ko bkn bercerita psl islam, tp psl nk sokong najis je

      Kahkahkahkahkahkahkahkah..
      I rest my case.

      Padam
    16. UMNO dan Najib tidak pernah menentang hudud........perkara ini lama sudah diperjuangkan oleh PAS manakala UMNO pula lama dah melakukan usaha2 kearah pelaksanaan hudud ini (mungkin sebab reaksi kepada PAS). Yang konsisten dan lantang menentang hudud dan Islam ialah DAP.
      Anda bercerita tentang Najib dan penyelewengan duitnya tapi saya bercerita tentang Islam dan hudud. Pada saya mungkin benar Najib menyeleweng pengurusan kewangan negara tapi menjatuhkan Najib bereti menjatuhkan UMNO.........siapa akan menggantikan BN yang dikepalai UMNO?....Anda akan kata Pakatan Harapan yang didalamnya DAP iaitu penentang Islam dan hudud yang tegar. Walaupun ada PAN dan PKR, tetapi kedua2 parti ini tak serius memperjuangkan hudud. DAP dan PAN paling jelas menentang usul RUU Hj Hadi baru2 ni....! Takkan anda tak sedar perkara ini bila anda menulis"...Peganti najis xboleh laksanakan hudud?".
      Nak berpolitik, berpolitiklah dengan melihat kesan jangka panjang. Anda jangan rasa diri anda baik kerana nak memusnahkan pencuri wang negara tetapi pada masa yang sama anda menggadaikan akidah Islam.
      Nak mengkritik @ marah orang pun jangan pandang keburukannya sahaja. Itu sebab saya mengungkit cerita lama tentang kritikan/marah terhadap PM Malaysia yang bernama Mahathir dulu. Sekarang anda sendiri nampak ada kebaikan bersama Mahathir yg dulu dipanggil Mahazalim, Firaun dan sebagainya. Jangan selepas Najib jatuh, UMNO hancur dan Islam ditekan di bumi Malaysia baru anda sedar siapa sebenarnya DAP!
      Allah telah tunjukkan kita contoh Arab Spring di Mesir.....seronok mulanya sebab Hosni Mubarak jatuh, Dr Mursi presiden.......lepas tu, apa jadi sekarang ni?
      Saya ulangi, jangan kerana marahkan nyamuk kelambu dibakar!

      Padam
  2. Apa yang lakyat nampak tak sama apa yang dedak seasoned eater (vetelan) lampak.

    Vetelan mungkin kata ini seluan suci ikhlas dari pihak benar versus pihak tipu.

    Tapi hah, apa lakyat lampak ialah pelebubutan padang lumput antala pemakan dedak seasoned verdus pemakan dedak amatur.

    Tala helan sapa minang, minang pun tetap makan dedlak kalah pun sama juga...makan lelak juga mehh!

    BalasPadam
  3. Sebelum ini pemakan dedak dah knyang..baru nak cakap orang lain makan dedak. Berabad makan dedak orang tak hebohkan pun. Stok dedak mereka banyak lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang masih banyak stok dok diam, yang terus membebel stok dah nak abis. Tu yang jadi gergaji dua mato. Last, last makan gergaji to, hik hik.

      Padam
  4. "Kalau Mohd Najib cekap, bersih dan amanah, siapakah yang lebih dipercayai oleh majoriti rakyat jelata – beliau atau Dr Mahathir?"

    Konman:

    Rakyat sudah jawab, tapi tak mahu terima kenyataan.

    Reference pun sudah buat dan keputusan sudah keluo.

    #apa lagi mau?

    BalasPadam
  5. cucu tok selampit7 Julai 2016 2:51 PTG

    Dedak sekilo!! Ap bener is target nk serang malaysia? Atau ianya dirancang pihak-pihak tertentu untuk menakutkan rakyat? Apakah ianya dirancang supaya rakyat "sibuk" dan lalai?

    BalasPadam
  6. Meskipun kemenangan atas talain itu penting, kemenangan di lapangan sebenarnya jauh lebih penting.

    Kalau boleh kuasailah dua duanya tapi jangan sampai 'apa yang dikejar tak dapat, apa yang dikendong berciciran.

    Bila itu berlaku dan telah nampak berlaku, merhaban, yoep.

    BalasPadam
  7. yg pasti strategy sore loser madey and protun now is to attack all supporter n voter ... dgn harapan dapat swing sokongan rakyat dari DSN ... strategy syiok sendiri .. buang masa ... malaysian voters always look at result ... cakap syiok sendiri mmg tak berkesan .. masuk angin keluar asap ... go fly kite !!

    BalasPadam
    Balasan
    1. cucu tok selampit7 Julai 2016 3:16 PTG

      Pergilah mampos kau punya fly!! Elok kau mampos lagi baik!menyampah pulak sikit-sikit fly kita!! Kau nk fly mana pun lantak kaulah

      Padam
    2. betul malaysian voters always look at result ... pru13 najib tak dapat majoriti 2/3, kalah popular votes, dapat tsunami Cina, keputusan yang paling buruk dlm sejarah

      malaysian voters akan kasi lebih teruk di pru14 kalau najib terus memimpin

      Padam
  8. ramai pemakan najis kafir2 harbi DAP PKR terus berusaha memburuk2kan najib... yelah..dah bnyak termakan najis DAP PKR... kes rasuah, pembohongan, putarbelit DAP semua depa terima...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak mau sebut ramai protun di sini ye? malu ye? berdesing telinga dengor apa protun kata. kisah sebat berbilion tak abis abi cita

      Padam
  9. Kalaulah Mahathir menjadi PM, sudah lama Datuk A Kadir Kasin di sumbat ke kem Kemunting.

    BalasPadam
    Balasan
    1. cucu tok selampit7 Julai 2016 4:38 PTG

      Najit ini pendendam, dendam dalam diam,nampak mcm xkisah tapi dalam hati penuh dendam,bila tiba masanya kadiq jasin pasti kedalam

      Padam
    2. Citer pasai dendam, dendam de fac toe lagi dalam. Tunggu!

      Padam
  10. Menteri UMNO kalau tak pandai engineering itu belum lagi jadi persoalan? Yang jadi bahan lawak bila menteri berseloka semata untuk tarik perhatian PM. Perkara common sense yg mana PM buat tak betul, mereka pura-pura jadi tak nampak ada kecacatan.
    PM tu manusia biasa yg ada kelemahan,ada kekurangan tetapi ada kuasa.
    Nak tanya menteri bolehkah DSN mengekalkan kuasa untuk terus menjadi PM akan datang?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pertanyaan jenis apa nih? Tersurat atau tersirat? Rasa rasanya mentori yg ditanyai pong nampak apa yang tersirat di sebalik pertanyaan ko tuu, kah kah.

      Padam
  11. Pemakan dedak pantang tolak. Sinonim sangat

    BalasPadam
  12. Saudara menyebut "Cuma janganlah keterlaluan memaki hamun orang tua yang pernah berjasa kepada kita semua."
    Dalam silat caci mencaci siapa yang mula dulu? Tolong sebut perkataan keji digunakan Najib keatas Mahathir!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sian cai najis.. meh aku bg satu cnth
      Old senile

      Padam
    2. Old sineli tu fakta tapi kalau mahazalim yang keluar dari mulut bangang tu kira dah over the fence

      Padam
  13. Jing Projibo dah tersonyap tak berbunyi. Dia dah kepenatan kesunyian keseorangan, kena hentam tiap kali dia masuk.

    Tapi lepas I snapped my fingers kat dia ni, tak lama lagi melompat lompat le dia menyalak melalak. Macam biasa, sikit pun tak kasi fakta dan hujah yg boleh menolong Najib. Jenis yang Najib kata bangang hamjadah di kempen PRU13 dulu.

    BalasPadam
  14. Kahkahkah.....bukti dah nyata. Pru sarawak = BN tapaw.

    2 prk = BN tapaw.

    Kehkehkeh.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu bukti bn menang yg nyata.
      Duit 42juta dr src bila pulangkan?

      Padam
    2. 200 bilion Mafey belum pulang kamik tak heran. Setakat 42 gram celah gigi jer, bro.

      Padam
    3. Sembang lebat. Pulangkanlah.
      Buktikan mana 200 billion dtg. Cai najis sembang kedai kopi bolehla. Dia sama dia menipu sama sendiri percaya sendiri

      Padam
  15. Result 2 prk baru 2 ni .. sg besar & kuala kangsar milik siapa sebelum ini..? Guna akal .. jangan guna kepala lutut .. mangkok hayun sungguh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Milik Madey ler, bab tu dai nak amek balik! Tapi apa dayo, tangan tak sompai ... longlai, beb.

      Padam
  16. muka dan perbuatan bangang mcm najis tu pun ada penyokong, menghairankan

    BalasPadam
  17. Kalau Lapuran Ketua Audit Negara tidak di klasifikasi di bawah OSA barulah tuduhan terhadap Najib boleh di katakan fitnah. Pemakan dedak lupa ke Najib kata tunggu lapuran audit...

    BalasPadam
  18. Fly Kite pun mcm jibby juga muka tampal kulit babi. Tahu yang depa penipu makan duit hasil rompakan drpd rakyat tapi buat2 percaya depa bawa kebaikan kpd orang. Rakyat makin tersepit akibat PM kaki rompak duit rakyat dan sebahagian duit tu guna utk bagi makan dedak kpd org2 spt fly kite .

    BalasPadam
  19. Fly Kite pun mcm jibby juga muka tampal kulit babi. Tahu yang depa penipu makan duit hasil rompakan drpd rakyat tapi buat2 percaya depa bawa kebaikan kpd orang. Rakyat makin tersepit akibat PM kaki rompak duit rakyat dan sebahagian duit tu guna utk bagi makan dedak kpd org2 spt fly kite .

    BalasPadam