Sabtu, 23 Julai 2016

Apa Kata Anak Perempuan Rosmah Ni..!


Jauh betul beza dia dengan mak dia kann..!!!
Bukan rakyat marhaien yang kata...anak dia yang kata..!

'Riza tuai apa disemainya kerana jual diri kepada syaitan'

Ermmm...setan tu ada kena mengena dengan cerita sami tu ker?

Anak tiri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, Riza Aziz menuai apa yang disemainya kerana 'menjual diri kepada syaitan', tulis adiknya di Facebook.
Riza yang dinamakan dalam saman Jabatan Keadilan Amerika Syarikat kerana didakwa menggunakan wang yang dicuri daripada firma pelaburan negara, 1MDB.
"Jika Riza menjual dirinya kepada syaitan untuk memiliki apa yang tidak sepatutnya miliknya, bayangkan hutangnya yang dikumpul bersama syaitan dan yang bakal mereka kumpul lagi itu,” tulis Azrene Soraya Abdul Aziz, seorang perunding imej.
Seperti Riza, Azrene adalah anak tiri Najib, yang lahir hasil perkahwinan pertama, isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor dengan suami pertamanya.
Bagaimanapun beliau berkata, Riza masih dan adalah seorang yang dikasihi oleh keluarganya, walaupun kasih mereka 'tidak cukup untuk beliau' dan orang sekelilingnya.
"Dia memilih, seperti orang lain sebelumnya, untuk memiliki kemasyhuran, kekayaan dan sanjungan," katanya.
Azrene mendakwa abangnya kini membayar harga kerana dosa yang dilakukannya walaupun Malaysia tidak bersedia untuk memberi keadilan seperti didoakan rakyat tetapi Amerika Syarikat memberikannya.
"Mereka yang mengenali saya tahu bahawa saya kambing hitam keluarga - tetapi itu tidak bermakna saya tidak sayang keluarga saya.
"Orang ramai boleh mengatakan saya kejam untuk apa yang saya tulis hari ini tetapi saya sentiasa menegakkan apa yang sepatutnya dan melakukan apa yang betul, demi kebenaran dan keadilan walaupun terpaksa membayar harga yang tinggi dan ini bermakna melakukan perkara yang tidak popular.
"Saya sering menegaskan bahawa jika Riza menggunakan dan mendapat keuntungan daripada dana yang dicuri dia perlu membayar apa yang dilakukannya itu.
"Jika dia berdiri sebagai proksi atau sebagai pemegang amanah untuk apa yang bukan miliknya atau mana-mana individu yang meminta beliau menjadi 'anak berbakti', dia perlu membayar untuk itu," katanya.
Tidak kira apa alasan yang diberikan untuk mewajarkan apa yang dilakukan oleh abangnya, Azrene berkata jika tindakannya itu menjejaskan negara dan rakyat maka ia adalah salah, dan perlu diperbetulkan.
"Bagi mereka yang fikir saya tidak berhati perut hari ini, sila ingat, doa saya adalah untuk kebenaran dan keadilan. Sama seperti rakyat Malaysia yang lain, telah dijawab hari ini dan akan terus dijawab," tulis perunding imej itu.
Dahsyat betul cerita keluarga ni yer..!!! Siapa bapak tiri dia tu???
Lu Fikir La Sendiri!!!

49 ulasan:

  1. Ibu selamanya ibu. Tiada siapa dapat ambil alih tempat seorang ibu. Tiada pendua dalam konteks ibu.

    Tidak bertegur sapa sesama insan seagama mungkin tak ramai lagi yang ambil kisah. Doser ringan agaknya.

    Apapun yang tersirat, bila ibu di sindir seperti musuh politik dan secara terbuka, sungguh aneh bila pihak yang mula ambil kesempatan adalah pendedak, batu api dan anti-harmoni.

    Apa yang sepatutnya terbit lebih dulu ialah kehemahan dan kelunakan dari pembabitan para aktivis agama, sosial dan kemasyarakatan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ibu kandung sendiri tidak mengaku Azrene tu anaknya.
      Jadi,apasal pulak Azrene diminta sokong si Mawar berduri itu....????

      Padam
    2. Bila Cik minah nak jadi ibu,tak kan selama nya mahu berstatus 'cik'?. Nanti kena batang hisudng sendiri baru tau.

      Padam
    3. MakDARA adalah ibu kepada ramai teruna dan dara tapi, makDARA TAK guna anak daranya untuk memenuhi napsu serakasnya nak jadi orang paling berkuasa dengan berangan menjadi mentua Sultan dan raja. MakDARA juga tidak menganaya anak bujangnya menjadi tukang lupus duit curian di luar negara. MakDARA sayang anaknya dengan setulus hati. Ini barulah IBU di dunia dan ibu diakhirat.

      Padam
    4. 101 ada lah Jing Projibo menggunakan bahasa biasa, bentuk ayat, perkataan dsb nya. Tapi dia nyata mempertahankan Jibo dan bini dia. Di kata nya "Tidak bertegur .. tak ramai lagi yang ambil kisah. Doser ringan.." kepala hotak dia.

      Mengata "sungguh aneh bila pihak yang mula ambil kesempatan adalah pendedak, batu api dan anti-harmoni" itu tanda dia Jing Projibo jugak.

      Menganehkan nya itu menunjukkan bodoh bangang sedia kala nya. Tak perlu membatu api, sesiapa aje akan menghentam, menenyeh dan membidas si emak takda hati perut sama sekali mcm itu.

      Hati nya bukan di dada tapi dlm perut nya bila begitu. Anak tak di didek emak pun boleh mikirkan mana baik mana keji, tak mahu ikut tingkah laku keji si emak, di maki hamun dan di nyahkan nya.

      Aku tak ragu ragu mendoakan Tuhan membalas emak nya secepat mungkin. Macam Tuhan membalas bapak tiri nya yang seleweng kan 1MDB dan songlap berbilion Ringgit masuk ekaun dia.

      Padam
    5. Mamat 205 kau jangan nak mengurat Cik Minah lah. Cakap macam tuh dah kena lesing pun kau. Padan muka.

      Padam
    6. Hahaha "nak jadi orang paling berkuasa dengan berangan menjadi mentua Sultan dan raja".

      Buruk betul tabiat si emak tu ye? Marah bukan main bila tak dapat. Tuhan akan balas nya. Insya Allah.

      Padam
    7. itu urusan keluarga mereka hanya mereka yang tahu, betul lah kata Cik Minah tu. Hal tu semua orang tahu, dari London hingga ke KL, Nampak nya Cik Minah ni ada hubungan yang rapat dengan keluarga mereka.

      Padam
    8. Kasih sayang ibu bermula dari kandungan berlanjutan memasuki fasa kelahiran, penyusuan, bayi, kanak-kanak, remaja, dewasa, tua dan selepas mati.

      Ada ibu tinggalkan bayi di rumah kebajikan, bila anak itu besar dia akan cari ibunya untuk dapatkan kasih sayangnya.

      Ini kerana sianak sedar meskipun ibu tidak menyusukannya tapi ibulah yang mengandung dan melahirkannya.

      Ada ibu tinggalkan anak dewasa apabila ibu kena masuk penjara. Tetapi bila anak itu nazak dia akan cari ibunya kerana ibu itulah yang mengandung, beri susu, membesarkan dan menyekolahkannya.

      Padam
    9. Dalam foto tu si ibu nampak PENDEK , tetapi akal nya PANJANG wei..... Naik botak Najib dikerjakannya.

      Padam
    10. Setiap warga memiliki ibu tumpang iaitu ibu pertiwi. Ibu pertiwi juga membantu sejak kita berada dalam kandungan hinggalah kita meninggalkan alam ini.

      Justeru kita terhutang budi pada ibu pertiwi dan sanggup berkorban untuk ibu pertiwi.

      Namun, sebanyak manapun keakraban kuta bersama ibu pertiwi, sesudah meninggalkan alam ini, terputuslah hubungan kita dengan ibu pertiwi.

      Padam
  2. Janganlah mngambil saham dari dosa besar ini.Menghina ibu kandung bukan sesuatu yg boleh di sokong.Biar lah apa dia nak tulis ,tapi kita sebagai orang Islam tok sah campur apatah lagi mengambil langkah menyebarkan nya seperti bolger ini.Tambaha lagi kalau ianya palsu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini pun komen Jing Projibo, cakap cara siuman, konon. Jangan ambik saham kata dia, org Islam toksah campur. Kalau org Islam tak boleh campur, mengapa ada Jabatan Agama, kadhi, ustaz dsb nya, woi, nate' goblok.

      Tak tau le Jing Jibo kuat Islam nye ke, kot geng Jho Taek Lo, Reza Aziz yang bergelumang dengan Whisky, gin, champagne apekebende.

      Si Rozy memang nyata pegangan agama nya di persoalkan. Mana ada ibu org Islam bertingkah laku seperti dia. Berkajang panjang boleh di tulis membentangkan tak semenggah nya dia. Aku pakai perkataan civil tuh - tak semenggah. Tuhan dan segelintir sahaja yang tahu betapa buruk watak dan tabiat nya.

      Padam
  3. Kalau nak bercakap berterus terangan sahajalah. Tak payah kiasan dan inuendo.

    Azrene yang saya kenali tahun 90an dulu budak yang baik, mesra dan menghormati orang lain, berbeza dengan ibunya. Oleh kerana dia berkahwin atas dasar cinta yang tidak dipersetujui oleh ibunya, dia diboikot dan terpaksa melalui berbagai cabaran hidup.

    Memanglah sesiapapun tak boleh ambil alih tempat seorang ibu. Tetapi haris diingat kita ini semua manusia biasa dan secara sengaja atau tidak melakukan dosa setiap hari. Anak berdosa kepada ibu tapi ibu bebas dari dosa terhadap anaknya sendiri?

    Mudah sangat menuduh orang buat dosa tetapi lebih baik fahami sesuatu keadaan dengan lebih mendalam sebelum menjatuhkan hukuman mengenai perkara yang Allah SWT lebih maklum. Bukankah DIA yang mengetahui segala gala yang di luar dan di dalam hati manusia?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kesalahan ibu terhadap kita ,bukan hak kita utk membalasnya,kewajipan kita seperti yg di tentukan oleh Allah ialah berbuat baik kepada mereka dan jauhi dari berkata 'ah' sekali pun.Apatah lagi menghina secara terbuka.Kita hanya di bolehkan tidak mematuhi kehendak ibu jika ianya bertentangan dgn hukum Allah,itu pun bukan dgn mengasari mereka.Kalau ini pun tidak di fahami atau tidak di persetujuai,tahu benarlah kita siapakah gulungan penyokong ANC ini.

      Padam
    2. Pakmid 201, boleh hang bagi tau hang ni ustaz ka? Ada tauliah atau satifiket ka? Belajaq unibasiti pasai agama atau sekolah pondok ka?

      Awat tak sebut Firman Allah atau Hadith, siap dengan sahih nya?

      Tapi aku sangka hang Anjing Najib lah. Bila hang sebut "penyokong ANC" dah konfem lah hang Anjing Najib. Apa hang cakap tak masuk buku punya, Jing.

      Padam
    3. demdam kesumat hal adik beradik hal anak beranak .. selalunya anak akan kalah juga sebab syurga dibawah tapak kaki ibu.. Allah sentiasa bersama ibu .. kisah zaman nabi anak yg bela ibu dan ayah yg bertukar menjadi babi diangkat jadi ahli syurga ... so protun tak payahlah nak laga2 kan hal anak beranak .. jgn tumpang saham neraka ... korang protun mmg makanntaik madey kutty jadi ahli neraka itu korang punya pasal ... go fly kite !!

      Padam
    4. Kalau emak nya jadi babi amacam, Jing. Atau tabiat nya macam babi menyodok sana menyodok sini, bila tak dapat cacing, cabut anak durian Musang King aku. Cilaka.

      Oh nyaris lupa, kau makan taek Najib ye? Sedap tak? Dah tu bang balls plak ye?

      Padam
  4. Cai siapa cipta identi Azrene Soraya Abdul Aziz, dengar cakap dari bambo river anwar ITU

    Aku ingat macai cakap
    Rosmah bomoh kan najib
    Rosmah ada laki dekat negeri9 Dan Perak lah
    Rosmah upah orang takutkan keluarga suami lama dia lah.
    Siasatan laki lama dia pergi tinggal Malaysia aku tengok aku tengok semua pelakon elok je di negeri9 tak ADA tinggalkan Malaysia ini

    Dah cai buat lagi cerita Korean pukul 6petang ITU perempuan Gila harta yg tinggalkan Anak dia

    Yg aku tahu rosmah janda dia hanya ADA anak lelaki. Kalau rosmah tinggalkan Anak 'dia Anak lelaki reza dia tentu benci pada rosmah itu. Macai pembangkang tak lihat kehidupan seseorang jika adik diseksa abang pasti akan menbela dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi salahkah Azrene mengutuk 'perempuan itu'.......???
      'Perempuan itu' bukan ibunya. Dia ibu kepada abangnya Reza.
      Tengok - Rosmah sendiri berkata, dia cuma ada seorang anak lelaki dengna bekas suaminya..........HEHEHEHE.

      Padam
    2. Oooooo Jing Jibo 121 PTG, terima kasih lah kasi malumat tuh.

      Rosmah bomoh kan najib ye? ada laki dekat negeri9 Dan Perak ye? Tarak kot, bofreng aje gamak nya.

      Rimemba, Rozy is hell of a woman. Never takes no for an answer. All Hell breaks loose if she does not get what she wants. And Hell hath no fury like a woman scorned.

      Time will tell if Rozy's life will always be rosy. Soon maybe.

      Padam
    3. Dah cai kalau fikirlah dari segi kekeluargaan jika adik riza di seksa dia sebagai abang akan menbelanya.
      Nampak sangat identity Azrene di cipta oleh orang bernama anwar dalam bamboo river.
      Azrene anak laki rosmah dari mana satu Perak ke? dari negeri9?
      Dan aku Tanya pelakon rosmah puak ITU ADA dekat negeri9 jangan bohong aku ini. Konon lari diri pergi luar negara, elok be orang pelakon ITU ADA dekat negeri9

      Pasti macai2 ini tak boleh jawab punya
      Aku gambar atas macam pengaraca TV 1 je

      Padam
    4. Agama pun x suruh anak patuh pada orang tua kalau ianya membawa kepada kemungkaran . Betul tak saudara SYSTEM BARU'aaa..

      Padam
    5. Macam kau intip pun kau akan gagal macai protun he.he.he
      mohammad azren he.he.he aku tahu kau intip aku 'tapi gagal he.he.he, macai protun tetap macai protun he.he.he.
      Aku tahu kau rba Cuba memecahbelahkan umno 'tapi kau gagal he.he.he

      Padam
  5. Yg ni pun nak dimanipulasi gak .... kenyataan ringkas anak tiri perempuan tu senang jer klu Reza didpati bersalah dia kena tanggung sendiri risiko yg dibuat..spt Najib ckp Reza berhak mempertahan dan membela diri dia sendiri.. sama mcm tok guru nik aziz klu anak dia bersalah dia perlu dihukum ... tap perlu melibatkan orang lain...
    lain la dng anak pemimpin yg dakwa anak dia pandai berniaga bila rugi minta petronas .. kwsp.. tabung haji bailout syarikat anak dan kroni mereka... malah lansung tak pernah kata anak dia bangang berniaga...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu nak coba tegakkan benang basah ye? Orang kata benang Najib selalu nya berlendir. Sekang benang Reza berwhisky air.

      Rozy takda benang. Ha nya rambut kalau buat tak cantik dah bayar seribu ringgit dia bengang dan meradang. Mesti nakkan fesyen yang tebuan boleh bersarang punya, beb.

      Padam
  6. cer teka nama orang dalam gambar di atas tu. doj ada sebut nama tu, sorang cina, 2 arab. semua ada dalam gambar tu. bila gambar tu diambil yer ? bukti besar tu, mereka bercoooti bersama kerana orang yang dalam gambar itu didakwa atau dituduh curi duit 1mdb. sorang tu tuan punya good star, sorang lagi tuan punya aabar bvi, sorang lagi penasihat lembaga pengarah 1mdb. apa yang mereka buat atas kapal bersama-sama, dan berlaku kejadian wang 1mdb hilang berbillion. masuk akaun good star, masuk akaun aabar bvi, kemudian masuk akaun peribadi malaysia official one dan hadiah untuk anak rosmah daripada aabar bvi (tiada kaitan dengan petrosaudi kat dubai).
    peguam linggam pun masuk mahkamah pasal bercooti dengan ketua hakim dan tindakannya yang seterusnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus cerita ni, Tuan. Sedap dengor. Kalau boleh nak lagi.

      Sayang mereka bercooti tak makan rooti. Kalau tak, capati. Jadi mana le sipendek gemok gedempol tu ada hati.

      Kesian anak dia. Bagus pendirian nya. Tak pernah terbaca dia menghentam emak nya walau pun tak di akui anak, kawin pun tak datang. Ni dia bukan nak hentam emak nya, cuma nak kasi tau pasal abang nya yang pilih jalan tak tentu hala.

      Oooo ya, ada hala nya. Ke penjara di USA. Mesti di dakwa atas jenayah misappropriation of 1MDB funds and money laundering. Jenayah serius tu.

      Padam
  7. putra M,

    Tolong keluarkan gambar Najib sebaris dengan bini dia dan Jho Taek Lo dan Arab itu selalu, kalau boleh selitkan kpd tiap pos, supaya pembaca dan pengkomen tahu dan sedar kemungkinan derhaka kpd negara melalui 1MDB itu di rancangkan antara mereka di masa hari bergambar itu.

    BalasPadam
  8. Lawa anak kebencian rosmah ni..ikut bapak dia rasanya..xder iras losmah pun

    BalasPadam
  9. Jauh beza rupa (amat cantik si anak), beza mata (tak sepet - Rozy anak angkat Cina ke?), beza tinggi (Rozy tak sampai bahu Najib pun), beza bentuk badan (tak payah cakap le siapa yang gemok gedebol tuh), beza fesyen rambut (tau le siapa yg bayar RM1,200 utk rambut sarang tebuan tuh).

    Tak rugi si anak Rozy tak ngaku dia anak nya. Dia pun tahu si emak "terrer" di bermacam segi, termasuk hubungan dgn lelaki, ramai kawan, ahem.

    Jangan mara aku kata di atas - itu semua persepsi kan? Jing Jibo persepsi camna? Rozy macam malaikat ke? Tolong kasi link, ye, hehe

    BalasPadam
  10. Wang Rakyat Diselewengkan Utk Kekayaan Individu..

    Jho Low & Riza Aziz menjadi Billionair secara tiba2 dan hidup bermewah2.. Sedangkan ramai rakyat di Malaysia nak makan pun kena ikat perut.

    Dimanakah suara Raja2 Melayu, Ulama & Agamawan Islam ?
    Dimana Tahap Keimana Mereka Dalam Melawan Amalan Salah Guna Kuasa & Rasuah & Mencuri ?

    Masih Relevenkah Institusi Beraja Dalam Mempertahankan Hak Rakyat & Menegur & Mengawal Salahlaku Parti Pemerintah?

    Masih Releven Kah Ulama & Para Agamawan. Yang setiap kali berdakwah mengaja ke arah kebaikan dan menentang kemungkaran.. Sedangkan mereka membisu apa bila melibatkan orang yang berkuasa.. Tidakkah mereka takut pada Allah. Ulama & Agamawan kita Bertuan & Bertuhan siapa?

    Kredibiliti Penguatkuasa Undang2 & Perundangan Mesti Dipulihkan Dan Tiada Apa Perlu Dirahsiakan Kerana Isu ini melibatkan kepentigan Rakyat.

    BalasPadam
  11. Rosmah mengejar impian jadi flom,dah tercapai impian dunia dia, manakala tak mengaku anak? Ini dah berat.... sampai tak datang perkahwinan azreen?

    Allah jua yg menghukum...

    Hukum akal mengatakan, binatang pun sayangkan anak sehingga sanggup menggadai nyawa.

    Rosmah?

    Lu fikirkah....

    BalasPadam
  12. Guinness World Record

    Anugerah Penerima Derma Tertinggi Dunia - Najib

    Anugerah Penerima Hadiah Bentuk Wang Tunai Dunia - Riza Aziz

    Siapakah Pemberi Derma & Hadiah tertinggi di dunia ini ?
    Adakah org yang sama?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kerajaan Malaysia Kena Siasat & Dedahkan Bagaimana 2 Rakyat Malaysia ini mempunyai kekayaan berbillion2 dalam tempoh yang singkat.

      - Riza Aziz
      - Jho Low

      Padam
  13. Matlamat menghalalkan cara ,maki hamun ibu sendiri pun perbuatan muila kalau ianya boleh membantu matlamat kita.Inilah prinsipnya.Teruskan selagi mahu ,semuga akhinya nanti diri sendiri yg di timpa balasan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Azrene tak maki hamun ibunya, la Mat 4.16.
      Ko ni kuat memfitnah.
      Cer ko baca betul-betul luahan hati Azrene tu.
      Jangan pakai tangkap muat, ikut napsu engku.
      Azrene kesal dengan sikap abangnya yang terpengaruh
      dengan kemewahan, kemasyhoran dan tidak menghargai kasih sayang mereka (kelaurga sebelah bapaknya). Dia kesian melihat abangnya dijadikan alat untuk melupus wang curian. U ask for it and you have to pay for it - lebih kurang gitulah ayatnya. Berkaitan ibunya, dia minta supaya perempuan itu untuk kali pertama, be a mother kepada anak-anaknya - maknanya jadilah ibu yang baik, janganmelihat anak-anaknya sebagai asset semata-mata untuk digunakan bagi kemegahan dirinya.

      Padam
  14. Maki hamun pada ibu sendiri? Dah bodoh ker? Matlamat kami tak dibayar halal al toyiban, malahan islam suruh perangi yg batil (maksud disini pemimpin korup, menyeleweng dan menzalimi rakyat) tegakkan kebenaran.

    Teruskan menyokong pemimpin korup, selagi nafsu menyelubungi diri, tak boleh jawab ganti maki hamun,beri penerangan rakyat tak faham, beri perumpaam 5 hinggit hilang tengah jalan? TSMY hilang basikal? apa semua ni? Mana najib dapat makhluk camni (lupa plak najib tu pon sengal)

    insya Allah bayar cash.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib sengal? Mana sengal, Dol. Bengkak, lebam, bengkok, menyeleweng dan mengsonglap.

      Kamu nak "Teruskan menyokong pemimpin korup, selagi nafsu menyelubungi diri" kamu ye? Jaga Mat, nanti kontol kau di geduk orang. Jangan goblok ye?

      Mana "beri penerangan rakyat"? Kesian kau, aku tau le, Salleh Said Keruak pun tak kasi penerangan , asyik maki hamun aje. Jadi, mana le kamu nak dapat tahu apa fakta dan hujah yang boleh guna utk beri penerangan. Cuma korang kata aje le dah buat gitu.

      Nanti di kempen PRU14 Najib akan kata korang mcm gitu tak membantu dia pun ada lah bangang, hamjadah. Macam dia dah kata di kempen PRU13 yang kalah undi popular dan dapat keputusan yang paling buruk dalam sejarah. UMNO kena gantikan dia, kalau tak, lingkup di PRU14.

      Padam
  15. Keep on fighting, says Salleh on Najib's 63rd birthday
    Free Malaysia Today

    Kot si anak nak lepaskan geram kpd emak yang nak celebrate b/day tuh.

    Tapi tak mungkin rasa nya, sebab si anak tu tak pernah tuliaigh apa apa tak sedap dengor selama ini. Dia nak cakap pasai abang dia yang salah jalan. Ha nya tempias sikit kpd emak, yang guilty conscious di puak Najib rasa berat lah.

    Btw, dapat lebih dedak gamak nya si Salleh ngampu bos nya begitu. Tapi tak boleh fighting lagi dah si Najib. The odds are stacked against him already.

    BalasPadam
  16. puak2 kafir harbi DAP PKR RBA takkan berhenti membohong, memfitnah, membuat tuduhan palsu dan pelbagai bukti rekaan...selagi kerajaan pimpinan melayu Islam sedia ada belum berjaya ditumbangkan... isu 1mdb patut dah lama selesai...puak2 kafir harbi dan penjilat2 depa ni pun tau semua citer ttg 1mdb dari sumber US adalah rekaan semata-mata...admin blog ni pun tau ttg tu...tapi selagi masih ada rakyat yg mudah diperbodohkan selagi itulah depa akan terus berusaha membohong dan memutarbelit fakta...

    BalasPadam
    Balasan
    1. "selagi kerajaan pimpinan melayu Islam sedia ada belum berjaya ditumbangkan"

      Dah gile ker nak sokong pemimpin korup, zalim lagi menyeleweng? Apa kesan nya sokong sepanjang masa setiap pru undi pemimpin korup? Ada akal fikirlah, jangan nafsu menyelubungi diri, hanya pentingkan diri senditi, masa depan anak2 bagaimana?

      Padam
  17. memang anak sulong perempuan rosmah ini 'photogenic' n jelita.

    semasa saya berpeluang berjumpa tun m dlm usaha utk mencari jln perdamaian d antara najib n tun, terkeluarlah cerita rosmah.

    saya memaklumkan kpd tun bahawa saya pernah meng'orientate' semasa beliau 'freshie' d UM. memang rosmah jelita n menjadi tumpuan 'senior' kerana watak nya yg manja n 'flirty'.

    komen tun d luar jangkaan saya. 'saya tau dia dok merayau(loiter) around parliament hoping 2 catch a big fish. tapi yg mengherankan saya macam mana najib bolih terperangkap'

    jawapan saya pd tun ia lah 'apa nak buat tun! dah jodoh!'

    saya tahu sengketa Azrene sebelum pernikahan nya tidak mendapat restu rosmah.

    saya tidak tahu siapa yg hendak d persalahkan. ada lah menjadi harapan agar mereka berbaik semula n sebagai anak solihah bersedia juga menziarahi rosmah sekali pun dia d penjara jika d sabit kan dgn kesalahan berat.

    mengikut sahih bukhari yg d riwayatkan olih abu hurairah ra,
    pertayaan tlh d utarakan kpd Rasul saw siapakah yg perlu d beri penghormatan utama ?. jawab Nabi saw ibu mu. selepas itu? Nabi saw menjawab ibu mu. selepas itu? Nabi saw masih menjawab ibu mu. dan selepas d tanya lagi baru lah Nabi menjawab bapa mu.

    jadi sebagai kesimpulan darjat ibu dlm islam amat tinggi sekali.

    wallahualam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biasanya maklumat yang akan dicari dan disimpan adalah yang ada kaitan dengan seteru, kuda trojan dan musuh dalam selimut.

      Tak sangka pula maklumat peribadi seorang pelajar yang cantik dan jadi tarikan ramai rakan sebaya tersimpan dalam 'arkib'.

      Dan ianya dilakukan lama dulu iaitu sewaktu 'diktatun' (gelaran yang dianugerahkan oleh pembangkang) berada di kerusi kuasa.

      Soalannya apa lagi yang kita tidak maklum tetapi ada pihak yang lebih maklum? Huh rasa macam di Korea Utara la pulak.

      Padam
  18. Hairan lihat gambar atas perahu ITU. Bukankah dahulu Perdana Menteri Malaysia pernah berkata bahawa dia tidak kenal sama lelaki Cina ITU? Jadi macamana dia boleh bergambar bersama lelaki Cina ITU? Tak lain ini adalah fitnah menggunakan photoshop! Ini semua kerja dajjal lahanat kafirkharbi ITU.

    Mwahahahaha. ITU.

    BalasPadam
  19. Kami Swasta Wang Antarabangsa Lender ini. Kami menawarkan pinjaman pada kadar yang sangat rendah sebanyak 2%. jika berminat sila hubungi kami melalui E-mel: eleazardiaz536@gmail.com untuk maklumat lanjut.
    Regards, Mr Eleazar

    BalasPadam
  20. Memerlukan pinjaman? Adakah anda dalam mana-mana krisis kewangan atau memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk menyelesaikan hutang anda atau membayar bil-bil anda atau memulakan perniagaan yang bagus? Di sini adalah peluang anda untuk mendapatkan pinjaman dari syarikat kami. kami menawarkan pinjaman: (vvot.inc@gmail.com) Laman Web: http://vvot.webgarden.com/ Skype: vvot.inckredit

    BalasPadam
  21. Hello semua,

    Saya seorang pemberi pinjaman swasta, saya menawarkan pinjaman pada kadar 2% ia adalah sebuah syarikat yang sah dengan kehormatan dan perbezaan kami bersedia untuk membantu anda dalam apa-apa masalah kewangan bahawa anda, kami menawarkan semua jenis pinjaman jadi jika anda berminat untuk ini tawaran pinjaman sila hubungi kami di e-mel kami: (anggadiman1@gmail.com)

    Juga menyediakan data di bawah supaya kita boleh meneruskan dengan pinjaman serta-merta.

    Nama:
    Jumlah yang diperlukan:
    jangka masa:
    negara:
    Tujuan pinjaman:
    Pendapatan bulanan:
    Nombor telefon:

    Hubungi kami dengan data yang disebutkan di atas ke email kami: anggadiman1@gmail.com

    Salam kepada semua

    BalasPadam
  22. Adakah anda memerlukan apa-apa jenis pinjaman?
    Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi?
    Perlu Pinjaman Perniagaan?
    Adakah anda ingin untuk membayar bil anda?
    Anda mahu menjadi kewangan yang stabil?

    E-mel: larryellisonfinance@gmail.com

    Mengisi borang permohonan. 1) Nama Penuh: 2) Negara: 3) Status: 4) Alamat: 5) Seks: 6) Pekerjaan: 7) Jumlah Diperlukan: 8) Tempoh pinjaman: 9) Tujuan pinjaman: 10)
    Telefon: 11) Pendapatan Bulanan:

    E-mel: larryellisonfinance@gmail.com

    BalasPadam