Khamis, 28 Julai 2016

Jangan Sindir Sindir La..!


Pic of the year..! Bapak tiri vs Anak tiri..!
Layan...

Bekas Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Tan Sri Rafidah Aziz mengingatkan bahawa isu kepimpinan pada semua peringkat seharusnya bermula dari rumah.
Tanpa merujuk kepada mana-mana pihak, Rafidah berkata seorang pemimpin yang baik akan memimpin keluarga dan anak-anaknya terlebih dahulu.
“Kepimpinan berjalan di semua peringkat. Jangan cakap mengenai kepimpinan perdana menteri, atau menteri. Kepimpinan bermula di rumah. Jika kita ibu bapa yang baik, dan pemimpin dalam keluarga, mereka akan bentuk anak-anak yang baik.
“Jika kamu memiliki pemimpin yang baik dalam organisasi sosial, dalam apa jua pertubuhan (atau) organisasi kerajaan, organisasi ini dapat berjalan tanpa masalah,” kata Rafidah dalam sesi soal jawab selepas melancarkan majlis Anugerah Jenama Paling Kukuh Malaysia di Kuala Lumpur hari ini.
Bekas ahli parlimen Kuala Kangsar itu juga mengingatkan bahawa seorang pemimpin tertinggi negara mewakili jutaan rakyat.
“Jadi, berhati-hati apabila anda bercakap tentang kepimpinan. Kepimpinan adalah mengenai melihat diri kita sendiri. Kita mempunyai lingkaran pengaruh. Tetapi kecenderungan di dunia hari ini, seorang pemimpin berada di atas. Maafkan saya, hanya ada seorang lelaki di atas sana (PM) tetapi terdapat 30 juta kita di bawah,” kata Rafidah.
Tidak dapat dipastikan sama ada ucapan Rafidah merujuk kepada keluarga perdana menteri Datuk Seri Najib Razak yang sebelum ini dikaitkan dengan skandal kewangan 1MDB.
Minggu lalu Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DOJ) menamakan empat individu, termasuk anak tiri Najib, Riza Aziz dalam tuntutan samannya bagi merampas aset yang didakwa dibeli menggunakan dana firma pelaburan negara itu.
Akhbar The Weekend Australia turut melaporkan persengketaan keluarga itu apabila seorang lagi anak perempuan tiri Najib, Azrene Soraya Abdul Aziz secara terbuka membidas abangnya Riza.
Lu Fikir La Sendiri!!!

30 ulasan:

  1. Pusing pusing orang sama. Malaysia macam dah tak ada orang lain yang akan bercakap soal kepimpinan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila "mahazalimuna" berundur, tak ada air mata yang mengalir kecuali dari mata MakDara sorang. Pilu!

      Padam
    2. 8:18 ni jing projibo dulunya pengikut tegar taikun bambo resort pas tu pindah kerja jadi rba...jadi jing jibo keja senang komen auta maki mencarut je dah dapat upah..

      Padam
  2. Pnggil kabir batia buat filem.
    Buat film series mcm james bond pun cun. aku cdgkn tajok
    1. Bapak tiri mithali
    2. Anaktiriku riza aziz
    3. Anak aziz anak ku jua
    4. Anak tiri main api
    4. Kl Rembat.
    5. US menjerit.
    6. Mencuri hingga hujung nyawa.
    7. Thieves never die.

    BalasPadam
  3. Bailout tak salah. Bailout hanya gunakan duit poket sendiri. Ada faham?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak faham

      Padam
    2. IDOPP AMAAAREKAAAAA.... kurr..kurr..krrurrr.. sambil patut dedak ditabor ke tanah... dedak tamat tempohh dhh...

      kah..kah..kah

      Padam
    3. Soklan cepumas:

      Kalaulah presiden Amerika bailout syarikat anak sendiri agak agaknya saman sivil atau jenayah?

      PreeeEEEeeet!

      Padam
    4. Kedua2 anak Presiden Amerika Syarikat masih bersekolah dan tidak memiliki syarikat sendiri.
      PrrrOOooooTTtttt

      Padam
    5. Dulu klepTunkasi, bila Amerika ciplak diubah jadi klentonkasi, admin pulak tukar pada kleptokrasi. Nanti Daputera tukar pulak pada klepDAPsi. Semua itu power. ADA POWER apa pun boleh kasi. He he.

      Padam
    6. Dedakkasi pandai mengarang.
      Dedaktarakasi tak ada sokongan.
      Dedakbasi utk komen xde isi.
      Dedakmasturbasi utk komen syok sendiri.
      Dedakconspirasi guna fake account.
      Dedakcelahgusi 1 komen dpt 50sen

      Padam
  4. bailout lagi tak salah kalau buat tu ketrunan Madey Kerala. Jgn lupa bail out company anak dia terang2 kering2 pakai duit negara..

    sapa berani beku harta anak Mahazalim ketika itu???

    Eric Chia punm mati dengam 'rahsia' besar kehilanggan BERBILLION wang PERWAJA.. yg ada kaitan dgn songlap mamak kerala Madey Kutty Laknatullah ini melibatkan Swiss Bank... senyapppppp smpai skrggg!!!

    how u want to clean other wahai mamak.. because u also a piece of SHIT!! (novel SHIT Prof Shahnon Ahmad for the record cacai2 sekalian)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau anda ada bukti. Mohon lah utk sita harta mereka tu. Kalau tak percaya pada AS, bawa kes kpd kerajaan langit. Tapi sayang Ayah pin pun dah almarhum.

      Padam
    2. mohd azren apa ko merepek maghrib2 ni?
      ko xmakan ubat sakit mental ke hari ini??

      klu ye pon nk jilat LANUN TUA KUTUK.. makan lah ubat dulu.. bg berakal sikit posting tu

      kah..kah...kah

      Padam
    3. Ehh ... kan dia tu tak reti belayar ... sebab dia kata layar dikembangkan tapi sauh dilabuhkan. Kapal cuma bergerak berpusing2 gitu aje ... macam mana nak melanun? Tak baik main tuduh2 'Lanun Kutuk Tua' tau!

      Padam
  5. Dah lah rompak, dari duit rompakkan berjudi pula. Papa dan Mama buat dekk je. Anak kesayangan lah katakann. Janji boleh tunjuk kat jiran² yang anaknya berjaya memiliki harta dan kayaraya.. Ade ke mak bapak yg macamni?????

    BalasPadam
    Balasan
    1. krurr..kurr..kurrr... tgh makan dedak petang yg baru ditabor agaknye..

      ehh azren ko dh makan ubat sakit mental ke blom???

      ko ade tanye tak bapak Mockeris botak aka bapak Mokhzani (si bodoh yg xreti bisnes tp bapak tlg songlap duit negara)... ade x bapak jenis yg mcm ko tanye tu???

      Magnum Judi tu bapak Mirzan ada saham tak??

      Padam
    2. Melaise memang suka kata dulang paku serpih, walhal duit DEBtun yang dikhaskan untuk melayu tapi telah disonglap, yang didedahkan oleh WSJ, korang ingat hantar rumah kebajikan? Korang ingat kuda lumba boleh dapat free dan beri makan pasir? Cermin diri dulu, bro...Wakakaka

      Padam
    3. Kepada Macai² minda lemah otak udang penjilat telo. Mengapa pula perlu merepek bila aku kata ada bukti ke?. Serupa juga mcm kalian yg selalunya mem.pertikaikan bukti atas tuduhan pro Tun. Lagi senang korang nak bawa kes sbb AG pun dh macam AG utk Najib bukan utk rakyat. Lainnlah korang memang merapu tanpa bukti. Kalau di Malaysia ni x blh dpt keadilan. Pergi mana² negara di dunia ni utk fail kan kes. Lagi ada ke aku posting dan nyatakan dgn jelas individu tu reza, Najib dan rosmah. Walaupun aku x nyatakan dgn jelas , korang tau pula yg aku maksudkan bahawa ke3 individu yg aku nyatakan tu. Tapi bila persoalan siapa MO1 tu, bukan main korang bersilat menafikan yg ianya Najib. Ada rasa Ka.... Siapa yg makan cili. Dia yg kepedasan yoep. Sebab itu korang melompat lompat macam kera .kehilangan telo. Haaa....haaa kik kik muahaaaa. P/s. Aku baru makan ubat sebab perut sakit. Rasa nk terberak atas muka korang.

      Padam
  6. Aku takut jd kes scoperne kapal selam tu je..satu negara menerima air kencing puak2 Ketom Nuar dan talibarut2 yg bertugas.



    sapina bagai ke Peracis.. Najib akan ditangkap bla2.. sampai last bkn takat habuk.. bau pun xde! nipu kencing satu dunia..!! geng Pakatan Haprak!

    Skrg Pakatan Haprak joint Mahazalim.. mungkin drama ini makin best plot ceritanya sbb melibatkan AMAAREEEKAA.. plot2 ala Hollywood nuhh.. puak2 penyembah TounTahik tentunya lebih bangga dn rasa gah hebat gerak saraf mereka kali ini sbb bukan negara France tapi AMAAAREEEKAA...

    PULIS DONIAA tu.. yg dulu masa TounTahik jd Pii Emmm.. dia telah turunkan kasi PATWA mengharamkan ahli2 UMNO baca atau percaya walau sebutir cerita buruk media asing (kalau puji jilat dia oklah). Kalau ada percaya dlm Perhimpunan UMNO Madey akan 'tabalkan' org itu sbg si kitol dan pengkhianat parti katanya..

    TounTahik mahu ahli kunun 'setia' pd parti.. sbrnya dia berhelah, nak ahli UMNO sembah dia.. guna nama parti la kunun2...

    tp skrg bila dia dh keluar dr UMNO.. dia nak ahli UMNO ubah 'patwa' dan pengkhianat parti, jd BARUA.. mesti tukar 'ketaatan'.. iaitu kpd AMAAREEKAAAA!!

    Kecewa si Madey krn Boboi Botak Mockeris anak sururhannya tu GAGAL dlm UMNO.. alang2 anak dia lembik tu GAGAL.. kasi bakar UMNO gunakan AMAAREEEKAAAA laa....


    mmg sah Madey Mahazalim ini gila.. !!

    BalasPadam
  7. Kesalahan dikatakan berlaku 2009. Harap-harap semua resit itu bukan resit palsu. Almaklumlah operatif AS macam juga lain-lain operatif dalam filem James Bond senang senang buat pasport palsu. Kalau setakat resit palsu, kacang bebeno, Yoep oii.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ala derma arab pun bkn ada resit.

      Padam
  8. Saya heran orang kata mahathir balun berbillion, bail out anaknya mirzan, perwaja, mas etc etc.

    Saya ingin orang yang menuduh mahathir tampil ke hadapan mengemukan bukti dsn lapur pada polis. Ingat mahathir masih hidup untuk disoalsiasat.

    Untuk kes mirzan, saya merupakan bekas pegawai petronas. So orang yang kutuk mahathir better.....get yr facts right.

    BalasPadam
  9. Pe2 pon.. kito ni beraso terrutang budi gak la pado anwar aljuboori... utang budi yooo.... bodi tak ado utang2 doohh... sobab dia kepalo ketuo penipu sumo yg ditipu dulu rakyat dah sodar banyak... dah sodar segalo penipuan dan goreng yg dio buek 20 tahun lalu dari beratus ribu reformasi last skali kek mahkamah putrajaya tingga 10 orang ... tu pun dokek nak mampuih semuo eehhh... makno kato rakyat dah tau sumo auta si penipu no 1 nih...
    lopeh tu tibo pulak ton momok buek kojo gilo nak menipu stail bang non kito.... mano mau nyerr....

    kah kah kah... dah tuo bangko nak menipu ... mano mau nyerrrr....

    Bak kato orang tuo2 ngobar kan....
    seko gagak berkawan sekumpulan burung merak... gagak pulak terlobih stim nak mengayakan bulu badan mavam burung merak.... nnpk bona buruk si burung gagak... dah macam gampang rupo eehh...

    kikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini dia bukti dari posting orang k.l bertukar pula kepada orang negeri sembilan. Sedang dia adaah orang yang sama. Tapi apa nak hairan projib ni. Foto orang dah meninggal dunia 3 tahun pun sanggup digunakan semasa posting di fb Najib utk menyatakan sokongan. Kalau dah khaldai. Pakai jubah pun tetap nampak khaldai. Tak bogitu jang. Buek malu yor...

      Padam
  10. Saya rasa anon 8.18 ptg diatas tu buta kot......pada hal masa Tun nak bersara hari tu seluruh negara bagaikan tidak bermaya...kebanyakan rakyat mengalir air mata dari pagi sampai kemalam.TV3 tiga suku tu pun ada tunjuk secara live keadaan rakyat jelata yang teramat sedih pada masa itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rakyat tu sapa? Ahli penjilat saja kah? Apakah LKS dan LGE bersedih? Apakah Pok Nick bersedih? Apakah bini Anwar dan anak anaknya bersedih? Dan apakah Mat Sabu mengalirkan air mata? Kah kah kah mereka ini buta? Kah kah kah.

      Padam
    2. Bukan tu saja. Lembu, keldai, kerbau, ayam, itik dan sume haiwan turut bersedih. Banjir.

      Padam
  11. Sokong anon 9.18 ptg ,Orang yang dok kata macam2 kat Tun Mahathir dan tanpa bukti tu sebenarnya tergolong dari golongan orang2 yang otak senget....dan faham2 sendiri je lah bila dah otak senget tak perlulah kita semua ambil kesah ye??....

    BalasPadam
  12. Hidup amerika......
    2.6 billion tu palsu sama sekali.....

    BalasPadam