Rabu, 27 Julai 2016

Apabila Lembu Menguak..!


Bahananya apabila lembu duduk condo..!

Wanita Umno mengingatkan sebarang langkah menangguk di air keruh menggunakan kuasa asing untuk menggulingkan kerajaan mungkin membawa kesan seperti dialami Iraq dan Syria.
Ketuanya Tan Sri Shahrizat Abdul Jalil berkata kesan daripada tindakan itu bukan saja mengundang konflik malah bakal menyebabkan perang saudara berpajangan.
Menggulingkan kerajaan???
Siapa sebenarnya yang sedang merosak, menjahanam dan menghina kerajaan Malaysia hari ini???
Siapa pula yang tergamak dan mampu merompak harta saudara mereka sendiri???
Air dah keruh dan kotor..!
Tukar air baru ajer la..!
Lu FIkir La Sendiri!!!

34 ulasan:

  1. Contoh melayu(?) Umno yang gagal memahami reality, truth and facts viz fantasy, falsity and fictions, respectively.

    Love to see melayus umno brought down on their knees because of their oen stupidity.

    I am a melayu and beragama islam but i will disassociate myself with melayu umno and all umno/pas appointed muftis and religious champions. I will go back to basic. Sesungguhnya, guru agama yang mengajar kami zaman 60an dan 70an lebih "bijak" dalam mengajar kami kehidupan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa kaitannya dengan bangsa republikan dan demokrat dengan perjalanan agama dan landskap politik di sana?

      Padam
  2. Admin...raspussy tuduh MB selangor songlap duit rakyat 400 juta, siap nak forum 30/7 ni.
    Yg kat Amerika tu kita serahkan pd FBI utk siasat dan peguam negara Amerika utk dakwa.

    Takkanlah hari ni kau tak percaya pd Amerika kot...sebelum ni elok je?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dan...takkanlah manusia sehebat raspussy sanggup berbohong dan buat kenyataan berdasarkan 'hear say' shj spt afidavit madey hari tu kan?...kan?...kan?...

      Padam
    2. Kah kah kah :masalah melanda pentadbiran Selangor tidak boleh disapu bawah karpet PKR tapi kalau hendakkan ianya hilang lebih berkesan gunakanlah penyedut hampagas Wow Shop, kah kah kah

      Apapun TQ daun keladi pada "back stabber" baik sebelah sini atau sebelah sana kerana tanpa anda/andi padang ragutan lembu-lembu pastinya tak semeriah, tak tereform, tak tertransformer dan tak setelus pada hari ini.

      Kalau boleh giatkan lagi kegiatan 'tikam belakang induk' agar lembu-lembu terlena dari tiduran dan mimpi tak kesampaian dilupakan, lalu sedar diri dan nampak asal usul , he he

      Bayangkan kemuncaknya kalau dinosaur2 yang hidup kembali turut jadi back stabber, fuh tentunya akan bergegar dan bergegak gempita dua-dua gelanggang. selebihnya lembu loceng tak menang tangan menepis dan berkuntau. Wakakaka.

      Padam
    3. 7:56 PG,

      Bangang le kamu kalau tak tahu bahawa hearsay pun boleh di terima sebagai evidence di mahkamah -

      Types of evidence allowed in court

      http://www.inbrief.co.uk/court-proceedings/evidence.htm#

      There are a number of different types of evidence:

      • Testimony - the oral statement of a witness made on oath in open court and put forward as evidence of the truth of what he or she says.

      • Real evidence - this is usually a material object of some kind, which is produced for inspection, either to prove that it exists, or so that the court can make an inference as to its condition or value, for example ripped clothing, a knife or burnt document.

      • Hearsay evidence - when a witness, or someone else, makes a statement other than in the course of their testimony, this is referred to as an ‘out of court statement.’ Hearsay evidence is an out of court statement which is being relied upon to prove the truth of its contents.

      • Original evidence - this is an out of court statement offered for a relevant purpose other than proving the truth of its contents, for example to prove something was said at all.

      • Documentary evidence - this consists of documents which have been produced for inspection by the court. These may be items of real evidence, original evidence or hearsay.

      Padam
  3. Jilat tetap jilat..dedak byk lg

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, selain dedak slps ni kita tonton raspussy buat cerekarama RASUAH BETINA DI PEJABAT SUK SELANGOR pulak.

      Rasuah betina... Bukan dedak tau.

      Silap... DERMA BETINA.

      Muahaha...

      Padam
  4. Affidavit mahathir is actually what DOJ has thrown into public......

    Whether malaysian court accept or not is another thing.....

    Cos what was not accepted by police, AG in malaysia is accepted by USA, SWISS, SINGAPORE, HONGKONG, UK, LUXEMBOURG etc...got it?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yayaya... Amerika ya...swiss ya...hongkong ya...

      Kalau Amerika ada UK ada, takkan Israel tak ada pulak?

      Muahaha...

      Padam
  5. Kah kah kah... saoa perosak dan menghina kerahaan Mesia..? Bonyinyer mme dasat.. bukan setakat merosak dan menghina jer yeop ooiii... jadi PENGKHIANAT pun ada... melutut.. mintak nyawa mintak USA campurtangan hal dalaman Malaysia. .. bila dah hina.. melutut depan penjajah... minntak nyawa lagi kunun nyee.. keluarga.. anak brranak dan kroni diganggu.... ko yg mula kan tak sedar diri punya ton momok .. tiap kali dilantik oleh Yahudi mereka ajan buat press conference di Indonesia dan Singapore. .. aljuboori dulu pun sama ... dilantik menjawat jawatan PENGKHIANAT mesti buat press conference di Indonesia..? Apa special nyer Indonesia pada kesemua pengkhianat nih...? MISTERI yg perlu dirungkai nih....!! Satu persamaan penjawat jawatan PENGKHIANAT ni mereka mesti darang dari UTARA Tanah Melayu...MISTERI yg ni pun kena buat kajian..... pantekkk sungguh pemimpin dari Utara nih...!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sahabat! Dedak ada lagi ?. Kalau dh abis boleh minta tambah. Org mcm kalian memang ke candu an dedak. Cepat sebelum kehabisan. Dah tak lama lagi kilang proses dedak tu tutup lh

      Padam
    2. kau ingt bila sebut dedak rmai la rakyat sokong kau ya...bingai dah klah buat cara kalah..dekati rakyat dgn kata2 baik..ada faham

      sokongan rakyat marhaen kpd najib antaranya program bantuan rakyat 1 malaysia...walaupun hanya sekadar 900 ianya tetap disyukuri..ni idak dikatakan dedak..lagi marahlah rakyat

      Padam
  6. Sebenarnya ya betul juga, kita patut menolak dengan keras sebarang campurtangan kuasa asing terhadap kedaulatan negara.

    1. Tapi dalam isu DOJ, mereka melakukan siasatan dalam negara sendiri dengan menggunakan undang-undang mereka sendiri.
    2. Najib dan 1MDB terkait kerana wang yang diperkatakan (diseleweng, digubalharam) kat sini ialah membabitkan aset-aset yang dipercayai berpunca dari 1MDB.
    3. 1MDB seperti yang kita ketahui telah kehilangan banyak wang. Ada yang berpunca dari kerugian pelaburan, ada yang berpunca dari tersalah bayar kepada company yang nama sama, ada yang dicuri, ada yang hilang tanpa dikesan..
    4. Siasatan DOJ itu adalah untuk memulangkan aset-aset yang dipercayai berasal dari 1MDB kepada negara kita.
    5. Tetapi selagi mana piem kita ialah Najib, aset-aset yang bakal/mungkin/berjaya dipulangkan itu ada besar risikonya mendapat kembali kepada si pencurinya...
    6. Tak dinafikan juga pandangan sesetengah pihak bahawanya mungkin ada pemimpin dari negara tertentu menggunakan isu 1MDB bagi mencemar kedaulatan negara. Tapi bagaimana? Adakah 'seal the deal' dengan Najib? Berunding secara rahsia? Lakukan pertukaran untuk bahan bukti? 
    7. Bukan kah ini bermaksud mempertahankan Najib itu sendiri sebenarnya boleh mengheret kepada mencemar kedaulatan negara?
    8. Najib bukan orang biasa. Dia ialah perdana menteri Malaysia. Orang yang boleh buat keputusan dalam banyak perkara.
    9. Tidak kah kita patut berasa takut jika benar terdapat campurtangan kuasa asing bagi mendapatkan sesuatu manfaat dalam negara kita andai benar apa yang disebarkan dan diwar-warkan oleh cybertroopers UMNO?
    10. Berbanding pertahankan Najib, kita lebih patut menyuruh dia meletak jawatan.
    11. Andaikata hujah campurtangan kuasa asing itu bertaraf propaganda sekalipun bukan bermaksud Najib boleh kekal berada di dalam jawatannya.
    12. Najib adalah individu yang paling berkuasa dalam company 1MDB. Dia ialah perdana menteri Malaysia dalam waktu yang sama. Siapa pula berani nak lawan keputusan-keputusan yang telah ditentukan. Dia juga ialah Menteri Kewangan Malaysia. Urusan keluar masuk duit dalam gengamannya.
    13. 1MDB terbukti satu syarikat pelaburan yang gagal. Bukan strategik tetapi gagal. Najib berada dalam BOD 1MDB dan ianya gagal. Wang dicuri, hilang tanpa jejak, diseleweng, disalahbayar, pelaburan rugi. Dan BOD 1MDB seorang pun tak dimuktamadkan sebagai PESALAH?
    14. Apakah ianya logik diakal kita?
    15. Seorang pekerja biasa yang hari-hari datang lewat punch card pun layak dipecat kerana datang lambat pada waktu bekerja. 
    16. Kenapa seseorang yang berjawatan tinggi, yang ada akses dalam membuat keputusan dalam satu-satu syarikat, syarikat tersebut akhirnya kerugian teruk disebabkan beberapa masalah yang membabitkan ketirisan melampau, disamping menanggung beban hutang yang tinggi, masih boleh kekal duduk di kerusi empuk bersama jawatannya dan tidak patut dipertanggungjawabkan?
    17. Adakah ini logik?
    18. Kalaupun Najib tak bersalah dalam kesemua kes-kes yang membabitkan korupsi, kehilangan wang dan kerugian dalam pelaburan, Najib sekurang2nya bersalah kerana tidak pandai mengurustadbir perjalanan syarikat tersebut, tidak pandai melantik pihak2 yang berkelayakan dan berkemampuan, cuai, tidak cermat dan tidak pandai menyelesaikan masalah berbangkit. Bayangkan. Bukan satu masalah tetapi BANYAK. Ianya tak berlaku secara serentak tetapi berterusan. Itu maksudnya apa? 
    19. Itu baru syarikat. Belum lagi negara. Syarikat dah gagal. Sekarang nak gagalkan negara pula ke macam mana baru korang semua puas? 

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sepatutnya ANC dan lain-lain NGO perlu tampil ke hadapan untuk buat demo besar-besaran di depan Kedutaan Amerika. Serah surat bantah campurtangan mereka dan gunakan ayat sekeras-kerasnya. Lagi hangat lagi bagus, supaya lebih cepat Amerika bertindak balas dan mengambil tindakan seterusnya

      Padam
    2. 1)Mengunakan undung2 sendiri perkara bodoh he.he.he
      Kenapa ikut peraturan tetep mahkamah dunia he.he.he
      2)kenapa tak percaya dengan siasatan PAC
      3)doj menyatakan shell company dalam laporan 1mbd tak ada pun menyebut shell company Dalam dalam laporan 1mbd apakah bukti Cuba palsukan oleh doj.
      4)kalau berasal dari 1mbd doj sekali gagal menbuktikan nya hanya soalan berbentuk pertanya je yg dibuat pada tiga individu.
      5)untuk melakukan pertukarang bukti hanya melalu interPol bukan suka2 buat bukti seperti wsj Dan Dan SR
      6)ADA bukti kah orang ITU bersalah sedangkan transfer Wang tak dibukti lagi oleh doj
      7)nama najib tak di sebut oleh doj bererti hanya tiga individu boleh di berikan keterangan kenapa doj penakut sangat sebut 1offacesel harus beri kerjasama.
      9)dulu tun menyuruh jangan percaya pada cakap media asing Sekarang dia sendiri suruh kita percaya pada media asing
      10)tahukah anda main Cara halus dalam pentakbiran Obama ITU Dan tahukan anda Libya di musnahkan oleh sebab hasutan Hillary Clinton mengunakan Goldman Sachs untuk memusnahkan Libya sedangkan harta minyak melambung tinggi Dan Goldman Sachs tipu daya dia menberi pegawai libaya dengan pelacur, yahudi amerika tahu Malaysia mahir permain mereka mereka Cuba kaitkan Goldman Sachs mengalami kerugian selepas mereka menbeli bon dikeluarkan dari aabar biv walau bon ITU di keluarkan bersama2 1mbd, 1mbd tak penah menjual pada Goldman Sachs yahudi bila dia rugi dia Cuba menyalahkan orang lain .goldman Sachs sedang mengahadapi masalah sebab perbuatan dia sendiri cuba menipua orang lain.
      10)Siapa kata hilang Tampa jejak semua berjaya dijejaki oleh aruh kandar itu
      11)kita punca utama 1mbd rugi kita meminjam terlalu tinggil hutang melebihi aset ITU kesilapan pelapboran
      12)tahukah anda 1mbd sebenar ADA aset dia sendiri tri dulu bukan 1juta disebut2
      13)sehingga Sekarang tak ada bukti najib ambil duit, najib hanya penasihat keputusan dibuat oleh ceo, yg luluska Wang perutukan adalah najib 'tapi segala urusan dibuat oleh CEO 1mbd Dan pembayaran oleh ceo 1mbd bukan melaluhi najib dia hanya boleh melihat pejalanan syarikat Dan Wang dilaburkan.
      14)Lambat datang kerja tak boleh di pecat sesuka hati hanya kalau pecat seseorang kena ikut undang2 buruh ITU macai macam kau tak faham undang2

      Aku dah jawab soalan bodoh macai protun berikan

      Padam
    3. Aku rasa ko bagi jawapan Bodoh laa... Jing Projib

      Padam
    4. Elok frame kebodohan tu. Senang sikit anak cucu nak ludah.

      Padam
  7. Bukankah Shahrizat ni loyer by profession.............????
    Mengapa loyer tidak memahami ADMISSIBILITY OF ILLEGALLY OBTAINED EVIDENCE IN A CIVIL CASE yang tak diterima dalam mahkamah AMERIKA...????

    Bahan bukti yang di dapati secara illegal, yang tidak ikut prosedur betul, tidak boleh dibawa masuk ke mahkamah di Amerika.

    Sharizat tak thau ke..............??????
    Nampak benar Shahrizat ni pun bodoh piang macam Khairul Azhar yang membuat laporan polis menuduh Zetti, Abu Kasim & Gani Patail membocorkan maklumat kepada FBI.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya rasa tindakan AzwanBro sangat bagus sebab ini akan membuat ketiga2 Zeti, Abu Kassim dan Gani tampil mempertahankan diri dan meluahkan apa sahaja yang di diamkan mereka selama ini. Kalau lekat kes, masuk mahkamah lagi bagus. Keterangan mahkamah tak boleh dipertikaikan lagi oleh pendedak...

      Padam
    2. Setuju pendapat sahabat. Irg tua² dah berpesan. SARANG TEBUAN JGN DI JOLOK. tapi aps nk buat kalau diri sendiri dah BODOH. Dijoloknya juga, amik kau bahananya.

      Padam
    3. Apapun yang dialami oleh pengkhianat, mengkhianati negara tidak boleh dijadikan defen. Turkey adalah sebaik contoh dan tauladan. Waima satu dunia mengkata dan pertahankan pengkhianat, ia tidak membantu si pengkhianat.

      Padam
    4. Kita tengok lah nanti siapa sebenarnya siKitol, pengkhianat agama, bangsa dan negara yang sebenarnya... tak lama dah

      Padam
    5. Buat msa ni kita boleh katakan Najib bertambah kuat

      Pilihanraya sarawak bkn sahaja menang bergaya tetapi pakatan hilang deposit.

      pilihanraya kecil plak majoriti sangat bertambah dan pakatan malu besar.

      UMNO bertambah kukuh tiada cawangan yg kelam kabut pun

      TSMY org no 2 UMNO kna terajang rileks ja takda pun cawangan terbubar..

      Mukris dan syafie kna terajang dari UMNO bkn sahaja rileks tetapi cukup memalukan geng pro tun psal takda apa-apa nak kecoh...

      tun M plak berhenti UMNO tetapi UMNO siap syukur lagi...kacau betul ...kesian Tun Hasmah


      Dah terakhir Siasatan FBI yg dikatakan penuh hebat hanya setakat sita lukisan ja...kesian korang masih kna tipu dgn blogger pro tun m...kau ingat najib merengkuk dalam penjara USA la ya...kesian korang....



      p/s...kps geng tun m jgn risau mengikut peguam negara dinturtle lepas ni FBI akan bentang 5 ratus ribu muka surat berserta komen2 geng din turtle yg akan meyebabkan Najib confirm kna penjara...Doa la ya

      Padam
  8. Kalau ditanya pada penyokong Najib adakah siasatan FBI bg ketaq lutut...jawabnya mudah sangat FBI bingai..


    bayangkan la klau baca artikel putramerdeka bersama kawan2nya lagi dasat...kira najib dah confirm bersalah..tapi bila baca FBI 36 kali kata curi 136 muka lagi....nama najib pun takut nak sebut pastu sembang sita...faham tak ini?

    jgn jadi macam lembu menguap fahami apa kata FBI?


    cth mudah camni...

    Lim guan eng sudah curi sardin kat kedai Putra merdeka..

    maka org sudah nampak la..bg kat dinturtle...

    maka dinturtle dgn cctv..dokumen saksi dan lain2 la..kira confirm curi la lim guan eng ni...akhirnya tun m sbg AG bg keputusan...kira dok belakang Tun M dgn gagahnya dinturtle la msa media conference..

    bila baca keputusan sebut Lim 01 bkn lim guan eng pun pastu kata nak sita sardin...bingai tak?

    1. apahal takut sebut nama lim guan eng
    2. kalau dah curi masuk penjara la ni idak sardin nk kna sita pastu sardin akan pulang kat putra merdeka...kat gila tu


    jadi disebabkan korang sokong US korang nampak hebat la FBI dan AGnya tapi aku yakin la klau ni keputusan Apandi korang kutuk tk ukup tanah.

    p/s...msalah sardin itu plak putramerdeka bknnya curi...sudah lagiii bingai

    BalasPadam
    Balasan
    1. Berbelit lidah cai nk menegakkan benang basah.
      Pasal xsebut nama jdk xsalah.

      Kes kt amerika kes sivil. Bkn jenayah. Nk rampas harta yg didapatkan dari cara yg salah.
      Najis kt malaysia. Xde direct bisnes najis kt sana.

      Tp apa yg penting bila kes tu diputuskan dia akan jadi rujukan. Sumber yg bakal dibongkarkan nnt adlh dana dari 1MDB.
      Itu je dan yg itulah najis begitu takot skali.

      Pelbagai versi derma yg satu pun xdpt dibuktikan dgn jelas. Dgn sekadar menggunakan air liur dan memaksa rakyat percaya.

      Siasatan FBI jauh lg credible kerana dia adlh siasatan ikot prosedur. Bkn buang A.G. gantikan dgn pilihan dia sendiri, suka2 jdk hakim nk tutup buang kes.

      Bukankah najis begitu bangga sekali dgn perkataan rule of law. Kena batang hidong sendiri mcm2 tindakan bodoh dia buat

      Padam
    2. Jgn citer Najib boleh tak?

      Hang pkai nama Najib tapi sembang ikut pala otak sendiri...

      NAjib dah bg greenlight...sapa2 bersalah mesti diadili psal tu la institusi yg berkaitan buat siasatan...

      Msalah korang percaya kat USA...psal tu la aku cakap itu korang punya psal la...Bgtahu kat FBI sebut nama Najib dan tangkap atas nama jenayah..kalau FBI bingai hantar dinturtle ..printout semua komen2 korang jadikan bukti...susah sangat ke?



      faham tak sekarang sapa bingai...Audit negara bingai ke atau komen2 korang yg bingai?

      Siasatan SPRM 2.6B bingai ke atau komen2 korang bingai?


      Please lah tolong kami percayakan institusi malaysia ada faham tak?

      bkn nya dalam pejabat AG 2 org ja pekerjanya...jgn lah bodoh.... bg kepercayaan kpd agensi berkaitan..dah buat keputusan ikut je la...ni idak FBI hebat la..

      depa tau la buat kerja...bukti2 kukuh dah ada...

      kesudahanyanya Nama Najib takut nak sebut pastu sita lukisan...bingai tau... bingai dan bodoh.

      Padam
    3. Apa mslh kes kt USA. anak tiri dia bisnes kt sana aset dibeli disana biarlah mahkamah sana putuskan.

      Siapa ko nk paksa org percaya hikayat bodoh ko tu.

      Bila masa hasil siasatan SPRM dibentangkn kepada umum?
      Bila masa SPRM kata tiada kes?
      Kalau btl SPRM kata tiada kes apasal pemuda pergi buat laporan isu bocorkan maklumat kpdnkuasa asing?

      Hakikatnya SPRM hanya hantar laporan kepada A.G. yg dipilih oleh najis. Sudah menjadi aturan agensi penguatkuasa harus melalui A.G. utk melakukan pertuduhan.
      A.G. pilihan najis menjadi hakim sendiri membuang kes tersebut dan menyuruh SPRM menghentikan siasatan. Itu tugas hakim lg diambil oleh A.G.
      Kes yg sama berlaku kpd BNM walaupun BNM merayu 2x kes itu dibawa ke mahkamah.
      Najis memilih A.G. sendiri utk melpaskn dirinya.
      Xperlu bg penjelasan benang basah taraf bdk sekolah.

      Terlalu hina utk disebut nama betul. Biar disebut nama ikot selayaknya.

      Padam
  9. Aku bila baca komen rmai masih bodoh bab derma arab ni....

    aku yakin la putramerdeka sengaja bodohkan korang...aku plak malas nak layan ...biarkan korang bodoh terus agar percaya isu ni tak selesai...

    ingat ya klau pi kampung2 bwa la isu 2.6 billion ni...jgn lupa bgtahu najib kebas duit simpan kat ambank kl..tak jauh...


    bodoh dan bingai....ada msa berkawan la dgn kaki rasuah korang ingat org rasuah simpan duit kat bank peribadi kat malaysia la ya....

    maaf cakap la korang punya bingai tahap kronik tau...puak2 rasuah ni klau simpan duit bkn dalam bank malaysia dan akaun peribadi.... ni yg cakap kaki rasuah tau...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang betul dan cukup setuju ... sebab tu baki duit tu yg kononnya dikembalikan semula, dihantar/simpan di Singapore ...

      Padam
  10. Menguak asal perkataan kuak kot!Menguak tangan dan kelangkang Berenang telentang itu kuak lentang, dan berenang badan depan telangkup kebawah air itu kuak kupu-kupu.
    Lembu menguak agaknya pabila mulut lembu 'bercakap'...... betul ke ayat perkataan ni admin.

    BalasPadam
  11. Komen komen Jing Projio panjang lebar ha nya nak menegakkan benang basah. Mana boleh. Dah di lendirkan dek Jibo.

    Komen komen Protun mcm Cik Minah, mohd azren dll yang tanpa nama adalah bernas dan masuk akal.

    Syabas Protun. Teruskan. Aku masuk sokong dan tambah komen bila sempat. Gerenti punya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masuk akal?

      Tibai AG Malaysia masuk akal...sokong AG USA yg bingai yg tak abis2 citer sita hebat la ya?


      Aku nak bgtahu korang Kami Pro Najib akan mempertahan Institusi Negara Antaranya SPRM..PDRM..Bank Negara PAC.. dan Audit Negara ada faham tak ni?

      Segala keputusan dari institusi bertauliah negara kami dokong...

      Korang nak percaya kat USA itu korang punya psal cuma bgtahu kat FBI jgn bingai sangat sebut nama Najib klau berani pastu bwa undang2 jenayah bknnya sita lukisan ada faham!!!

      Padam
    2. Sokong SPRM konon.
      Dl masa abu kasim kena cuti sakit di amerika, peg2 ditukar jabatan, peg penyiasat ditangkap polis, brg siasatan dirampas polis.
      SPRM mengadakn solat hajat mntk bantuan Allah, xberbunyik pun cai najis nk pertahankn institusi SPRM.

      Bila SPRM hantar siasatan kpd A.G. lantikan najib kertas siasatan ditutup begitu shj. Malah dipaksa tutup siasatan. Sesuatu yg diluarbidang kuasa A.G. utk mngarahkan siasatan ditutup.

      BNM 2x menghantar kertas siasatan dan merayu kpd A.G. utk membawa kes tersebut ke mahkamah juga ditolak. Kan bgs biar dibentangkan di mahkamah najib tiada mslh.
      Xde jugak cai yg bangkit mempertahankan BNM.

      Bila PAC sedang mnyiasat, dinaikkan pangkat pengerusi PAC biar siasatan PAC tertangguh. Digantikan plk dgn hasan crk mkn.
      Sekali lg xde jgk cai yg nk pertahankan institusi PAC.

      Bila laporan audit keluar, dikenakan akta rahsia. Kalau benar najib cbersalah knp nk sorok laporan audit. Tunjukkan kpd dunia laporan audit msia.
      Lg sekali xmuncul pun cai yg konon nk mempertahankan laporan telus jabatan audit.

      Psl doj amerika nk sita menggelupur semua mencari alasab ntah apa2.
      Cai najib, berusaha lbh keras. Gunakan hujah lg bernas.
      Bukan alasan sampah level bdk sekolah

      Padam