Isnin, 11 Julai 2016

Awak Kat Mana ~ Awak Kat mana..!


Betul ke dengar? kalau dengar kenapa diam? Atau punahsihat kata belum dapat ilham..!!!

Laporan Sarawak Report: Mahfuz tanya mana PM, Ambrin

Datuk Mahfuz Omar mempersoalkan mengapa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak atau atau Ketua Audit Negara Tan Sri Ambrin Buang tidak tampil menafikan laporan terkini Sarawak Report mengenai 1MDB.
Ahli Parlimen Pokok Sena itu berkata, cukup mudah untuk menentukan sama ada dokumen yang berkaitan laporan ketua audit negara berhubung 1MDB adalah palsu atau sahih.
“Hingga kini tiada apa-apa penafian daripada Najib mahu pun ketua audit negara yang mengatakan pendedahan Sarawak Report tentang laporan siasatan 1MDB itu adalah palsu.
“Yang ada hanyalah kenyataan Menteri Komunikasi dan multimedia Datuk Seri Saleh Said Keruak yang menggesa pihak polis menyegerakan siasatan bagaimana kebocoran dokumen rahsia rasmi diperoleh Sarawak Report,” katanya dalam kenyataan hari ini.
Mahfuz yang juga bekas naib presiden PAS berkata sepatutnya Ambrin boleh mengesahkan laporan diterbit Sarawak Report itu benar atau tidak selepas membaca mengenainya.
“Jika laporan itu palsu tak timbul dah macam mana laporan boleh bocor. Najib boleh saja ambil tindakan undang-undang terhadap Sarawak Report kerana memfitnah,” tegas Mahfuz.
Jelasnya lagi, sekiranya laporan itu benar pihak Polis Diraja Malaysia, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dan Peguam Negara boleh memulakan langkah mengheret Najib yang juga menteri kewangan ke muka pengadilan.
“Hari ini Ketua Polis Negara (Tan Sri Khalid Abu Bakar) kata nak minta pengesahan dari Ketua Audit Negara terlebih dahulu betul atau tidak yang dilaporkan Sarawak Report.
“Empat hari baru nak dapat pengesahan. Ketua Audit bukan buta Huruf (dan) dia pun baca laporan Sarawak Report. Kalau tak betul dia boleh buat kenyataan serta-merta, kata tak betul,” katanya.
Khamis lalu, Sarawak Reportmendedahkan bahawa ia mendapat "akses meluas" mengenai laporan ketua audit negara yang menyiasat 1MDB serta menerbitkan beberapa maklumat yang didakwa daripada laporan itu.
Malaysiakini tidak boleh secara bebas mengesahkan sama ada dokumen yang diterbitkan oleh Sarawak Report itu adalah sahih dan tidak boleh melaporkan kandungannya kerana sekatan undang-undang.
Macai kena ler komen membela..! ini pun peluang pengampu menjilat selicin licinnya..! Dedak raya la katakan..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

38 ulasan:

  1. Aduhh..apasal susah sangat menafikan kalau tak betul..banyak main wayang..kalau tk betul saman sampai bankrap SR...😊

    BalasPadam
    Balasan
    1. IGP Khalid dah kata dia nak tanya AuG Ambrin, kalau di sahkan betul, dia akan siasat siapa bocorkan rahsia.

      Aku rasa orang yang fedap dgn songlap duit berbilion yang bocorkan.

      Aku harap bocor lah bontot yang songlap duit.

      Padam
    2. Nasihat ko tak produktif itu sebab ProTun masih berputih mata. Sepatutnya tak perlu saman. Buang masa dan tenaga. Nanti bila duit sponsor 2 bilion kekeringan, otomatik SR gulung tikar. Tak caya tunggu.

      Padam
    3. Bakpa nak tunggu, Jing Jibo.

      Kot Najib panas bontot sabelom itu. Bertempiaran nak UMNOxit dan Malaysiaxit. Bila panik, berteraburan dia punya xit.

      Kau yang makan. Habis, nak buat camna - dedak dah habis....

      Padam
    4. Tak perlu saman sebab takut ye? Takut kalah satu hal, tapi takut kena panggil sebagai saksi, di soal bertalu talu dek peguam bela sabelah sana, terkincitkan skandal lagi satu.

      Jadi, takda bola le. Kalau ada pun bola, dah kecut. Tu pasal kau merapu di sini, tak dapat nak bang balls lagi.

      Padam
    5. He.he.he mahfuz sudah terpedaya dengan rekaan dap untuk alih banglo terlajak laris dia, he.he.he biar Rakyat menilai Surat bnm yg penipu itu

      Jika lihat bukti Surat itu semua palsu
      Cop bnm tak ada
      Takrikh tak ada
      Nama tak lengkap
      Kapala Surat tak ada
      Surat pun di palsu fotostat

      Ingat lagi dun dap beramai bergambar untuk ditokong kini untuk cakap dokuemen sulit dedakan pada Rakyat kemudia nak salahkan pac itu ,tak payah guna taktik bodoh untuk alirkan pandangan Rakyat pada kes banglo terlajak laris itu

      Padam
    6. Tak payah pakai kepala surat. Tulis di dahi kepala kau saja.

      Yang beramai bergambar tuh ia lah Najib dan Rosmah, sebaris deng Jho Lo dengan seorang Arab yang di gunakan nya untuk menulis surat mengata derma dsb nya.

      Dah tengok gambar tu kan?

      Padam
  2. Sabar tunggu esok. Esok kan selasa !!

    BalasPadam
    Balasan
    1. He.he.he mahfuz sudah terpedaya dengan rekaan dap untuk alih banglo terlajak laris dia, he.he.he biar Rakyat menilai Surat bnm yg penipu itu

      Jika lihat bukti Surat itu semua palsu
      Cop bnm tak ada
      Takrikh tak ada
      Nama tak lengkap
      Kapala Surat tak ada
      Surat pun di palsu fotostat

      Ingat lagi dun dap beramai bergambar untuk ditokong kini untuk cakap dokuemen sulit dedakan pada Rakyat kemudia nak salahkan pac itu ,tak payah guna taktik bodoh untuk alirkan pandangan Rakyat pada kes banglo terlajak laris itu

      Padam
    2. Tak payah pakai kepala surat. Tulis di dahi kepala kau saja.

      Yang beramai bergambar tuh ia lah Najib dan Rosmah, sebaris deng Jho Lo dengan seorang Arab yang di gunakan nya untuk menulis surat mengata derma dsb nya.

      Dah tengok gambar tu kan?

      Padam
  3. Sabar tunggu esok. Esok kan selasa !!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana Najib nak buat apa apa. Melainkan kalau boleh banishkan skandal 1MDB tu, dia buat le.

      Dia tak sedar, Mahfuz kalau boleh nak banishkan dia.

      Padam
    2. Betul itu aku tenggu besok konon 1mbd kena saman england ITU akan tengok penipuan tokong kini nanti

      Padam
  4. SR mme dah bangkrup pun... idea pun bangkrupt... penipu... jgn lupa 11.7.2016... fokus la bodooo... ipic vs 1mdb.... dulu terkinja2 buat fitnah..peluang besoo nk buat fitnah. ... jgn lupa Fokus isu ini.... jangan alih tiang goll.... tum momok dan boboi esok mula spinn mada cai2 bodo momok pun mula fitnah besar2an.. jom esok kita terkinja2 dan geli geli dng ipic vs 1mdb... betul ke esok negara bangkrap..? Fokus isu ini ... jgn alih tiang goll... budak mahpos tu SRP pun tak lepas jangan lari dari isu.... jgn cuba alih tiang gol kikikiki....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak baik tengok Mahfuz sebelah mata bro. Akademik bukan segalanya tetapi keyakinan diri dan keberanian untuk buka mulut perlu diambil kira. Antara Mahfuz (mulut tempayan) dan Fizzi (mulut gurau-gurau), aku akan ketawakan Fizi dan bukan Mahfuz.

      Padam
    2. Dah mula lah si bodoh masuk - di 4:49 PTG. Dia ingat Mahfuz tak lulus tinggi tak luas fikiran dan tak pandai.

      Sabenar nya, Mahfuz lebih pandai dari si bodoh 4:49 PTG nih. Apa dia cakap, pemberita laporkan dan media siarkan. 4:49 PTG nih, cakap di kedai kopi pun orang tak mahu dengor. Masuk sini, kena kerumun, kena caci, kekadang di maki, macam anjing kurap, macam pariah.

      Padam
    3. SAYA SOKONG..MAHFUZ LEBIH BERANI DARIPADA MENTERI-MENTERI YANG LAIN. NAK JAWAB SOALAN MAHFUZ PUN PAYAH. HABIS DIPUTAR BELIT SOALAN MAHFUZ SEHINGGAKAN JAWAPAN BALAS PUN MACAM SAMPAH.

      Padam
    4. apapun mahfuz kena hapuskan persepsi 'harum manis' kalau mahu terus berada dalam jamaah.

      Padam
  5. Bila keraan LGExit OSU kan kerja2 terowong bawah banglo terlajak murah, ianya dibuek untuk kepentingan awam. Makanya apa peliknya projek lebih besar di OSU kan. Tada pelik. Yang pelik bila MamaiKini tak dedahkan isi kandungan kat Penang, tapi nak jaja ada sekatan udang2 di tempat lain. Budak2 newbies boleh ko klentong MI oii! Heh heh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita ni negara pandang ke Timor dan Britihs last. Itu yang gula gula Brown panes baran! Nak salah siapa? Rakyat atau Mamaker?

      Padam
    2. Salahkan Bugis Lanun. Silap silap gula gula Brown pun habis di sebat nya. Jugak apa saja yang pakai skirt. Termasuk Scotsmen. Macam Gordon Brown. Bekas British PM.

      Padam
  6. Malaysia tak bankrap mereka bawa mereka-reka isue lain pula. biasa le nama pun PAKA-TOON.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pakatun satu hal, Jing Jibo. Protun yang ramai di sini. Aku tau kau takut nak ngata Protun. Selalu hentam DAP, PKR dll aje. Sebab kau kena belasah bertalu talu tiap kali kau masuk.

      Givap lah. Hara kiri macam Jepun. Di Malaysia kau boleh haru puro. Kalau tak, kau jadi katak puru.

      Padam
  7. Kepala surat....

    Tuan Pengarang

    Sarawak report
    WSJ,

    Tuan

    Per: Bahasa lambang Bangsa

    Tak lama lagi bebarapa nama akan menyusul de fakto di Sg Buloh: LGExit, Fizi, Nga Kok Moi, ANK.

    Yang akan ambil alih kedudukan sebagai ayam tambatan adalah Mahfuz dan bebarapa nama lagi.

    Since Sarawak report dan WSJ dapat sambutan box ofis kat Mesia, laporan dalam dwi bahasa harus dipertimbangakan selepas ini.

    Cadangannya ialah satu inggeris dan satu rumi/jawi. Sekian cadangan ini dan demi kebaikan bersama.

    yang benar,

    cop parti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anwar Al Jub menunggu kawan dia masuk cell sabelah dia - awak tahu le siapa.

      Padam
    2. why they are dragging their feet to investigate? Do these bloody public servants morally took home monthly pay to discharge their duty as what was pledged in their oath? What about the stolen billion ringgit? If these bloody public servants have not started to investigate the case how could Malaysia able to retrive the money before all be gone? Is Najib has any intention to write off all this billion? Najib or his stooges please answer these logic question. If not then you are the mother of bangsat as the money does not belong to your father nor your grandfather.

      Padam
    3. Did you hear the talk that his own mother said he would not have made a good PM?

      Padam
  8. Disebelah luar negara Malaysia akhbar mereka bebas menerbitkan perihal perkara 1MDB ni tapi kat Malaysia ianya dilarang bahkan laporan LAN d'OSAkan. Kenapa laporan oleh LAN d'OSAkan?
    Setakat ulasan PDRM menyiasat isu kebocoran maklumat dan boleh disabit dengan kesalahan dibawah OSA menjadikan PDRM pelik. Siapa yg sepatutnya disiasat?



    BalasPadam
  9. Tanya cepat dan jawab cepat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib mendengar? Kot dah pekak. Ni dia antara yang menggoda dia -

      Malaysia minister says time to 'plug the breach of security' in anti-Najib campaign
      Channel NewsAsia - ‎11 minutes ago‎

      OSA protecting elite, not nation, Dr M's lawyer tells Salleh
      Malaysiakini (subscription) - ‎24 minutes ago‎

      Save Malaysia, let us sue Sarawak Report in London
      Malaysiakini (subscription) - ‎18 minutes ago‎

      1MDB revelations: Mr PM, you are challenged and dared! Will you sue?
      Aliran Monthly

      Padam
    2. Tak boleh selective hearing lagi dah, dia....

      Ngaku saja lah....

      Padam
  10. Even MCA now wants AuG Report on 1MDB declassified -

    MCA’s Ti Lian Ker, Central Committee member, conceded that the A-G’s report should “ideally be transparent ... Transparency must come in the interest of justice and accountability ..."

    Free Malaysia Today

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang kuat Dap juga mahu LGexit undur demi prinsip, integriti dan tranparensi. Namun semua itu masuk telinga kiri dan mengexit ikut telinga kanan. Faham-faham ajelah: one can walk but no talking talking -- Kim don't have to walk the talk!

      Padam
  11. utk kesekian kalinya ... PM is always there serve the people for the people, work hard and smart for the nation. jgn buang masa nak game up DSN to madey and protun tune .... DSN smart enough to ignore all this noices and focus on his job. Madey and protun dah gameover masih nak spin kentut madey ... your brain all full of shit of madey bullshit ... go fly kite !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Givap lah, Jing Jibo. Go bang balls.

      Padam
  12. Dah berpuluh kali ko membohong SW ooi. Ko ingat rakyat Malaysia nak percayakan ko ke. sorry la. Mungkin ada la 4,5 kerat yang otak dah biol tu masih nak percaya juga. aku pun kesian dg puak ni, dah berpuluh kali kena tipu tak serik2 juga.

    BalasPadam
  13. Jangan lupo 11.7.2016 kes IPIC vs 1MDB .... mahkamah timbang tara .... macai bodoo momok cakap esok negara bangkrap.... mufliss .... atau macai momok dah muflis bangkrap fitnah dah tak laku... sama2 la kita tunggu esok yerrr... yg penting pada momok2 protun skelian....JANGAN ALIH TIANG GOLL....fokus kes ni dullu... jgn alih tiang goll...


    Muahahahahahahaaaa...!!!!!

    BalasPadam
  14. Jing jibbo jadah ni tak mkn ubat sejak semalam. Doktor suruh scan otak last week pun tak pergi.
    Makin lama makin teruk dia ni. Kalau tak hantar wad tak tahulah.semalam dia gigit telo bapaknya. Siapa2 kesian tolonglah hantar dia Kat wad. Dua hari lps kambing jiran kampung pun di up nya. Meroyan muahahahaha orang tengah sembahyang magrib Kat surau. Imam dan orang kampung ikat dia malam tadi. Ntah camana terlepas lak pagi ni..ubat dah makan?

    BalasPadam