Ahad, 10 Julai 2016

Patut Laa..!


Faham..?

Najib rahsiakan laporan audit 1MDB bagi kekal berkuasa?

Adakah laporan Ketua Audit Negara mengenai 1MDB masih dirahsiakan kerana ia akan membawa kejatuhan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, soal pemimpin supremo DAP Lim Kit Siang.
"Persoalan Najib dan semua menteri kabinet perlu menjawab sama ada pengumuman terbuka laporan Ketua Audit Negara mengenai 1MDB akan menyaksikan Najib tidak lagi mampu kekal sebagai perdana menteri dan presiden Umno?
"Adakah ini sebabnya, mengapa Najib sedang bertungkus lumus merahsia dan menyekat bermati-matian laporan Ketua Audit Negara mengenai 1MDB?" soalnya dalam satu kenyataan hari ini.
Lim juga menyoal sama ada laporan Ketua Audit Negara mengenai 1MDB telah dikemukakan kepada jemaah menteri atau anggota kabinet.
"Jika demikian, apakah pendirian kabinet mengenainya?"
Siasatan Ketua Audit Negara mengenai 1MDB telah diklasifikasikan sebagai sulit mengikut Akta Rahsia Rasmi (OSA).
Kandungan laporan itu bagaimanapun, didakwa dibocorkan oleh laman pendedah maklumat Sarawak Report.
Malaysiakini tidak boleh secara bebas mengesahkan sama ada dokumen yang diterbitkan oleh Sarawak Report adalah sahih, dan juga tidak boleh melaporkan kandungannya kerana sekatan undang-undang.
Pemakan dedak jer yang tak faham dengan menyembunyikan fakta dan menidakkan kebenaran..!
Rakyat? dah lama tahu dan semakin faham..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

36 ulasan:

  1. ๐ŸŒŒ๐ŸŒŒ๐ŸŒŒ๐ŸŒŒ๐Ÿ”๐Ÿ“๐ŸŒŒ๐ŸŒŒ๐Ÿค๐Ÿฅ๐Ÿฆ...ProOO00ootTt๐Ÿ’จ

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tajuk pos ini aku sangat minat. Sebab kasi peluang kita hentam Najib dan Rosmah kaw kaw.

      Padam
  2. Aduhh..menyirap pulak tengok gambar mohd najib dan kak mah atas tuu...poyo jee muka...๐Ÿ‘œ๐Ÿ’๐Ÿ’Ž

    BalasPadam
    Balasan
    1. Poyo ke, toye ke, toyol ke? Toyol songlap duit, ye tak? Berbilion di songlap si Najib masuk ekaun dia, bini dia dan anak tiri dia. Toyol bahalol.

      Padam
    2. Apasal tak pakai rambut upah RM1000, fesyen sarang tebuan tuh?

      Takut orang nampak ada berbilion tebuan aka ringgit dalam nya?

      Padam
    3. ๐Ÿ‘ธ๐Ÿ‘ต๐Ÿ‘ฑ

      Padam
    4. Bini tun m botak tak perlu gayakan rambut dia, hanya perlu beli rambut palsu ratusan ribu, tahukan anda dengan pakai rambut palsu ia adalah haram disisi Islam,. Patut macai protun nasihat Bini tun m ITU he.he.he.

      Padam
  3. laporan audit itu perlu diosakan bukan untuk najib. tapi untuk semua menteri kabinet dan ahli parlimen bn untuk kekal berkuasa termasuk la para cai untuk dedak. kalu tidak diosakan pun, tak mampu memahamkan orang kampung kerana dalam bahasa inggeris. nanti dikatakan salah terjemahan. akhbar nasional dan berita nasional tak kan siarkan laporan ini kerana akan memburukkan najib dan tak penting untuk negara. tapi memburukkan orang pencen boleh sangat untuk kepentingan besar negara.

    BalasPadam
  4. Mkini tu berani. Tak ada apa yang depa tak pernah buat. Kalau Mkini tak berani sahkan maknaya palsu ler, he he.

    BalasPadam
  5. Aku lebih percaya Mkini tidak boleh melaporkan kandungan nya sepenuh nya kerana sekatan undang-undang.

    Njib merintah cara kuku besi. Ingat tak The Edge, Malaysian Insider dah kena. Tak lama lagi keluor le berita sesiapa di tahan, di siasat atas pecah rahsia OSA. Nak menakutkan rakyat lagi.

    Tapi depa pihak gomen susah nak menang rasa nya. Sebab OSA ia lah berkaitan keselamatan negara. 1MDB apa kaitan dengan keselamatan negara? Ha nya keselamatan Najib dari di dakwa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah bodoh akan orang ,WSJ dah bagi peluang dedah dokumen di luar Negara kenapa mereka tak buat, WSJ kenal dengan palsukan dokemen di perang Iraq mereka, kes 1mbd media WSJ hanya melaporkan Tampa bukti Dan penah disiasat oleh amerika sebab memalsukan dokumen, media serawak report (sr) tujuanya untuk merdekan serawak macam kami tak tahu semuanya, barat Cuba buat pemisahan wilayah, laporan dokemen palsu di buat oleh bertujuan, kami tahu media sr mula2 dia buruk Malaysia isu tanam kelapa sawit konon memusnakan habitan orang hutang di euro, Dan menhasut orang tempatan benci pada semenanjung malaysia tapi gagal. Kemudian dia ubah taktik taget pada 1mbd kami Dari awal2 tahu perangai media SR ITU, kalau betul kenapa orang media sr putih lari keluar negara can kenapa orang media SR belot bagi tahu semua nya, tahukah anda tokong kini ITU salah seorang penerima Dana Dari icij Soros itu, tujuan dia untuk mehuru harakan malaysia, mereka gagal, kalau cuba yakin orang tokong kini baik sila siasat siapa back Dana pada timing mini itu, tengok icij ngo media milik yahudi nama tokong kini terpapar dalam oganasisi mereka

      Padam
    2. Aduhaii...mamat nii lagi..macaii tegar..ITU..APA..yahudi..bank yahudi..soros..1mdb..๐Ÿ’ฐ๐Ÿ’ฐ

      Padam
    3. he.he ia ke yg aku tahu bank yahudi tak penah pun keluarkan bond yg keluarkan 1mbd,yg bond icip ITU uea he.he.he ITU semua laporan yg bagi macai blog ini sendiri he.he.he walaupun palsu

      Padam
    4. 1mbd icip tu ape bende cai?
      Goldman sach tu yahudi ape plk?
      Sudahla2 cai dgn temberang ko

      Padam
    5. Mamat ITU ni dah terpeleot lidah, atau si sepet yg banyak sgt makan b..i, sampai lemak b..i dah berselaput kat lidah dia.

      Padam
  6. Saat2 kejatuhan semakin menghampiri ...cuma masa sahaja yg menentukan. Konco2 pun didalam dilema samada hendak mendakwa pemberi maklumat atau tidak ...jika didakwa dibawah OSA bermakna mengesahkan apa yg didedahkan adalah dokumen original, dan jika didakwa memfitnah juga akan mendedahkan fakta sebenar dimahkamah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Good points, bradar.....Pandi mesti pasang telinga besau besau nak taukan Jibo nak dakwa ke tak. Kalau dia buat bagus, boleh dapat pangkat Tun esok lusa.

      Padam
    2. Btol tu..either way pun akan mengesahkan dokumen SR tu palsu atau benar...malah kalau liat semacam je najib nak dakwa bawah OSA makna dokumen yg disiarkan tu mmg benar. Kalau nak dakwa makna kena buktikan la dgn dokumen yg sebenar...mana2 pilihan pun dokumen tu terpaksa dinyah-OSA kan...hehehe

      Padam
  7. pemakan dedak cari makan bro..sanggup mati...klu tdk tak masuk la..jawatan pun hilang.

    BalasPadam
  8. Rakyat? dah lama tahu dan semakin faham..?

    Hanya lebihkurang 50 pengundi yg faham dan mengundi proxy Mathadir, dp 23000 ribu yng keluar mengundi di KK. dan calonya hilang wang deposit.

    PUTRA MERDEKA kena kerja lebih kuat lagi!!

    BalasPadam
  9. Nak dakwa fakta dlm kes apa nihhh.... apa fakta kes....bahan bukti kes dan ade....? Document sokongan dah ade ke belum.... klu stakat sarawak repot dan justo penipu dng clara bohsia tak kemana pun...... muahahahaaaaa......pasai SR dan justo penipu tu la kegiatan tun momok dan boboi terbongkar...... cepat la kemuka bukti kesss..... bodoooo

    Muahahahahaaaaaa......!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ni sekor anjing bulldog bodo tak bertempat....otak kat kepala kote kut. Malas nak mencarut tapi...ishhh...tak tahan la kalau dah bengap tahap gaban nie...merata2 satu dunia dok gelak 1MDB dgn PM dia sekali jadi bahan lawak. KAU TAK MALU KE? Cuma anjing species bulldog belaan org je yg tak tau malu...kencing merata2 pon bleh senyum selamba badak selagi tuan dia bagi makan anak beranak.

      Padam
  10. Jing 2:20 Ptg
    Kalau aku Cikgu tengok karangan ko , mesti aku failkan ko .teruk bebenor menulis. Apa ko tak sekolah ke jing? Ko dpt ' fakta' dlm mimpi ke jing? Sian ko, nak tunjuk pandai, jadi keldai!!

    BalasPadam
  11. Anon 3.05
    Rakyat mahu tahu kebenaran . Jika apa yg SR keluarkan tu tidak benar Najib perlu saman atas tuduhan memfitnah. Biar semua fakta dibentร ngkan dimahkamah dan diadili. Jika tiada tindakan drp Najib maka rakyat beranggร pan semua itu adalah benar belaka. Jika benar tiada apa yg perlu disorokkan apa perlu diOSAkan lapuran audit tersebut sebagaimana lapuran audit GLC yg lain. Atau sebenarnya 1mdb itu bukan GLC tetapi private company kepunyaan 'Najib and sons'.

    BalasPadam
  12. Jing bodoo 3:05 ptg,
    Baru nk bukti kes..baru nak dakwa, terus tukar AG, pegawai2 ikhlas, amanah,berintegriti di tukar/ diberhentikan. Nak dakwa kepala atok kau? Penakut...eeiii..takutnya ke mahkamah..hei..penakutnya jibbo kau! Sentiasa menyorok belakang si pandi, si twitter, si hippo! Ape kelass pemimpin ko, berani buat jahat tapi penakut ke mahkamah! Takut kena soal bertalu2..ternampak segala bulu!

    BalasPadam
  13. Jing 2:28 kata hanya 50 orang yg menyokong Tun drp 23,000 pengundi KK. Ye ke 50 orang? Nenek ko tolong kira ke?
    Ape kata suruh jibbo mengadap Agong, bubarkan parlimen, buat PRU 14 sekarang? Boleh? Kita tengok siapa Yg hilang Wang pertaruhan, siapa yg hilang kuasa, siapa yg menangis ke Sungai Buloh nanti? Ada berani jing?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Goon End yang dah masuk kurt tapi tak pula nak bubar kerusi dia. Cer kamu soh dia bubar dan tengok reaksinya. Ada berany! Heh heh.

      Padam
  14. Bukankah Madey lebih tinggi dari peles? Madey yang jadikan peles lebih rendah dari dirinya dan peles hanya boleh tengok dan dengar.

    Madey lupa dia tidak selama lamanya kekal berada di atas. Madey tidak terfikir dia akan turun ke bawah. Dan Madey lupa terbalikkan apa dibuat ke atas peles.

    Justeru semuanya berbalik pada Madey. Atau siapa yang boleh terbalikkan apa yang Madey buat ke atas peles? PH? Nga Kok Moon?

    BalasPadam
  15. PUTAR MERDEKA PUTAR MERDEKA PUTAR MERDEKA...!! Lawak Antarabangsa haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa yg lawaknya, sekarang kau kata lawak dan ketawa nanti cucu-cicit kau menangis tak berlagu.

      Padam
  16. Anon 4.50...
    Apa yg Tun M lakukan terhadap istana adalah demi kebaikan rakyat. Mungkin anda belum lahir lagi semasa rentetan kejadian yg menjurus ke tindakan Tun mengurangkan kuasa raja2. Kita tidak mahu mereka beraja dimata dan bersultan dihati dan rakyat terinaya. Anda mungkin tidak mendengar kisah kedi dibalun dgn kayu golf sehingga mati yg menbawa kepada kisah prebet adam mengamuk diChow Kit. Ada juga kisah pemain hoki dibelasah gara2 kalah perlawanan. Itu belum lagi kisah surat kuning bagi mendapatkan tender2. Tun melakukan semua itu demi kebaikan rakyat ketika itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. semua org tahu apa yg melata antara mantan tun dan insatana makanya semua org tahu apa yang mantan tun buat bukan sepetunhya utk RAKYAT, lebih utk diri sendiri.

      Padam
    2. semua org tahu itu ia lah kamu, kamu dan kamu, Mamat 542 PTG.

      Cakap mengarut.

      Padam
  17. Jibon dah tentu la bodoh,so pengikutnya lagi BODOH. Tahap bangang babi gila...otak semua mana ada nak pikir,sbb seronok menjilat,dapat tak dapat dedak entah la.....dasar bangang. Atok dan mak kau seronok sbb kau Mmg dungu. Bodoh mcm sial

    BalasPadam
  18. Ari ni blog seangkatan blog batu api putramerdeka dinkurakura tulis 600 ahli umno kuar umno... mesti kay sabah tu.... esok blog batuapi putra-tak-merdrka plak sambut maklim la nk bagi momentum kat pembaco.... kiikikiki... 600 + momok jer yg kuar.... ingat 60 ribu kikikiki... 3 juta umno masih ade lagi.... putar dan putar lagiiii.... kikiki.... budak tun momok dah balik raya naik jet ngan cucu cicit...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Banyak pun tak guna kalau membisu dan pelahap dedak.

      Padam