Khamis, 28 Julai 2016

HOT ~ Pengakuan Malaysian Official 1..!


Akhirnya..!


'Ya, sayalah Malaysian Official 1'

Rakyat Malaysia sekalian,
Mutakhir ini banyak cakap-cakap berkaitan saman sivil yang difailkan oleh Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat dan kesannya pada Malaysia.
Terdapat banyak spekulasi berkaitan pihak-pihak terlibat dan dinamakan dalam sama itu. Saya rasa kini tiba masanya untuk saya bersuara.

Malaysian Official 1 yang dinamakan dalam saman sivil itu bukan perdana menteri Malaysia. Ia saya. Siapa saya? Itu tidak penting. Pokoknya ia bukan perdana menteri Malaysia.
Harus disedari terdapat cubaan menggulingkan kerajaan Malaysia oleh sesetengah pihak. Terdapat pihak melaporkan transaksi pengubahan wang haram yang berlaku di Amerika Syarikat kepada pihak berkuasa negara itu.

Mereka mesti dihentikan. Mereka mengganggu demokrasi berparlimen di Malaysia.
Peguam negara sekarang sudah membersihkan perdana menteri daripada sebarang salah laku.

Ini bermakna perdana menteri tidak tahu menahu bagaimana berbilion ringgit wang pembayar cukai menjelajah separuh dunia dan kemudian berakhir dalam akaun bank peribadinya.

Perdana menteri sudah berkata semua nama dalam saman sivil itu harus bertanggungjawab membersihkan namanya.

Beliau tidak pernah menyebut akan memikul tanggungjawab membersihkan namanya. Jadi bermakna beliau tidak terlibat dalam sebarang dakwaan dalam saman sivil itu.

Ini juga bermaksud beliau bukan Malaysian Official 1.
Peguam negara berkata AS$681 yang yang masuk ke dalam akaun peribadi perdana menteri untuk beliau.

Beliau berkata demikian kerana Jabatan Kehakiman AS sebenarnya merujuk kepada transaksi AS$681 yang berbeza sama sekali, yang didakwa dicuri daripada 1MDB.

Jumlah yang sama ini semata-mata kebetulan, itu saja.

Rakan-rakan rakyat Malaysia sekalian,
Ketika berdepan ujian itu, mungkin lebih bijak untuk kita tidak mendengar berita atau membaca bahan yang mencadangkan Malaysian Official 1 ialah perdana menteri.

Ia mungkin kedengaran seperti beliau, nampak seperti beliau, tetapi ia bukan beliau.
Saya harap pihak polis akan menyiasat laporan Pemuda Umno terhadap pengerusi SPRM, bekas peguam negara dan bekas gabenor Bank Negara, yang semuanya dilantik oleh perdana menteri, atas dakwaan cuba menggulingkan beliau.

Nampaknya seperti semua orang menyasarkan perdana menteri yang tidak bersalah.

Akhir sekali, biar saya tegaskan, sayalah Malaysian Official .

Tidak, tidak pernah ada wang curi masuk ke dalam akaun saya, tetapi beliau tetap bukan Malaysian Official 1.

Tidak, saya tiada kuasa besar dalam 1MDB seperti perdana menteri, tetapi beliau masih bukan Malaysian Official 1.

Tidak, saya tiada kaitan dengan Riza Aziz seperti perdana menteri, tetapi beliau bukan Malaysian Official 1.
Jadi, individu yang dirujuk dalam saman sivil Jabatan Kehakiman AS itu bukan perdana menteri Malaysia, tetapi saya.

Yang benar,
Malaysian Official 1

PUTHAN PERUMAL seorang peguam bela dan peguam cara di Mahkamah Tinggi Malaya.
Terbaik..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

36 ulasan:

  1. Dari mula isu ni aku dah agak akhirnya jadi bahan gurauan...

    baik dari pro Najib dan Pro tun m...


    bagi protun yg taat pada AG USA akan terus pertahankan walaupun lebih sudu dari kuah ..ya la kan baru sembang sita tapi berlebih2 seolah-olah dah masuk penjara pun...



    Kesimpulanya
    Najib tetap PM dan rakyat terus bg sokongan...
    bg pakatan kekalahan demi kekalahan pru tak sedarkan depa yg rakyat dah meluat...


    Kpd rakan2 protun
    sedarlah pru 13 jgn lagi dibandingkan...lupakan kisah mula2 isu 1MDB di sensasikan...semua sudah berakhir anda dah gagal...

    semenjak isu DOJ diterjah kpd rakyat tiada lagi yg berminat ...rakyat sudah memahami 1MDB adalah GLC rakyat bkn syarikat keluarga dan kroni najib.

    1mdb sudah melaksanakan berbagai program dihati rakyat antaranya klinik 1 malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sudu tu buat pelangkong kepala kau baik!!!

      Alnun Bugis terlibat atau tidak satu hal.. Tapi 1MDB sudah terang2 terlibat dan Harta benda dari penipuan atau penyelewengan 1MDB entah apa apa B sudah pon dirampas.

      Si Lanun Bugis pulak adalah Ketuanya. Jadi kenalah jawab dan bertanggong jawab!!!

      Samdol Badigol Dogol Bahlol!!!

      Padam
    2. 12.50 'Sudu tu buat pelankong kepala'ha..ha..ha..bab ayat ini saya paling suka dan betul.good bro.

      Padam
  2. Kalau lebih sudu dari kuah masih boleh diterima, ini kuah dah kering, tinggal KUALI je, sudu yg lebih2 bising.

    Mcm biasalah pembangkang kat Malaysia nih, kompang je lebih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bukan pembangkang la banggang...tapi macai jibun pro jibun yg kuat bising mencarut memaki...jibun senyap je kecut telo...kannnnn

      Padam
    2. 12:42,

      Bukan saja saja kompang tapi kompang dipalu bagi meraikan ketibaan tuan yang disanjungi Sir Alexandria Tel-El-Kebir Suakin Al-Pharoah. Meriah!

      Padam
  3. Bukan nak menggulingkan Kerajaan Malaysia

    Tapi cuma nak si Lanun Bugis step down jer!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak suruh step down, tunggu pru14 nanti. Tapi kalau strategi bodoh yg pembangkang guna sekarang, sampai pru24 pun tak menang.

      Kompang je lebih

      Padam
    2. Memang pembangkang Bodoh tapi yang menyokong Si Lanun Bugis lebih terserlah kebodohannya!!!

      Padam
    3. dua dua bodoh

      Padam
  4. Tunggu aggota parlimen Pokok sena saudara M ahfuz O mar (MO 1) mengaku yg dia lah orang yg di cari²

    BalasPadam
  5. Kepada orang Melayu, nasihat ikhlas bijak pandai ialah kamu semua tak pernah kekurangan parti atau platform tapi kamu semua sebenarnya kekurangan parti yang benar-benar ikhlas untuk meletakkan kamu di tempat yang sepatutnya dan kamu juga kekurangan parti yang tidak menggunakan nama kamu untuk mereka mendapat sesuatu untuk diri mereka.

    Justeru kamu semua taklah memerlukan sangat parti tambahan atau parti jelmaan atau parti jenamaan semula. Apa yang kamu semua perlukan ialah kesediaan untuk berdiri teguh di belakang satu parti saja iaitu parti yang jelas berjuang untuk kamu dan bukan parti yang bulunya macam kamu tapi perjuangannya adalah untuk bulu-bulu tertentu saja.

    Dan pesan bijak pandai seterusnya ialah 'bersatu kamu teguh bercerai kamu roboh'. Sesungguhnya cendawan yang tumbuh selepas hujan itu memang meriah tetapi kamu akan berpecah dibuatnya. Bila kamu berpecah, analisa bijak pandai mendapati kamu akan keciciran apa yang dikendong sedangkan yang dikejar tak dapat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Allah Ta’ala berfirman, وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ “Dan tolong-menolonglah kamu dalam (mengerjakan) kebajikan dan takwa, dan jangan tolong-menolong dalam berbuat dosa dan melampaui batas.” (QS. Al Maidah: 2)

      Biarlah bersatu menentang rasuah.

      Padam
    2. 1.06
      Dipersilakan anda duduk dibawah parti penyamun. Orang ramai semua dah tak sabar mahu parti baru.

      Padam
    3. Bersatu menentang kemungkaran hanya boleh dicapai dengan tidak menyertai parti yang ditubuhkan oleh pihak yang terpalit dengan tuduhan melakukan kemungkaran. Kalau disertai juga ia adalah ibarat menyertai gerakan order baru dunia (OBD) yang mana ketua OBD sendiri asyik langgar dan tak hormat order dunia. Kesimpulannya kemungkaran akan bertambah.

      Padam
  6. Tuduhan yang dihadapi oleh MO1 adalah liwat bersiri. Bukan aku sengaja nak gelak tapi kalau Puthan Perumal adalah peliwat bersiri memang aku nak gelakkan dia kah kah kah. Bila masa pulak Perumal tu dibebaskan dari Sungai Buloh? PreeEEEeeett!

    BalasPadam
    Balasan
    1. kik kik kik

      Padam
    2. Baru lepas tengok Kavali, yanne ... Konon konon dia Ranjini ler tu ... kehkehkeh.

      Padam
  7. Sukahatilah nak ckp taat AG Amerika. Yang penting dia yg dapat membongkar harta rompakan disana. Nak harapkan intitusi penting dlm negara, semua sudah tercemar dan membisu. Habis semua yg diatas dipecat, ditukar, digantung.

    Kepada probugis, jgn mengharap yg tinggi takkan jatuh kebawah. Ini baru permulaan....more will come. Salute AG Amerika.

    BalasPadam
    Balasan
    1. suka hatilah nak taat pd Najib sbb dia PM yg dilantik sah dn sampai skrg takde stau bukti dia yg dia curi wang rakyat atau salah guna wang 1MDB..

      so what?? kau lembu ikut suka kau lah tp jgn menglembukan org lain bongok oii

      kalau kau nk sembah AG Amerika ko sembah lah.. cuma nk tanye ko.. dulu Madey ckp Amarika ni musuh.. amerika ni dengki dgn kemajuan Malaysia.. so skrg dh jilat balik ke kahak tu??

      bodo xboleh nk diajar!

      Padam
    2. AG doj amerika lagi penipu hanya macai Protun percaya AG doj amerika itu he.he.he kes bertahun2 kes2 bertahun2 menbabit kes bank Goldman Sachs dan kes Hillary Clinton yg menipu rakyat Libya tak berjaya di selesaikan oleh amerika itu, kami Tanya Goldman Sachs tak ada pelaburan dalam 1mbd APA dia mahu dari 1mbd itu,

      Dah CAI kami tahu penipuan amerika itu ,padanlah trump cakap doj hanya untuk orang berkuasa di white house

      Padam
    3. Cuba korang google betina negro kacukan tu. Nnt korang tau lah. Jgn mudah kagum. Melayu...melayu

      Padam
  8. Bijan Botak makin kesempitan ruang untuk meloloskan diri dari hukum alam... MOga sekalian manusia yang dibekalkan akal dapat berfikir waras dengan segala bukti yang ada maka nilaikanlah moral seorang Ketua Penyamun yang bertopengkan anak PM yang sebegitu berani menyonglap hasil mahsul negara untuk kegunaan peribadi.. Bijan @ Najib @ Jiban @ Jibon merupakan liabiliti dalam survival bangsa Malaysia dalam terus hidup di muka bumi ini. Cepatlah jahanam dan lingkup si penyamun ini bersama para sekutunya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Entah2 lps ni kau yg lingkup dan mapuss dulu.

      Padam
  9. tapi ko yang dah tau ketua ko merembat duit tapi masih dok sokong gak, dok pertahankan jugak tu nak cita ape...setia ke akhir hayat demi mempertahankan bangsa? agama? bukan ke duit yang dirembat tu duit rakyat yang secara xlangsung hak bangsa ko gak? tapi ko duk cakap cina yang dok menjahanamkan bangsa ko sedangkan bangsa ko melalui UMNO dan presidengnya yang dok baham kiri kanan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ketua kau tak rembat duit ke?

      Padam
  10. Rafizi buat report polis tuduh mb Selangor rembat duit 400 juta tu apa cerita?
    Rafizi berbohong ke?

    BalasPadam
  11. ketaatan macai dedak protoun pd Amaareekaa takkan berikan apa2 kebaikan pd negara. Malah ini akan jd sejarah buat negar aapabila bekas seorang negarawan yg telah memperkudakan UMNO selama 22 tahun untuk dia naik jd PM.. akhirnya khianat pd negaranya sendiri.

    Tuduh Najib rompak bertahun2.. tp tak sapa pun berani tunjuk man abukti. tunjuk carta alir mcm budak bodoh. tunjuk dokumen penyata akaun debit kredit.

    tunjuk bukti penipuan dn bukti duit dicuri. Carta alir budak2 tadika PASTI PAS lagi bijak lukis dr macai2 ProToun.

    so. mcm biasa sejarah kebodohan rakyat Iraq membunuh Saddam dan drama sapina Najib-Scorpene akan berulang selagi wujud BARUA dan PENGKHIANAT spt macai2 TunTaik!

    BalasPadam
  12. Rafizi harus buat macam macai Protun itu, pergi ke amerika minta Bantuan doj azmin MB Selangor rebat 400juta he.he.he
    Top2 mana tahu rafizi mampu ganti tun m jadi ketua umum pkr he.he.he

    BalasPadam
  13. aku takut jd kes scoperne kapal selam tu je..satu negara menerima air kencing puak2 Ketom Nuar dan talibarut2 yg bertugas.



    sapina bagai ke Peracis.. Najib akan ditangkap bla2.. sampai last bkn takat habuk.. bau pun xde! nipu kencing satu dunia..!! geng Pakatan Haprak!

    skrg Pakatan Haprak joint Mahazalim.. mungkin drama ini maki best sbb melibatkan AMAAREEEKAA.. puak2 penyembah TounTahik lebih bangga dn rasa hebat gerak saraf sbb kali ini bukan France tapi AMAAAREEEKAA...

    PULIS DONIAA tu.. yg dulu masa TounTahik jd PiiEmmm.. dia kasi patwa haramkan ahli2 UMNO baca media asing. kalau percaya ibrat si kitol dan pengkhianat parti katanya..

    TounTahik mahu ahli kunun 'setia' pd parti.. sbrnya dia nak ahli UMNO sembah dia.. guna nama parti la kunun2...

    tp skrg bila dia dh kluar dr UMNO.. dia nak ahli UMNO jd BARUA AMMAAREEKAA.. mesti tukar 'ketaatan'.. iaitu kdp AMAAREEKAAAA


    mmg sah Madey Mahazalim ini gila.. !!

    BalasPadam
  14. 1. Baru saman sivil. Atas laporan oleh anjing2 si mamak. Belum ada keputusan.

    2. Najib tak terlibat. Kalau ada, pasti doj dah namakan dengan spesifik.

    3. Tiada sesiapa yg bersalah setakat hari ini...itu yg penting...kihkihkih....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu lawan aku buang drp jadi menteri
      Kamu ikut kamu kenyang perut kedepan...

      Padam
  15. 4:12,

    awat anjing-anjing tu belum mai? selalunya ko sebut saja nama depa sekelip mata dah sampai; "tiger come come lar" kung! kung! kung

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu lawan aku buang...
      Kamu ikut kamu kenyang....
      Pilihlah sendiri....

      Padam
    2. Mcm Husam musa, lawan kwna buang

      Mcm mat sabu, kalah bertanding tubuh parti baru

      PILIHLAH SENDIRI

      Padam
  16. president umno skandal 1mdb, 2.6 bilion arab bagi ,duit bagi anak tiri berjudi, sharizat kes lembu jadi kondo itu ketua wanita skandal, ketua pemoda dengan 100 juta, sharil mengaku trima 1 juta,,,skandal skandal skandal.....YANG AKU TAKPUASHATI KENAPA DIA LARI DARI MENJAWAB SOALA,,,Aku tahu ada mesti terdapat mereka yang dunggu trima,, jer bulat2.najib penah kata dia tak tahu duit keluar bayar kt salah kompany,,,,bole caya ker alasan bodoh ni,,, aku caya kalau bapak dia hidup lagi dh tentu dia kena lempang,,,bangkai gajah mana boler tutup deeee tTAPI PNYOKONG DIA SLAMBA JER BOLE BAGI ALASAN BODOOO....walau berapa tahun pun aku tunggu bila jer najib nak tergolek bagi aku ajibngok ni salah.....bukti dah banyak tunjjuk najib ni salah macam gak papagay anwar , ...lastlast kedalam gak...baca sejarah TUN selalu betul .....pada ajib ngokk punya pencacai tunggulah masa dia dah dekat,,,,,swtzerland dah bising, sngapor pun sama, amerika lagila,,,,,,dulu yang aku tahu amerikA TAK SUKA TUN TAPI TU TK PERNNAH PUN TUN KENA TUDUH DEK AMERUKA tapi najib kawan baik obama ni pun bole kena tuduh macam2 biadap sunngguh amerika ni.....pas plak hanya menanti saat jer tiba merka dikhuatiri akan mengetuai parti pembakang sekaligus menolak dap,,umno harus khuatir dengan pas ,macamna president , timbalan main wayang setiap kali statemnt keluar, azmin masih terhutang budi degan hadi...bagi aku plak kita tengok macamana episod ni berakhir,,,,jadi pencacai ajibngok bersediala najib macam anuar gak last sekali bungkus....lain macam tun yang ternyata mempunyai sifat yang suka membaca pemikiran yang tajam seperti kata allahyarham tuan guru nik aziz...lain plak dengan najib cakap suka berubahubah.....

    BalasPadam