Ahad, 31 Julai 2016

Pecat Laa..!


Ada lagi ahli lebih 3 juta..! apa nak heran..!

Umno pecat saya? Tiada masalah, kata Ahmad Said

Bekas menteri besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said pasrah jika beliau dipecat dari Umno ekoran kelantangannya mengkritik kerajaan dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.
Ujar Ahmad Said, beliau menyerahkan kepada Majlis Tertinggi Umno untuk memutuskan kedudukan keanggotaannya dalam parti itu selepas wujudnya desakan daripada segelintir pihak yang memintanya dipecat.
Beliau yang merupakan ketua Umno Kemaman berkata, sekiranya Majlis Tertinggi ingin memecatnya dari parti, beliau akan akur dengan apa juga keputusan yang akan dimuktamadkan nanti, memetik laporan Sinar Harian.
Bagaimanapun, pemecatannya, jika berlaku akan memberi kesan kepada kedudukan kerusi parti berkenaan dalam dewan undangan negeri (DUN) Terengganu kerana akan mengakibatkan jumlah kerusi yang dipegang akan sama banyak dengan pembangkang iaitu 16-16.
“Saya tidak ada sebarang masalah dan akur terhadap apa juga keputusan yang dimuktamadkan kelak, cuma apa sahaja keputusan nanti akan memberi kesan kepada kedudukan dalam Dun.
“Pada masa sekarang, saya akan bertahan dan terus menumpukan tugas sebagai wakil rakyat untuk membela nasib penduduk walaupun terpaksa berdepan dengan pelbagai tohmahan buruk yang dilemparkan sesetengah pihak,” jelasnya yang juga ahli dewan undangan negeri (ADUN) Kijal.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan upacara pecah tanah projek 30 unit rumah kedai Umno Bahagian Kemaman yang bernilai RM45 juta yang dibangunkan dengan kerjasama Rayhar Properties Sdn Bhd (Rayhar) di Kampung Dusun Nyior, semalam.
Dalam satu mesyuarat tertutup yang diadakan di Kuala Lumpur kelmarin, ada segelintir pihak yang juga ahli Umno menggesa pucuk pimpinan Umno memecat segera Ahmad Said ekoran kelantangannya mengkritik kerajaan dan membuat usul undi tidak percaya pada sidang DUN yang lalu.
Baru-baru ini, Ahmad Said menolak pelantikan jawatan sebagai timbalan pengerusi Jawatankuasa Perumahan dan Kerajaan Tempatan yang diumumkan Menteri Besar Terengganu Ahmad Razif Abd Rahman.
Rombakan dan penstrukturan semula yang diumumkan Ahmad Razif selepas mesyuarat exco negeri semalam melibatkan pertambahan dan pertukaran tugas dalam usaha memantapkan pentadbiran negeri.
"Saya rasa sekarang ini saya lebih berminat bekerja secara sukarela daripada dibayar gaji sebab saya dah berpencen," katanya pada sidang media selepas mesyuarat jawatankuasa Persatuan Pribumi Perkasa (PERKASA) di Kuala Terengganu.
Berdepan dengan ahli UMNO dengan mengadakan pemilihan pun tak berani..! Ahli yang keluar parti pun semakin ramai..! yang senyap menikus tak kuasa nak melayan pun besar jumlahnya..!
Pengundi bukan ahli UMNO semata..! Najib nak lari mana?
Lu Fikir La Sendiri!!!

25 ulasan:

  1. Aku umno pun dah x sokong umno..buat apa simpan pm mcm ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg tak sokong umno ITU macai probanglo he.he.he

      Padam
    2. 1:30

      Pro segala B....

      - Bugis lanun yang
      - Bangang
      - Bongong
      - Bongok
      - Baghal
      - Bebal
      - Bangsat
      - Bodoh
      - Bingai

      Sila teruskan menyombong yang tak sudah sudah.....Pengundi bukan semua nya UMNO.

      Akan sampai masa UMNO yang meneraju kelangsungan melayu juga menjadi pengkhianat melayu......ingat tu!

      Padam
    3. 4.38 satu yg kau tertinggal iaitu

      BAHLOL

      Itu ambik kat kau ajelah, mudah mudahan anak cucu boleh sama2 merasa


      Padam
  2. x sokong umno sila keluar parti yer...najib tak perlu semak dlm umno

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takpe....beliau pun dah cukup semak dah tu. Anda pulak tukang penyemaknya!

      Padam
    2. Zaman Jepun masuk Malaya ada istilah Comfort Woman...

      Zaman sekarang scandal besar 1MDB & Songlap-Derma pun masih ada Comfort Woman ish ish ish....tak fitnah ya saja terfikir.....

      Padam
  3. Yuran tengok2 dah berbayar,bila ada pemilihan tiada surat jemputan. Bila nak mengundi tengok nama dalam senarai,ada tapi umno kah aku?
    Hahahahaha....
    Undi aku hak aku!

    BalasPadam
  4. Bila la nk tubuh parti baru nih... bila DOJ nak sita nih.. bila DOJ nak dakwa nih... bila DOJ nk tangkap nih.. Bila DOJ nk rampas assets nihhh... bila DOJ nk kemuka bukti nih.. semua mcm hampeh... fuccKKKKkkkk......!!!!

    BalasPadam
  5. Demi kepentingan peribadi, ada orang sanggup lihat bangsa sendiri hancur berpecah.
    Dulu Melayu berpecah kepada UMNO dan PAS, kemudian berpecah lagi kepada UMNO, PAS dan PKR…
    Tak cukup dengan itu, UMNO pulak nak dipecahkan lagi dengan penubuhan parti baru untuk orang Melayu…
    Fikirkanlah masa depan anak bangsa kita…

    BalasPadam
    Balasan
    1. There was a time Malay-Muslim-Bumi should come under one roof....but it breeds monopoly, oligopoly & 1MDB dan SRC followed by korupsi....

      So, more splinters would give better and fair distribution of wealth plus giving out spread ownership without exclusivity of individuals' control. Hence, the check and balance are more dispersed giving consideration for any individual to be so much wary and conscious in trying to be mischievious, period!

      You have to be open to ideas that UMNO is not Malay as a judge had recently said.

      MLN

      Padam
  6. Teruk betul perangai protun m ITU mehasut orang sana sini. Pkr pun tak kawan dengan protun he.he.he. pkr tahu protun nak rebut jawatan ketua umum anwar teruk perangai tun m ITU

    Hanya dap sangup kawan dengan tikam pkr berkawan dengan protun itu. Kita lihat sekarang protun nak rampas jawatan ketua umum dari anwar ,kita lihat pakatan haramjadah pun berpecah belah sebab protun sendiri.

    Kasihan aku tengok anwar itu terpaksa bersaing dengan tun m untuk rebut jawatan ketua umum.

    Aku cadangkan jawatan ketua umum dipertandingkan untuk elak pergaduhan sesama ahli pakatan haramjadah

    Pertandingan Gusti wwf ITU mesti adakan protun vs pro aljuburi
    Pertandingan kerusi pelastik merebut jawatan ketua umum barulah menarik
    He.he.he.ha.ha.ha
    mohd azren pasti mewakili Protun vs jijah pasti mewakili prp aljuburi
    Siapa memang akan mendapat jawatan ketua umum

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bbertenang sahabat. Jangan difikirkan sangat aku Ni. Nnanti mandi tak basah , tido tak lena, onani pun x. Ejekkulasi. fikiran tu serabut dok fikirkan aku, khuatir pula sel² otak kau terputus.

      Padam
    2. Kebijaksaan Tun M. Beliau tahu ahli keluarga Anwar masih tdk dpt menerima beliau atas faktor yg kita semua tau. Memang ada yg tak cantik bila preesiden pkr agak teragak agak mahu menyokong Tun M atas aksi singkir Najib. Nanti apa pula kata Anwar sebab Tun tdk menyelamatkan dia dr tindakan undang². Maka di menghantar TSMY agar bersama presiden pkr. Sudah sedia maklum TSMY bersama wan azizah sepentas utk menyakinkan penduduk pendalaman agar menolak Najib sebagai pm. Jadinya sekarang Pkr solid menyokong gerakan Tun. Bijak kan?. Tak perlu Tun guna idea penasihat 25% macam Najib. Nampak tak?. Tun Bijak πŸ‘. Najib πŸ‘Ž.

      Padam
    3. Tak payah bohong aku ini tsmy akan berkerjasama dengan pkr itu talk dengan berhati2 Dan bemuka2, akibat teruk jika tsmy Cuba berkerjasama dengan anwar dengan sirius, kita tahu ahli pkr tahu apa permainan kroni tun m Cuba lakukan, tsmy hanya nak pergunakan anwar je siapa suruh tun m ITU suruh, tun m lepas dia dapat APA dia nak jatuh kan orang ITU, kita tahu macam mana Pak lah dijatuhkan tun m pergunakan kroni cina dia Penang dengan suruh dinasti lim masuk dipenang dengan menburuk parti gerakan kononya gerakan jual tanah harta NGO cina dengan Cara ITU gerakan kalah.
      Sebab ITU anwar bijak hidu pemain tun m dari awal, kalau betul kenapa tun m tak nak minta maaf Cara terbuka pada anwar meliwat, kalau ikut anwar meliwat orang sudah lama Dan tun m sudah lama tahu perangai anwar ITU tapi dia masih simpan orang jenis ITU untuk dia pergunakan,

      Nak pergunakan orang tak tahu bagi upah, anwar minta dia lepaskan jika najib berjaya jatuhkan, sebab orang cakap tun m orang kedekut bagi upah.

      Sikap masing2 dekalrasi Rakyat dah lampak terang2.
      Tun mahu jatuhkan najib sebab kroni dia.
      Anwar mahu lepaskan diri bamboo river.
      Pkr hanya minta tun m minta maaf pada anwar tapi dia tak lakukan
      Dap pergunakan tun m untuk perolehi sokongan melayu.
      Golongan librel selam,lgbt ambil kesempatan untuk perolehi sokong dari dekalrasi itu


      Padam
  7. Pentadbiran Najib masih kuat dengan sokongan pihak keselamatan Malaysia ujar Menteri Luar Singapura. Memang benar perhubungan lama sebagai menteri pertahanan mungkin dilihat suatu kelbihan buat PM.

    UMNO sedang menangis. No 2 pun telah dipecat. Secara prinsip berparti tindakan TSMY dilihat telahg melaksanakan t/jawab berani menasihati atau menegur Presiden UMNO dan PM. Begitu juga DSSA dan DSMM yg bertindak juga menerima takdir nasib sepertimana TSMY. Manakala yg lainnya ada menyokong secara jelas dan ada yg menikus.

    Maknanya proses check and balance berlaku dalam UMNO ketika memerangi kemelut 1MDB. Walaupun penguasaan presiden terhadap UMNO masih dianggap serlah akan tetapi beliau seharusnya bimbang dengan musim pemilihan kerana juak yg ada kuasa memilih mungkin mahu Najib dihitung tanpa campurtangan MT yg sebelum ini akan memberi imuniti terhadap kerusi presiden.

    Maka disini akar umbi UMNO dan rakyat akan melihat kredibiliti parti yg sekiranya masih di dominasi pengaruh Najib ...bolehjadi tidak mustahil undi protes berskala besar akan membayanginya. Pilihanraya UMUM bukan pilihanraya mukim.

    Bahana buat UMNO sekiranya akan berlaku calon pisang pembangkang boleh menang menewaskan calon UMNO dr bekas menteri penuh. Tentunya dikala ini PM sekarang sebenarnya tahu dan tidak sudi ianya terjadi. UMNO pasti berantakan menjelang musim pemilihan kali ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu. Kita talkinkan umno kalau Najib masih presiden.

      Padam
  8. sgt jelas tampa bersuluh ..tubuh parti baru hanya nak hijack ahli umno nak lemahkan umno... mca dan gerakan dan parti komponen lain pasti ikut tunggak parti baru melayu... madey kutty bermimpi hendak tarik 10% dah cukup hebat .... yg pasti game plan madey hendak jatuhkan najib tetap berjalan supaya dia boleh kuasai umno semula ... tubuh parti baru ni perang sarah je dan helah nak mengaburi rancangan licik nak menjatuhkan najib sebelum pru14. Yang pasti madey akan tetap gagal sebab jiwanya bukan melayu lagi dan bukan islamik lagi .. madey kutty sudah dirasuk syaitan ... in sya Allah umno akan selamat ... malaysia akan selamat ... namun perlu berwaspada dgn madey kutty ni sebab dia grandmaster politikus yg banyak pengaruh dan banyak duit.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada dia paksa kau suruh sokong dan follow dia. Yang kau gelabah puyoh mengapa. Dah buang tabiat?

      Padam
  9. Mahathir membuat pengakuan dia bertanggungjawab sepenuhnya di atas krisis dan kekecohan dalam negara ekoran dari kemelut 1MDB…
    -MSN Newsfeed-

    Apa cerita ni???

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau tak buat kecoh mana ada org nak tau? seronok la bija sbb terlepas

      Padam
    2. Bagi link le, Mamat, supaya boleh tahu apa konteks dia cakap tuh. Ko sebut MSN Newsfeed sebagai punca, pada hal senang aje kau copy paste the news link nya. Kau tak buat gitu sebab bila baca konteks nya, apa yg dia cakap tu berlainan, ye tak? Bodo le gitu.

      Padam
    3. Itu tandanya dia gentle, berani bertanggungjawab. Bukan macam Najib dgn asyik sindrom penafian..

      Padam
  10. Hahaha, jika Ahad Said di pecat akibat nya jumlah kerusi UMNO/BN akan jadi sama banyak dengan pembangkang iaitu 16-16.

    Apa lah kau Jibo, Trengganu pun kau tak boleh kontrol. Biorkan Projibo desas desuskan dan ada yang mintak Ahmad Said di pecatkan hingga dia keluarkan kata kata mencabar. Kasi dia jawatan Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Perumahan dan Kerajaan Tempatan, tak di pedulikan nya.

    Kamu dah kalah undi popular di PRU13, Al Jibo. Dapat tak sampai 49%. Sekarang di Trengganu keadaan genting, stau ADUN UMNO/BN cabut aje, kena angkat ADUN korang yang sakit ke DUN bila mengundi rang undang2 negeri yang penting.

    Give up lah, letak jawatan. Tentu lebih banyak kerusi UMNO/BN dapat di Trengganu dll. Kalau tak, lingkup lah UMNO/BN di PRU14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib ada penasihst 25%. Penjilat 5%..Ada lagi untung 70%.

      Padam