Sabtu, 16 Julai 2016

Kenapa Najib Tak Pergi Mongolia..?


Rata rata perbualan rakyat jelata 2 hari ni berkaitan isu keganasan lori di Nice Peranchis, terbaru cubaan kudeta di Turki dan yang tetap berlegar dan menjadi persoalan ialah kenapa Najib tak mewakili negara ke Mongolia..! 

Apakah Najib sakit? Najib tak sihat? atau Najib ada urusan yang lebih penting? Apakah yang menyebabkan kegagalan Najib kesana? Kenapa? Mengapa? pasti akan berkisah lagi esok..!

Jangan marah Jib...! Tanya ajer..! itu kan menunjukkan yang rakyat Malaysia begitu mengambil berat akan keadaan dan perjalanan pieemmm nya..!

Ambil berat..! berat apa?

Teringat program 'nothing to hide'..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

48 ulasan:

  1. Teloq tak da.....itu je.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Indonesia pun hantar Yusof Karla saja Timbalan Presiden Indonesia,buak Joko yg hadhir,kau orang tak nampak ke?Bodohnya.Geng ANC kehilangan idea masih cuba membangkitkan perkara yg sudah basi.NGO yg membuat lapuran ke pihak berkuasa Peranchis pun dah sunyi sepi kerana malu membohongi rakyat Malaysia,kononnya PM Najib akan ditangkap dan di dakwa oleh Pendakwaraya Peranchis.Isu ni dah lapun dah tak boleh menjatuhkan PM Najib,jadi macam mana kau orang boleh berjaya menjatuhkan najib kalau terus berkisar dgn apa yg dah terbutki tak memberi kesan.

      Padam
  2. Hahaha...teringat kekasih lama agaknya..πŸ‘ΈπŸ‘±

    BalasPadam
    Balasan

    1. Najib Dah Sumpah Di Masjid Tak Kenal Altantuya – Tg Adnan
      Published on Apr 4, 2015 in Politik

      MANTAN Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir Mohamad dilihat kian lantang mengkritik kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak termasuk secara tiba-tiba kembali mempersoalkan kaitan beliau dengan model Mongolia, Altantuya Sharibuu.

      Mengulas hal ini Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, perkara tersebut tidak patut dibangkitkan kerana ia telahpun selesai setelah Najib membuat SUMPAH LAKNAT laknat di masjid suatu ketika dahulu.

      Padam
    2. SUMPAH LAKNAT plk xkenal jho low

      Padam
    3. Najib tak pergi Mongolia sebab nanti macai protun ambil kesempatan untuk rampas kuasa secara jalanan, tengok Turkish, general Cuba rampas kuasa apabila erdogan pergi keluar negara, nasib baik ADA Rakyat pukul pengkhianat tentera itu ,protun dan dap berani buat Cuba rampas kuasa, kalau berani bualah 'kami pukul protun Dan dap itu sekali

      Padam
  3. Dia takut hantu Altuntya menunggu jet peribadinya di airport
    Monggolia dan ikut sampai ke hotl.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak takut apasal, setakat hantu tuya atau ko ke, Kak Ros jentik dg jari aja.

      Padam
  4. suka hati dia lah nak pi ka tak. hang tak da ceghita baguih lagi ka? asyik dok sakit hati tak sudah

    BalasPadam
  5. kita harus berlaku adil. tidak semua ketua Negara hadir. misalan pres jokowi. ia selalu nya bergantung kap kepintingan kpd Negara. terlau banyak sangat 'bilateral n mullateral talks'jadi semua kepala Negara terpaksa membuat pilihan.

    masaalah ds najib dgn hantu altantuya serupa macam cerita 'ghost busters'. jika dia terbabit maka percaya lah balasan nya akan d terima nya jua - Insya'allah.

    BalasPadam

  6. Mungkin ada urusan dalam negara belum selesai..Mesyuarat ASEM kini terlihat juga negara jiran kita Indonesia, menghantar Naib Presiden Jusuf Kalla..Waima apapun sangkaan saya positif, tidak bermakna saya menyokong Najib...sebab jelas Najib; apabila berbicara, beliau berbohong;antaranya isu RM2.6B, mula2 kata tiada,kemudian ada,kemudian derma dari kerabat,kemudian derma lebih dari sorang,kemudian sudah jumpa penderma (walhal beliau sudah meninggal)...kemudian terkini mengenai laporan audit, mula2 suruh tunggu laporan dari jabatan audit,tiba2 laporan di'OSA'kan.... jelas Najib....ada ciri2 pemimpin munafik;Bila berbicara,Dia berbohong....



    BalasPadam
  7. Posting yg tah apa2 dah dari putramerdeka .... tajuk tah apa2.. kah kah hilang fokus suma fitnah dah tak jalan kotttt.... kikikikiki... saman IPIC vs 1MDB ape cerr....Deklarasi Selamat Boboi apa cerrr... banyak sangat alih tiang goll tak tau mana lagi nak alih tiang kot ... kah kah kah posting pun dah merapuu rapu kah kah kah ... fitnah dan tak laku kah kah kah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Putera Merdeka pun PM juga ikut suka dia nak tulis apa pun kan ini blog dia. Dia cerr pasal Najib tak pi Mongolia. Kan itu fakta mana ada fitnah ? Dia risau takut Najib dah jadi sasau. Tu dia ambil berat tentang PM kesayangan dia. Tak boleh ke? Alih tiang gol?? he-eleehhh dalam posting di atas ada dia sentuh tentang saman IPIC ada dak dia sebut pasal 1MDB ? Tak ada kan ? Tapi kamu yang terhegeh hegeh heret dua tiga batang tiang gol ke dalam blog ni. Kalau pun dah meluat kat blog nie tengok pun jangan masuk pun jangan. Lebih baik lagi buka blog sendiri dan tulis tajuk syok sendiri. Hanya orang yang tak ada kemaluan saja yang masuk dalam rumah pastu mula kutuk tuan rumah.

      Padam
  8. Negara dah bangkrap ke blom nih.... kah kah kah...

    BalasPadam
  9. Mcmna negara nk bangkrap. GST KAN ADA. Boleh cover punya hutang tu. Yg kenyang sampai muntah JHO LOW. Bilion² masyuk ooo. Burpppp. Rezki dri Allah sambil Jho llow mengusap usap perutnya. Sape yg bodoh. Kita semua lh sebab ber piem kan Najib yg sain dokumen tanpa semak. Haaa.

    BalasPadam
  10. Aku bersangka baik dg Najib yang wang 2.6B itu adalah derma politik yang akan/sudah digunakan dalam PRU. Ini kerana pada awal2 lagi kes ini didedahkan, Najib mempersoalkan kepada ketua2 bahagian dg kata yang bermaksut " kalau orang lain boleh buat mengapa dia pula salah bila membuatnya"

    Berkaitan dg ciri2 munafik-- kita semua ada -- apakah kita sentiasa bercakap benar kp rakan2 kita , bahkan kepada keluarga kita sendiri, apakah kita tak pernah berbohong kpd isteri/suami kta sendiri?




    dari

    http://musramrakunman.blogspot.my/2015/11/dana-politik-parti-dap-menolak-ketelusan.html

    Dana Politik: Parti DAP Menolak Ketelusan
    musram rakunman 4 Comments Dana Politik Monday, 9 November 2015

    1. Kemunafikan pemimpin DAP, apabila secara terus menerus mempersoalkan, dana politik yang diterima DS Najib Razak, bagi pihak Bn pada Tahun 2013, sedangkan sebelum itu, parti DAPlah yang beria-ia sangat menentang ketelusan dana politik, termasuk pendedahan penyumbang.

    2. Mengapa, parti itu, pada masa ini beria-ia sangat mahu mengetahui penyumbang dana RM2.6bilion?. Kenampakan sangat bagaimana hipokretnya parti itu.

    3. Mereka mengambil peluang kerana terdedahnya sumbangan kepada DS Najib, dilakukan oleh musang berbulu ayam yang terdapat di keliling DS Najib. Bayangkan dana itu telah disalurkan pada Tahun 2013, hanya diketahui julai 2015, apabila adanya pasukan khas menyiasat 1MDB.

    4. Selepas dana itu diketahui, pada mulanya, berbagai laporan termasuk daripada media asing mendakwa bahawa wang sumbangan tersebut berasal daripada 1MDB. Mereka siap melakar berbagai aliran palsu, untuk mengambarkan bahawa wang derma itu berasal daripada syarikat milik Kementerian Kewangan itu, namun selepas sebulan siasatan ternyata, wang itu tiada sangkut paut dengan 1MDB.

    5. Kini, Dap mendesak, agar sumber derma itu didedahkan, termasuk penggunaannya, sedangkan parti itu sendiri menerima derma politik, tidakpun mendedahkannya.

    6. Rakyat jangan keliru dengan permainan politik DAP, kerana parti itu cuba mengumpulkan persepsi negatif kepada parti Bn, agar supaya, tiada penyumbang dana yang sanggup menyumbang, kerana takut akan didedahkan.

    7. Parti DAP cuba membunuh karakter setiap pemimpin Bn, khususnya Perdana Menteri, agar supaya, parti itu mendapat peluang merampas kerajaan.

    8. Cuba tanya diri sendiri, Parti DAP bukan syarikat perniagaan, bagaimana kah parti itu bertahan begitu lama, tanpa sumbangan daripada pihak-pihak tertentu. Adalah menjadi rahsia umum di negara ini, bahawa syarikat-syarikat besar adalah menyumbang kepada setiap parti politik, secara diam-diam, sebagai pelaburan. Para syarikat itu, mengambil peluang kiri dan kanan, ertinya, mana sahaja parti politik yang membentuk kerajaan, mereka akan mendapat habuan. Sebagai contoh, syarikat-syarikat yang berlokasi di Pulau Pinang, kini, tidak lagi menyumbang kepada parti Bn, akan tetapi kepada DAP, tujuannya, agar DAP terus memerintah Pulau Pinang, demikian juga di Selangor, syarikat-syarikat yang berlokasi di negeri itu, tidak lagi menyumbang kepada parti-parti Bn.

    9. Pada PRU-13 lalu, untuk pertama kalinya, Bn berdepan dengan parti pembangkang yang kaya, atas sebab itu, DS Najib Razak sebagai Pengerusi Bn, terpaksa mencari alternatif untuk mendapatkan dana. Walaupun Bn dilengkapi dengan dana sebesar RM2.6bilion, namun undi yang diperolehi secara keseluruhan begitu merosot, dan untuk pertama kali kehilangan undi popular. Kalau bukan kerana sistem demokrasi negara yang berasaskan kerusi, Bn sudah kehilangan kuasa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang tak kisah kalau 2.6 billion untuk menyara PRU13 tapi apasal lak ada belanja sopping sampai berjuta-juta di Paris, London and New York time rakyat kena banjir....??? Berjuta-juta untuk beli hartanah di London, New York and LA. Beratus juta untuk bua tfilem porno anak Rosmah The wolf of Wall street. Bila ditanya, Najib kata itu reta warisan tok nenek moyang.........hutang 1MDB dah 55 billion, Kementerian Kewangan kena bayar, mana orang tak meluat.....????

      Padam
    2. Aku tak kisah, Ah Jib nak terima derma 80b sekalipun.

      Tapi dah menjadi kisah la pulak, tiba2 Ah Jib, pulangkan balik duit derma tersebut.

      Lebih bodoh, lebih bagus...makanlah dedak Cap Belatuk.

      Padam
  11. Walaupun dikatakan proton .perwaja dll rugi, aku blh terima, sebab ada berniaga , ada untung ada rugi. Sekurangnya kilang ² tu boleh dilihat dan masih beroperasi sampai sekarang dan membuka peluang kepada anak bangsa mendapat pekerjaan. Yang 1MDB ni apa cerita. Dah perabis berbilion ringgit. Habuk pun x nampak. Setakat tapak TRX adalah. Lks dan khir toyo didakwa kerana membeli aset dibawah harga pasaran. Bagaimmana pula dgn 1MDB yg di anugerahkan tanah yg lebih jauh dr harga pasaran. Jual hanya sebahagiian kecil tapak TRX pd Tabung Haji sudah hampir dengan nilai Tanah TRX yg dibeli dr kerajaan. Haram jadah betul.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lupa trx baru mula dah cacah celucul dah siap dah, dah nampak bangunan dia Naik sikit

      aku tengok projek datum jelatik itu celucuh tak siap2 lagi
      Mana lagi malu projek datun milik kerajaan selangor mula dari 2015 sampai 2016 tanam celucul tak siap2 lagi, pun apa dibuat tak nampak apa dia buat itu tak tahu.

      Hanya bodoh je cakap projek mula pada tahun 2016 boleh bawah untung. Untuk siapkan bangunan tinggi ambil masa 4tahun ini nak siapkan, macai pkr siapkan tanam celucul untuk projek datum jelatik pun buat lambat2 tak akan tanam celucuk makam masa satu tahun lebih.

      Aku cabar kau tunjuk projek kerajaan datum pada aku ini

      Ini videonya trx dah Naik sikit banguana dia
      https://youtu.be/gyfOZMHiJdA

      Padam
    2. Apa tindakan macai pkr untuk cepat projek sila jawab pada kami ini? 12:10pg
      Ini projek datum jelatik mula Jan 2015
      Sampai Feb 2016
      Tanam celucul pun belum siap
      Siapa lagi malu pakatan haramjadah melambat projet
      https://youtu.be/Q_7lbB_Qsco

      Padam
    3. Projek Datun can take 1000 years, orang tak kisah. Tanah dibayar kepada pemilik apartmen sampai naik turun mahkamah, akhirnya mahkamah nilai reganya cuma RM120K tapi kerajaan dah bagi pemilik Rm300K. Mereka yang buat tuntutan di mahkamah cuma dapat rm120K. Buat Datun tak guna duit EPF,TH or ASB. Mereka menghadapi kekurangan duit, biasalah bila buat projek mewah. Yang penting tak bebankan rakyat macam hutan 1MDB 55 billion tu.

      Padam
  12. Banyak betooool lembu minooom air lendir kat sini yea...blogger kekenyangan lendiq mamakkutty...

    BalasPadam
  13. TRX tak bawa kepentingan pada individu tertentu... biasa la bila tukar gina tanah dan digazetkan utk komersial nilai tanah akan naik ... so what's the problems. .. Kes LGExit mempunyi kroentingan individu 2 pihak... PDC tolak status tanah yg sudah digezetkan... LGExit over ruled secara tiba tiba tanpa melalui proses yg dia sendiri tetapkan.... ko nak alih tiang gol kat jlb raya plak ke.... kikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biasalah di Malaysia, bila dikatakan Syarikat Kerajaan maka pembangkang TIDAK akan menyokongnya sebaliknya cuba memusnahkannya.
      Berbeza dg ngara barat apabila di istiharkan sebagai Syarikat Kerajaan (GLC), maka semua warganegara tersebut akan menyokong dan bangga dg nya.

      Padam
  14. Kalau ini lah mentaliti bloger penyokong Mahahtir,sampai Mahathir mati pun PM Najib tak berjaya di jatuhkan.Kempunan lah orang tua tu,kesian sungguh.

    BalasPadam
  15. Putar merdeka lawak antarabangsa kah kak kah buat geli jer...!!

    BalasPadam
  16. Takkan tanah yg dijual pd 1MDB yg berada di lokasi kuala lumpur hanya bernilai Rm 60 kps. Agak² lh nk spin pun. Tanah Lot kat kmpg aku dh cecah rm 35 kps.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1MBD tu kerajaan punya , tanah pun kerajaan punya so apa masalahnya , bagi saja pun boleh.

      Padam
    2. Mana ada syarikat kerajaan nama 1MBD

      Padam
    3. Sila 12:43pg jawab pada kami kenapa tanam celucul di projek datum pun sampai satu tahun lebih belum siap2 lagi, apa tindakan kerajaan Selangor bagi kontrakto lambatkan projek, bukankah kontrakto kenakan saman sebab melewatkan projek sila jawab pada kami ini.

      Kerajaan jual pada th dengan harga pasaran dia punya pasal lah. Lagi pun apa salah syrikat kerajaan tolong syrikat kerajaan, lebih baik tolong syrikat kerajaan dari tun m suruh syarikat glc tolong syrikat Anak dia untuk bayar hutang dia

      Padam
    4. 1mdb kan sykt bwh kem kewangan..kire mcm gov jual pd gov blk la..jual murah spy 1mdb blh buat profit & pulangkn balik pd rakyat..sbb gov xblh buat bisnes..tp 1mdb as a company blh buat bisnes

      Padam
    5. Itu bukan berniaga la bodo..itu menyonglap. Kalau berniaga, tak perlu OSA pun.

      Orang yang berniaga senang2 je boleh tunjuk penyata akaun/penyata kewangan.

      Padam
    6. Songlap tu mcm syarikat milik individu bkn kerajaan (mirzan) diselamatkan guna duit epf duit kerajaan la bodo..zaman tu pun penyonglapan di tutup dgn OSA tp ko tak bunyi pun,bodownye takleh diajar

      Padam
    7. 9.48pagi..mana bukti kau?

      Yg 1mdb ni terang2 diOSAkan.

      Skrg sape berkuasa? Apsal kerajaan najib tak declassify OSA zaman tun tu seperti yg kau cakap..tau memfitnah je keje kau ek? Dah la makan dedak haram...bodo nak mampos punya pencacai najib..

      Padam
    8. Kononnya tunggu audit, lepas tu diOSA la pulak. Memang bangsat la punya penyonglap.

      Entah2 sekarang ni depa tengah usaha nak edit pulak laporan audit. Alaaaa .laporan pac pun boleh edit kan? Hehe

      Padam
    9. Buktinye si ezam la dulu masuk jail pasal osa..ko ni napa bongok sgt ni aduhh

      Padam
    10. Skrg ezam cakap apa pulak? Takde apa2 bukti pun kan? Kotak...mana kotak? Itu pun kau tak boleh fikir ka? Punyala bangang! Kah kah kah

      Nampak tak betapa bodohnya penyokong2 najib mcm kau kan..najib pun cakap orang2 macam kau memang bamgang.masih tak sedar2 lagi? Aiyo...kah kah kah

      Padam
    11. Memang dasar putar alam,nak crita pasal declasify osa.. pastu belit lak crita lain..krg jwb,belit crita lain lg..

      Padam
    12. Hah..declassify la. Kuasa di tangan sapa skrg..? Cuba jawab...!!
      Buktikan la..senang2 je kantoikan tun m tu jika najib dan konco2nya declassify osa pasal kotak2 magik si ezam tu...kah kah kah.. tun m pun dah byk kali suruh dedahkan salahlaku dia..tapi apa korang buat? Gentel telo..kah kah kah

      Walaoweh..yg tukang putar belit tu bukan najib dan 1mdb ke? Korang syok ke makan dedak haram? Kah kah kah

      Padam
  17. Lagi satu perkara aku nk sentuh. Berkenaan FELDA. korang tau tak sekarang ni,Felda mengambil masa Seminggu hingga ke 2 minggu utk menjelaskan duit buah sawit yg di hantar kepada kilang Felda. Dulu x mcm ni pun. Sebab apa ye. LU FIKIR LAH SENDIRI.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cara perurusan baru mereka bayar dua minggu kali ADA faham tak, ketika era tun m lagi teruk projek dah siapkan pada bulah ini bulan depan baru dapat Wang ADA faham tak 'tak ADA kontrakto bising pun. Kawan aku penah ambil projek kerajaan tahu sikip Cara kerajaan protun berkerja

      Padam
    2. 1mdb checked..felda checked..ape lg tuan mohd azreen nk sentuh

      Padam
    3. tabung haji yg melabur dlm syarikat roti hive 5 yg bankrap tu

      Padam
    4. Itu bukan songlap, berapa ramai budak2 Melayu dah muflis (bankrap) kerana kredit kad.

      Kalau TH bankrap macam mana dia nak bagi bonus 5% dan diveden 8% dan subsid tambang lagi 170 juta lagi.

      Padam
  18. Yg pasti 1MDB sedang disiasat merata2 dunia...ko pacak la banyak mana tiang pon kt TRX....segala harta rakyat dah terjual kt org luar sebab nak timbus balik lubang yg najib gali. Masih mau menafikan bala yg najib bawak nie? Taichi ke mana pon tetap 1MDB adalah bala paling besar yg dibawa oleh bugis pariah bernama najib.

    BalasPadam
  19. Iklan jawatan kosong

    kelayakan

    Mesti pandai maki hamun dan buat fitnah

    gaji .. lumayan ( nego lagi )

    Warganegara yg belot

    tugas... alih tiang gol setiap hari

    kelulusan.... asal bodoh dan lurus bendul

    pengalaman... tak kisah asal bole spin.. menipu.. membelit dan membohong

    IPIC vs 1mdb.... Deklarasi Selamat jan Rakyat.... Malaysia Dah Bankrap ke belom ape citer. dll.?... perlu alih tiang gol hari hari....

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahhahahah....aku suka iklan ni.....Iklan ni boleh di pasang di Lebuhraya kat sempadan Johor dan Pahang.

      Satu lagi pasang kat Lebuhraya Karak...Lebuhraya Plus dan Lebuhraya Pantai Timur.

      Ramai datang interview.....

      Pssttt...nak Tanya.....kat mana tempat interview???

      Apaaaa!!!!!! Magnolia??? Kilang Magnolia yer...kah kah kah

      Padam