Sabtu, 23 Julai 2016

HOT ~ Pendedahan Malaysian Official 1..!


Kenyataan dari dokumen DOJ tu jelas mengatakan bahawa yang dikatakan Malaysian Official 1 tu ialah orang yang sama dikatakan menerima derma dari Arab sebanyak AS681 Juta..! Jumlah itu juga la yang masuk ke akaun peribadi Najib..!

Hanya macai dungu sahaja yang merelakan diri menjadi lembu cucuk hidung..! bagi rakyat dan dunia mereka membaca, memahami dan mengkaji setiap suatu perkara yang diterima..! 

Nak baca lanjut dokumen DOJ setebal 136 muka surat tu sila ke sini.

Layan apa yang Muhyiddin sebut ni..

Muhyiddin ajak rakyat bangkit, gesa AG tanya AS siapa Malaysian Official 1

Saya sengaja mengambil sedikit masa sebelum menulis kenyataan ini untuk memerhati gelagat pemimpin kerajaan Malaysia termasuk perdana menteri dan peguam negara terhadap pengumuman yang amat mengejutkan oleh peguam negara dan pegawai tinggi Amerika Syarikat mengenai 1MDB dan tindakan perampasan aset milik mereka yang dinamakan hasil pemindahan wang haram yang dikatakan terbesar dalam sejarah AS, mungkin juga dunia.
Walaupun ia kes sivil yang bertujuan untuk merampas aset-aset, tetapi ia juga merupakan bukti penipuan oleh mereka yang dinamakan. Mereka telah mencuri wang milik 1MDB! Maka ia adalah suatu jenayah!
Jika 1MDB dan kerajaan Malaysia secara tegas mahu melindungi harta dan khazanah rakyat Malaysia dari kehilangan atau kerugian, pendedahan yang amat mengejutkan ini seharusnya mendorong mereka mengambil tindakan segera mengikut undang-undang Malaysia ke atas Malaysian Official 1, Reza Aziz, Jho Low dan nama-nama lain yang disenaraikan dalam laporan Peguam Negara AS.
Sebaliknya, logikkah sebagai perdana menteri, Najib hanya menasihati rakyat Malaysia untuk tidak membuat sebarang andaian terhadap penemuan yang mengejutkan dunia ini dengan berkata kes tersebut melibatkan mereka yang dinamakan sahaja dan proses perundangan masih berjalan?
Jika Najib seorang yang beramanah dan bertanggungjawab, apa yang dia sepatutnya kata?
Mengejutkan!
Ambil serius keputusan pihak peguam negara Amerika Syarikat, hantar delegasi tertinggi kerajaan untuk mendapatkan butiran terperinci dari Amerika Syarikat, tubuh sebuah tribunal bebas untuk menyiasat dan memulakan proses pendakwaan jenayah dengan kadar segera terhadap mereka didapati terlibat atau bersubahat dalam pemindahan wang haram berjumlah puluhan bilion ringgit yang amat memalukan negara.
Ini kerana wang rakyat Malaysia dalam jumlah yang amat besar didapati hilang dan dilesapkan oleh mereka yang dinamakan.
Najib juga sudah sepatutnya menghantar peguam negara Malaysia dan ketua polis negara ke Amerika Syarikat dengan segera untuk mendapatkan kerjasama negara itu supaya tindakan undang-undang Malaysia yang sesuai boleh diambil terhadap mereka yang terbabit.
Najib juga sewajarnya telah mengarahkan peguam negara dan 1MDB segera menuntut wang yang dilapor dicuri daripada syarikat milik negara.
Nampak benar semua ini tidak dilakukan oleh Najib. Dia sebaliknya hanya berkata kes ini bukan kes jenayah tetapi kes sivil dan orang-orang yang dinamakan dalam laporan Jabatan Keadilan Amerika Syarikat berhak mendapat pembelaan yang sewajarnya.
Adakah ini sepatutnya respon seorang perdana menteri terhadap kes penemuan sejumlah besar wang yang dicuri daripada sebuah syarikat pelaburan strategik negara?
Adakah pembelaan terhadap individu yang dituduh terlibat dalam perompakan harta negara lebih penting berbanding pembelaan terhadap seluruh rakyat yang terpaksa menanggung beban kehilangan puluhan bilion ringgit wang negara?
Saya mencabar perdana menteri sebagai menteri kewangan untuk mengambil tindakan susulan yang sewajarnya!
Saya amat kecewa dengan sikap penafian yang teruk yang dinyatakan oleh dia dan konco-konconya berkenaan kes penipuan terbesar yang ditemui oleh pihak kerajaan Amerika itu.
Peguam negara Malaysia juga tidak menjalankan amanah!
Logikkah apabila dia berkata tindakan sivil di Amerika Syarikat itu tidak membabitkan Najib?
Siapakah Malaysian Official 1 yang difahami oleh peguam negara seperti yang disebut dalam laporan Jabatan Keadilan AS?
Jika dia tidak tahu, tidak bolehkah dia bertanya dengan rakan sejawatnya di Amerika Syarikat siapakah dia Malaysian Official 1?
Disebut dengan terang dalam laporan Jabatan Keadilan AS, orang ini memiliki sejumlah AS681 juta (RM2.6 bilion) dalam akaun peribadinya di Ambank Malaysia.
Yang kita tahu, tiada orang lain yang dilaporkan mempunyai wang sebanyak itu dalam akaun peribadi di Ambank selain Najib!
Yang sepatutnya dibuat oleh Peguam Negara Malaysia bukan melindungi Najib. Dia sepatutnya terperanjat dengan penemuan pasukan penyiasat AS dan terus menghantar pasukan penyiasat Malaysia ke AS untuk mengambil tindakan susulan demi memelihara kepentingan rakyat Malaysia yang telah kehilangan wang berbilion ringgit.
Beliau juga sepatutnya telah mengarahkan SPRM dan PDRM membuka semula kertas siasatan terhadap 1MDB.
Bagaimana boleh terjadi pasukan penyiasat negara kita tidak menemui sebarang bukti kehilangan wang 1MDB, sedangkan pasukan penyiasat negara asing menemuinya?
Bukankah ini sepatutnya memeranjatkan peguam negara? Bukankah perkara ini yang harus diutamakan, bukan melindungi perdana menteri! Nampak benar rakyat Malaysia tidak lagi boleh mengharapkan dia untuk melindungi kepentingan negara!
Apakah harapan kita untuk terus percaya dengan perdana menteri Malaysia? Tindakannya selama ini adalah untuk melindungi diri sendiri, bukan melindungi kepentingan rakyat Malaysia!
Rakyat harus sedar dan bangkit bersuara dengan berani menuntut mereka yang merompak harta negara dihukum.
Seruan agar rakyat bangun menentang kemungkaran ini hendaklah mengikut lunas undang-undang secara aman dan tidak semestinya dianggap provokatif.
DYMM Raja-Raja Melayu yang menjadi Payung Negara yang telah pernah bertindak bertitah sebelum ini sewajarnya tidak boleh membiarkan perdana menteri bermaharajalela merosakkan imej negara dan maruah rakyat serta memusnahkan khazanah negara.
Majlis Raja-Raja boleh bertindak menjadi benteng terakhir pelindung hak rakyat dan negara!
Majlis Raja-Raja tidak menyalahi mana-mana peruntukan dalam Perlembagaan Malaysia atas semangat Raja-Raja Melayu berbuat sesuatu untuk memelihara kesejahteraan rakyat dan negara.
Sahlah tindakan dan pendirian saya selama ini bahawa kes 1MDB adalah satu kes penyelewengan yang amat memalukan yang melibatkan perdana menteri. Ia adalah suatu yang sahih dan benar.
Dengan pendedahan yang tidak dapat lagi diselindungi oleh sesiapapun ini, maka kerajaan Malaysia pimpinan Najib telah mengkhianati rakyat Malaysia dan sepatutnya menanggung akibah daripada perbuatan salahlaku yang amat serius ini!
Bukan sahaja ia merupakan kes jenayah dan sivil yang cukup memalukan, malahan dari segi moral pun Najib sebenarnya tiada pilihan lain selain meletak jawatan dengan serta merta!
Saya akan tetap berdiri teguh dengan pendirian saya dan tidak akan sekali-kali berundur daripada kepercayaan dan keyakinan saya dalam perjuangan mempertahankan hak dan maruah seluruh rakyat Malaysia!
Marilah kita bersatu hati dan bersama-sama berjuang untuk Selamatkan Malaysia!
Faiza Azamta Fatawakkal AlaLlah!

TAN SRI MUHYIDDIN YASSINadalah mantan timbalan perdana menteri.
Baca juga...

Apandi, henti pertahan Najib, beritahu siapa 'Malaysian Official 1'

SUARA MP l Jawapan Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali berhubung saman sivil oleh Jabatan Keadilan (DOJ), Amerika Syarikat semalam menimbulkan kebimbangan serius.
Pertama, secara hormat, beliau seharusnya membuat keputusan berhubung pendiriannya. Adakah beliau bertindak sebagai peguam bela bagi perdana menteri atau sebagai pendakwa raya Malaysia?
Pada pendapat saya, beliau tidak sepatutnya tampil membela Najib. Beliau perlu mengekalkan kebebasannya dan terbuka kepada hakikat bahawa dakwaan serius yang dibuat dalam saman itu mungkin memaksanya untuk membuka semula kes berkenaan pada satu peringkat.
Membuat komen umum dan mengeluarkan ugutan yang berselindung bermaksud bahawa beliau mempunyai "kebimbangan dengan sindiran dan rujukan" yang dibuat terhadap perdana menteri pada peringkat ini dan mungkin menjejaskan keyakinan orang ramai berhubung perananya sebagai pendakwa raya.
Perdana menteri mampu menjaga dirinya sendiri. Pendakwa raya harus kekal tidak berat sebelah dan bebas.
Apandi juga tidak seharusnya bersembunyi di sebalik semantik undang-undang dalam usaha untuk menangkis kebimbangan yang disuarakan ke atas liabiliti 'Malaysian Official 1' dalam saman itu.
Beliau berkata tidak ada bukti yang menunjukkan bahawa wang telah disalahgunakan dari 1MDB, dan tidak ada sebarang tuduhan jenayah terhadap mana-mana individu atas kesalahan penyalahgunaan wang daripada 1MDB.
Sekali lagi, dengan hormat, ini bukan persoalannya.
'Tidak dinamakan' bukan bermakna tidak bersalah
Ia bukan label tetapi kebenaran yang diambil kira. Sama ada atau tidak terdapat kelakuan yang mewajarkan pendakwaan jenayah bergantung kepada fakta setiap kes.
Sebagai contoh, dalam saman sivil bagi ganti rugi yang berbangkit daripada serangan, adalah benar bahawa saman sivil difailkan tetapi dakwaan serangan mungkin mencukupi untuk menyokong pendakwaan jenayah.
Begitu juga, dalam kes saman yang difailkan untuk mendapatkan semula wang yang didakwa salah digunakan, salah disalurkan atau sebaliknya.
Fakta sama juga boleh mewajarkan siasatan jenayah dan pertuduhan jenayah.
Jadi, untuk mengatakan bahawa seseorang individu tertentu tidak dinamakan atau bahawa tidak ada tuduhan jenayah terhadap mana-mana individu tidak mewajarkan penutupan subjek perbincangan sama sekali.
Dalam kes ini, Apandi harus bermula dengan memberitahu kita siapa itu 'Malaysian Official 1'.
Apandi perlu menjawap soalan yang dikemukakan oleh Ahli Parlimen DAP Petaling Jaya Utara, Tony Pua semalam apabila beliau bertanya:
"Halaman 75, perenggan 263 dokumen (saman sivil) menyatakan bahawa Peguam Negara Mohamed Apandi Ali telah membersihkan Malaysian Official 1 dalam siasatan berhubung wang AS$681 juta."
Oleh itu, Pua menggesa Apandi menjelaskan dakwaannya bahawa wang yang disalurkan ke dalam akaun berkenaan adalah daripada penderma Arab.
Pua berkata dokumen dari DOJ Amerika Syarikat mencadangkan bahawa wang AS$681 juta berasal daripada terbitan bon AS$3 bilion oleh 1MDB.
Ini keputusan yang tidak betul dibuat oleh Apandi. Sekarang, berdasarkan saman itu, ini perlu diberi perhatian.
Mana mahu lari???
Lu Fikir La Sendiri!!!

58 ulasan:

  1. Apa tak jelas nya lagi Najib songlap duit 1MDB yg di tubuh (baca butuh)kan nya. Mana pemakan2 edak Najib nak nafikan lagi.

    Ngaku tak ngaku kita dah kisah lagi. Satu dunia dah tahu taek Najib but bersama Jho Taek Lo. Satu masa nanti Najib akan kena tindakan undang undang. Di Malaysia atau di luar negara.

    BalasPadam
    Balasan
    1. mmg jelaslah ni kerja madey .. yg report SR dan Din Gampang .. yg bayar berjuta supaya DoJ teruskan pertudahn sivil pun madey lah .. satu dunia tahu siapa USA ... satu dunia tahu konspirasi 9/11 .. satu dunia kena tipu USA .. ko jgn nak layan madey kutty lah .. jgn jadi bangang sangat boleh tak !!

      Padam
    2. 7.31 ni sah haramjadah. Kau mcm apa tau tak? Mcm babi sondol,otak lembu bangang nak mampus. Hari2 makan taik kerja kau. Bapak kau suruh jadi dungu dan makan duit haram kan? Sial

      Padam
    3. ko yg sial main tuduh ikut suka mulut mak hang haram jadah .. sial bangkai !!

      Padam
    4. Jibo dan Pandi selalu dapat duit di bayar orang berjuta untuk tindakan mahkamah ke? Berapa juta Pandi dapat memprosecute Tongkang Lim?

      Kepala kau kecik sangat otak dalam nya ha nya 2-3 gram, mana boleh pikior macam orang biasa. Ada sebesor yg di celah kelengkang kau tu ke?

      Padam
    5. 7.42 anak gampang.ni dah nak mampus. Dasar barua,baboon bongok. Benih haramjadah,ni la rupanya. Emak kau suka sangat kau dungu,mcm badak.

      Padam
    6. kepala otak kau yg kecik ... tongkang yg beli rumah .. tongkang yg salah guna kuasa .. tongkang didakwa dgn cukup bukti ... DoJ USA mmg koruptor dan dibayar .. ini bukan hal ehwal negara dia .. kalau bukan SR dan Din Gampang pegi report guna bukti fabricated dan bayar pelobi .. ingat DoJ nak layan ?? pegi mampus lah dgn madey kutty tu !!

      Padam
    7. Punya bangang Jing Jibo sekor nih tak tahu pun bahawa Kedutaan Amerika di Malaysia ada buat laporan laporan berkenaan Jibo dan pergolakan politik di negara ini. Macam semua Kedutaan buat di mana mana pun, termasuk Kedutaan Malaysia.

      Dan berbagai ajen sulit depa yang berpengkalan di USA pergi sana sini menyiasat kes kes yang depa pikir merosakkan demokrasi, human rights, menambah korapsi, money laundering, dadah dsb nya. Terutama nya yang di buat di negara depa.

      Jing Jibo amat tongong. Rugi kasi dia dedak berkarong. Sepatut nya masukkan dia dalam tong. Seban Najib punya masalah besau pun tak pernah dia tolong. Hanya menjangak di sini tak tentu arah melaung.

      Amacam, puisi tak aku di pagi ini?

      Padam
    8. Kami nak Tanya ini shell company ITU ADA ke dalam laporan PAC yg persetujui bn dan pembangkang ,shell company tak sebut dalam loporan pac,nampak doj Cuba main politik .

      Cai protun jawab soalan kami siapa empat nama mengandu doj ITU he.he.he geng protun juga he.he.he.

      Wartawan siap Tanya doj 'ada bukti ke sabit kesalahan tersebut tiga billon hilang 1billon kesan
      'Pegawai doj jawab sedang dalam siasatan he.he.he
      Kami nak Tanya ini sedang dalam siasatan boleh pulak tuduh orang sana sini ITU undang2 amerika
      Pelakon Hollywood doj ITU ia serupa macai macai protun Dan probanglo pelakon boliwood

      Padam
    9. Tak ada siapa yg nafikan Malaaysia Official ialah di rujukan pada Najib.Tapi isu yg di kaitakn dgn Malaysia Official tersebut sudah cleared di peringkat Malaysia-NFA seperti yg di putuskan oleh Ag.Ianya di sebut dalam DoJ berdasarkan lapuran Khairuddin,dan tindakan meyita itu pun adalah berdasarka aduan Kahairuddin utk tindakan penyiasatan lanjut.Jadi Malaysia Official 1,di sebut sebagai latar belakang,walau pun darama tersebut sudak tamat secara official di Malaysia.Jadi ianya tak ada kesa pun ,kerana US tidak mengambil tindakan berkaitan dgn isu itu.

      Susah juga nak faham kan?Memang lah otak lembab susah nak cerap tambah lagi bila dah termakan putar belit si Kitul.

      Jalan mudahnya kau orang tak usah fikir ,ikut saja apa yg si Kitul tu cakap,dan terus tunggu PM Najib letak jawatan.Terus juga berangan Najib di tankapa dan di dakwa.Seronokan,mengalahkan siri Game of the throne.

      Padam
    10. 11:36 PG itu ia lah Anjing Jibo.

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki kakaka, kekadang serius bahasa sikit tinggi.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, belasah, sebat, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Padam
  2. semua rumusan dalam kertas pertuduhan civil DoJ datang dari bukti yg SR dan Din Gampang beri sebagai pengadu... yg datang dari Justo .. yg telah fabricated ...1MDB tak pernah di tanya FBI/DoJ .. AG tak pernah ditanya FBI/DoJ ... Arab Saudi tak pernah ditanya FBI/DoJ ... admin protun nak guna buat analogi siapa Malaysian Official 1 ... ko bangang ke yg AG dah verify AS681 Juta tu derma dari Arab Saudi .. nak ulang berapa kali nak gampang woii !!! ko bangang ke yg pertuduhan sivil tu madey dah bayar berjuta supaya DoJ teruskan kertas pertuduhan !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Din Gampang? Pagi pagi lagi kau dah nak kena tendang sebab cakap tak terang.

      Pagi pagi lagi dah nak kena kata kau bodoh bangang. Sebab memikir gomen USA tak pandai menyiasat dan menganalisa malumat. Bukan macam Mat Pandi, wei.

      Lebih dari bodoh bangang, kau bongok, bingai, baghal, tongong dan segala perkataan yang ada dalam kumpulan itu. Sebab memikirkan DoJ boleh di bayar di korap.

      Cara mikir kau sebulat mcm boss kau - korap. Korap duit dan korap mikir.

      Padam
    2. Ni bangang sial ni 7.38. Sbb keturunannya mmg semua bodoh2 makan hasil haram. Pasal tu otak tak berfungsi. Baru ada smartphone kecoh satu kampung. Pandai baca tak,sial?

      Padam
    3. ko yg korap .. layan madey kutty ... ko yg bongok, bingai, baghal, gampang, anak haram .. mmg US tu bapak koruptor ... cara ko fikir macam madey kutty nyanyok !!

      Padam
    4. 7.44 ni pun anak gampang,otak kosong. Bapak kau ajar suruh jadi kaldai makan taik,sial bangang.

      Padam
    5. Ni memang budak kecik lah 743 selalu cakap sial. Bila kena tunjal kepala nya, cakap kau sial lah dia. Tak berani nak lawan bertumbuk sebab dia kecik, lawan nya besor.

      Tak macam Zahid, kecik badan dah tua pun nak bertumbuk, kena bicara mahkamah tapi settle out of court.

      Perli orang kampong pulak orang Najib nih. Tak habis habis kerja nya mengkeji, komen tkda isi, tak membantu Najib dengan keluarkan fakta dan hujah yg rakyat boleh terima.

      Ini jenis yang Najib kata di kempen PRU13 sebagai bangang, hamjadah.

      Padam
    6. dah bermacam fakta .. ada protun peduli ... dah terpana makan taik madey kutty ... jgn nak wakili Najib lah pasal kempen PRU13 ... selagi ko sokong ANC madey kutty tak payah lah perasan .. go fly kite !!

      Padam
  3. Inilah tanda² manusia yg mmempunyai hati kecil tetapi bernafsu besar. Bila kantoi, tidak ubah seperti tikus yg kebasahan. Kalau Najib tidak mmahu turun dari jawatannya secara sukarela, nescaya kuasa rakyat akan merentapnya turun secara paksa. SUARA RAKYAT KUASA KERAMAT..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya kuasa rakyat yg pilih BN menang PRN Serawak, PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar ... kuasa rakyat yg akan tentang baju kuning .. bukan kuasa madey kutty !!

      Padam
    2. PRN Sarawak dan 2 PRK yg lalu bukan tanda Najib popular. Gambar Najib tak berani di keluarkan pun sebab tahu ramai yang bencikan dia sejak meletup skandal dia seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit.

      PRN Sarawak menang sebab Adenan Satem amat popular. 2 PRK tu menang sebab Mr Cash Is King main duit. Kasi pengundi beras berkampit, barangan letrik, wang tunai dsb nya.

      Di PRU13 dia melancxp lah, kasi lendir dia kpd pengundi. Rosmah yg aturkan semua itu. Dia jenis yang anak pompuan dia sendiri jeritkan - baca lah

      MALAYSIA 1MDB Scandal: Roshmah’s Own Daughter Slams Brother Riza Aziz And Najib Family For Alleged Corruption -

      http://thecoverage.my/news/1mdb-scandal-najibs-daughter-slams-stepbrother-riza-aziz-family-alleged-corruption/

      Padam
    3. Satu yg aku kena beritahu iaitu semasa prk gambar najib tidak dipamerkan sbb undang2 spr hanya membenarkan gambar calon yang bertanding sahaja dipamerkan.
      Najib rasuah, tak femes dan akan masuk jel itu cerita lain.
      Itu shj aku nak beritahu kau lawyer

      Padam
    4. SPR tak benorkan sepandok, iklan parti ke? Tak pernah dengor.

      Jangan mengarut le, Mamat. Kalau tak, kasi link le kpd "undang2" tuh. Tak kasi makna kau memfitnah spt biasa, laknatullah le kamu.

      Padam
  4. Takpe lah sama-sama hulur kepala kpd dajal.Dajal tanya hati dia saja bila nak potong kerana bila-bila masa pun bolih potong

    BalasPadam
  5. "Hanya macai dungu sahaja yang merelakan diri menjadi lembu cucuk hidung..!"

    Nak buat camana? Dah makan duit haram...

    BalasPadam
    Balasan
    1. yg pasti ko syok sendiri ... cara mudah tuduh lah aku ni macai ... makan duit haram ... yg pasti ko mmg dapat dosa kering jer buat tuduhan tu ... nak buat macam mana !

      Padam
    2. Yang paling di cucuk hidung ia lah Najib. Di cucuk dek bini dia dll. Hingga mengkhianat dan mendengki bangsa Melayu.

      Yang paling pengkhiannat dan hasad dengki kpd kaum Melayu ia lah Najib. Negara ini negara Melayu, dah beribu tahun di kenali sebagai Tanah Melayu, bapak dia Melayu, tapi dia kata dia Bugis, "jugak pendatang". Dia dengkikan kaum Melayu.

      Najib buang ISA yang membendung kegiatan subversif DAP yang anti-Melayu, anti-Islam dan cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Dia buat keputusan buang Akta Hasutan yang melindungi Perkara Perkara sensitif dalm Perlembagaan berkenaan hak dan kepentingan Melayu, termasuk Kedudukan Istimewa Melayu yang DAP coba ungkit menyebabkan 13 Mei 1969.

      DAP tak suka Perlembagaan, tak hormatkan Bahasa Kebangsaan, tak suka sejarah negara ini, sepatut nya Najib cari jalan atasi masalah susah nak bina rakyat Malaysia, tapi, dahlah Muhyiddin mestikan Sejarah di sekolah sekolah, dia buang Mahyuddin pulak.

      Betapa hasad dengki nya Najib kpd kaum Melayu, dia mesti di buang pronto. Cara desak dia letak jawatan, atau UMNO gantikan dia, atau gulingkan dia di PRU14.

      Padam
    3. 7.57 cer citer skit chai, dah banyak bukti mensabitkan kesalahan najib, kalau tak betul berikan hujah dan fakta, mana fakta ko?

      Cakap nak saman, masih tak saman lagi, mana maruah najib? Mana maruah rakyat? terpalit sekali dengan pemimpin rasuah?

      Tak pun najib boleh tanya atau pergi mahkamah failkan saman siapa "malaysia official 1"?

      Boleh chai?

      Padam
    4. Tak ada baiknya layan campurtangan luar.Itu kerja sia sia. Banyak kerja lain nak buat. Dia orang mmg kaki menyebok nak menjajah cara mudah.Tak payah perang guna senjata.

      Padam
    5. Nak menjajah? Maksud nya nak menjajah e.k.o.n.o.m.i....pencacai kasi jelaskan, ada ker kami kena tolong perjelaskan maksud Macai sekor ni?

      Padam
    6. Zionis memang suka otak kecik. Senang nak keldaikan.

      Padam
    7. Zionis juga kawan baik najib...dah lupa goldman sach?

      Padam
  6. Ayat mudah Dari hamba yang memerhati....... sedarlah tindakan DOJ ini hanyalah berdasarkan laporan ..... bukannya siasatan...... Di USA..... rakyat sendiri mempeitikaikan bagaimaa akta ini berperanan mengira Dan cuba merampas harta Dan hak orang lain hanya berdasarkan kesangsian Dan laporan..... bukannya siasatan yang mendalam terlebih dahulu...... ternyata blur Muhyidin masih tak hilang..... tetap tak pandai2..... pendek kata kalau di USA jika TSMY sendiri ada sebuah basikal terminal kemudiannya ada yang membuat laporan tentang sumber maa basikal itu diperolehi..... maka tindakan sama oleh DOJ boleh dilaksanakan....... adaah TSMY bersalah memiliki basikal tersebut?????????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak habis habis keluar menunjukkan kebodohan dan kebebalan nya si bangang tongong di atas ini.

      Apa kah si bangang ini budak kecik? Tak mungkin. Sebab dia sentiasa komen, siang dan malam, tak kira pukul 1-2 pagi.

      Sekor saja, Jing Jibbo ini di sini. Mengkomen dengan bermacam cara. Sekarang mode dia komen dengan banyak titik dot dot dot .......

      Ada masa nya dia pakai nama Keris Berayun, batang dah mati tak berayun, mcm mcm lagi. Nyata dia orang tua tapi pemikiran budak budak.

      Mengata DoJ USA boleh di bayar dek Tun bagi mengambil tindakan mahkamah nak rampas harta anak tiri Najib tuh nyata pemikiran budak kecik.

      Padam
    2. 8.12 apa ko merapu? Cer terang beri penerangan tu? Dah sewel ke? Sampai tak boleh beri olahan justifikasi?

      Maksud ko tsmy hilang basikal? Sama macam 5 hinggit tengah jalan? Macam tu? Kasi terang chai, hati dah gelap ke?

      Padam
  7. Bior le Anjing Najib sekor tu masuk selalu pakai macam macam cara pun. Sebab dia boleh beri kita tahu apa dalam pikiran puak Projibo dan peluang mentahikan nya.

    Kalau tak kita tahikan selepas saja komen dia keluar, tentu kita akan bantai, tibai, sebat dan belasah dia dalam masa berikutan.

    Dia nak coba distract pembaca dari membincang pos blog. Tapi tak kisah lah, sebab pos blog Putra M itu amat nyata, selalu nya panjang lebar, siap dengan link ke punca berita dll.

    BalasPadam
  8. Bangang juga kalau DOJ tu bertindak hanya kerana pengaduan tanpa menjalankan siasatan. Tapi aku rasa TIDAK. Perkara macam tu hanya berlaku di Nalsysia dibawah pemerintahan Najib (Marang perapu sekunder parang sekeper) * gelaran dan anugerah tertinggi yg diberikan oleh persatuaan penyamun² seluruh dunia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Siapa kata tak ADA siasatan dilakukan PAC bertindak selepas tun m buat aduan mengunakan mahyuddin ITU bukan, malah tun m pun penah upah peguam di mahkamah untuk saman najib isu 1mbd 'tapi ditolak sebab peguam tun m tak cukup bukti, najib melakukan menghatar peguam untuk menolak kes ITU dengan memberitahu pada Hakim tun m tak cukup bukti until membasaskan di mahkamah

      Padam
    2. 944 bukan tak cukup bukti, kalau nak bukti dah berlambak kat luar tu, macam ni..., khairudin Dan Mathias buat aduan luar negara tu jenis main air liur berkumbah tepu di tepi bibir macam Najib Dan pencacai ker?

      Dah tentu khairudin Dan Mathias buat aduan luar negara beserta kan bukti Dan fakta lengkap lagi berkualiti.

      Begitu juga kes ling long sik vs Najib...

      Kes tetap diterima, diteruskan Dan masih berjalan. Hakim masih boleh menerima dokumen2 untuk mensabitkan Najib.

      Jangan fitnah ye chai...

      Padam
    3. 944 PAC dah tunjukkan bukti, Bagaimana wang 1mdb disalurkan keluar secara haram.

      Laporan audit pula beri butir terperinci wang 1mdb kepunyaan rakyat di rompak, diselewengkan. oleh penyamun.bergelar malaysia official 1.

      Bertaubatlah chai, duit haram ko sumbat dalam halkum Perot tu...jangan fitnah ye.

      Padam
    4. Kepala hotak 944 mengata saman najib isu 1mbd 'ditolak sebab peguam tun m tak cukup bukti.

      Membohong memfitnah lagi, tidak kasi link pun menunjukkan saman di tolak. Sebenar nya, kes belom sampai peringkat di bicara.

      Kot Najib gunakan pengaruh nya nak perlambatkan bicara sebab dia takut di panggil jadi saksi, nanti di interrogate dek peguam bela, berterabur lagi skandal dia yg lain pulak.

      Padam
    5. Tak cukup bukti?

      “Bodoh sangat le kamu tak tahu apa itu bukti, tak mahu google makna nya, keras kepala asyik jeritkan takda bukti apekebenda.

      Ini dia makna bukti:

      Kamus DBP, Bukti: keterangan yang nyata, dalil, saksi, tanda

      bukti = evidence

      Oxford English Dictionary, Evidence:

      1. clearness, obviousness
      2. indication, sign, testimony, facts making for a conclusion
      3. information tending to establish fact, statements, proofs admissible as testimony in court
      4. serve to indicate, attest

      Dari apa yang dah keluar di berita di dalam dan di luar negara sejak meletup nya skandal Najib, dari Hansard atau rekod testimony kapada PAC di Parlimen, kepala hotak kau kalau tak habis habis soalkan bukti. Bodoh, bangang, tongong, bahalul, baghal.

      Aku akan keluarkan komen ini setiap kali kamu keluarkan soal bukti.”

      Padam
    6. Kalau cukup bukti maCai 12.25ptg day lama mahkamah terima kes itu 'tapi mahkamah menolak tapi tanya ini kenapa?, kata pandai sangat undang2 bodoh juga macai dap ini 12.25ptg

      Padam
    7. Kepala hotak kamu mengata mahkamah menolak, tak pernah di beritakan begitu dan Jing Jibo nih tak kasi link, masih membohong dan memfitnah lagi.

      Siapa bodoh mengata heresay evidence kononya tak di terima, baca ini:

      Types of evidence allowed in court
      http://www.inbrief.co.uk/court-proceedings/evidence.htm#

      There are a number of different types of evidence:

      • Testimony - the oral statement of a witness made on oath in open court and put forward as evidence of the truth of what he or she says.

      • Real evidence - this is usually a material object of some kind, which is produced for inspection, either to prove that it exists, or so that the court can make an inference as to its condition or value, for example ripped clothing, a knife or burnt document.

      • Hearsay evidence - when a witness, or someone else, makes a statement other than in the course of their testimony, this is referred to as an ‘out of court statement.’ Hearsay evidence is an out of court statement which is being relied upon to prove the truth of its contents.

      • Original evidence - this is an out of court statement offered for a relevant purpose other than proving the truth of its contents, for example to prove something was said at all.

      • Documentary evidence - this consists of documents which have been produced for inspection by the court. These may be items of real evidence, original evidence or hearsay.

      Padam
  9. Cari makan bro....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kesian la Jing Jibo cari makan tapi dapat dedak aje. Bukan melukut pun, tarak habuk beras pun dalam dedak. Makanan ayam dan babi.

      Tarak zat langsung, itu pasai Jing Jibo selalu keluaq komen bodoh dan bingong.

      Padam
  10. Pengikut2 najib ni betul2 tuli, yg jadi issue sekarang ialah wang 1mdb yg lesap mana wangnya dan digunakan olih siapa untuk apa? Semua nya hampir dengan najib, kenapa dia sendiri tidak mahu mempertahankan dirinya? Mahadhir langsung takde kuasa atas duit 1mdb itu. Seperti la bila atantuya dibunuh dengan badannya berkecai dek kena bomb, dia pasti sudah mati tetapi siapa yg melakukannya dan pelaku ini apa motifnya, jika dia hanya pekerja, siapa yg beri arahan dan dimana dia ni sekarang dan senangnya dia terlepas lari dinegara lain begitu saje? Sama juga dengan key personels yang terlibat dengan 1mdb dah terlesap lari di luar negara Apakah semua ini coincidence? Yang baik kita dokong yang jahat samasekali jangan di sokong.Allah Maha Tahu, tunggu la balasannya!

    BalasPadam
  11. Najib suruh macai beri penerangan, Najib juga berkata macai2nya specis... Bodoh, tongong, bahalol, kalembu Dan tak dilupai.... haram jadah.

    Nah Najib, benih yg ditanam, hari ini dah dituai Dan dah dapat hasilnya...

    Apakah hasilnya?

    Pencacai maki hamun takder fakta.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju, sokong.

      Macai dia bukan nya bebudak, tapi orang tua berfikiran bebudak

      Padam
  12. A.........G....................................................................................................................................................ZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzz.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju jugak. Tapi AG tu bukan tidor. Pretend saja tidor.

      Menatang dalam dulang bola Jibo. Yang yang dia akan sanjungi (bola ke hape) sehingga mati.

      Padam
  13. gambar jibo bersama jhlow dan pak arab aabar bvi atas kapal tak mau cerita ker? mungkin perancangan telah dibuat di atas kapal tu dan kak mah pun dapat habuan untuk anaknya. pak arab dan jhlow tu ada dalam penyataan doj. termasuk riza aziz, semuanya mengenali jibo. tolong guna kepala atas yang ada otak. guna kepala tengah badan dan kepala lutut tak selesaikan perbincangan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang ini amat setuju sekali. Memang di rancang bersama. Shahrol dll ha nya si jongos yang buat apa yang di suruh. Sebut aje - tak payah arah bertulis - melompat dia buat.

      Tapi ingat, Perkara 117 undang undang tubuh (butuh) 1MDB punya M&A kata semua pergerakan wang 1MDB mesti ada kebenaran bertulis si Najib sebagai Kemnteri Kewangan. Jadi, semua nya Najib yang bertanggung jawab.

      Gantikan Najib sebagai Presiden, kalau tidak, UMNO/BN akan lingkup di PRU14.

      Padam
  14. Pertama, tuduhan bahawa Mahathir punya le hebat sampai boleh bayar DOJ untuk bertindak tu memanglah dungu, lucu dan bongok sampai tak boleh masuk tadika.

    Kedua, DOJ cuma bertindak atas tuduhan Khairuddin dan Mattias tanpa buat siasatan sendiri? Adakah Khairuddin, Mattias atau Mahathir cukup power sampai boleh buat wire tap perbualan telefon CEO 1MDB - yang mereka tak sedar sedang melakukan jenayah ketika itu?

    Hakikatnya jelas. DOJ sendiri mengatakan, siasatan mereka masih sedang berjalan. Cuma mereka terpaksa buat pertuduhan sekarang menggunakan apa-apa bukti yang ada, sebab mereka bimbang kalau mereka tangguh, lebih banyak wang akan hilang. Inipun dari $3.5 bilion yang mereka trace telah hilang, cuma $1 bilion yang tinggal sebab yang lain dah habis, termasuk digunakan untuk bayar hutang judi.

    Bertaubatlah. Menyokong kemungkaran yang jelas dan nyata bagi orang yang mampu berfikir, samada dibayar atau tak, adalah kerja yang sia-sia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cepat LGn dah masuk penjara ini he.he.he masih gagal ke nak jatuhkan najib he.he.he ,kata FBI cekap buat kerja bila wartawan Tanya duit hilang 1billon tapi kamu cakap hilang 3billon, siap pegawai doj cakap siasatan belum selesai lagi he.he.he, kami ingin Tanya ini? siasatan belum selesai dah tuduh orang sana sini nampak sangat pelakon Hollywood di belakang doj ITU.. He.he.he, dekat Malaysia ADA pelakon boliwood terutama macai protun ITU Dan probanglo itu

      Doj tak class punya jabatan kehakiman padanlah negeri2 amerika ADA undang2 dia sendiri tak nak ikut undang2 pusat

      Padam
    2. Protun jugak nakkan LGE masuk penjara. Tapi Tun masih boleh gunakan DAP untuk mendesak Najib letak jawatan atau di ganti dek Majlis Tertinggi UMNO, atau dek pengundi PRU14. Pahal pun, yang di gambar berdiri dengan Tun ia lah LKS.

      Sekarang Bersih pun sedang mikirkan nak buat demo jalanan nak desak Najib buat gitu. Anjing Jibo dah ramalkan berjuta yang akan keluor. Sebab kes Jibo seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit dah mula sampai mahkamah di US.

      Padam
    3. Kalau LGE masuk penjara pun aku peduli apa. Jika dia salah...maka hukum dan sumbat dalam penjara. Lantak pi dia la...

      Sama jugak dengan si najip chicken..yang korang sibuk nak cover dia apehal? Dah tahu dialah MO1..si penyonglap tersohor...tapi korang tetap bersubahat nak cover dia...munafik tahap gaban punya projib chicken. Kononnya kerajaan telus adil dan jujur...kepala hotak korang la!

      Tu akaun bini dia tu kantoi wang berjuta2...apa projib bangsat mcm korang buat? Buat bodo kan? Mudah2an bodo korang melekat sampai 7 keturunan korang! Faham!

      Padam
  15. Zahid gives USD100k to set up Malay centre in Colombo
    Free Malaysia Today

    Tak usah harap lah Najib buat gitu - dia kasi kpd Cina. Hingga biasiswa pun dia kasi anak anak Cina, kaum yang terkaya di negara ini dah berpuluh puluh tahun, yang ada beratus jutawan Cina derma utk biasiswa dll hingga UTAR tak mahu terima RM30 juta derma dari jurutera jutawan Cina sebelom PRU13.

    Ingat, Zahid pun ingin nak jadi PM. Najib dah gigil lutut kes 1MDB dah sampai mahkamah US.

    BalasPadam