Rabu, 3 Disember 2014

Kenapa Pendatang Ni Meroyan..!


Diri sendiri hodoh marah orang lain cantik..! Sendiri bodoh marah orang lain pandai..! Ini ler rupa perjuangan parti Gerakan hari ini..! Tak lama dulu dalam Persidangan parti mereka sekor ahli mereka mengata orang Melayu sebagai Pendatang..!

Kini, setelah diberikan tempat sebagai Menteri, Presiden Gerakan ni hanya mampu menyalahkan orang lain diatas kelemahan parti sendiri!!! Itu jer kerja yang Presiden dan ahlinya mampu buat..!

Dasar bangang..!

Presiden Gerakan, Mah Siew Keong didalam satu kenyataannya kepada media hari ini, telah menyalahkan Umno seratus peratus diatas kegagalan mereka menarik undi kaum cina pada pilihanraya Umum ke 13 lalu. Mah Siew Keong mendakwa kononnya sikap pemimpin Umno yang selalu membuat ucapan perkauman terutamanya di Persidangan Umno baru-baru ini menjadi punca kaum cina lari dari menyokong BN.

Kenyataan macam ni kenyataan pendatang ke binatang?

Lu Fikir La Sendiri!!!

9 ulasan:

  1. Memang sudah menjadi dasar kaum ini hendak menghancurkan UMNO, cuma pemimpin UMNO terhegeh2 menagih sokongan mereka, siapa lagi kalau bukan PM yang dikasihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. pm ada 2 orang...najib ke rosmah?

      Padam
  2. Da masak dgn kaum ni...bermuka2

    BalasPadam
  3. Perggghhhh....menang pun hasil undi orang melayu bercakap mcm kulup tak sunat....betul2 bangsa biadap!!!!

    BalasPadam
  4. 2 arr...ko beri lg kuasa menteri kt dier...per citer...?

    BalasPadam
  5. KIta nasihatkan Gerakn keluar dari pakatan BN kerana sikap rasis yang ditunjukkan oleh UMNO kerana mempertahankan hak-hak kaum melayu berasaskan perlembagaan.
    Kita juga menyarankan bijak pandai peguam melayu muslim mengkaji cara dan bagaimana untuk melayu mempertikaikan kontrak sosial yang memberikan status kewarganeagaraan kepda pendatang datuk nenek kaum cina yang kini bersenang lenang di Malaysia. Tunjukkan sikap sbenar sikap rasis melayu dem melayu agama dan bangsa jika setiap perbalahan dan kelemahan rakan kongsi BN sering menyalahkankan UMNO kerana kaum mereka tidak lagi percaya dengan parti pimpinan m,ereak yang terlalu lembik

    BalasPadam
  6. Jangan layan lagi "biawak hidup" ini... langsung tiada faedah kerana ini semua ketua perang Dap, dari cara yang mereka memusuhi Umno. Ini buka kritik atau teguran tetapi karakter cauvinis yang tebal dan bermuka-muka...

    Apa yang perlu, Umno mesti bersatu, 1Malaysiakan Melayu dari datuk nenek sehingga ke cucu, cicit, piang !

    BalasPadam
  7. Kontrak sosial. Adakah kaum bukan bumi faham kontrak sosial yang diberi kepada mereka. Kini mereka sedang cuba sedaya upaya pecah kontrak. Apa.yang mereka dungu ialah, jika mereka pecah kontrak, maka mereka layak untuk ditarik kewarganegaraan. Fahamkah wahai kaum2 pendatang....

    BalasPadam
  8. Mungkin Datuk Mah Siew Keong dan parti Gerakan sudah putus idea atau tenggelam punca bila pengundi cina sudah tidak menyokong PGRM. Memang orang cina ada hak memilih siapa calon pemimpin mereka. Setahu saya ucapan perbahasan 'perkauman' dalam PAU tidak ada kaitan dengan pilihanraya langsung. Apa jua jenama parti politik yang ada sekarang hanya menjalankan tanggungjawab sebagai kuasa memimpin yang diberi mandat oleh pengundi mereka. UMNO dalam BN tahu siapa yang mengundi mereka dalam PRU 13.
    Orang cina yang menuduh parti UMNO mebuat ucapan perkauman sebagai punca undi BN merosot adalah dangkal emosinya kerana PAU dalam tempoh 60 tahun kepimpinan UMNO, secara konsisten memperjuangkan melayu dan pribumi. Adakah Gerakan tidak berjuang untuk kepentingan orang cina selama ni? Adakah dalam perhimpunan agung PGRM tiada ucapan yang menyentuh hak dan kepentingan orang cina? Sudah terang lagi bersuluh..... semua orang tahu subjek "hak kesamarataan" yang di tiup oleh parti sebelah sana sebagai magnet kuat orang cina memilih DAP. Itu strategi parti DAP, tetapi adakah ini boleh direalisasikan oleh parti DAP sedangkan keahlian parti DAP majoriti kaum cina. Nak tahu juga apa sumbangan DAP selama ni terhadap bangsa melayu, India dan bangsa lain selain kaum cina?
    Kepada Datuk Mah Siew Keong dan team dalam PGRM khasnya jangan gusar. Sepanjang Datuk bertanding dalam pilihanraya saya tidak pernah terlepas mengundi Datuk sebgai calon favourate saya. Semoga Datuk dan PGRM berjaya.

    BalasPadam