Sabtu, 6 Disember 2014

Lucut Kerakyatan Komunis Ni..!


IGP pernah berjanji..! kini rakyat menuntut janji...! Apa tunggu lagi..!

SHAH ALAM - Kerajaan digesa mengkaji semula status kerakyatan blogger seks, Alvin Tan kerana tindakan terbaharunya yang menghina dan mempertikaikan kewibawaan Sultan Selangor dalam laman Facebooknya, semalam.

Timbalan Ketua Umno Bahagian Petaling Jaya Utara (PJU), Mohd Azli Mohd Saad berkata langkah itu perlu berikutan kebiadaban Alvin itu dilakukan berulang kali dan telah mencetuskan kontroversi serta menyentuh sensitiviti umat Islam dan Melayu di negara ini.

"Saya meminta kerajaan dan pihak berkuasa mengambil tindakan tegas kerana kenyataannya yang amat biadap dan tidak mencerminkan semangat perpaduan rakyat Malaysia.

"Saya minta Menteri Dalam Negeri mesti mengambil tindakan yang tegas, bawa dia ke muka pengadilan, kalau perlu lucut kerakyatan, lucutlah kerakyatannya.

"Orang seperti ini kita perlukan kerana boleh memecahkan perpaduan masyarakat, yang tidak tahu menghormati pemimpin dan tidak tahu menghormati Institusi Diraja," katanya kepada Sinar Online di Bangunan Umno Selangor, di sini hari ini.

Semalam, blogger seks itu telah memuat naik kenyataan yang menghina institusi Diraja Selangor secara terang-terangan dalam akaun Facebooknya.

Alvin, 26, dipercayai telah memuat naik kenyataan menghina Sultan Selangor itu ketika berada di Los Angeles, California, Amerika Syarikat berdasarkan catatan lokasi di laman Facebooknya.

Sebelum ini, Alvin dihadapkan pertuduhan jenayah di bawah Akta Hasutan 1948 serta Akta Penapisan Filem kerana memuat naik entry bak kut the pada bulan Ramadan tahun lepas dan gambar serta video seks bersama pasangannya, Vivian Lee dalam sebuah blog.

Mengulas lanjut, Mohd Azli juga mempersoalkan janji yang dibuat Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar yang mahu menggunakan khidmat Interpol dalam membantu menangkap Tan yang kini berada di luar negara.

"Saya minta KPN jangan setakat hanya berjanji sahaja, dengan tegas, saya yakin mesti boleh cari (Alvin), saya yakin dengan teknologi dan kebijaksanaan polis dan Interpol, saya yakin Alvin Tan boleh dibawa ke muka pengadilan.

"Saya minta IGP jangan hanya berjanji, sudah lama dia buat macam-macam hal, dia kena dibawa ke muka pengadilan," ujarnya.

Beliau berkata lagi, kerajaan digesa mengenakan tuduhan hasutan di bawah Akta Hasutan 1948 ke atas Alvin berikutan posting terbaharunya itu.

"Saya cadangkan dia siasat di bawah Akta Hasutan kerana dalam Akta Hasutan itu tindakan menghina dan mempertikai arahan tuanku itu adalah salah satu yang boleh didakwa di bawah akta itu.

"Saya minta kerajaan dengan tegas jangan bagi muka kepada orang seperti ini, dah banyak kali, bukan sekali, dari segi agama dia hina, dari segi sultan dia hina, pemimpin dia hina," katanya lagi.

Lu Fikir La Sendiri!!!

10 ulasan:

  1. Lucutkan saja pengkhinat ini..

    BalasPadam
  2. malas nak ulas...benda senang pun tak bole buat...kontol lah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju dengan tuan, sudah muak dgn amaran demi amaran, aku pun nak cakap kontollah....

      Padam
  3. bagaimana dgn pasangan SEKS dia.... pompuan tu apa kurangnya... mungkinkah mereka BEKAS pelatih PLKN...??? masih kurangkah latihan jatidiri dan taat setia pada negara serta perlembagaan negara..???

    BalasPadam
  4. sampai sekarang tak paham kenapa MENTERI MELAYU jadi mcm pondan... lembik, penakut ke??? takut hilang undi ke??? jgn harap undi cina laaa .. MANA ade cina undi menteri melayu masa PRU13? yg menang semua kerana undi melayu... jadi melayu berkuasa sepenuhnya skrg !

    BalasPadam
  5. Bagi BINATANG KOTOR ni sebulan utk memberikan jawapan. Sama ada masih mahu menjadi rakyat Malaysia atau dilucutkan warganegara. Jika mahu menjadi rakyat Msia, dia kena pulang dan berdepan dgn kemarahan org2 melayu dan terima sahaja apa keputusan kerajaan. kalau tidak MENTERI... tolong pastikan taraf WARGAnegara BINATANG ini dipadamkan drp Pendaftaran Negara..

    BalasPadam
  6. MALAYSIA JGN JADI BODOH DGN MANUSIA YG MENGGUNAKAN KEPALA KOTE @ KEPALA KONEK SEBAGAI OTAK.

    OTAK BABI INI ADA DLM KONEK MEREKA.

    THESTAR & DAPIGS MENYOKONG BABI INI KERANA MEREKA MENJANA DUIT DGN KEPALA KONEK.

    ELOKLAH DIBUANG RAKYAT.

    JADI LAH RAKYAT AMERIKA.

    HOI BABI KEPALA KONEK

    ADA 3 NEGRO YG NAK LIWAT LU

    BalasPadam
  7. Macam mana nak lucutkan kerakyatan sedangkan dia itu kalangan Bumiputera Cina yg ada di sini sebelum lanun2 Melayu masuk Semananjung.

    BalasPadam
  8. ni lagi sekor bangsat cina tak sedar diri...kurang ajar...bodoh macam babi...ni la akibat adanya sekolah2 jenis kebangsaan...tak diajar sejarah yg betul...maka ini lah hasil nya....'bangang'....

    BalasPadam
  9. Cina xsedar diri dulu orang melayu kutip korang la..mcm sampah

    BalasPadam