Khamis, 7 Mei 2015

Parti Liwat Menang..!


Bukan main bersemangat puak harami ni berkempen..! mungkin cara kempen begini cukup sinonim dengan parti jubor..! Itu sebab Wan Azizah berjaya mengekalkan kerusi didalam pilihanraya P.044 Permatang Pauh.

Keputusan penuh -

BN: 21,475

BEBAS:367

PRM:101

PKR:30,316
majoriti: 8,841


Sebenarnya isu nasional yang mencorak pola pengundian hari ini begitu juga di Rompin 2 hari yang lalu. Itu kita ulas dalam posting yang akan datang..!

Apapun tahniah la nenek jijah..!

Rupanya letak kipas pun di Permatang Pauh boleh menang..! Kuat betul kasih sayangnya..!

LU FIkir La Sendiri!!!


BUKIT MERTAJAM: Menepati ramalan, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail akhirnya kembali menduduki kerusi Parlimen Permatang Pauh selepas menang dengan majoriti  8,841 undi.
Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu yang memperoleh 30,310 undi menewaskan calon Barisan Nasional (BN), Suhaimi Sabudin yang mendapat 21,475 undi.
Pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) lalu, PKR yang diwakili Datuk Seri Anwar Ibrahim menang dengan majoriti 11,721 undi.
Sementara itu menurut Pegawai Pengurus Pilihan Raya, Jusni Ismail, calon Parti Rakyat Malaysia (PRM) Azman Shah Othman mendapat 101 undi manakala calon Bebas, Salleh Isahak mendapat 367 undi.
Keputusan diumumkan Pegawai Pengurus PRK Permatang Pauh kira-kira pukul 10.15 malam.
Hadir sama meraikan kemenangan Dr Wan Azizah di pusat penjumlahan undi di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) di sini ialah Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu dan pimpinan Pakatan Rakyat. Bagaimanapun Suhaimi tidak hadir di IKBN.
Pilihan raya kecil itu diadakan berikutan penyandangnya, Anwar  hilang kelayakan sebagai wakil rakyat setelah disabitkan kesalahan liwat dan sedang menjalani hukuman penjara lima tahun.

17 ulasan:

  1. tahniah juga kepada pas... bermakna hudud pas hanya tinggal batu nisan je...

    BalasPadam
  2. walau macam mana BR1M, ceramah Kzaim, rakyat majoriti tetap memilih PELIWAT kerana sudah tak tahan dengan GST.

    GST menurut menteri BODOH, hanya untuk orang kaya & menyebabkan BARANG MURAH menggantikan SST 10%.

    Bila buat GST, topup, Keluar MEPS, barang harian smuanya NAIK HARGA..

    Mana MENTERI BODO ituCAKAP lain jadi LAIN.

    Tak boleh dipercayai langsung Menteri hari ini.

    Tanpa sesiapa yg membela, jika pelacort & peliwat yg boleh menentang, rakyat tetap SOKONG..

    BalasPadam
  3. Kalau ada 20 prk lagi pun korang tetap alasan 'save' mcm tu lagi..

    Budak2 pun takkan termakan kebodohan korang tu...

    Buang masa je pusing2 dgn anggapan mereka akan jadi bodoh mcm korang...

    BalasPadam
  4. Tahniah ahli pas menyokong pemimpin yg terang terang menentang hukum allah dan kamu berserta mereka. Bila allah turun kan bala macam di kelantan jgnlah menagih simpati dgn kerajaan barisan pulak Org2 barisan pun sedarlah diri kehadiran kalian bila mereka susah saja diperlukan.

    BalasPadam
  5. Nampaknya rakyat Permatang Pauh lebih mempercayai parti yang kau katakan sebagai parti liwat daripada parti dacing karat@ jubor ha ha hah hah. Low class punya blog.

    BalasPadam
  6. Parti yg berlambangkan mata DAJJAL

    BalasPadam
  7. orang dah benci dengan UMNO sebab najib dan rosmah...tak nampak lagi ke?

    BalasPadam
  8. Kerajaan BN bila lagi nak jadi cerdik..lepas ni kalau bencana melanda permatang pauh macam banjir di kelantan...jgn peduli..Tak payah terhegeh hegeh nak tunjuk prihatin..itu BODOH namanya.

    BalasPadam
  9. jgn sibuk nak raih undi di kubu pembangkang...sila beri ke utamaan di kubu sendiri....biar duit banyak habis utk kawasan penyokong tegar umno...sebelum mereka rasa seperti tidak di perdulikan...biar pembangkang minta peruntukan dari pakatan...penghinaan agama islam perlu di halang dengan tegas dan keras....baru kami yakin dengan umno...jgn jdi lembik dan kelihatan lembik...kemewahan luar biasa menyampah kami tengok...perlu utamakan bahasa melayu utk yakinkan kami kamu cinta bangsa sendiri..tahun 80 an...bahasa melayu di utamakan...jatidiri melayu tetap di hati...sekarang sikit2 guna bahasa asing...ko rasa hebat...tapi kami rasa ko sebenarnya jauh dari kami...mcm org asing tak beridentiti...

    BalasPadam
  10. Salam,

    Juga ucapan TAHNIAH kepada Ayahnda Tun Mahathir Mohamed kerana turut sama-sama membantu berkempen untuk memenangkan PKR-Wan Azizah dan menjatuhkan undi PRK Rompin.. begitu bersungguh pra-kempen untuk jatuhkan Najib..seterusnya UMNO BN...

    TAHNIAH Tun.. jasamu amat2 dikenang.. teruskan usahamu Tun.. sikit je lagi nak berjaya jatuhkan Najib.. jangan putus asa Tun... PRU14 boleh lancarkan serangan dari sekarang..

    Best Trojan Horse EVERR... by old man of UMNO..

    BalasPadam
  11. AnwarIbrahim8 Mei 2015 1:08 PG

    Permatang Pauh membuktikan UMNO kekal bodoh melalui strategi menangkis propaganda dan perang saraf PR.

    Berkali-kali PRK dan PRU tapi pemikir dan pelaksana dalam UMNO BN tetap lemah membaca dan memahami keadaan otak pentotok PR.. khususnya PKR dan PAS.

    Mereka telah ditanam dengan amat SUBUR doktrin -ASAL BUKAN UMNO BN- tanpa PR perlukan apa2 modal besar untuk taburkan kepada penyokong mereka..

    sebaliknya hanya dengan stratgei menjawab dan mengisi minda penyokong mereka secara berterusan. Melalui media mereka.. cara mereka mengeksploitasi satu2 isu nasional amat bijak..

    MALANG.. org2 UMNO atas2 ni PEKAK BADAK.. tak reti2 nak jawab secara perang saraf..

    Contoh : bila kalah BN hari ini.. Statement pemimpin UMNO.. stereotaip.. defensive.. lemah lembik..

    cuba lihat ayat2 pemimpin pembangkang bila mereka kalah? mereka tidak menjatuhkan moral penyokong dengan menyalahkan diri mereka..

    sebaliknya mereka akan terus mengapi dan menanam saraf yang lebih kuat.. menyalahkan lawan mereka seperti pengundi hantu.. SPR.. Polis.. Rasuah BR1M... betul atau tak isu soal kedua.. tapi strategi moral dan perang saraf mereka cukup kuat berterusan..

    UMNO BN?? lembik.. Media tak digunakan.. ayat2 yang menjawab tuduhan dan fitnah seperti skrip budak tadika.. tidak tajam.. tidak ada kreativiti melawan gaya serangan PR..

    Contoh, bila BN kalah hari ini.. setidak2nya Najib atau Muhyiddin kena 'kering' lidah sikit sebut..." PR memenangi PRK Permatang Pauh dengan propaganda fitnah yang penuh jahat kepada UMNO BN dan ketaksuban yang ditanam membabi buta.."

    bukan dengan ayat... begini.. " Kita Terima Kekalahan dengan hati terbuka..Kita kaji kelemahan.. Jentera kita tidak cukup kuat berkerja.. kita kurang..itu.. kita kurang ini..." UWEEEKKKKK... pondan nk lawan jantan...

    gaya UMNO mcm PONDAN.. itu pasal kalah hanya dengan mainan propaganda fitnah.. PR tak perlu buat apa2 untuk majukan rakyat.. hanya cukup dgn modal air liur busuk memutar alam ... jadi apasalahnya BN guna semula modal tersebut disamping buat jasa pada rakyat.. baru buku temu ruas...


    Najib.. Muhyiddin.. dan pemimpin2 UMNO sudah expired... takde taring lagi... sikit je kena cucuk.. kena fitnah.. kena saraf habis gelabah tak tau nak serang balik... lumpuh semuanya.. simpanan tetap pun boleh mula hangus..


    itulah UMNO.... buat baik beribu pun tapi tak bijak melawan fitnah..akhirnya makanlah dengan fitnah tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Komen yang cukup bernas. I like.

      Padam
  12. Mantap Bro....1:08 PG

    BalasPadam
  13. Dah tiba masa isteri2 menteri BN tutup aurat di kepala. penampilan luaran masih lagi jd prsepsi .walaupun peribadi dalaman wakil 2 PKR busuk tapi sebab penampilan luaran jadi nilaian utama.

    BalasPadam
    Balasan
    1. melucah mcm betina PKR kt atas tu pun takpe... janji BERTUDUNG...TUDUNG taw...

      Padam
  14. Tahniah kepada penyokong PAS yang telah mengundi Jijah Kipas walaupun parti liwat Si Kipas ini telah menolak hukum hudud, mengamalkan pluralisma agama dan dengan lantang telah menghina Presiden PAS. Bongok sangat pengundi-pengundi PAS Permatang Pauh rupanya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro.. tunggulah balasan Allah.. mereka tgh seronok tu skrg lepas main2 hukum. Dulu Hadi maki UMNO.. hukumkan kafir pada UMNO yg tak laksana HUDUD ( tak laksana bukan maksud menolak.tp PKR terang2 MENOLAK

      Tunggulah..kecelaruan akan datang. Allah MAHA KUASA... loyar buruk takka n boleh selamanya menang...

      Padam