Jumaat, 29 Mei 2015

Sejak Bila PAS Ada Maruah..!


Dasar hamba abdi komunis..! dasar barua..!

DAP begitu konsisten menyuruh PAS keluar dari Pakatan Rakyat biarpun parti Islam itu berkali-kali menegaskan mereka akan terus kekal dalam gabungan parti pembangkang, kata ahli parlimen Pasir Mas, Nik Abduh Nik Abdul Aziz.

Nik Abduh berkata, beliau tidak mengetahui apa niat sebenar DAP yang berterusan menyerang PAS menjelang muktamar part itu Jun ini.

"Saya tak tahu apa tujuan DAP yang sebenar, tetapi nampak DAP begitu konsisten menyuruh PAS keluar dari Pakatan Rakyat sedangkan kita berkali-kali sebut kita tidak akan keluar bahkan komitmen kita dengan Pakatan tinggi.

"Isu Hudud dan Unity Goverment tidak sepatutnya memecahkan Pakatan Rakyat kerana ia mainan orang bawah, spekulasi, tidak sepatutnya pimpinan tertinggi masuk dalam isu ini.

"Hudud misalnya, kita tekankan tak kan lah kerana hudud ni nak pecah pakatan rakyat, hudud ini keadilan, pakatan rakyat dibina untuk keadilan, kalau hudud ini zalim layaklah berpecah," katanya kepada Astro AWANI di lobi parlimen hari ini.


Pun masih menagih, mengharap merayu..! bukan hilang maruah..! rupanya tak pernah bermaruah..! paria..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

4 ulasan:

  1. kalau maruah pun dah tak ade.....tak payah jadi manusialah.....jadi berok lagi baik.

    BalasPadam
  2. pas seboleh tak mau berpisah dengan pakatan rakyat... umno pula mengalah dengan pas kenapa?.... sampai sanggup tak bertanding kawasan bekas nik aziz....punya umno mengalah pada pas...orang umno bertanding sebagai bebas diugut akan dipecat....dap dan pkr tak sokong hudud pas umno pula terhegeh sokong hudud pas....kalu pas betul pejuang islam sebenar mereka tak akan buat sembahyang hajat hancurkan umno yg ahlinya rata2 org islam.... kalu pas tak bermaruah .....umno lebih2 lagi kerana tersangat mengalah dengan pas….sudah terang lagi bersuluh pas dan umno tidak bersekutu…..falsafah pas jelas untuk menghancurkan umno…seirama dengan pkr lebih2 lagi dap yg menganggap selagi umno memerintah susah bagi mereka menguasai Malaysia (jadi republic?) ….

    BalasPadam
  3. Sudahlah dari sudut ugama Islam pun mereka dah kabur nak buat keputusan apa. Sepatutnya mereka kalau masih "bermaruah" mereka harus ada sikap "Orang tak hendak kita pun tak sudi" terhadap DAPigs. Kalau itu pun masih tak faham jugak cuba tanya dengan pemimpin Melayu di dalam PAS pernah dengar tak peribahasa Melayu " HIDUNG TAK MANCUNG PIPI TERSORONG-SORONG".

    Kalau pemimpin PAS masih blurr jugak elok tinggalkan shj parti yang dah mula nak jadi langau tu.

    BalasPadam
  4. lge anggap org pas setaraf kertas sapu najis dap shj.. umno pulak bawah najib hanya bawa agenda ala pondan.. pondan lapaq duit, 1mdb diutamakan negara dicagar akan tergadai, rakyat tanggung akibatnya puluhan tahun

    BalasPadam