Jumaat, 29 Mei 2015

HOT ~ Kabinet Bubar..!


Nampaknya pihak Kementerian Kewangan pun baru mahu membentangkan halatuju 1MDB kepada kabinet pagi ini..!

Kementerian Kewangan akan membentangkan pelan hala tuju 1Malaysia Development Bhd (1MDB) dalam mesyuarat jemaah menteri esok.

Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah berkata, pelan itu yang turut melihat pada struktur 1MDB, digubal sebagai usaha menangkis persepsi negatif masyarakat terhadap syarikat pelaburan strategik kerajaan berkenaan.

"Kita kena kukuhkan penstrukturan 1MDB, sepadankan perniagaannya dengan pembiayaan yang telah dibuat.

"Selepas ini dilakukan, semuanya akan selesai," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Konvensyen Koperasi Nasional, di sini hari ini.

Persoalannya apakah benar bahawa kabinet tidak langsung dimaklumkan akan kegiatan dan perkembangan 1MDB selama ini?

Kalau ikut desakan Shahrir semalam...maka semua anggota Kabinet kena letak jawatan ler..! tak gitu?

Juga dilaporkan berita bergambar dimana dikatakan pertemuan Shahrir dan Arul Kanda di sebuah hotel di ibu kota..! Ada yang kata di sebuah Restoran Aloft juga di KL...

Tak kira la..yang jelas ada pertemuan antara Shahrir dengan Arul tu..! 


Soalnya..! Bila gambar ini diambil? 

kalau sebelum kenyataan Shahrir yang mendesak Menteri yang tak faham isu 1MDB letak jawatan maka seakan Shahrir seorang jer la yang layak menjadi Menteri kerana tentunya dia faham setelah pertemuan tersebut berlaku..! 

Kalau selepas membuat kenyataan pasti Shahrir juga mahu menjadi orang pertama yang layak mengisi kekosongan anggota kabinet yang telah pun meletakkan jawatan atas desakannya tu..!

Nampaknya dalam keadaan apa pun dia jer la yang nak untung dan betul..! Kata dia laa..!

Tapi kata rakyat..?

Soalnya isu 1MDB ni tak juga selesai..! Makin terbelit ada ler..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

8 ulasan:

  1. Sepatutnya 1MDB selagi belum selesai di auditkan dan siasatan dirumuskan, tak perlu nak diperbaiki. Lebih patut BOD digantung tugas sementara pengauditan dijalankan. Terhidu pulak seolah ada sesuatu yang cuba dikaburkan dari pengauditan.

    BalasPadam
  2. Banyak sangat andain kamu.jika bod digantung tugas macam mana dgn perjalanan 1mdb.hutang pinjaman harus dibayar.gaji kakitangan harus dibayar.mahukah kamu keraajaan terpaksa memperintukan dana tambahan .sedangkan itu semua belum dipastikan lagi akan penyelewengan yg telah dilakukan oleh bod.dan kepada blogger anda sekarang semakin galak mengadu domba.memainkan persepsi supaya masyarakat keliru.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Siapa yg mulakan semua ini ? Kalau telus semua ni tak kan berlarutan la beb.. BOD tu semua bkn calang-calang org semuanya. Tapi bila menerajui 1MDB ni nampak semuanya mcm org bodo saja.. Nampak sngt 1MDB ni mcm company najib saja..

      Padam
    2. Tak de penyelewengan tapi terpaksa keluar kertas halatuju nak perbaiki syarikat. Haha. Lawak ke der.

      Padam
  3. Perjalanan hari ke hari diuruskan oleh pengurusan, bukan BOD, BOD membuat keputusan baru, mengubah halatuju dan sebagainya, ini yang selalu digantung jika organisasi dalam siasatan, ada yang lantik "care taker" supaya tidak ada bukti-bukti penting tiba-tiba "hilang" atau "diubah".
    Tiada siapa yang keliru kecuali mereka yang terpaksa spin dan membelit untuk menjaga dan "cover" "paymaster"...

    BalasPadam
  4. semua tunjuk pandai......tunggu jer la hasil audit......pening dibuatnya. atau memang nak kasi rakyat pening. lahabau kurang asam.....

    BalasPadam
  5. Dulu tak heboh...depa buat semua senyap2..

    Skrg dah jadi buah mulut seantero negara ( dan dunia)...baru sibuk buat semua ni?

    Dulu ada bentang kat parlimen tak? Takde kan? Kabinet xtahu pun. Tup tup billion2 kononnya dilabur kat sebuah pulau..

    Oh ya..tolong check sekali akaun dan harta peribadi ceo serta keluarga dan lain2 yg terlibat spjg berada dlm company tu...

    BalasPadam