Ahad, 29 Mei 2016

Nafi Lagi..!

Kata P Ramlee.. sipi sipi..sekali ketis ke muka director ahmad nisfu..! Boleh jawab ko jawab ler labu...!

Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) Datuk Hasan Arifin hari ini menafikan syarikat Good Star Ltd - yang dikaitkan dalam skandal 1MDB - adalah milik Low Taek Jho.

Dalam kenyataan medianya petang ini Hasan berkata tindakan akhbar The Wall Street Journal (WSJ) mengaitkan hartawan yang lebih dikenali sebagai Jho Low adalah tidak tepat.

"Ini kerana Bank Negara Malaysia sendiri menyatakan maklumat yang diberikan (kepada PAC) adalah bertaraf risikan.

"PAC bukan badan perisikan dan maklumat yang diterima mestilah sahih dan benar," katanya.

Semalam Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mendedahkan Gabenor Bank Negara Datuk Muhammad Ibrahim membuat laporan polis terhadap WSJ ekoran pendedahan dokumen diklasifikasikan sebagai sulit mengikut Akta Rahsia Rasmi (OSA).

Dokumen itu didakwa surat daripada Bank Negara kepada Hasan untuk memaklumkan kaitan antara Jho Low dan syarikat Good Star Ltd.

Kenyataan WSJ itu ditweet semula ketua editor WSJ Asia, Tom Wright pagi semalam.

Hari ini pula WSJ mempertahankan laporannya itu yang didakwa dibuat secara bertanggungjawab dan "demi kepentingan awam."

WSJ mempertahankan hujah dengan bukti..! Yang sekor ni cuba bertingkah dengan gigi..!

Lu Fikir La Sendiri

39 ulasan:

  1. WSJ bertindak dng bukti..? M tunjukkan bukti nyer.. bila tom rite muncul jer terkinja kinja putramerdeka kaut cerita buat posting lam blog batu apinyer.... kikiki... nk wat cmna janji 20k masyukk tiap2 bulan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bugis-Pirate is about to be smoked, kira salai macam ikan kering lah, pun otak lu masih tak tumbuh cell cell hidup. Atau memang jenis cell otak maggot tuh yang masih ingat boleh dipertahankan sekor lembugis penipu!

      Tak lama dah.....

      Padam
    2. mmg wsj ada bukti... ni mangkok jenis apa ni, org tunjuk surat pun tak nak pakai, mu ambik semangat muka tebal najib ke? sampai dlm parlimen pun nak auta lagi... dah tu tunjuk bukti tak nak pakai... baik pegi mampos lagi baik kot??

      Padam
    3. Surat yang kaki kaki Jho Lo bikin ke? Ada cap pos dari Arab Saudi ke, hehe

      Macam dia aturkan penuubuhan Aabar Investments yang 1MDB hantar berbilion US dollars, bahru sekarang IPIC umumkan itu bukan anak syarikat dia, 1MDB silap care-of hantar duit konon nya.

      Suma tu Jho Lo le aturkan, dah rancang dengan Lanun Bugis, bayaran untuk dia masuk ke dalam ekaun The Star apekename syarikat yang WSJ laporkan Bank Negara Malaysia kata kepunyaan Jho LO.

      Dah mengamuk si Bugis Lanun, suruh siasat wakil WSJ. Apa daaa, asyik dok ingat semua orang bodoh, BNM bodoh, WSJ bodoh, sabenarnya Bugis Lanun dan pemakan dedak nya yang amat bodoh. Jenis banyak huduh.

      Padam
    4. kpd Macai Najib.. atau yg masih sokong najib..
      baru kemarin najib cakap... BNM telah buat laporan polis pasal wsj dedahkan dokumen OSA..
      hari smlam hassan cakap jho low bukan milik Goodstar..
      yg peliknya kalau hassan kata jho low bukan pemilik Goodstar nape dlm dokumen WSJ ade nama Jho low tu...
      ADAKAH DOKUMEN YG DI OSA TU ADALAH DOKUMEN PALSU???
      kalau palsu knapa di laporkan di bawah OSA???
      hanya org bodoh dan yg subahat dgn kemungkaran ini menafikan kesalahan najib...

      Padam
  2. Alamak, Pengerusi "Cari Makan" PAC nak coba tepis tapi alasan amat tipis.

    Dia kata ".. Bank Negara Malaysia sendiri menyatakan maklumat yang diberikan (kepada PAC) adalah bertaraf risikan." Dia ni bodoh bebenor ke? Tak tau apa itu "risikan". Itu bermakna intelligence. Malumat yang tak di ketahui umum tapi di perolehi secara diam diam, tak heboh macam Anjing Projibo buat di komen pertama di atas ini.

    Pulak dia kata "PAC bukan badan perisikan .." Dia fikir malumat risikan boleh di beri atau di terima ha nya oleh badan perisikan? Kalau dia jadi pemerintah, tunggang langgang le negara di buat nya dengan pemikiran amat cetek macam itu.

    Kalau perang, dia tak mahu terima malumat risikan, kena tembak bertalu talu sampai mamposs le dia.

    Pssst, sori perkataan mamposs, tapi Anjing Pprojibo selalu pakai.

    BalasPadam
  3. apa peranan PAC ni sebenarnya..nak menyiasat kebenaran..atau nak sembunyi kebenaran? Kalau kena kat pegawai kerajaan..laju je dia...kalau ya pun bertaraf risikan..kalau betul2 nak mencari kebenaran..SIASAT lar..bukan NAFI. Bila dah ada bukti baru...SIASATT..bukan NAFIII...bongok!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Paling bodoh ingat rakyat tak hu cobaan dia nak cover tahi Ajib, dia kasi tau yang beri testimony di PAC tu boleh tutup mike kalau tak mau testimony depa di rekod dalam Hansard Parlimen.

      Kepala hotak dia. mana nya Laporan PAC tu jadi hamsat. Dahtu, keluarkan 2 ayyat yang dah di setjukan semua ahli PAC termasuk wakil2 Pembangkang.

      Bukan otak udang - otak badang yang konon nya kuat, besar, tapi macam binatang.

      Padam
    2. Ok katakanlah najib tidak bersalah, tidak kah dia merasa bertanggung jawab untuk cuba menagih wang2 yang ditipu supaya dihantar pulang ke Malaysia dan mengecilkan kerugian wang rakyat dari terus hangus? Logik ker dia mengatakan tiada penyelewengan cuma kelemahan pentakbiran berlaku? Tentu saja tidak logik.... memang logik dia memberikan ulasan begini kalau dia sendiri adalah salah satu pencuri nya. Ya tak ya juga ya. Ini baru dapat diterima akal....Sifat yang wajib bagi pencuri ialah bohong. Mustahil benar. Sifat yang harus pada pencuri ialah bohong selagi bolih bohong...Penyokong2 Najib memang seronok sakan dibodohkan dan dengan sukarela memelok pegangan baru akidah yang berkiblatkan kepentingan kesenangan mereka. Hai Najib takkan tak perihatin untuk merampas kembali wang yang ditipu biawak gemuk...keutamaan PM sepatutnya ialah mencari jalan agar wang yang ditipu kembali ke Malaysia... Baru lah boleh kata rakyat diutamakan. Takkan terlajak pandai terlajak jujur pulok.

      Padam
  4. Lagu lama...
    Hassan budak jaga lembu, hari hari curi jambu, kalau nampak tok penghulu,
    tentu engkau kena palu..

    Lagu baru..
    Hassan cenkadak jaga jibbu, hari hari cuba tipu, kalau kalah PRU, tentu engkau masuk dulu..

    BalasPadam
  5. Apa yg ko merepek ni setannnn..... tunjukkan bukti dan fakta... klu banglo tokong suma dah tunjuk bukti baru ade credibility blog ini.... tak kan nak jadi batu api jer setannnn.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko tunjuk bola kau le. Kalau ada. Tunjuk kpd si Bugis Lanun.

      Padam
    2. 9:48

      yang nampak setan, kamu...sedari Nabi Adam dicipta setan tu lah tak leh terima hakikat....

      sekarang setan nya kamu sebiji tabiat setan tuh....

      Najib joli liau 3 Juta lebih tuh bukti dan fakta dimana ia nya lebih kurang gaji PM 6 tahun! Itu wang sengat dari SRC juga bukti,

      2.6 Billion juga bukti sahih dah siap sekarang kantoi sampai 4 Billion!

      Yang setan nyer kamu, yang tunggul batu juga kamu dan yang paling best yang selenge nyer juga kamu sebab si Kepala-Lanun-Bugis sudah ada plan macam kes Marcos tapi yang tinggal celah jamban dungu-keldai si lanun bugis jer tak boleh nak belah mana mana....ceruk jamban lah jawab nyer...

      Padam
  6. PAC asik bising pasal ketirisan di jabatan2 kerajaan melalui laporan audit saban tahun....pasal 1MDB berlaku ketirisan tahap mega..melibatkan berbillion ringgit tak tahu hilang ke mana..kenapa tiada usaha langsung PAC untuk menyiasat tentang ketirisan ini..adakah berbillion yang hilang tak penting..apa usaha2 untuk mendptkan kembali billion2 yang hilang tak tahu kemana ni?

    BalasPadam
  7. Aziz pada sudin..
    Tuu..apa tulis tu, alif, mim,nun wau..?
    Oh..yang itu dia bilang..SARKAS daa..
    Ehh..tu yang ramai2 tu siapa?
    Ohh..itulah badut SARKAS, flykite Ada, must learn Ada, Saleh Ada..
    Malam2 pun Ada SARKAS?
    APA daa kau..siang malam pun Ada SARKAS daa..takde SARKAS takde dedak flykite laa oii..
    APA yg kau nak nafikan ITU SYAITAN..?

    BalasPadam
  8. Blog ni lebih mulia dari goblok yg songlapkan harta rakyat & harta negara. Blog ni jauh lebih mulia dari cai2 hina mcm kau flykite. Kau manusia haprak yg sungguh jelek, otak elek..hari2 mencarut pundek, itu namanya gaban bodek Kat kaklong gemuk pendek.lagi mau ek?

    BalasPadam
  9. Najib disiasat sprm dan sahkan terima duit src, cai projibo tak bunyi langsung. Asyik dok bunyi banglow tokong. Banglow tokong baru 5 juta, duit src masuk akaun najib 42 juta. Lebih daripada 8 kali ganda. Tokong pun kita nak sumbat masuk dlm penjara kalu salah. Tapi jibo ag kata tak salah, ag bekas hakim, bukan hakim, cai projibo faham ke sebab guna lutut

    BalasPadam
    Balasan
    1. Keluarga kami orang Singapura sangat hairan kes Najib ni
      dah terang tapi masih lagi ada orang nak sokong dia?? Memang
      kalau wang dah jadi pilihan manusia semua boleh berlaku...semua
      bukti menunjukkan jejak jejak wang yg bermula dari 1MDB berakhir ke akaun Najib...orang melayu kan Islam? mana pergi nya amanah,jujur ikhlas? sangat memalukan!

      Padam
    2. Ciptaan Pak Zubir Said, seorang tokoh musik & penggubah lagu tersohor tahun 50an & 60an, "Majulah Singapura" adalah lagu kebangsaan repablik itu. 1MDB ciptaan Najib Rosmah pula tersohor seantero 1Dunia dgn "Malulah Malaysia" gara-gara songlapan berbilyon-bilyon masuk akaun peribadi.

      Padam
  10. Bro 10.38 mmg cai jadah ni guna kepala lutut je..tangan dah penat..hari2 flykite.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Main kite satu hal. Takut dia main yang tu..........

      Dia mencarut, maki hamun. Aku ha nya kata dia main yang tu ....

      Deangan sapa pun tak cakap.....

      Padam
  11. Bro 10.38 mmg cai jadah ni guna kepala lutut je..tangan dah penat..hari2 flykite.

    BalasPadam
  12. Nampak nya yang kena hentam di sini Anjing Projibo sorang saja. Sian dia.

    Mari kita hentam lagi, hehe.

    Hari Ahad ni lebih maksum, hoho

    BalasPadam
  13. 10.38
    banglo tokong ada bukti ada fakta smpi tokong x brani nk saman blogger yg dedah isu banglo tu... x kira la banglo harga 5 juta ka 1000 juta ka yg penting disusuli dng fakta dan bukti... blog batu api putramerdeka ada tunjuk bukti dan fakta pasal 1mdb ke idakkk... atau terkinja kinja kaut berita.fitnah wsj...sr...makaydiakini... bank swiss..bank sgpork.. penama news. ... itu jer yg blog batu api ni boleh buat bila minta bukti ...elekkk pooodahhh.....cittt....puuiii

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bebal kamu 1:05 tahap cina kencing kat kamu pun dah jadi sengal, buat buat bodoh terus terusan.....

      Kejadah amende nyer Najib guna forum dalam meeting UMNO umum BNM buat laporan polis? Bodoh President bodoh lagi keldai-dungu UMNO!

      Apasal di OSA kan dan Rahsia Goodstar yang cinabeng babi-guling tuh sudah songlap kasi sengat wang rakyat? Sebab, Bugis-Lanun lebih kurang sama jer taraf atau mungkin lebih sebab jumlah songlap dah jadi 4 Billion!!!!! Tamak Gila si Bugis-Bawak-Sial kat Malaysia nih!!!!

      Nih yang UMNO bela melayu-muslim-bumiputera????? Dia galak selamatkan si Jho Lo babi-guling apa cer?????

      Nanti si Jho Lo babi-guling dah kena RED NOTICE kemudian kena bakar hidup hidup masuk tahanan, siap lah Bugis-Lanun sebab si babi-guling hanya akan tahu menyelematkan bontot dia jer, nanti dia oink oink oink oink oink.....lubang temberang lanun-bugis walau memang dah pecah akan lebih rabakkkkkkk lagi!!!!!

      Padam
    2. Setuju dn sokong 139.

      Jangan kasi rabak, kasi koyak aje jadi le.

      Kesan nya sama - jalan kengkang, berlayar sauk tak naik, berlabuh sentiasa di kocak air.

      Padam
    3. 1.39
      ko yg meroyan mcm babi guling2 atas jln raya wat ape... yg di minta simple jer... bukti dan fakta... klu tokong bukti dan fakta ada utk ddedahkan .... yg 1mdb ko tunjukkan juga bukti dan fakta .... susah ssgt ke bodooooo.....!!!

      Padam
    4. Yg guling2 atas jalan raya tu korang le. Dulu coba block kereta Tengku Mahkota Perak. Kepala biul DAP Cina Bukit ungrateful ingrate tak hormatkan Raja Raja. Di tahun 1969 cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei.

      Padam
    5. Cai bodo nak bukti najip songlap pegi mintak ngan ag pandi laa dia ada simpan cai...kita org xde access nak ngadap apandi tu...bsi dah arah tutup cai...unit dlm bsi tu nak jadi apa cai...ke dah tukar unit jadi dedak? Dah laa membohong macai mintak bukti kat sini mana nak dapat cai...

      Padam
    6. 1:57 Bodoh Sengal Fakta Bukti

      -Duit si Lanun-Bugis songlap dari SRC Intl Bukti tuh!
      -Duit 2.6 Billion dah tambah SONGLAP jadi 4 Billion Bukti tuh!
      -Belanja joli liau 3 juta seminggu di Italy pakai duit SONGLAP Bukti tuh
      -Penyakit Joli sakan di Italy dah kena kat top-brass PDRM...tuh yang bolos-bodoh kena 'IKUT' pun tak sedar lagi...Bukti Bergambar lagi!
      -Goodstar milik Jho Lo babi-guling UMNO tatang secukup nya, Bukti tuh
      -MENIPU 2.6 Billion Derma-Songlap-Rasuah, Lawan DAP, Lawan ISIS, Pertahan ASWJ, BNM tahu dan beri IZIN....semua tuh BUKTI sebab ternyata MENIPU, so temberang dari kepala-Lanun-Bugis sampai ke ekor keldai keldai UMNO menipu tuh sebagai BUKTI.....

      Dan segala BUKTI juga adalah FAKTA....tak payah lah nak jelaskan panjang sangat sebab 1:57 dah TERBUKTI BODOH tahap CHRONIC....itu juga BUKTI sebab dah jadi BODOH SEJATI bersama keldai keldai dungu si Lanun-Bugis!

      Kita orang tak perlu guling apa apa sebab diluar Negara nampak BUKTI dan FAKTA terlalu banyak sekali...

      contoh di NY di UK Najib cukup sembelit takut diserang hendap kena tanya soalan tambah sembelit dia!

      Dan itu juga BUKTI dan FAKTA Najib tidak ada kejantanan meredah-menjatuhkan segala 'FITNAH' memalukan negara dan melayu dan muslim dan Malaysia!

      Padam
  14. 105 ko jawab ko sendiri di 1038 ke? Pathetic. Go bang balls le Mamat.

    Coba ko bongkok, taruk kepala di kelengkang, tengok dlm lobang tu ada bukti yang ko nakkan tu, kan kan kan..........

    BalasPadam
  15. Bodoh sebab ingat orang lain boleh mudah dibodohkan..muka toya dan tebal tak tau malu sbb dah ditampal kulit babi..hasil banyak makan duit rompakan.

    BalasPadam
  16. PM tahap kurap nie pun ada orang sokong. Mana pergi maruah bangsa yang menjunjung pekerti yang mulia? Memakan duit yang bukan haq kita itu mulia????Benih tak bismila saja yang menyanjung aklaq pekong ini.

    BalasPadam
  17. Ratu naga debab dah wat sumpah laknat... nnti kita tengok sapa yg kennaaa.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wow!!! Ratu Naga dah sumpah laknat?

      Mohon si penyebar fitnah pencacai ternakan najib dalam blog ni pun kena sumpah laknat ni!!!!

      Padam
  18. WSJ tu pun investigative. Bukti takde dan sumber tak beritahu. Mana tahu sumber BNM hanya Sarawak Report....?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mengarut le kamu tak habis habis, Mamat.

      Ko tunggu le court case di Spore against a former BSI bloke menipu helah berkaitan 1MDB. Kot nama Najib keluor di situ.

      Tu pasal Najib tak mau sue WSJ - takut keluor banyak tahi dia di masa bicara.

      Padam
    2. Kalau Najib sue WSJ, agak-agaknya dinegara mana kes tu dibicarakan? Minta Hakim Rakyat beri pencerahan ...

      Padam
  19. Cai busuk jibby, 1 MDB dah byk sgt bukti, kami nak tengok bukti Surat nikah atok Dan nenek kau pulak, boleh tak?

    BalasPadam