Khamis, 19 November 2020

Najib Minta Apa Dengan Goldman Sachs..?


 Samun menyamun membawa bencana..!

Bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak memohon mahkamah Amerika Syarikat (AS) untuk membenarkan peguamnya melihat dokumen dan kenyataan daripada Goldman Sachs sebagai persiapan berhubung kes 1MDB.
Menurut laporan Bloomberg, dalam pemfailan di Mahkamah Manhattan, pasukan guaman Najib memohon mahkamah untuk benarkan sepina ke atas Goldman Sachs dan bekas pengerusi Asia Tenggara syarikat itu Tim Leissner.
Leissner sebelum ini mengaku bersalah di Mahkamah Persekutuan di Brooklyn dan mengaku memberi rasuah kepada pihak berkuasa di Malaysia dan Emiriah Arab Bersatu untuk bank berkenaan uruskan penerbitan bon.
Goldman Sachs sebelum ini bersetuju untuk membayar denda AS$2.3 billion dan mengaku bersalah.
Menurut laporan itu lagi, jurucakap Goldman Sachs tidak memberikan respons terhadap permintaan Najib.
Peguam Leissner juga enggan memberikan komen. sumber

Semalam di Parlimen di laporkan..

Wakil rakyat DAP hari ini mempersoal tindakan kerajaan dalam membawa pulang ahli perniagaan dalam buruan Low Taek Jow atau Jho Low yang terkait dengan skandal 1MDB.

Gobind Singh Deo (PH- Petaling Jaya), berkata dalam situasi sukar ketika ini adalah penting untuk kerajaan membawa pulang kembali harta dan wang negara.

Oleh itu dia menuntut kerajaan supaya memberi penjelasan terhadap usaha membawa pulang ahli perniagaan kontroversi itu dan juga wang negara yang dilarikan.

"Apakah tindakan diambil kerajaan untuk bawa balik duit yang dilesapkan, bagaimana usaha kita untuk pastikan dia kembali ke Malaysia.

"Ambil tindakan jika ada kesalahan...bagaimana dengan harta-harta yang dia lesapkan.

"Kerajaan kita diam, setakat ada ketua polis negara yang berkata pulanglah," katanya ketika berbahas di Parlimen hari ini. sumber

Hidup menyusahkan negara..! Macam mana nak berkat?

Lu Fikir La Sendiri..!



5 ulasan:

  1. PENYELESAIAN KES 1MDB DI ANTARA KERAJAAN MALAYSIA DAN GOLDMAN SACHS BERNILAI RM16.6 BILION.

    CELAH MANA KECURIAN BERLAKU

    Saya menyambut baik pengumuman mengenai penyelesaian (settlement) bernilai RM16.6 bilion (AS$3.9 bilion) yang telah dicapai antara Kerajaan Malaysia dengan syarikat Goldman Sachs (GS) bagi tuntutan-tuntutan Kerajaan berhubung salah laku dan penyelewengan dalam kes 1MDB.

    Dengan penyelesaian ini, dana 1MDB yang akan dikembalikan kepada Malaysia secara keseluruhannya berjumlah RM19 bilion (AS$4.5 bilion). Ini termasuk dana yang dipulangkan oleh Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DOJ) sebelum ini. Kerajaan komited untuk meneruskan usaha mendapatkan semula aset-aset lain berkaitan 1MDB dan meneruskan tuntutan-tuntutan terhadap individu dan pihak yang berkaitan dengan skandal penyelewengan 1MDB.

    Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Kementerian Kewangan, Jabatan Peguam Negara, Suruhanjaya Sekuriti Malaysia, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Pusat Pencegahan Jenayah Kewangan Nasional dan pasukan perunding atas usaha mereka mencapai penyelesaian ini. Ini adalah satu kejayaan dalam usaha mengembalikan hak dan harta rakyat Malaysia.


    YAB Tan Sri Dato’ Haji Muhyiddin bin Hj Mohd Yassin
    Perdana Menteri
    24 Julai 2020

    BalasPadam
  2. Najib Razak mengulangi sumpah laknatnya tidak tahu mengenai RM42 juta dana SRC International dalam akaun banknya, selepas disabitkan bersalah atas 7 pertuduhan rasuah semalam.

    Bekas perdana menteri itu menafikan beliau pernah meminta atau ditawarkan wang itu.

    “Sebagai orang Islam, wallahi wabillahi watallahi saya tidak meminta, saya tidak merancang atau ditawarkan RM42 juta itu.

    “Saya bersaksi kepada Allah, saya juga tiada pengetahuan mengenai jumlah wang itu.

    Dah buat sumpah laknat, pulangkan duit curi lagi baik nyer hati pencuri tu kannn...!!!

    BalasPadam
  3. Tiba tiba muncul citer Jho Lo di cybretrooper Tun@Jessy Reggey, South China Morning Post(milik kroni Counsel Eminent People). Hari hari serangan pada Bossku

    Bila minta polis bawak balik Nik Faisal dan Jho Low masa atok jadi PM liat nak mampos nak tangkap Jho Lo.

    Lagi pelik Al Jazeera mampu interview Jho Lo lagi, Ketua Polis asyik bagi alasan itu ini hinggakan dah bertukar muka beruang bagai.

    Aljazeera boleh wawancara Jho Lo versi Tun Mahathir menfitnah bossku. Malangnya polis Malaysia tak boleh buat apa apa pasal Jho Lo . Rakyat boleh menilai konspirasi the separation of power oleh Tun.

    25.11.2020 - The Judgement Day.

    Apa Pun Presiden Kena Pastikan Pada 23.11.2020 Undian Untuk Kelulusan Budget 2021.

    Jika Kerajaan PN Midin GAGAL Tunaikan Tuntutan Rakyat Ini… HARAM Untuk MP BN Lepaskan Anjing Tersepit… Jangan Lupa Presiden.. Jangan Lupa !!!

    Akhirnya, setelah mendapat tekanan dari rakyat dan berhadapan kemungkinan akan dimalukan di Parlimen ketika undian Bajet 2021 pada 25 November 2021 nanti.

    Muhyiddin terpaksa akur dengan membenarkan pencarum mengeluarkan sebahagian dari simpanan mereka dari Akaun 1 KWSP.

    Bila kerajaan tunduk desakkan KWSP kenapa cerita Jho Lo dimainkan. Atok dan kuda tunggangan atok sedang terdesak pada 25.11.2020 usul bajet 2021 diluluskan atau tidak.

    Akhirnya Demi Survivor Politik, desakkan Bossku Muhyiddin tunduk dan Benarkan Pengeluaran KWSP, Terima Kasih Bossku, Terima Kasih BN.

    Bossku hanya ada 2 syarat dari BN berbanding Boboi mrletakkan 12 syarat dari Parti PejWang. Parti pun gagal nak daftar ada hati mintak syarat macam macam.

    Syarat kedua dari Bossku masih mendesak samada lulus atau tidak desak Mahyuddin lanjutkan moratorium bank...!!!

    Desak sampai tunduk sebelum 25.11.2020..!!

    Terima Kasih Bossku

    25.11.2020 - It's a Judgement Day..!!

    Awas tipu daya atok yang sedang terdesak.!

    BalasPadam
  4. Penyelesaian isu lain. Bedal duit sblm penyelesaian isu lain. Salah tetap salah. Or2 bangang yg tak nampak mcm mana lebih setengah billion enjoi shopping emas..
    Ni scammer besar punye. Setakat anjing2 najip kana mana reti macmana duit kasi putar. Kahkahkah

    BalasPadam
  5. setengah billion beli emas tunjukkan barang nya.... consignment item kah atau barang sendiri... bawak lah balik sink yg pindah ke Canada sana...

    setakat persepsi bolayan lah

    BalasPadam