Rabu, 18 November 2020

Riuh Pelacur Tua Cuba Beraksi & Bereksi..!

 

Ini namanya teknik berjimak muncul ke permukaan..! Ini namanya teknik berselingkuh air yang dah kering..!

Adakah Tan Sri Muhyiddin Yassin kekal sebagai Perdana Menteri pada 26 November ini?

Itu persoalan Penasihat DAP, Lim Kit Siang jika Belanjawan 2021 ‘dikalahkan’ dalam bacaan kedua di Parlimen kelak. baca lanjut di sini.


Pengundi Gelang Patah pun dah tak kenal wakil rakyat diorang ni..!

Realitinya apek ni risau sebab DAPig sudah semakin dibenci oleh muda mudi cina. Mungkin bagi sesetengah cina bukit memang akan tetap mengundi DAP. Namun budaya politik baru hari ini cukup berbeza. Makanya Kit kena usaha sesuatu untuk merelevankan dirinya, anak anaknya dan parti nya untuk terus hidup..! Tak gitu???

Muncul hanya apabila ada pilihanraya..! Sekarang dia muncul lagi..!

Kenapa? Nak pilihanraya ke???

Lu Fikir La Sendiri..!!!

1 ulasan:

  1. Hari pengundian 25.11.2020 sidang bajet bakal dinanti keputusan diterima akan memeranjatkan seluruh negara.

    Inshaallah !!! Yang bakal terjadi undi dipihak Kerajaan tidak mencukupi ..apa terjadi nantikan..tunggu sekitar minggu 25hb Nov hingga December 2020.

    Awan mendung di seluruh tanah air, bila mana rakyat bertambah bingung dengan suasana dan keadaan di negara ini

    Hilang sokongan dari Ku Li Anwar Zahid mahupun Najib adalah pasti.

    Jika Belanjawan 2021 tidak diluluskan di Dewan Rakyat bolehkah Muhyiddin Yassin menghadap Yang Di-Pertuan Agong supaya dibubarkan Parlimen dan Pilihanraya Umum diadakan?

    S. 1: Perdana Menteri yang kalah di Dewan Rakyat kerana Belanjawan Kerajaannya ditolak oleh ahli-ahli Parlimen sudah hilang kedudukan atau locus standi untuk bertindak sebagai seorang Perdana Menteri yang sah untuk menasihati Yang Di-Pertuan Agong supaya membubarkan Parlimen dan mengadakan Pilihanraya Umum.

    S. 2: Kalau semua langkah Perdana Menteri yang kalah Belanjawannya di Dewan Rakyat tersekat kerana halangan undang-undang Perlembagaan & konvensyen Perlembagaan jadi apa yang Tan Sri Muhyiddin Yassin wajar lakukan sekiranya senario yang digambarkan itu benar-benar berlaku?

    J. : Yang Berhormat Ahli Parlimen Pagoh itu tiada pilihan lain. Beliau perlu meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri bersama barisan kabinet dapur nya.

    S. 3: Apa jadi jika Perdana Menteri meletakkan jawatan?

    J. : Semua Menteri kabinet juga secara otomatik gugur dari jawatan dan Kerajaan PN ikut sama tumbang.

    S.4: Jika senario ini benar-benar berlaku pada Khamis 25 November ini. Apa jalan penyelesaiannya?

    J. : Yang Di-Pertuan Agong akan melantik seorang Perdana Menteri Baharu. Sebuah Kabinet dengan Jemaah Menteri akan terbentuk dan sebuah Kerajaan baharu akan ditubuhkan. Tun sedang melobi Hisyamuddin sebagai PM interim.

    Tetapi tidak dapat dipastikan masih adakah lagi lagi Ahli Parlimen dipihak Kerajaan yang berbolak hatinya dalam menyokong' Muhyiddin?

    Pengumuman Mazlee keluar Pejuang kini hanya dianggotai empat Ahli Parlimen – Tun Mahathir Mohamad (Langkawi), Mukhriz Mahathir (Jerlun), Amiruddin Hamzah (Kubang Pasu) dan Dr. Shahruddin Salleh (Sri Gading)

    Keputusan Dr. Maszlee keluar daripada Pejuang tidaklah memeranjatkan. Tun dan Boboi yang terperanjat besar sebenarnya kerana tiada lagi kuda tunggangan kedua anak beranak ini.

    Makin sepi hati atok makin terbakar lah rasa ego tingginya. Maka karma Tun akan membakar Dewan Rakyat pada 25.11.2020 usul tidak menyokong bajet 2020.

    Judgement day untuk Tun dan anak cucu sedang menanti karmanya.

    BalasPadam