Khamis, 26 November 2020

Alhamdulilah Bajet 2021 Lulus Cemerlang..!

 

Jelas bahawa kerajaan PN melalui Menteri Kewangan mendengar segala keluh kesah rakyat. Tidak pernah berlaku semakan atas perbahasan Ahli Dewan Rakyat selama 2 minggu di timbang dan di tambah baik dengan memberikan lebih segala 180 syor setelah melalui 6600 cadangan dengan lebih 100 pihak yang berkepentingan.

Jelas kebijaksanaan terpancar, baik di pihak Kerajaan mahu pun setiap Ahli Parlimen yang telah memberikan pandangan di dalam perbahasan. Perluasan i-sinar, Bukan sahaja soal KWSP dan Moratorium malah peruntukan JASA juga telah di kurangkan. Malah bukan sahaja frontliner KKM yang dapat imbuhan malah pihak Polis, Tentera dan setiap pihak yang terlibat juga mendapat imbuhan.

Kepentingan rakyat tetap diletakkan di hadapan. Bukan masa nak bermain politik sempit berkepentingan diri. Seperti kata Menteri Kewangan - Perkhabaran yang gembira kepada rakyat jelata.

Akhirnya Bajet 2021 lulus cemerlang dengan undi majoriti bersetuju. Lebih suara bersetuju. Terima kasih kepada setiap MP yang menyokong. Daulat Tuanku.

Kenapa tiada belah bahagian? Lu Fikir La Sendiri..!

14 ulasan:

  1. Hancur jiwa raga penyokong pasukan peliwat dan banduan. Hahaha

    BalasPadam
  2. Apo yg hancur... moratorium dan KWSP dah ok... 2 syarat jer bossku mintak bukan 12 syarat dari boboi parti PejWang..

    kikiki... rakyat boleh nilai sekarang cakap sapa yang nak di ikut...

    bukan cakap petang lain malam cakap lain


    kikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bossku sbg ahli biasa mp dalam kerajaan PN kena la sokong. Gila apa dia tak nak sokong. Kang kena boikot pulak dengan menteri umno. Kehkehkeh

      Padam
  3. Mengharap pertukaran kerajaan dari team peliwak tak jadi. Menonggeng anak ikan semua. Kehkehkeh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekali azmin jegil biji mata.. Beterabur semua sokong. Tanpa belah bahagi. Ini bermaksud kerajaan sekrang diterima segenap lapisan baik daripada puak aljub dan alsonglap

      Padam
  4. Terima Kasih boss ku... 2 permintaan yg akhirnya kerajaan yiddin@atok tunduk melutut syarat bossku.. tak perlu pun 12 permintaan yg bodoh tah apa apa..

    Rintihan rakyat diutamakan walau diri difitnah dimaki dan dikecam.

    Terima Kasih bossku..!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus bagus.. Macam tu la jadi ahli parlimen. Lainkali jangan menyamun. Tipu rakyat. Kalau tak memang cemerlang bosskurrr
      Dah pegi main motor. Bwk bini jalan jalan. Sementara tengah ada masa lagi ni.

      Padam
  5. Ribuan rakyat malaysia merangkap pencarum menzahirkan ucapan tahniah kepada bossku atas kegigihan dia berjuang untuk pengeluaran 10K KWSP dengan hujah-hujah yang tak boleh dipatahkan oleh sesiapa.Tahmiah Bossku anda benar-benar seorang yang hebet.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillahhh. Kami para pensokong bossku yg dpt keluarkan kwsp akan buat tin milo kutip derma bayarkan hukuman 210 jutap. Jangan risau bosskurr... Bosskurr

      Padam
  6. Dalam keadaan krisis macam ni sangat ketara perbezaan pemikiran dan rumusan seorang yang berpengetahuan dan berpengalaman dengan seorang pemimpin yang naik macam bidan terjun.Beza antara Najib dan Mohyidin umpama langit dan bumi.

    BalasPadam
  7. Harapkan Abah asyik-asyik nak istiharkan darurat.Mudah panik betul.....

    BalasPadam
  8. Abah ngan atok bengap dari dolu lagi..

    abah atok banyak buat kursus risk management... jangan ingak nak bailout ajer tokey cina untung goyang telo tepok tangan..

    camne le rakyat boleh tertipu 22 tahun 22 bolan dolu dengan atok mangkok ni...kiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bengap pun abah kekal jadi pm. Atok dua kali jadi pm.

      Yg tak bengap kekal pm tepi dan sorang lagi kekal hukuman penjara 72 ta.... Hun dan doploh satup pertuduhan emdibi. Hins! Hins!

      Padam
  9. Taniah dan TQ kpd MP yg menyokong Bajet 2021, tuan-tuan adalah ahli politik matang, kepenting rakyat diutamakan. kami akan menyokong anda dlm PRU15 nanti. Kepada 13 MP yang pendek akal(bodoh tak bertempat) tunggu rakyat akan menentu nasib anda pd PRU15 nanti

    BalasPadam