Sabtu, 14 November 2020

Steady Abang Joe Berani Tunjuk Telur..!

 


Tahniah kepada YAB Ketua Menteri Sarawak dan kepimpinan kerajaan negeri yang berjaya menyuntik semangat kakitangan kerajaan negeri dan pusat dalam pembentangan bajet negeri semalam.

Penjawat awam Sarawak akan menerima insentif bonus sebulan setengah gaji atau minima RM2,000.
Manakala bagi penjawat awam Persekutuan, kesemua mereka akan menerima RM500 tambahan daripada bonus Kerajaan Pusat.
Ketua Menteri, Datuk Patinggi Abang Johari Tun Openg berkata, bayaran bonus bagi kakitangan awam Sarawak akan dibayar sebelum penghubung tahun ini.
“Manakala bonus RM500 bagi penjawat awam Persekutuan akan dibayar menjelang suku pertama tahun 2021,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika ucapan penggulungan Belanjawan Sarawak 2021 di Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak pada Jumaat.
Tambah Abang Johari, Kerajaan Gabungan Parti Sarawak (GPS) amat menghargai sumbangan, pengorbanan dan komitmen kakitangan awam negeri dan Persekutuan dalam melaksanakan tugas serta tanggungjawab secara profesional ketika tempoh mencabar ini.
“Semasa Pandemik COVID-19, penjawat awam Persekutuan dan negeri termasuk doktor, jururawat, pekerja kesihatan, badan beruniform, Jabatan Imigresen, dan petugas barisan hadapan telah bekerja tanpa mengenal penat lelah untuk melindungi rakyat,” tambahnya.

Sesetengah pemimpin ni bercakap berapi api, tapi bila nak menunai janji mula lah kencing berdiri sambil berlari lari..!

Selain daripada itu, bajet yang merangkumi setiap rakyat dengan pemberian bantuan untuk setiap ketua isi rumah dan orang bujang juga menyebabkan pembangkang semakin senak telur.

Abang Joe membuktikan bahawa kerajaan Sarawak di bawah kepimpinannya terus memperkasa sebuah kerajaan negeri yang berdaulat dengan mengutamakan apa jua yang menjadi hak dan kepunyaan Sarawak perlu diterima dengan adil dan saksama. 

Abang Joe jelas membuktikan bahawa kerajaan GPS bercakap serupa bikin, bikin serupa cakap. Tak payah retorik. GPS bukan sahaja membuktikan mereka kerajaan yang ada 'telur' malah telur yang ada pun gred 'A'. 

Rasanya telur pembangkang di Sarawak yang semakin kecut dan menanti gugur..! Tunggu PRN nanti..!

Tak percaya??? Lu Fikir La Sendiri..!


4 ulasan:

  1. APABILA MAHATHIR TERUS MEROYAN DENGAN ANWAR. APA MASALAH KAMU, MAHATHIR?

    Tak habis2-habis lagi org tua ni merepek dan meratib nama Anwar. Dulu kata, Anwar tak boleh jadi PM sebab moral. Pas tu Anwar boleh jadi PM, tapi dia perlu dapatkan sokongan majoriti dalam parlimen.

    Si tuua nyanyok ni kata lagi Anwar tidak layak jadi PM kerana dia mengetuai parti berbilang kaum.

    Orang tua ni terus berkata, Anwar tidak boleh jadi PM kerana orang melayu tidak suka kepadanya.

    Ratib si tua busuk seterusnya, Anwar tidak boleh jadi PM jika negara ada krisis ekonomi dan kewangan. Hakikatnya, apa yang Mahathir hati busuk ini mahu sebenarnya?

    Mahathir mahu nyatakan fakta ini sebenarnya, iaitu;
    1. Selagi aku belum mampus, Anwar tidak pernah layak jadi PM.
    2. Anwar seorang reformis dan akan bawa reformasi kepada negara, maka orang yang paling benci kepada reformasi adalah diktator.

    3. Terlalu banyak perkara yang amat ditakuti oleh Mahathir terhadap susuk tubuh bernama Anwar Ibrahim ini yang tidak mampu saya coretkan di sini.

    4. Bermacam-maca dalil, dalih dan auta yang digunakan oleh si tua nyanyuk ini bagi menghalang Anwar untuk diangkat sebagai PM.

    Sorry to say, selagi kami masih ada, selagi pendokong reformasi masih bernyawa, kami akan pastikan semua cita-cita jahat dan busuk Mahathir serta seluruh keturunannya akan gagal. aauchhh..!!

    Kejayaan kami bukannya mengangkat Anwar sebagai PM, tetapi kejayaan terbesar kami adalah apabila dapat menghancurkan diktator, munafik serta politikus jahat seperti Mahathir dan balaci-balaci yang pernah teguk air lebihan orang tua ini.

    WFAUZDIN NS

    Walaupun kubo kata mari rumah kata berambos pergi itu bukan mematahkan semangat cirit birit oramg yg suka cari gadoh nak bergadoh.

    Cuma kami pun tak nak campur lebih persegketaan antara 2 manusia yg berasal dari tanah yang sama iaitu Negeri Kedah Lama. Ciri ciri manusia suka bergaduh ini ialah kalau depa gaduh depa gaduh sampai mati.


    Steady atok sentiasa mau tunjuk gadoh.!




    Haahhh tepokkkk

    kau orang gaduh lah sampai mati..

    BalasPadam
  2. Keturunan Sultan Singapura berkerja jadi tukang cuci. Ini yang cuba dilakukan Parti DAP melalui kuda tua tunggangan mereka dan barua barua DAP.

    Singapura, siapa sangka terdapat kerabat diraja Singapura pada abad ke-19 kini hanya bekerja seperti orang biasa, mencari rezeki dengan membawa teksi, bekerja sebagai tukang cuci dan sebagainya.

    Di Malaysia, kuda tua tunggangan DAP sudah jadi Perdana Menteri 2 kali dan katakan apa apa nasihatnya ditolak oleh Yang Dipertuan Agong seperti yang berlaku pada Perdana Menteri Mahyuddin baru baru ini.

    Apa kah agaknya reaksi kuda tua tunggangan DAP ini..!?

    Sudah dikenalpasti kuda tunggangan DAP mempunyi sikap suka bergaduh, menuduh tuduhan buruk , memfitnah jijik dan memburuk burukkan Raja Raja Melayu.

    Inilah nasib yang dialami oleh Tengku Shawal, 51, dan keluarganya dan keturunanya Sultan Hussein Shah waris Sultan Singapura bila kita alpa dan lupa.

    Kepada kuda tunggangan DAP ini perbanyakkan wirid mengingati Allah SWT , waktu semakin singkat. Jangan ditasbihkan nama Najib!! Lebihkan tasbih nama Allah SWT

    Tengku Shawal, adalah seorang putera yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan Sultan atau pemerintah diraja Singapura. Pengakhiran yang hina kerabat Sultan Singapura ini.

    Suatu penghinaan pada Raja raja Melayu dlm kes fitnah jijik Prebet Adam bila terhadap Sultan Johor dulu oleh Perdana Menteri ke 4 negara..!?

    Media dikuasai sepenuhnya penguasa tamak dan rakyat percaya rekayasa fitnah jijik ini.

    Akhirnya kes Perebet Adam adalah kes fitnah paling kotor dan paling jijik sekali. (Link dibawah Video)

    lagi link dibawah
    https://klbroadcastmedia.wordpress.com/2018/04/13/video-30-tahun-mahathir-menipu-rakyat-kes-prebet-adam/

    Tengku Shawal menerusi temu bualnya bersama Reuters berkata beliau pernah tinggal di istana yang terletak di Kampong Glam sebelum seluruh kaum kerabatnya dihalau dari istanamya utk dijadikan muzium tarikan pelancong.

    Diberi peluang menjadi Perdana Menteri kali ke-2 hanya sempat berkuasa dalam kerajaan PH 22 bulan sahaja dengan harapan pelihara dan angkat Raja Raja Melayu dan jaga Agama Islam agar tidak diperlekehkan..

    Apa yang cuba dia buat bila diangkat PM kali ke 2..!?

    Malah bertambah lagi teruk ICERD pulak yang mahu dipersetujui. Kita tak perlu lagi pemimpin2 hodoh ini lagi dimasa akan datang.

    Setakat acah acah power dng bait bait puisi konon nak jadi juara melayu, raja-raja dan islam bila kuasa sudah tiada lagi.

    Menurut Tengku Shawal, sehingga kini beliau masih lagi mengunjungi muzium yang pernah menjadi kediamannya dan Sultan Singapura kini dijadikan lokasi muzium di Singapura.

    Saya ulanggg..!! hanya jadi muzium untuk tatapan rakyat Singapura.

    Insyallah dengan kebijaksanaan Yang Dipertuan Agong dan Raja Raja Melayu dan kaum yang didatangkan dari timur akhir zaman sisa sisa panji kerajaan kalifah akan berkibar semula dari timur.

    Kepada kuda tua tunggangan DAP ini dan barua baruanya dalam ICERD, COMANGO, Pluralist, Syiah, SIS yang ditaja dibiayai wang ringgit yang mewah oleh yahudi antarabangsa mahupun MCA atau MIC berpijaklah dibumi nyata bahawa tanpa Melayu anda selamanya hamba dan bukan Tuan...!! (link video dibawah)

    http://wiraveteran.blogspot.com/2017/08/mahathir-adalah-dalang-fitnah-prebet.html?m=1

    Karomah pulang ke gagang kuasa Raja Raja Melayu di bumi kaum yang dijanjikan akhir zaman datang sendiri. Kisah fitnah perebet Adam terhadap Raja Melayu oleh sang fitnah penguasa tamak harus dijadikan pedoman untuk generasi akan datang

    https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/category/pengajaran-perlu-diambil-disebalik-sejarah-prebet-adam-buat-umat-islam/

    BalasPadam
    Balasan
    1. Siapa yg saman ydpa? DAP? BODOH BERTINGKAT....

      Padam
  3. Anwar kan bekas pesalah jenayah liwat. Takkan takde calon pkr lain jadi pm wahai encik jaid dan encik najip kana?

    BalasPadam