Sabtu, 14 April 2012

Mak Bapak Mahasiswa Ni Malu Ada Anak Macam Ni..!


Ini yang diperjuangkan oleh mahasiswa? sikap kurang ajar! 

Diberitakan sekitar 300 ekor yang membuat rusuhan berjalan ke Dataran Merdeka petang tadi..! yang pasti mereka yang terlibat ini bukan pelajar cerdik yang mampu menukar pinjaman kepada biasiswa!

Mahasiswa bongok yang jelas tidak mahu belajar dan tidak mahu melampiaskan hutang! Ibu bapa mereka pun malu nak mengaku anak! Kepada pihak Universiti tolong tengok pelajar yang merusuh ni! suruh mereka berhentikan pinjaman PTPTN yang mereka hisap dan sedut sekarang ini! biar dia orang minta dari Anwar!

Agak agak dapat duit? atau dapat apa? dapat tonggeng ada laa...

Lu Fikir La Sendiri!!!

6 ulasan:

  1. Kenapa nak bazirkan masa dan tenaga untuk bantah PTPn ?? sebab mahasewel2 ni tak cerdik . dia orang tak tahu ker berpa banyak kerajaan PKR Selangor belanja untuk biasiswa ??

    bagi 2011, bajet biasiswa kerajaan PKR Selangor ialah sebanyak RM254,900.00 bagi tawaran baru kepada 500 orang pelajar, manakala bagi pinjaman, bajet adalah sebanyak RM3,189,500.00 bagi tawaran baru kepada 600 orang pelajar IPT. http://www.yayasanselangor.org.my/adun/4.html

    Kalau diaorang ni cerdik , aku rasa mesti diaorang buat demo mintak kerajaan PKR Selangor tambah biasiswa untuk manafaat mahasiswa . Kerajaan jenis apa ni belanja untuk biasiswa pun sama mahal dengan katil Azmin Ali ??

    BalasPadam
  2. Mahasewel2 ini eloklah berhenti saja belajar dan mohon jadi warganegara lain.....undang2 pun tak hormat,menyusahkan orang ramai. Sama macam pemimpin mereka yang tak hormat raja2....

    BalasPadam
  3. Mula2 yang patut dilakukan ialah henti biayaan PTPTN kepada mereka2 yang terlibat dalam demo tu.Buat tuntutan serta merta agar dibayar kembali biayaan yang telah diberi.

    Biar diorang tahu langit tu tinggi kerendah...orang2 saperti nie xyah diberi muka.Bukan takat jari yang memberikan makanan di gigit esok2 satu tangan dilapahnya.
    Jangan dibiarkan kaduk2 nie naik junjung..Apa yang dituttut tu bukan hak asasi tapi menyusahkan orang lain.Hipokrit.

    BalasPadam
  4. hentikan pinjaman ptptn pada yg g demo ni.sume nk free,dok kubor la

    BalasPadam
  5. Yg pakai baju ducati cermin gelap tu..budak unisel..spm 3 credit dpt masuk u..masuk pulak diploma pra sekolah..ngajar budak tadika je..

    BalasPadam
  6. SPM 3 credit jer? cis...pakai smart macam budak ijazah kelas pertama..ingat wak bachelor engineering..ngajar tadika orang kampung aku x abis UPSR buleh..cerdik lagi la orang kampung aku dari beruk DUCATI tuh..baik masuk sekolah beruk kat kelantan tu...dapat diploma panjat pokok..guano raso demo?

    BalasPadam