Jumaat, 27 April 2012

Saifuddin Sebenarnya Yang Terus Hidup Dengan UMNO..!


Terbaru Saifudin Nasution mendakwa Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR sebagai Ahli UMNO! Timbalan Pengerusi SPR Dato Wan pun dah menjawab bahawa...

Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar mengakui beliau pernah menjadi ahli Umno sambil menegaskan, apa yang dibangkitkan oleh Pakatan Rakyat satu "fitnah, tidak matang dan bertujuan menjatuhkan imejnya."

Bagaimanapun Wan Ahmad tidak ingat bila dan cawangan mana beliau didaftarkan sebagai ahli kerana pendaftaran itu dilakukan orang lain.

"Mungkin saya didaftarkan pada penghujung 70-an atau awal 80-an di cawangan Gombak, Damansara atau Subang Jaya," kata beliau kepada
Sinar Harian.


Kalau betul bagai dikata seperti mana diatas apa masaalahnya? Kalau Dato Wan pernah didaftarkan menjadi ahli UMNO dalam tahun 70-80an tentu lebih kurang sama la dengan Tan Sri Aziz. Soalnya apa masaalahnya kalau mereka ini dulu pernah mendaftar sebagai ahli UMNO?

Malah mereka kini pun tak tahu di cawangan mana mereka didaftarkan! Kalau cawangan pun tak tahu Bahagian apa tah lagi...dan yang penting mereka langsung tidak aktif sebagai ahli UMNO jauh sekali memegang jawatan didalam parti.

Namun yang lebih penting ialah mereka berdua ni langsung tidak membawa watak sebagai ahli UMNO! mereka profesional dalam menjalankan tugas! apa yang mereka mahu pastikan ialah ketelusan dan ketelusan bukan datang dari menjadi ahli atau tidak menjadi ahli UMNO! apa punya bodoh Saifuddin ni..!

Mereka bekerja dengan penuh etika! mereka ada syarat dan peraturan dalam melaksanakan tugas yang mereka junjung! Mungkin dulu masa masuk UMNO kerana mereka juga macam pelajar pelajar Melayu yang lain yang masuk menyertai UMNO kerana merasa terhutang budi dan tahu berterima kasih..itu sajer!

Namun syarat UMNO sendiri yang pernah menetapkan kakitangan Kerajaan bertaraf A tidak dibenarkan aktif didalam parti. Itu sendiri sudah membuktikan bahawa UMNO tidak mencampur aduk kan mereka yang berjawatan didalam kerajaan dengan jawatan dalam parti! Itu menunjukkan UMNO lebih telus dan tidak mengambil kesempatan! Bodoh punya Saifudin!!!

Lagi pun kita nak tanya si tolol Saifudin..dia pernah tak jadi ahli UMNO? Kawan kawan Saifudin dalam pembangkang sekarang termasuk bos jubor dia sendiri pernah menjawat jawatan ke dua tertinggi dalam UMNO! apa masaalahnya? 

UMNO parti keramat! UMNO parti penyelamat! UMNO parti yang berjasa mengeluarkan Umat Melayu dan Islam dari belenggu penjajahan dan memerdekakan satu rumpun bangsa! UMNO membangun dan memajukan Bangsa dan Negara.! Itu sebab bagi orang Melayu yang waras dan tahu bersyukur menjadi ahli UMNO adalah sesuatu yang dibanggakan...! Itu sebab ramai orang jadi ahli UMNO!

Kita pun taknak tanya Saifudin..siapa yang hidup terus disuap dan bernaung dibawah UMNO? ada ke abang kakak dan sedara kita yang lebih bernasib baik macam Saifudin dalam UMNO? Tak payah la kita londeh kan...Din Oii..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. BIASAK LAH BROO. SKANG MAMAT TU NAK SIBUKKAN DIRI..SAIFUDIN TGH BERGOLOK BERGADAI NAK BALIK JOHOR NAK JD CALON BEB..TU PSL APE AJE ISU YG BLEH SPIN DIA SAPU..TUNGGU JEK MASE..TAU LER NASIB DIA KEHKEHKEH

    BalasPadam
  2. Ahli Parlimen Machang Ke???
    Adehhh, sapa xkenal dia dalam UMNO, Abang dia SetPol PM, Ada masalah?? Xde pun, itu buktinya UMNO Parti yang mulia, jika PAS mmg dah hancur dah karier Dato' Sahlan. Jika PKR?? Anwar akan pilih la, jika anak ikan dipelihara, jika tak...harap maklum la...Zaid Ibrahim la contoh nya...hahaha..Dah perintah negara nanti banyak la kepentingan dan hak mutlak melayu akan dihancurkan oleh puak2 ni...

    BalasPadam