Jumaat, 27 April 2012

Kalau Gereja Ada Air...Nik Najis Pun Ada Air Jugak..!


Dikatakan dalam ritual murtad atau masuk kristian, pergi gereja dan meminum air yang diberi oleh paderi maka air itu akan menyebabkan si peminum lupa segala ayat suci Al Quran. Ntah betul ntah tidak! tapi yang pergi gereja dan minum tu kenapa? itu pasti salah dan tindakan yang tidak betul!!!

Tapi di Kelantan pun dikhabarkan ada juga cara nak dapat syurga! caranya ialah bersabar dan merelakan diri dan keluarga minum air berkeladak! air berselut namun dalam masa yang sama terus memangkah PAS agar beroleh syurga! ni mana punya ustaz celake bagi tau nih?

Hampir 10,000 penduduk di lima kampung di daerah ini terpaksa menggunakan air paip berselut yang disediakan pihak berkenaan di sebuah loji air dekat sini, sejak dua hari lalu.

Mereka mendakwa, air berselut yang disedut dari Sungai Galas dimasukkan ke dalam loji tanpa dirawat sebelum dilepaskan semula bagi kegunaan penduduk di kampung-kampung tersebut.

baca terus di sinar harian di  sini

Woii tua kutuk! amanah dan tanggungjawab sebagai kerajaan yang dipikul sekarang ni akan ditanya di padang mahsyar tau! bukan padang bola atau padang stadium! 

Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. paham lah politik tu apa ugama tu apa, pok nik tu politik, sebab politik kenalah tolong bantu orang ramai tak kira sapa,.. sebab ada kuasa pemrintahan boleh guna duit perbendaharaan negeri,. rakyat tak da air bersih, gani lah, usaha kan lah, tak kan nak berdoa saja minta air keroh jadi jernih, bawalah teknologi untuk dapat air bersih,. tak da duit pinjam persekutuan, tapi bodoh nya pok nik ni tak mau berbincang untuk dapat kan air bersih, semua berserah pd allah,.. apa lah mu nik, dosa mu sebagai pemerintah menzalimi rakyat nak kan kemudahan asas yang mu boleh fikir untuk dapatkan.. fikir lah..

    BalasPadam