Isnin, 30 April 2012

Seksyen 121 Kanun Keseksaan Pendakwaan Keatas Ambiga


DAKWA AMBIGA ATAS SEKSYEN 121 KANUN KESEKSAAN! iaitu MELANCARKAN PERANG TERHADAP YANG DIPERTUAN AGONG!

Ambiga tidak boleh dibiarkan jadi bodoh seolah olah beliau tidak ada kena mengena dengan kejadian rusuhan yang mengakibatkan serangan keatas pihak keselamatan iaitu anggota Polis pada 28 April Sabtu yang lalu.

Ambiga tidak boleh terus dibiarkan berkeliaran setelah melancarkan serangan ketas POLIS DIRAJA MALAYSIA ( PDRM ). POLIS DIRAJA MALAYSIA mewakili YDP AGONG dalam menjalankan tugas menjaga keamanan dan kemakmuran negara!

Ambiga tidak boleh dilepas bebas membodohkan rakyat terbanyak hanya dengan janji bahawa PERHIMPUNAN HARAM yang digerak dan dijayakan oleh nya tidak akan berulang lagi!

Ambiga jelas telah mengajak rakyat yang bodoh, tuli, pekak, buta hati perut dan berniat jahat untuk berkumpul bagi melancarkan serangan, menimbulkan kekecohan dan membuat huru hara di sekitar Kuala Lumpur!

AMBIGA dengan NIAT JAHAT telah menggerakkan sekumpulan rakyat dengan cara MENGHASUT untuk membuat PERHIMPUANAN HARAM setelah pihak Kerajaan bersetuju menubuhkan J/K Parlimen mengenai penambahbaikan sistem Pilihanraya dalam Malaysia.

7 dari 8 tuntuan Ambiga dan kumpulannya telah diikuti dan dipersetujui oleh Parlimen untuk dilaksanakan. Apa lagi motif Ambiga nak adakan PERHIMPUNAN HARAM?

Tidak lain AMBIGA hanya MENGGULINGKAN KERAJAAN DENGAN MELAKUKAN SERANGAN KEATAS PIHAK POLIS DIRAJA MALAYSIA. AMBIGA dan GERAKKANNYA MAHU MENCETUSKAN SUASANA TIDAK SELAMAT DIDALAM NEGARA SELAIN MAHU MEMBURUKKAN NEGARA DIMATA DUNIA.

Kedudukan kewangan Ambiga perlu disiasat supaya pihak berkuasa tahu bagaimana Ambiga boleh memobilisasi suatu kumpulan rakyat yang besar jumlahnya untuk menurut arahannya berkumpul secara haram dengan memberikan wang kepada perusuh yang terlibat..!

Hukum bagi Seksyen ini ialah MATI..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

5 ulasan:

  1. Sial punya manusia. Don't be a Malaysian, migrate kalau tak tahu menghargai keamanan

    BalasPadam
  2. Aku ada ramai kawan India yang baik dan mereka juga tak setuju dengan cara demontrasi Bersih, tapi AMBABIGABABI memang patut di kenakan hukuman bagi elakkan orang awam yang menghukum. PDRM tunggu apa lagi.... Dia dah pijak kepala dah takkan nak tunggu di kencing atas kepala.

    BalasPadam
  3. lucutkan kerakytan ambiga.tunggu apa lagi ,kerajaan wajar menasihati yg di pertuan Agong.Ambiga ,ANWAR,Azmin,MAT SABU,LIM KIT SIANG.Jgn lepas tangan.setitik darh polis jatuh kebumi haraus dibayar dgn sewajarnya.Bangsat punya pembangkang. Kami pencinta keamanan akan menunutut bela .

    BalasPadam
  4. dengan isu murtad, suruhanjaya agam, mempermainkan dan melanggar hukum Allah dan menentang pemimpin yang memberikan keamanan kepada beliau...ambiga dah layak untuk diBUNUH.

    BalasPadam
  5. Aku yakin kerajaan Malaysia tak berani nak ambil tindakan undang undang terhadap Ambiga ini sama seperti Anuar.Tahukah kalian rakyat Malaysia,copratocracy manakah yg menaja keganasan ini?.Ia itulah Almasih Dajjal yg ditunggu tunggu itu akan muncul tak lama lagi.

    BalasPadam